Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Men då har ni en etablerad regelbunden veterinärkontakt,
Fast det är inte samma person nånsin på kliniken, Evidensia är extremt byråkratiska, systematiska och dyra. Fast hundra procent kvalitet, man vet vart dem pengarna gick.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Han brukar krångla sig därifrån när jag somnat men gör det så oerhört försiktigt att han inte väcker mig. Snälla kissen. <3 Gamla katter är så förståndiga.
Åh nej det är inte denna. Är inte balkongdörren öppen kl 03 då ställer han till ett jäädra liv. Låter mig absolut inte sova, han bara måste dit trots att mat, vatten och sandlåda står framme (som idag, han ruinerade min natt).
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Jag tror faktiskt mest på astma som diagnos.
Håller tummarna att det var nån tillfällig, yttre påverkan typ kvalster (står rätt många växter vid fönstret, de brukar medföra)
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
När katter har ont brukar de gå undan, ligga under säng eller soffa. Tycker man kan se på ögonen, svarta och vidöppna, plus allmänna kroppshållningen att de har ont. De ser hopkurade ut, som att de försöker göra sig små men vara på språng. Pälsen kan stå ut lite så de ser ruggiga ut. Om man klappar reagerar de inte som vanligt. Men nu är det inte fråga om det.
Har haft katter länge länge, de visar olika ifall nåt inte stämmer. Katter, fåglar mm. är mästare på att dölja tills de inte orkar spela frisk. Det är därför man som djurägare måste vara extremt på vakt efter ändringar i beteende, utseende lukt mm. Nu som han är verkar alla ljus gröna, när jag hörde ljudet reagerade jag direkt, bara att det var söndag och då är endast akuten öppen, långt dit, köer och många tusen dyrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Om han äter medicin kan det vara en biverkan, Metacam tänker jag på. NSAID kan ge astma hos människa.
Inga mediciner alls för han, bara nån enstaka gång förut när han tex. fick några tänder bortopererade
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Visst brukar katter kunna "tröstspinna" när de har ont, men jag fick inte alls intrycket det var fråga om det. Han verkar ivrig och ser ut att vilja komma åt en godis bakom kameran. Var det så?
Var nog mer av att han ville åt handen som höll kameran och ge en kattpuss, rent allmänt om man kommer för nära då kommer sandpappertungan fram, då får man skylla sig själv.
Nu ligger han traditionsenligt under täcket efter att man lämnat sängen, senare på dan när man kommer hem möter han upp och tjatar att han väntat hela dan osv.