2019-09-12, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vet du vad, gå till AF och fråga om det är möjligt att de skickar 25 prostitutionsarbetare till en bordell som du ska starta och 25 städare till en städfirma som du ska starta och se om yrkena särbehandlas.

Nu gällde ditt påstående att lagen särbehandlar men det har du inte kunnat styrka med citat av en lagtext.

Dessutom är det märkligt att du tjatar om detta med mig som är emot att lagen lägger sig i detta. Vart vill du komma egentligen, vet du det själv?
Citera
2019-09-12, 03:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur kommer det sig? Jag har inte tagit emot pengar från dig.

Citat:
Koppleri är en juridisk term för företeelsen att främja eller ta emot pengar som härrör från prostitution.

Dags att köpa en leopardkostym, krokodilskor och en rosa Cadillac nu Jenny!
Citera
2019-09-12, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det finns ingen lag mot att sälja sex. Men du skulle ha synpunkter på det?

Jag skulle ha synpunkter på om någon jag brydde mig om åt chips till middag varje dag också men jag anser inte att vi ska ha en lag emot det.
Citera
2019-09-12, 03:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nu gällde ditt påstående att lagen särbehandlar men det har du inte kunnat styrka med citat av en lagtext.

Dessutom är det märkligt att du tjatar om detta med mig som är emot att lagen lägger sig i detta. Vart vill du komma egentligen, vet du det själv?
Jag citerar mig själv igen:
”Och det innebär att du inte har något emot att prostitution jämställs med andra yrken och att om man tackar nej till erbjudet bordelljobb så anses man inte stå till arbetsmarknadens förfogande och förlorar sin rätt till bidrag?”

Jag vill veta konkret vad du har för inställning till prostitutionsyrket, när vi röstar om huruvida man ska kunna tacka nej till bordelljobb eller inte så kommer du alltså att lägga ner din röst?
Citera
2019-09-12, 03:54
Medlem
Citat:
Jag citerar mig själv igen:
”Och det innebär att du inte har något emot att prostitution jämställs med andra yrken och att om man tackar nej till erbjudet bordelljobb så anses man inte stå till arbetsmarknadens förfogande och förlorar sin rätt till bidrag?”

Jag vill veta konkret vad du har för inställning, när vi röstar om huruvida man ska kunna tacka nej till bordelljobb eller inte så kommer du alltså att lägga ner din röst?

Exakt den frågan har du redan ställt och fått svar på, har du dåligt minne?
Citera
2019-09-12, 03:56
Avslutad
Citat:
Exakt den frågan har du redan ställt och fått svar på, har du dåligt minne?
o
Du lägger ner din röst i frågan? Du har ingen åsikt?
Citera
2019-09-12, 03:56
Medlem
Citat:
Du lägger ner din röst i frågan?

Läs svaret du fick och om det fanns något svårt ord i svaret som du inte förstod kan du gärna fråga om det.
Citera
2019-09-12, 04:01
Avslutad
Citat:
Läs svaret du fick och om det fanns något svårt ord i svaret som du inte förstod kan du gärna fråga om det.
Du berättade vad du skulle rösta i en annan fråga.

Just denna omröstning gäller ja eller nej till möjligheten att kunna tacka nej till bordelljobb och ändå få ersättning.

Ett konkret ja eller nej vore bra men frågan är som sagt tydligen känslig.
Citera
2019-09-12, 04:07
Medlem
Citat:
Du berättade vad du skulle rösta i en annan fråga.

Just denna omröstning gäller ja eller nej till möjligheten att kunna tacka nej till bordelljobb och ändå få ersättning.

Ett konkret ja eller nej vore bra men frågan är som sagt tydligen känslig.

Men söta lilla du, bara för att jag inte håller med dig betyder inte att frågan är känslig. Du får helt enkelt acceptera att jag inte anser att lagen ska lägga sig i vilka regler a-kassorna ska ha. Jag anser heller inte att lagen ska bestämma när en hemförsäkring ska utfalla, det bör vara upp till försäkringsbolaget att bestämma och sedan är det upp till mig om jag vill köpa deras försäkring eller inte.

Nu är det sovdags för mig så om du har flera funderingar kan du försöka tänka ihop någon relevant frågeställning och inte snurra omkring på det här sättet.
Citera
2019-09-12, 04:12
Avslutad
Citat:
Men söta lilla du, bara för att jag inte håller med dig betyder inte att frågan är känslig. Du får helt enkelt acceptera att jag inte anser att lagen ska lägga sig i vilka regler a-kassorna ska ha. Jag anser heller inte att lagen ska bestämma när en hemförsäkring ska utfalla, det bör vara upp till försäkringsbolaget att bestämma och sedan är det upp till mig om jag vill köpa deras försäkring eller inte.

Nu är det sovdags för mig så om du har flera funderingar kan du försöka tänka ihop någon relevant frågeställning och inte snurra omkring på det här sättet.
Nej, alltså lägger du ner din röst i frågan om huruvida man ska kunna tacka nej till bordelljobb och ändå få ersättning.

Du har alltså ingen åsikt i frågan, även om arbetslöshet skulle drabba dig eller någon i din familj.

Jag skulle säga att frågan är jäääävligt känslig när du varken törs säga bu eller bä.
Senast redigerad av Ipsi 2019-09-12 kl. 04:14.
Citera
2019-09-12, 04:42
Avslutad
Citat:
Jag skulle ha synpunkter på om någon jag brydde mig om åt chips till middag varje dag också men jag anser inte att vi ska ha en lag emot det.

Ja ok, jag anser att det borde finnas förbud mot transfetter, palmolja och isoglukos.

Och förbud mot både att köpa och sälja sex.
Bland annat.

Deklarera hade jag gjort helt och hållet frivilligt, "upp till var och en att bestämma" som ni liberaler kallar det.

Jag anser inte att prostitution är som vilket annat jobb som helst, jag anser inte att det är ett jobb överhuvudtaget. Det har alltid varit och kommer alltid att vara stigmatiserat, så länge vi är Homo Sapiens.
Citera
2019-09-12, 04:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Dags att köpa en leopardkostym, krokodilskor och en rosa Cadillac nu Jenny!

Du får fan slicka mer fitta än så alltså för jag vill ha en Bugatti, eller minst en Mercedes lyxklassen. Resten har jag redan : )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in