Citat:
Nej, hon växte inte alls upp där har ju slagits fast utan i Eskilstuna. Några stycken i tråden bestämde sig även för att det var fakta att lgh var en gåva och säkert enbart till henne samt att HOL har lagt beslag på den. Sådant falsarium utan fakta främjar definitivt inga sanningar men det kanske inte är så noga.
1990 bodde både KL och hennes föräldrar för övrigt i Uppsala fast på olika adresser. KL är född 1968 och studerade väl där då. Flytten till Stockholm för både KL och föräldrarna skedde senare. Systern P (som var tio år äldre) bodde dock i Stockholm redan 1990, på Söder.
Någon skrev förresten rätt tidigt i tråden att systrarna hade dålig kontakt. Någon som vet orsaken till det? Systern har enligt rykten här även hon alkoholproblem, kan kanske ha något med det att göra om det nu stämmer att de inte hade någon vidare kontakt. Eller något annat. Favoriserad lillasyster eller något sådant kanske (bara mina vilda gissningar).
1990 bodde både KL och hennes föräldrar för övrigt i Uppsala fast på olika adresser. KL är född 1968 och studerade väl där då. Flytten till Stockholm för både KL och föräldrarna skedde senare. Systern P (som var tio år äldre) bodde dock i Stockholm redan 1990, på Söder.
Någon skrev förresten rätt tidigt i tråden att systrarna hade dålig kontakt. Någon som vet orsaken till det? Systern har enligt rykten här även hon alkoholproblem, kan kanske ha något med det att göra om det nu stämmer att de inte hade någon vidare kontakt. Eller något annat. Favoriserad lillasyster eller något sådant kanske (bara mina vilda gissningar).
Ja, lite konstigt det där. Men hennes föräldrar har ju jobbat i Stockholm rätt länge, det var väl samma postare som påstod det. Då tänkte jag att hon kanske har spenderat lov och helger där i föräldrarnas lägenhet på Norr Mälarstrand.
Varför skrevs inget äktenskapsförord eller gåvobrev? Jag kan verkligen inte förstå det. Var hon så urbota dumkär så hon inte trodde att det skulle behövas?
K.L.s mor var ju nästan "urfeminist", startade det som skulle bli Kvinnolobbyn och var ordförande för Fredrika Bremer Förbundet. Utbildade flera universitet i feministiska och jämndställdhetsfrågor.
Hur sjutton kunde hennes egen dotter hamna i ett så destruktivt förhållande/äktenskap??????
Är det som "prästens dotter"??
Det är så mycket som skaver i detta, verkligen skaver.
Jag kommer ihåg mediarubrikerna när denna "hitman" gick in på en polisstation och "bekände" att han blivit "anlitad" av en domare att döda domarens partner. Jag kommer ihåg att jag tänkte att någon hen dömt måste ha blivit mycket missnöjd och scensatt detta som hämd. Ganska brilliant faktiskt, för sådant misstänkliggörande är mycket svårt att tvätta bort, och det är nästan alltid svårt att bevisa att man är totalt oskyldig. Å andra sidan så är det ju fullkomligt löjligt, vad för typ av "hitman" är det som plötsligt "ångrar" sig och går till polisen? Så ät andra hållet är det ju väldigt genomskinligt. Undrar vad han fick betalt för att spela teater, och av vem han fick betalt.
Den perfekta hämnden faktiskt