2019-09-12, 09:16
Medlem
Combivals avatar
Vet man något om hans tillstånd? Jag väntar på att han ska börja berätta vad som hände.
Citera
2019-09-12, 09:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, men stor alkoholkonsumtion ger nog också skador på hjärnan.

Så är det förvisso. Men uppgifterna om en massiv hjärnblödning som länge cirkulerat i tråden tycks inte vara belagda.
Citera
2019-09-12, 09:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem hävdar att mobilen var borta? Kan den inte ha legat i portföljen och varit knölig att plocka fram när han var skadad? Det var ju ganska bråttom.

Definitivt. I början var det något vittnesmål om att han lånat en mobil av en granne eller möjligtvis förbipasserande.
Citera
2019-09-12, 09:19
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det förvisso. Men uppgifterna om en massiv hjärnblödning som länge cirkulerat i tråden tycks inte vara belagda.

Möjligen inte massiv, men hjärnblödning har hon ju med all säkerhet haft att döma av det som kommit fram nu på slutet. Det kan ju inte heller uteslutas att hon fått ytterligare hjärnblödning/hjärnskador vid senare tillfälle.
Citera
2019-09-12, 09:20
Medlem
Citat:
Definitivt. I början var det något vittnesmål om att han lånat en mobil av en granne eller möjligtvis förbipasserande.
Det stämmer. Kan tänka att han lånat en mobil för att larma istället för att rota runt efter sin egen.
Citera
2019-09-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den behöver inte vara försvunnen bara för att han bad grannen om hjälp. Och var den försvunnen för honom då, kan den ha kommit tillrätta.

Absolut - så kan det vara

Någon i tråden ifrågasatte varför Karin inte försökte få tag på advokat Henrik efter skotten - men hon får väl inte kontakta honom enligt domslut
Och om nu Henrik tror att hans exfru vill mörda honom ,- skulle han svara då när han är skottskadad och hon ringer?
Citera
2019-09-12, 09:22
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Vet man något om hans tillstånd? Jag väntar på att han ska börja berätta vad som hände.
Jo, vore intressant att höra mer i detalj hur det gick till. Dessutom vore det inte dumt med ett bättre signalement till den stora detektiven allmänheten.
Citera
2019-09-12, 09:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det började med att jag var nyfiken på om Karin ringt honom innan hon i pyjamas kastade sig till platsen? Det vore ganska normalt att göra. Eller visste hon redan att han skulle bli skjuten och därför inte ringde innan? Det bevisar inget egentligen men det är såna saker en skyldig person kan glömma bort i stunden.

Jag tror inte att två frånskilda som hatar varann pratar med varann överhuvudtaget.
Tror nog kommunikationen dem emellan går antingen via barnen eller via mellanhänder.
Så hon har möjligen ringt bekanta eller barnen.
Citera
2019-09-12, 09:26
Medlem
Citat:
Möjligen inte massiv, men hjärnblödning har hon ju med all säkerhet haft att döma av det som kommit fram nu på slutet. Det kan ju inte heller uteslutas att hon fått ytterligare hjärnblödning/hjärnskador vid senare tillfälle.

Super man mycket kan man få en dödlig stroke. Hon verkar mest ha trillat omkring och då dragit på sig allehanda skador. Omhändertagen för fylla LOB mitt i centrala Stockholm, ja, det är tragiskt. Varför har hon inte blivit inlåst på behandlingshem?

Jag tror kanske att det där hemmet på Norr Mälarstrand kan ha varit KLs föräldrars. Pappan fick alzheimers, var sjuk i sju år innan han avled 2012. Det stämmer ganska väl med att paret övertog lägenheten 04-05 till ett väääldigt bra pris. Mamman flyttade till en lgh avpassad för en, medan pappan hamnade på boende.

Om det är så att denna omtvistade lgh kan kopplas till föräldrarna kan jag förstå att KL blir skogstokig om hon blir utestängd både från den och sin familj, även om det beror på fylleri och allmän galenskap. Då måste man ta tag i det där. Men nu är hela familjen knäckt... in med något proffs som kan lösa knutarna. Det finns väl många hjälpare och medlare i deras närhet, de själva verkar vara fastlåsta och socialen är inte rätt instans att lösa detta. De är nog för praktiska, här finns det också mycket känslor att ta hänsyn till. Alkisar är ofta rätt känslomässigt tyngda.

Edit: Och ovanpå allt detta, ett riktigt svårt brott med en misstänkt i familjen. Värre blir det inte. Det finns inget att medla om i dagsläget, förrän misstankarna försvinner, eller bekräftas. Riktigt hemskt.
Senast redigerad av rappytt 2019-09-12 kl. 09:31.
Citera
2019-09-12, 09:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Absolut - så kan det vara

Någon i tråden ifrågasatte varför Karin inte försökte få tag på advokat Henrik efter skotten - men hon får väl inte kontakta honom enligt domslut
Och om nu Henrik tror att hans exfru vill mörda honom ,- skulle han svara då när han är skottskadad och hon ringer?

Det är osäkert om något kontaktförbud rådde vid den här tidpunkten. Och jag tror att man struntar i det vid såna här tillfällen. OM barnen var på adressen ringer man nog för att få veta vem som blivit skjuten. Jag hade ringt alla tre, någon borde svara. (Såvida jag inte redan visste, då hade jag förmodligen inte ringt).
Senast redigerad av Combival 2019-09-12 kl. 09:35.
Citera
2019-09-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Självfallet har KL problem. Många problem. Men det innebär inte att hon är oskyldig.

Du har så rätt!

Men. Jag bryr mig inte om hon är skyldig, eller ej. Det är lite kul med en nedbruten kvinna som kommer till tals, oavsett hur snurrig hon låter.

Det finns en pedagogik i hur man lever sitt liv, och hur man kommer över ett boende på Norr Mälarstrand. Det är en osanning att pengar inte luktar.

Det hade varit mycket trevligare för HOL att äga lägenheten efter en korrekt bodelning, där bägge parter skriver under ett avtal, eller att lägenheten vid tvist hade lämnats till en mäklare som uppnår det korrekta marknadspriset.

Det är inte rimligt att vårdnad över barn ska vara en legal grund för att HOL har första tjing på denna dyra lägenhet. Affärsjuridiskt kan det se bra ut för de personer som inte är insatta i alla detaljer i hur en oantastlig bodelning ska gå till. Men ur famljerättsligt perspektiv är det inte så här det går till när en redbar boutredningsman tar hand om egendom i en tvistig skilsmässa.

Beloppet HOL löser ut KL med är tvistigt eftersom det han själv och boutredningsmannen som gör beräkningarna utan att låta marknaden säga sitt. Det är betydande belopp det handlar om, i det fall lägenheten skulle ge mer än den summa bodelningen värderade den till. Det är bara att kolla liknande lägenheter på Booli och där framgår det tydligt, att det kan lika gärna handla om 25 miljoner och inte 20 miljoner.

Dessa herrar visste om att KL inte kunde tillvarata sina intressen, och därför är det extra viktigt att boutredningsmannen utses av rätten och arbetar opartiskt och transparent.

Att missbruka juridiken till att köra över en tilltufsad kvinna, en svagare part, är inte det advokater ska syssla med till vardags. Att dessutom medvetet bortse frän den formalia i ärenden som är till för att skydda människor som KL kan man ju bli skjuten för.

Det vi ser är att det som pågått är riskfritt hanterande av människor och egendom i dagens Sverige med ett överbelastat rättsväsende. När vi inte har några instanser där man kan rätta till uppenbara felaktiga beslut och domar tar desperata människor lagen i egna händer. Och belastar rättsväsendet mer än en beviljad resningsansökan till HD.

Min åsikt om HOL är att han är för smart för sitt eget bästa, och det är inte smart. Nu kommer han att inse att han inte ens för en miljon kronor mer eller mindre kan köpa det anseenden han vill ha när han till varje pris vill bo ståndsmässigt på Norr Mälarstrand.
Citera
2019-09-12, 09:35
Medlem
Citat:
Och hennes mamma var inte skriven på adressen innan Kungsholmstorg? Paret flyttade väl in i lägenheten runt 2004-2005.

KLs mamma hade sitt kontor för Humana Organisations konsult på kungsholmstorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in