2019-09-12, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, och då är du för att prostitutionsjobb behandlas som vilket annat yrke som helst alltså.

Man får vackert ta ledigt jobb på bordellen vid arbetslöshet. Precis som jag sa.

Jag har sagt att lagen inte ska särbehandla eller lägga sig i detta som du påstår att lagen gör idag trots att du inte kunnat prestera ett citat av den lagtexten.
Citera
2019-09-12, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är väl helt okej att du har den inställningen, varför sklle någon hindra dig?

Jag har inte den inställningen. Har du?
Citera
2019-09-12, 02:59
Avslutad
Citat:
Jag har sagt att lagen inte ska särbehandla eller lägga sig i detta som du påstår att lagen gör idag trots att du inte kunnat prestera ett citat av den lagtexten.

Har du aldrig varit arbetslös?
Citera
2019-09-12, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har inte den inställningen. Har du?

Jaha det lät så av det du skrev. Min inställning är liberal, jag anser därför att folk ska få bestämma över detta själva.
Citera
2019-09-12, 03:00
Medlem
Citat:
Har du aldrig varit arbetslös?

På vilket sätt är det topic?
Citera
2019-09-12, 03:05
Avslutad
Citat:
Jag har sagt att lagen inte ska särbehandla eller lägga sig i detta som du påstår att lagen gör idag utan att ha kunnat prestera ett citat av den lagtexten.
Jag vet inte vad det är du inte fattar med att man inte får bidrag bara för att man tycker att det är bekvämare att vara hemma än att jobba.
Citera
2019-09-12, 03:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I västländer med avkriminalisering eller legalisering så är sexarbetarna så gott som uteslutande egna företagare som arbetar åt sig själva. De betalar inträde för att få tillgång till bordeller där de kan möta kunder. Exempel på detta är FKK i Tyskland.

Du pratar dig varm för sexköp och prostitution i så gott som varje tråd här på FB, varför blir du inte sexarbetare själv? Sexköpare verkar du redan vara så att det räcker och blir över.

Du kan både stilla din omättliga sexuella drift samtidigt som du skaffar dig en inkomst. Det är nog inte bara jag som anser att du vore den perfekta sexarbetaren, dessutom kan du knäppa feministerna på näsan och utbasunera att du minsann är herre över ditt eget öde
Citera
2019-09-12, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet inte vad det är du inte fattar med att man inte får bidrag bara för att man tycker att det är bekvämare att vara hemma än att jobba.

Kan du citera den som påstått detta eller har du rökt några roliga svampar? När kommer citatet av lagtexten som särbehandlar olika yrken förresten?
Citera
2019-09-12, 03:11
Avslutad
Citat:
Jaha det lät så av det du skrev. Min inställning är liberal, jag anser därför att folk ska få bestämma över detta själva.

Ja just det ja. Hur går det för dig personligen? Lever du i total frihet och totalt självbestämmande?
Citera
2019-09-12, 03:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du pratar dig varm för sexköp och prostitution i så gott som varje tråd här på FB, varför blir du inte sexarbetare själv? Sexköpare verkar du redan vara så att det räcker och blir över.

Du kan både stilla din omättliga sexuella drift samtidigt som du skaffar dig en inkomst. Det är nog inte bara jag som anser att du vore den perfekta sexarbetaren, dessutom kan du knäppa feministerna på näsan och utbasunera att du minsann är herre över ditt eget öde

Hade det funnits efterfrågan från damer på casual sex av en man i övre medelåldern och de var beredda att betala, så varför inte? Jag ställer upp!
Citera
2019-09-12, 03:14
Avslutad
Citat:
Kan du citera den som påstått detta eller har du rökt några roliga svampar? När kommer citatet av lagtexten som särbehandlar olika yrken förresten?
Då så.

AF ska inte särbehandla olika yrken.

Detta innebär att om man tackar nej till av AF anvisat bordelljobb så förlorar man sin rätt till a-kassa lika väl som när man tackar nej till av AF anvisat städjobb.

Är det något i ovanstående du vänder dig emot?
Citera
2019-09-12, 03:14
Medlem
Citat:
Ja just det ja. Hur går det för dig personligen? Lever du i total frihet och totalt självbestämmande?

Kan du belysa hur det har med topic att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in