Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?
Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte du tal om att SD svek också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men det satte tävlingsinriktade LW oförtröttligt käppar i hjulen för.
Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt.
Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att få in den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser en allmän upprättelse av kvinnor.
Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.
Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.
Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD.
Tids nog kommer FUP att svara på dom frågor vi dryftar ty hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW går det inte bortse från offrets person i FUP
Dina gissningar rimmar ganska illa med faktan. De faktum att SD hotade, trakasserade och tycktes tro att han ägde LW. I slutändan tror jag att LW ville lägga detta bakom sig och gå vidare men att SD inte tillät detta.
Anledningen till att folk har haft svårt att få in HD i ekvationen bygger väl främst på att hon först verkade vara avfärdad som GM. När man nu senare plockade in henne i ekvationen så skall det finnas utrymme för två personer eftersom SD är misstänkt i en högre grad. Sett utifrån från början tycker jag att HD har ett väl så starkt motiv som SD. Det som skiljer dem åt dock är att vi vet att SD har hotat och trakasserat LW.
Tycker inte det finns någonting som talar för att de (SD) velat läka såren. Han bröt omgående och utan eftertanke det löfte han gav HD om att sluta träffa LW.