2019-09-12, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Kan Af anvisa mig att ta ett jobb som hjärnkirurg?

Grymt, vad är lönen?

Om du inte är utbildad till hjärnkirurg kommer de att hänvisa dig/be dig söka andra yrken, i första hand som passar din utbildning och erfarenhet.
Citera
2019-09-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Prostitution och sexslaveri/människohandel går hand i hand och omsätter miljarder eftersom ligorna/maffian/kriminella nätverk inte åker dit för det så är det säkrare för dem att handla med människor än med vapen och droger. Hundratusentals människor handlas med och lever under slavlika förhållanden.

I människohandeln är där fler oskyldiga som råkar illa ut än i gängkrigen.

Nej jag baserar det på hur prostitution drabbar samhället i stort och hur många offer och utslagna/mördade människor det skapar.

Hade det bara handlat om det hade det varit lugnt, men tyvärr ser verkligheten lite annorlunda ut.

Sexslaveri/människohandel finns det argument för att förbjuda då detta inte handlar om att de inblandade gör det av fri vilja. Att sälja sex av fri vilja är däremot inte förbjudet eftersom det görs av fri vilja.

Att vara rörmokare är heller inte förbjudet men skulle man kidnappa rörmokare och tvinga de att arbeta så är det ett brott.
Citera
2019-09-12, 14:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Om du inte är utbildad till hjärnkirurg kommer de att hänvisa dig/be dig söka andra yrken, i första hand som passar din utbildning och erfarenhet.
Jaha.

Pilot kanske? Har alltid velat prova att flyga ett flygplan med 250 passagerare.
Citera
2019-09-12, 14:31
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Fast nu lever vi ju i en demokrati så ja, ibland blir individen överkörd eftersom det är majoriteten som bestämmer. Visst mal kvarnen sakta, men hellre det än att en liten liten klick på toppen styr allt.
Vi påstår att vår demokrati ger medborgarna mänskliga rättigheter. Hur kan det stämma när den största rättigheten utav dom alla är att jag äger min kropp?

Så du är okej med att några politiker bestämmer att du nu inte äger din kropp och får därför inte göra en abort? För en liten klick bestämde i demokratin att det ska vara så? Kallar du det mänskliga rättigheter. Anser du då att du bor i ett fritt land?

Men det är ju precis vad som har hänt i Sverige, där en liten klick har bestämt sig för att bestämma över andra människors kroppar. Jag har inte blivit tillfrågad, har du? Har vi haft en folkomröstning om det eller? Nej! Några medeltidsmännskor på toppen bestämde helt sonika att det ska vara olagligt.
Senast redigerad av tauceti 2019-09-12 kl. 14:44.
Citera
2019-09-12, 14:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Såklart ska prostitution räknas som vilket annat jobb som helst. När tonåringarna har prao på högstadiet ska studievägledaren rekommendera sexsälj till de som vill pröva på att vara egen företagare och tjäna bra på sin oskuldsfullhet, inte så många år man kan sälja sin "oskuld" för dyra pengar ju. Här kommer it-kunskap också in, göra hemsida, ta foton, skriva en presentation, hur utvecklande som helst ju.

Långtidsarbetslösa ska definitivt bli av med sjukförsäkring och/eller a-kassa om de vägrar prostituera sig, ett yrke man kan utföra överallt när som helst, finns fan inga ursäkter att inte göra det. Till och med cancersjuka kan göra det innan de blir för sjuka, perfekt ju, vilka summor som kommer sparas.

Lucka i CV:et? Varför prostituerade du dig inte mellan jobbsöken?

Varför sitter så många söner hemma och spelar dataspel? Jävla bördor för samhället. Har du en sådan son? Ut med honom på gatan så han får lite yrkeserfarenhet och kommer ut i arbetslivet. Har han aldrig sugit kuk innan? Krävs inga som helst tidigare erfarenheter alla kan sälja sitt rövhål, inte värre än att jobba som städare eller sopgubbe. Bättre till och med eftersom din son kommer kunna bestämma över sina arbetstider själv, det är ett fritt och rejält yrke, han kommer lära sig snabbt och tids nog gilla det också.

"Nämen Berta, är du lågutbildad och fabriken flyttade till Kina? Jamen då rekommenderar jag hörnan nere vid ICA, parkeringen har redan Bosse förstår du. Tänk på att pensionen blir några tusen mer per månad."

"Se hit killar och tjejer! Är du tight och kanske till och med oskuld? Ansök idag till Bordellgymnasiet! Låga ansökningspoäng, bostad garanteras och garanterat jobb efter utbildningen!"

Osv.

Alla som tycker prostitution är som vilket annat jobb som helst, varför jobbar inte ni med det? Fria arbetstider, självständigt, möjlighet att jobba hemifrån, fri prissättning osv. Vem vill inte jobba så eller hur?

Jösses vad kränkt du är. Infantilt inlägg.

1. Bara för att man är emot förbud av sexköp så betyder inte det att man själv vill arbeta som prostituerad.

2. Ni får helt enkelt välja:

Ett sexualliberalt hbtqp-dekadent globohomo samhälle, där var och varannan ung tjej klär sig som porrstjärnor med fitta, underliv och rumpa on full display (eftersom vi låter kvinnor klä sig fritt) samt viker ut sig på sociala medier, ett samhälle där du som man ständigt möts av sexuell stimuli inte bara på gatan utan även i populärkultur, reklam och i alla möjliga andra samnanhang, ett samhälle där samtidigt snedfördelningen på dejtingmarknaden är så enorm att 80% av männen anses oattrakriva av majoriteten kvinnor (eftersom vi låter kvinnans hypergami löpa fritt), ett samhälle där all form av anständighet i det offentliga rummet är fullständigt nedmonterat.

I ett sådant samhälle (som förespråkas av vänsterliberaler som samtidigt är mot sexköp) får ni finna er i att efterfrågan på sex och horor är större än någonsin.

Eller, så kan vi ha ett samhälle där vi återinför anständigheten i det offentliga rummet genom att ha restriktioner på hur kvinnor får och bör klä sig/bete sig, ett samhälle där vi inte har sex, sex, sex överallt hela tiden, där vi inte har porr, där vi inte har paradise hotel, där vi inte har tinder, ett samhälle där män återigen har ett värde på dejtingmarknaden genom att vi parerar kvinnlig hypergami, där kvinnor helt enkelt gör bäst i att i tidig 20-årsålder hitta en lämplig man att gifta sig med, om de öht vill ha någon framtid, och där ligga runt är ett beteende som ses ner på å det grövsta. Där monogami och kärnfamilj är samhällets grundpelare, där feminism har placerats på historiens skräphög.

I detta samhälle kommer efterfrågan på sex och horor minska (nej självklart aldrig försvinna helt).

Så, vänsterliberaler som är emot prostitution och sexköp, vilket av dessa samhällen vill ni ha? Det är bara att välja, ni kan nämligen inte både ha kakan kvar och äta den samtidigt. Så tillvida ni inte har en rimlig lösning på hur vi gör med alla ensamma män med sexbehov som i ett extremt sexualliberalt och sexualiserat samhälle samhälle blir över pga den kvinnliga hypergamin?

Samma sak om ni är motståndare till porr (som många feminister är). Hur hade ni tänkt få unga testosteronstinna killar att låta bli porr när de kommer hem en vanlig dag från skolan/jobbet/stan och har tvingats se 500 tjejrumpor i tajta jeans och leggings? Och sen loggar de in på Instagram och får se sina klasskamrater vika ut sig i bara underkläderna. Därefter försöker de skaffa sig en dejt genom att gå in på tinder och får där se ytterligare hundratals porrbilder på uppmärksamhetskåta, "frigjorda" tjejer.

Poängen är att vi kanske helt enkelt måste börja i en annan ände om vi vill få bort saker som sexköp och porr från vårt samhälle. Kanske fanns det en anledning till varför man historiskt haft restriktioner på kvinnor och värdesatte anständighet vad gäller sex (t ex att det ska endast ske inom äktenskapet). Kanske det inte var så dumt trots allt? Naiviteten hos liberaler som förespråkar all denna "frihet", dekadens och sexualliberalisering och samtidigt vill ha bort sexköp är förbluffande. Vad tror ni kommer hända liksom?
Citera
2019-09-12, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Sexslaveri/människohandel finns det argument för att förbjuda då detta inte handlar om att de inblandade gör det av fri vilja. Att sälja sex av fri vilja är däremot inte förbjudet eftersom det görs av fri vilja.

Att vara rörmokare är heller inte förbjudet men skulle man kidnappa rörmokare och tvinga de att arbeta så är det ett brott.

Hur ska du säkerställa att alla inblandade säljer sig frivilligt?
Citera
2019-09-12, 15:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Prostitution och sexslaveri/människohandel går hand i hand och omsätter miljarder eftersom ligorna/maffian/kriminella nätverk inte åker dit för det så är det säkrare för dem att handla med människor än med vapen och droger. Hundratusentals människor handlas med och lever under slavlika förhållanden.

I människohandeln är där fler oskyldiga som råkar illa ut än i gängkrigen.

Nej jag baserar det på hur prostitution drabbar samhället i stort och hur många offer och utslagna/mördade människor det skapar.

Hade det bara handlat om det hade det varit lugnt, men tyvärr ser verkligheten lite annorlunda ut.

Och där kan vi avskriva dig som en seriös debattör inom detta ämne. Att koppla ihop all prostitution med slaveri och människohandel är vansinnigt verklighetsfrånvänt. Du har uppenbarligen noll koll och under sådana omständigheter är frågan om man verkligen bör uttala sig.

Fråga: vad säger du till alla prostituerade som enbart jobbar åt sig själva, som inte tvingats till prostitution, som inte är slavar etc..?

Ska dessa förbjudas för att det OCKSÅ existerar sexslaveri och människohandel på andra platser på jorden?

Hur prostitution drabbar samhället i stort?

Kvinnors sexuella makt minskar vilket hjälper till att motarbeta den enorma snedfördelningen på dejtingmarknaden och nuvarande obalansen mellan könen. Troligen är detta den enskilt största anledningen till varför så många icke-prostituerade kvinnor motsätter sig det hela och försöker svartmåla det genom att koppla ihop det med fruktansvärda saker. Det handlar så gott som bara om att män inte ska få ha möjlighet att få sex när de vill, de enskilda kvinnorna som är horor skiter ni innerst inne fullständigt i.
Citera
2019-09-12, 15:01
Avslutad
Citat:
Jaha.

Pilot kanske? Har alltid velat prova att flyga ett flygplan med 250 passagerare.

Fråga om du kan få utbildningen helt eller delvis betald.
Citera
2019-09-12, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Vi påstår att vår demokrati ger medborgarna mänskliga rättigheter. Hur kan det stämma när den största rättigheten utav dom alla är att jag äger min kropp?

Så du är okej med att några politiker bestämmer att du nu inte äger din kropp och får därför inte göra en abort? För en liten klick bestämde i demokratin att det ska vara så? Kallar du det mänskliga rättigheter. Anser du då att du bor i ett fritt land?

Men det är ju precis vad som har hänt i Sverige, där en liten klick har bestämt sig för att bestämma över andra människors kroppar. Jag har inte blivit tillfrågad, har du? Har vi haft en folkomröstning om det eller? Nej! Några medeltidsmännskor på toppen bestämde helt sonika att det ska vara olagligt.

Om majoriteten vill ha totalförbud mot abort så ja, då måste jag anpassa mig efter det, eller arbeta för förändring eller flytta.

Håller med om att direktdemokrati (iallafall gällande stora och viktiga frågor) är att föredra.
Citera
2019-09-12, 15:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Hur ska du säkerställa att alla inblandade säljer sig frivilligt?

Ja, förbjud allt till vi kan säkerställa det...

Antar att du också är för stopp av all invandring och för tiggeriförbud av samma anledning. Iofs vettigt men ovanligt för en vänsterliberal.
Citera
2019-09-12, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag förstår inte att du kan vara så här trögfattad. Jag har ju flera gånger uttryckt att min åsikt är att lagen inte ska lägga sig i detta utan att detta ska vara en fråga för a-kassorna att bestämma. Sedan ska du vara fri att köpa vilken försäkring du vill eller avstå om deras försäkringsvillkor inte passar dig. Precis som när du väljer hem- eller bilförsäkring alltså.

Jag anser också att det finns fall då det är motiverat med lagförbud men inte när alla alla parter som påverkas är myndiga och frivilligt med på det.

Jag har som jag skrev en kvinnlig vän som dejtade en man som hon gillade mycket men hon gjorde slut med honom för att han var rörmokare. Hon skulle aldrig kunna presentera honom för sin familj då de alla jobbade inom finansbranschen och inte skulle acceptera en rörmokare då det inte är "vilket jobb som helst". Men det är knappast ett skäl att förbjuda rörmokare eller tycker du det?
Ja, jag vet redan att du avstår från att svara ja eller nej utan lägger ner din röst i frågan.

Om du själv blir arbetslös kommer du naturligtvis inte heller ha en åsikt i frågan utan finner dig i a-kassans beslut.
Citera
2019-09-12, 15:11
Avslutad
Citat:
Kan Af anvisa mig att ta ett jobb som hjärnkirurg?

Grymt, vad är lönen?
Ja, så länge du uppfyller arbetsgivarens krav kan de det naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in