2019-09-12, 12:50
Medlem
En kvinna försvinner i ett område och i samma område hittas ett lik med samma kroppsbyggnad, hårfärg, längd, kläder och skor är grejer man kan känna igen en person på. Hur ofta hittas ett random lik i ens område? Det är klart att många tog för givet att det var hon, speciellt om dom har fått liket beskrivet för sig. Att kroppen inte är identifierad rent medicinskt är en annan sak.
Citera
2019-09-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om verklighetens Hjärsta nu vore så att det jämnt utspritt någorlunda konstant, med 161 m avstånd emellan dessa, brukar ligga avlidna kvinnliga vuxna kroppar; då vore JG:s skrivna ord rörande "vila i frid" vara något att ta i beaktande. Men nu är verklighetens Hjärsta, som ovan nämnt, ej beskaffat på detta sätt.

Det handlar inte om det, det handlar om de två andra personerna som befann sig på samma plats som 👤JG, det vill säga, han var alltså inte ensam då han skrev, mer än så här kan jag inte framföra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?
Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte du tal om att SD svek också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men det satte tävlingsinriktade LW oförtröttligt käppar i hjulen för.

Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt.

Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att få in den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser en allmän upprättelse av kvinnor.

Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.

Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.

Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD.

Tids nog kommer FUP att svara på dom frågor vi dryftar ty hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW går det inte bortse från offrets person i FUP

Hur lyckades SD svika sin fru, genom att vara otrogen mot henne i över 6 år, om han inte lurade båda två med en massa lögner menar du?
Citera
2019-09-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?
Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte du tal om att SD svek också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men det satte tävlingsinriktade LW oförtröttligt käppar i hjulen för.

Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt.

Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att få in den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser en allmän upprättelse av kvinnor.

Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.

Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.

Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD.

Tids nog kommer FUP att svara på dom frågor vi dryftar ty hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW går det inte bortse från offrets person i FUP

Dina gissningar rimmar ganska illa med faktan. De faktum att SD hotade, trakasserade och tycktes tro att han ägde LW. I slutändan tror jag att LW ville lägga detta bakom sig och gå vidare men att SD inte tillät detta.

Anledningen till att folk har haft svårt att få in HD i ekvationen bygger väl främst på att hon först verkade vara avfärdad som GM. När man nu senare plockade in henne i ekvationen så skall det finnas utrymme för två personer eftersom SD är misstänkt i en högre grad. Sett utifrån från början tycker jag att HD har ett väl så starkt motiv som SD. Det som skiljer dem åt dock är att vi vet att SD har hotat och trakasserat LW.

Tycker inte det finns någonting som talar för att de (SD) velat läka såren. Han bröt omgående och utan eftertanke det löfte han gav HD om att sluta träffa LW.
Citera
2019-09-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är en omöjlighet att säga sig vara övertygad om att den då upptäckta människokroppen var just Lena Wesström och ingen annan person, detta med anledning sagt, av att någon identifiering aldrig hade behövt göras under Tisdagen den 22 Maj år 2018 om man redan då vid det aktuella tillfället, det vill säga, Lördagen den 19 Maj år 2018 hade kunnat identifiera den då avlidna människokroppen.

Jag kompletterar ovan skrivet med följande sagt, att det var ett flertalet personer som noggrant iakttog den avlidna kroppen's ansikte, men om ett människo-ansikte har blivit oidentifierbart, så kan det bland annat bero på att offret's ansikte har av Gärningspersonen transformerats till något okulärt horribelt, om du nu kan förstå vad jag menar ?

Mvh/ @JokerMannen

Jo jag förstår att man inte kunde identifiera henne på plats. Också att man inte säkert kan veta att det var LW som hade påträffats. Men hur stor är sannolikheten att det skulle vara någon annan kvinna som hittades där de ca 160 metrarna ifrån hennes hem. Plumpt som sagt men som bevis känns det tveksamt.
Citera
2019-09-12, 13:10
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Frågan avslutas med: Är JG👤 en form av en synsk mänsklig individ ?

Mvh/ @JokerMannen

Svaret är tämligen enkelt: Nej, Han är "Amerikansk"! för övrigt var det ganska uppenbart att det var LW man hittat 160 m från sin bostad. Övrig förklaring känns överflödig... tillika denna diskussion som avhandlats otal ggr
Citera
2019-09-12, 13:10
Medlem
Citat:
Det handlar inte om det, det handlar om de två andra personerna som befann sig på samma plats som 👤JG, det vill säga, han var alltså inte ensam då han skrev, mer än så här kan jag inte framföra.

Mvh/ @JokerMannen

Det finns såklart vissa förhållanden som kan göra det hela mera intressant för utredningen. Men det är inga som jag känner till.
Citera
2019-09-12, 13:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du menar att SD fick ont i knogarna vid bilincidenten? Möjligt. Kan tänka mig att han vill ha ett litet avbrott mellan dessa knoggnuggningar då de säkert tär på krafterna.

SD verkar ju inte ha värdesatt HD speciellt högt eller finns det något annat sätt att tolka det på när hans affär med LW uppdagades, han svor att sluta träffa henne inför HD och bröt sedan det löftet omedelbart.

Eller vad är det du har tänkt skall läka? Dina inlägg blir märkligare och märkligare här inne för var dag som går.

Det vet vi väl inte om han gjorde
egentligen?
Det kan ju vara en efterhandskonstruktion
för att förklara hans DNA på LW.
Citera
2019-09-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det vet vi väl inte om han gjorde
egentligen?
Det kan ju vara en efterhandskonstruktion
för att förklara hans DNA på LW.

Att HD fick reda på deras affär och förbjöd SD att träffa LW stämmer. Likaså att de fortsatte träffas efteråt fast mera i smyg. Tidsmässigt kan jag dock inte placera in det. Men det lär inte handla om 2018 utan tidigare och kan ingå i de sex åren ca som de hade affären. För att placera in det mera exakt kanske det finns andra i tråden som kan svara på.
Citera
2019-09-12, 13:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag vet inte mycket mer om HD än vad som har framkommit här i tråden, mer än att L*na inte gillade henne. Den bild jag får av HD är dock att hon inte valde att konfrontera SD på samma sätt som L*na gjorde. Om de hade levt ihop i så många år, fått barn och hanterat vardagen och man inte får några indikationer på att SD skulle ha varit våldsam säger det mig att hon i mycket större utsträckning än L*na strök honom medhårs. Sen kanske jag har fått en annan bild av HD efter senaste tidens händelser. Jag medger att jag kan ha haft en bild av henne som underställd SD i någon mening, kanske inte kuvad precis, men i alla fall inte konfrontativ. Hon kanske lindar SD runt sitt finger till vardags, styr och ställer, vad vet jag, men inte på ett sätt som retar upp SD så som jag tror att L*na gjorde. Jag tror att L*na, när det började gå sideways, allt oftare väckte SD:s ilska.

Just bilincidenten är en mycket märklig historia, inte händelsen i sig, men hur den har hanterats här i tråden. Det är ju rent löjligt hur vissa skribenter försöker överträffa varandra i att förlöjliga L*nas sätt att provocera fram SD:s knoggnuggning och i att förringa betydelsen av händelsen. Värsta grabbiga hö hö-mentaliteten. Larvigt är vad det är.

L*na beskrev för mig att SD i stigande grad blev våldsam. Jag tänker då inte på regelrätta slag och grov misshandel, men brutna naglar, blod och märken/blåmärken som L*na efteråt ljög om för andra om hur de hade uppstått. Det var alltid (åtminstone i början) stora försoningsutsvävningar. Han ångrade sig, bad om förlåtelse och allt det där. Klassiskt.

Jag tror att bilincidenten har blivit en sorts fiktiv trådsanning, något som var L*nas fel och som inte var så farligt och som SD på ett nästan berömvärt sätt var i sin rätt att göra. Varken själva skeendet eller hur kontakten med polisen såg ut efteråt eller sättet på vilket det beskrivs i tråden har någon vidare verklighetsförankring. Det beskrevs konstigt i media och har förvrängts ännu mer här i tråden. Jag vet inte exakt vad som hände eller hur det gick till, men tillräckligt för att veta att trådsanningen som den har kommit att gestalta sig är ett grabbigt önsketänkande som bottnar i okunskap om hur våld i nära relationer fungerar. Det var en av många händelser där SD riktade våld mot L*na.

Jag tror att L*na försökte ställa SD mot väggen. Hon ville att han för en gångs skull skulle stå för sina ord och sitt beteende. SD hanterade det med våld och framställde det på ett sätt som fick honom i en bättre dager än han förtjänade.

Varför gillade inte LW HD?
Citera
2019-09-12, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Att HD fick reda på deras affär och förbjöd SD att träffa LW stämmer. Likaså att de fortsatte träffas efteråt fast mera i smyg. Tidsmässigt kan jag dock inte placera in det. Men det lär inte handla om 2018 utan tidigare och kan ingå i de sex åren ca som de hade affären. För att placera in det mera exakt kanske det finns andra i tråden som kan svara på.

Så anledningen för LW att bjuda på fika
och berätta för HD var alltså inte för att
få hjälp att hålla honom borta från henne?

Så varför berättade hon?
Citera
2019-09-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skorna?
Är de borta??

Eller har de "bara" missat dom vid första husrannsakan, kroppsbesiktningen/visitationen, och att de sedan kan vara tvättade/rengjorda?
Vet inte om dom hittats eller är borta.
Skorna uppdagades (TROR JAG) efter Springare fått kliva av. Annars hade ju det varit en bra anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in