2019-09-12, 01:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, hon växte inte alls upp där har ju slagits fast utan i Eskilstuna. Några stycken i tråden bestämde sig även för att det var fakta att lgh var en gåva och säkert enbart till henne samt att HOL har lagt beslag på den. Sådant falsarium utan fakta främjar definitivt inga sanningar men det kanske inte är så noga.

1990 bodde både KL och hennes föräldrar för övrigt i Uppsala fast på olika adresser. KL är född 1968 och studerade väl där då. Flytten till Stockholm för både KL och föräldrarna skedde senare. Systern P (som var tio år äldre) bodde dock i Stockholm redan 1990, på Söder.

Någon skrev förresten rätt tidigt i tråden att systrarna hade dålig kontakt. Någon som vet orsaken till det? Systern har enligt rykten här även hon alkoholproblem, kan kanske ha något med det att göra om det nu stämmer att de inte hade någon vidare kontakt. Eller något annat. Favoriserad lillasyster eller något sådant kanske (bara mina vilda gissningar).

Ja, lite konstigt det där. Men hennes föräldrar har ju jobbat i Stockholm rätt länge, det var väl samma postare som påstod det. Då tänkte jag att hon kanske har spenderat lov och helger där i föräldrarnas lägenhet på Norr Mälarstrand.

Varför skrevs inget äktenskapsförord eller gåvobrev? Jag kan verkligen inte förstå det. Var hon så urbota dumkär så hon inte trodde att det skulle behövas?

K.L.s mor var ju nästan "urfeminist", startade det som skulle bli Kvinnolobbyn och var ordförande för Fredrika Bremer Förbundet. Utbildade flera universitet i feministiska och jämndställdhetsfrågor.

Hur sjutton kunde hennes egen dotter hamna i ett så destruktivt förhållande/äktenskap??????

Är det som "prästens dotter"??

Det är så mycket som skaver i detta, verkligen skaver.

Jag kommer ihåg mediarubrikerna när denna "hitman" gick in på en polisstation och "bekände" att han blivit "anlitad" av en domare att döda domarens partner. Jag kommer ihåg att jag tänkte att någon hen dömt måste ha blivit mycket missnöjd och scensatt detta som hämd. Ganska brilliant faktiskt, för sådant misstänkliggörande är mycket svårt att tvätta bort, och det är nästan alltid svårt att bevisa att man är totalt oskyldig. Å andra sidan så är det ju fullkomligt löjligt, vad för typ av "hitman" är det som plötsligt "ångrar" sig och går till polisen? Så ät andra hållet är det ju väldigt genomskinligt. Undrar vad han fick betalt för att spela teater, och av vem han fick betalt.

Den perfekta hämnden faktiskt
Citera
2019-09-12, 01:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo men jag har svårt att se att man tvingar ens två 17-åringar och förälder med vårdnad att flytta från sitt hem för att föräldern utan vårdnad ensam ska få bo där. Han ägde ju dessutom den till viss del iallafall. Då är det ju en jävla mycket lämpligare att den ensamma föräldern blir utköpt och får köpa sig en egen lägenhet för pengarna. Logiskt tycker jag iallafall. Jag kan tänka mig att dom flesta föräldrar självmant skulle göra denna lösning till och med. För sina barns skull.
Skönt att se att det finns personer i tråden som har förståelse för barnen.
Vid beslutet om ensam vårdnad och lägenheten var barnen 9 och 11 år.

I ett interimistiskt beslut den 10 februari 2014 beslutade tingsrätten bl.a. att Henrik skulle ha ensam vårdnad om barnen, samt ha rätten att kvarsitta i den tidigare gemensamma bostaden, dock längst
till dess bodelning har skett.
Citera
2019-09-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har sett bilder på ärren efter en periods läketid. Detta är en mängd år sedan nu, före 2010, och redan då dök Henrik upp i sinnet.
Med allt som skett dom här dagarna, tror jag oförändrat liknande om den saken.
Men tro inte för en sekund att jag antyder. Riktigt så starka belägg har jag inte. Se det som att jag snarare svagt glimmar.
Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen.

Säg att hon druckit som vanligt rejält med starksprit, går rakt genom en glasdörr och landar i högen av spritflaskor? Tuppar av ..... får ont ...når ny flaska ... tiden går. Hon försöker linda trasor, mindra blodflödet, dricker rejält, töcknar av .....

Hon ligger kvar för muskelkraften förtvinat, drivkraften borta, spritens ljuvliga bedövande bomull oemotståndlig och bortglidandet i den förlåtande sömnen så skön.

Tills någon kommer ...

En ovanlig situation, knappast.

-----------------------

En gravt alkoholiserad person reagerar eller agerar inte normalt. Oavsett tidigare utbildningar och titlar. Alkoholism är en fruktansvärd sjukdom.
Citera
2019-09-12, 02:24
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Hon är extremt kontrollerande. Vid en första anblick låter intervjuverna sakliga och bra, men vid en närmare granskning använder hon sig av uttryck som syftar till att styra och kontrollera omgivningen.

Ex. när jag såg vilken rådman det var, han är mycket kompetent (hade hon självfallet inte sagt i det fallet hon varit fortsatt häktad).

Fråga uppkommer med anledning av hennes uttralande i media om det förelegat jäv i tingsrätten vid häkteförhandlingen? Om hon anser att det föreligger sådana omständigheter att hon kan bedöma rådmannens kompetens på ett enskilt plan måste det rimligen finnas sådana särskilda omständigheter dem emellan att domarens opartiskhet med fog kan ifrågasättas. Har de gått samma domarurbildning, samma kurser, har hon när hon ansvarat för komptetensutvecklingen haft personlig kontakt med honom, har hon överprövat hans tidigare avgöranden??

Ingår de i ett gemensamt nätverk, är nätverket Hilda iblandat?

Uttalandet om gamla knapptelefoner är mycket märkligt. Att hon överhuvudtaget har en knapptelefon 2019 är avvikande, att hon dessutom har flera och poängterar att de har kort minne är extremt konstigt.

Att hon tror sig kunna leda förundersökningen (på villovägar?) visar på ytterligare kontrollbehov.

Hilda? Vad är det för nätverk? Finns de på Fejan?
Citera
2019-09-12, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, jag blev lite paff att hon gått ut i massmedia såhär iaf. Hon har legat lågt flera år, och hon beblandade sig aldrig med media ens när hon var aktiv i ämbetet.
Sen är det i det större perspektivet anmärkningsvärt hur en person går från att vara något, till att bli något precis helt annat. Medvetet - ingen aning, men märkligt är det.

Hon har tvingats att bli styrd av socialtjänstens familjeenhet. Det knäcker alla förr eller senare. Att hon som kvinna verkar blivit den som har knäckts innan mannen med den feministiska familjeenheten inblandad tyder på något riktigt speciellt.
Citera
2019-09-12, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Vi får väl se om denna skarpa info drunknar i flödet av försvarstal och jag är mäkta förvånad att det inte uppmärksammats tidigare, och uppgifterna borde ha kommit till medias kännedom...

KL har mellan 2001 (vet ej månad) och 2007 (vet ej månad) haft en anställning vid Åklagarmyndigheten i Stockholm. Dels vid 3:e kammaren (ca 2 år) och dels vid city-kammaren (ca 4 år).

Under 2007 och/eller 2008 är hon noterad som tjänstledig från Åklagarmyndigheten. Hon figurerar i en dom från 2007 som tillförordnad rådman vid Stockholms Tingsrätt.

2010 är KL omnämnd som hovrättsassessor i en dom från Svea Hovrätt. Det finns en del luckor i hennes karriär 2009, 2011 och 2012. November/december 2013 kan ha varit hennes sista insatser vid Svea Hovrätt.

Den som googlar lite finner ett referat av en dom av Svea Hovrätt i oktober 1999 där en KL figurerar som tf hovrättsassessor och referent.
Citera
2019-09-12, 04:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, hon växte inte alls upp där har ju slagits fast utan i Eskilstuna. Några stycken i tråden bestämde sig även för att det var fakta att lgh var en gåva och säkert enbart till henne samt att HOL har lagt beslag på den. Sådant falsarium utan fakta främjar definitivt inga sanningar men det kanske inte är så noga.

1990 bodde både KL och hennes föräldrar för övrigt i Uppsala fast på olika adresser. KL är född 1968 och studerade väl där då. Flytten till Stockholm för både KL och föräldrarna skedde senare. Systern P (som var tio år äldre) bodde dock i Stockholm redan 1990, på Söder.

Någon skrev förresten rätt tidigt i tråden att systrarna hade dålig kontakt. Någon som vet orsaken till det? Systern har enligt rykten här även hon alkoholproblem, kan kanske ha något med det att göra om det nu stämmer att de inte hade någon vidare kontakt. Eller något annat. Favoriserad lillasyster eller något sådant kanske (bara mina vilda gissningar).
Tack för din info. Lägenheten var ingen gåva från föräldrarna och inte Karins föräldrahem!
Det har framgått i tråden tidigare att Karin och Hol köpte den gemensamt.

En vild gissning till att systrarna eventuellt hade dålig kontakt var på grund av åldersskillnaden.
Karin är född 1968-11-30, systern född 1958-11-21, 10 år är mycket när man är liten, inte mycket gemensamt. När Karin var 10 så hade troligen systern flyttat hemifrån.
Syster var 60 när hon dog 2019-01-08. Söp ihjäl sig enligt info i tråden.
Citera
2019-09-12, 04:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tycker inte att hon verkar vara försupen, hon låter inte så, även om hon är konstig och osammanhängande. Hon kanske bara ville ut från "familjeburen" och använde sprit och LOB för det. Inte säkert att hon vantrivs med sitt nuvarande liv, fri och, som det verkar, bostadslös. Familj var kanske inte för henne, inte heller en karriär. Hon gjorde val som man "bör" göra tidigt i livet, men det passade inte. Om hon trivts med allt, hade hon inte straffat ut sig, tror jag. Även om alkoholen är starkare än allt... men då hade hon inte levt nu och hon hade sett ut som ett riktigt alkisoffer, med tovigt hår, förstörd hälsa. Det har ändå gått många år...
I intervjun har hon ju varit tvungen att vara nykter några dagar i häktet och den värsta abstinensen hade nog gått över. Men det finns en bild i intervju där hon sitter med ett glas framför sig och en nästan tom flaska som ser ut att innehålla något alkoholhaltigt. Bilden är tagen i krogmiljö.

En alkis i dom finare kretsarna ser inte ut som en uteliggare, skitig och med misskött hår.
Karin har haft tillgång till mat, bostad, läkarvård, tandvård osv hela tiden och då håller dom tyvärr väldigt länge. Dom som lyckas bli nyktra är oftast dom som har gått rejält i botten och inte orkar mer eller har fått ett ultimatum från sin familj som betyder väldigt mycket för dom.
I Karins fall har inte ens barnens vägran att träffa henne när hon har fortsatt dricka och önskan om att hon ska bli nykter hjälpt.

Men steg 1 är att erkänna att dom är alkoholister och Karin vägrar totalt att inse att hon har alkoholproblem, har ingen insikt som dom skriver i domen.
"Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta."
Citera
2019-09-12, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I så fall måste nog någon specialavdelning göra detta.

På mitten av 1980-talet så hyrde min mor ut sin lgh till ett domarpar. Det var brist på domare i Stockholm, de hade kommit för att hjälpa till med att minska på högen av ärenden.

Samtidigt var min bror kriminell......i poliskretsar ganska känd sådan. Min kriminelle bror som var folkbokförd på adressen, åkte fast för någonting och poliserna gjorde husrannsakan en vardagsförmiddag när ingen var hemma........

Poliserna började efter ett tag att ana oråd, så till den grad att de faktiskt letade rätt på min mor (som då bodde i norra Norrland, och ringde henne och frågade om vilka som egentligen bodde i lgh. Min mor ringe mig och sa att jag omedelbart skulle åka till lgh, att polisen gjort husrannsakan (eller början till en) nu insett att det var helt fel personer och skulle lämna lgh men då låset var uppborrat så kunde de inte bara dra direkt. Jag fick åka dit och vänta tills domarparet kom hem, vilket inte var så länge. Och de var verkligen skitsura. Det blev tydligen ett stort efterspel av detta, anmälningar gjorda av domarna mot poliserna.

Det var visserligen ett par år sedan, kanske har regler/lag ändrats, men då var det förbjudet för vanliga poliser att göra husrannsakan hemma hos domare.

Men, vad är det du inte förstår?

Visa oss alla den lag som förbjuder polis att göra husransakan hos en domare. Den finns såklart inte, och ditt exempel var ju en husrannsakan på fel adress, där domare råkade bo. Period.
Citera
2019-09-12, 05:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Gissar att hon haft problem med alkoholen en längre tid, långt innan det small ordentligt.
Luckorna tyder på att hon börjar tappa taget redan där.
Verkar vara fråga om en intelligent, snygg och välutbildad människa, som supit bort, hälsa familj, förstånd och karriär, tragiskt.

Därmed inte sagt att hon är skyldig, även om en hel del talar mot henne.
Ja sorgligt och alkoholbruk kan leda till stroke.
Citera
2019-09-12, 06:24
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Tack för detta inlägg. Bör läsas av alla. Begrundas av alla och framför allt bör många ta fram skämskudden efter sanslösa påhopp på HOL. KL är hopplöst förlorad som mamma, fru och advokat/domare.

Helt klart har KL grava problem, om där råder ingen tvekan. Men vad som hänt mellan giftermålet och fram tills det gick utför, bör också tas i beaktande. Jag tror inte HOL står helt utan skuld i denna tragiska soppa.
Citera
2019-09-12, 06:55
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Lyssna på henne här, så får du en lite annan uppfattning av henne. Folk skrev tidigare att de uppfattade henne som ett litet barn i intervjuerna. Det var nog bara röstförvrängningen som fick henne att låta som Mimmi Pigg.

Video 1: https://streamable.com/tp82i

Video 2: https://streamable.com/vdj9m

Ja, röstförvrängningen påverkade i alla fall mitt intryck av henne. Med hennes egen normala röst låter hon inte lika barnslig.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in