2019-09-12, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då så.

AF ska inte särbehandla olika yrken.

Detta innebär att om man tackar nej till av AF anvisat bordelljobb så förlorar man sin rätt till a-kassa lika väl som när man tackar nej till av AF anvisat städjobb.

Är det något i ovanstående du vänder dig emot?

Ja jag invänder emot att AF ens finns som jag sagt, jag anser att de borde läggas ned. Jag anser också som jag påtalat att a-kassorna själva borde få bestämma över sina regler.

Men uppenbarligen anser du att AF särbehandlar eftersom många sexjobb är fullt lagliga idag men AF trots det inte anvisar dessa jobb och det vill du ändra på. Däremot har du inte kunnat ge källa på att lagen gör den särbehandlingen som du påstått.
Citera
2019-09-12, 03:19
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hade det funnits efterfrågan från damer på casual sex av en man i övre medelåldern och de var beredda att betala, så varför inte? Jag ställer upp!
Skulle polisen blunda cuz vagina om en kvinna köper sex i Sverige?
Citera
2019-09-12, 03:19
Avslutad
Citat:
Hade det funnits efterfrågan från damer på casual sex av en man i övre medelåldern och de var beredda att betala, så varför inte? Jag ställer upp!

Det finns säkert massor med ensamma damer därute som skulle betala för lite sällskap och mer därtill. Gör en hemsida, skriv en presentation och lägg ut några bilder. Skriv in rätt nyckelord så du kommer upp i rätt sammanhang osv. Du ska se att det rullar på så småningom med stamkunder och en och annan ny kund då och då. Du har allt att vinna!
Citera
2019-09-12, 03:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan du belysa hur det har med topic att göra?

Tål inte liberaler frågor om deras lära? Tror du vi lever i total frihet nu? Gör du? Det har med topic att göra eftersom du verkar tro att allting är ett fritt val påverkat bara av individen.
Citera
2019-09-12, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tål inte liberaler frågor om deras lära? Tror du vi lever i total frihet nu? Gör du? Det har med topic att göra eftersom du verkar tro att allting är ett fritt val påverkat bara av individen.

Jovisst tål jag det men reglerna säger att det ska ha med topic att göra. Kan du belysa hur det har med topic att göra? I annat fall kan vi ta det i PM.
Citera
2019-09-12, 03:29
Avslutad
Citat:
Jovisst tål jag det men reglerna säger att det ska ha med topic att göra. Kan du belysa hur det har med topic att göra?

Ok. Låt säga att du har en bror eller syster. En dag hamnar denne i ekonomisk kris och börjar sälja sig för att klara sig. Då säger du: "Ok det är ditt val."

?
Citera
2019-09-12, 03:30
Avslutad
Citat:
Ja jag invänder emot att AF ens finns som jag sagt, jag anser att de borde läggas ned. Jag anser också som jag påtalat att a-kassorna själva borde få bestämma över sina regler.

Men uppenbarligen anser du att AF särbehandlar eftersom många sexjobb är fullt lagliga idag men AF trots det inte anvisar dessa jobb och det vill du ändra på. Däremot har du inte kunnat ge källa på att lagen gör den särbehandlingen som du påstått.
Skit i mina källor nu.

Huvudsaken du fattar att du inte kommer att kunna tacka nej till bordelljobb med bibehållen a-kassa om prostitutionsyrket ska behandlas som andra yrken. Och att detta är ok med dig.

Jag tror faktiskt inte dina privata a-kassor kommer att vara så himla sugna på att låta dig slippa ta jobbet heller. Privata försäkringsgivare brukar hålla ännu hårdare i vinstpengarna.
Senast redigerad av Ipsi 2019-09-12 kl. 03:33.
Citera
2019-09-12, 03:34
Medlem
Citat:
Ok. Låt säga att du har en bror eller syster. En dag hamnar denne i ekonomisk kris och börjar sälja sig för att klara sig. Då säger du: "Ok det är ditt val."

?

Jag skulle ha synpunkter på många olika beteenden trots att jag anser att det ska vara fullt lagligt och att den personen ska ha rätt att bestämma detta själv. Att jag ogillar en sak är inget argument för att stifta en lag emot det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Skit i mina källor nu.

Huvudsaken du fattar att du inte kommer att kunna tacka nej till bordelljobb med bibehållen a-kassa om prostitutionsyrket ska behandlas som andra yrken. Och att detta är ok med dig.

Jag tror faktiskt inte dina privata a-kassor kommer att vara så himla sugna på att låta dig slippa ta jobbet heller.

Varför skulle jag inte kunna det, det kan man ju redan idag trots att det är lagligt att sälja sex.
Citera
2019-09-12, 03:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det finns säkert massor med ensamma damer därute som skulle betala för lite sällskap och mer därtill. Gör en hemsida, skriv en presentation och lägg ut några bilder. Skriv in rätt nyckelord så du kommer upp i rätt sammanhang osv. Du ska se att det rullar på så småningom med stamkunder och en och annan ny kund då och då. Du har allt att vinna!

Du främjar just nu sexhandel. Det gör dig till kopplare och hallick, det vet du väl?
Citera
2019-09-12, 03:41
Avslutad
Citat:
Jag skulle ha synpunkter på många olika beteenden trots att jag anser att det ska vara fullt lagligt och att den personen ska ha rätt att bestämma detta själv. Att jag ogillar en sak är inget argument för att stifta en lag emot det.

Varför skulle jag inte kunna det, det kan man ju redan idag trots att det är lagligt att sälja sex.
Vet du vad, gå till AF och fråga om det är möjligt att de skickar 25 prostitutionsarbetare till en bordell som du ska starta och 25 städare till en städfirma som du ska starta och se om yrkena särbehandlas.
Citera
2019-09-12, 03:41
Avslutad
Citat:
Du främjar just nu sexhandel. Det gör dig till kopplare och hallick, det vet du väl?

Hur kommer det sig? Jag har inte tagit emot pengar från dig.
Citera
2019-09-12, 03:44
Avslutad
Citat:

Det finns ingen lag mot att sälja sex. Men du skulle ha synpunkter på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in