2019-09-12, 01:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu var det väl som så att det även var K.L.s föräldrahem, där hon delvis växte upp......

Herregud det finns ju barn som bor 50-50% hos sina skilda föräldrar och åker över kommungränser varje vecka.

Varför ska just dessa rikemansbarn omhuldas till varje pris? Varför ska de få uppleva att deras pappa tvingar bort deras mor från hennes barndomshem? Ska de lära sig att det är så man behandlar sina nära och kära? Så att de sedan kan bråka om sitt egna arv sinsemellan? För det är ju vad de lär sig av fadern. Och hoppas att ingen av dem får någon sjukdom för då blir de ju direkt utfrusna ur familjegemenskapen.

Nej, HOL hade kunnat vara mycket mer smidig i detta tycker jag.
Nej, hon växte inte alls upp där har ju slagits fast utan i Eskilstuna. Några stycken i tråden bestämde sig även för att det var fakta att lgh var en gåva och säkert enbart till henne samt att HOL har lagt beslag på den. Sådant falsarium utan fakta främjar definitivt inga sanningar men det kanske inte är så noga.

1990 bodde både KL och hennes föräldrar för övrigt i Uppsala fast på olika adresser. KL är född 1968 och studerade väl där då. Flytten till Stockholm för både KL och föräldrarna skedde senare. Systern P (som var tio år äldre) bodde dock i Stockholm redan 1990, på Söder.

Någon skrev förresten rätt tidigt i tråden att systrarna hade dålig kontakt. Någon som vet orsaken till det? Systern har enligt rykten här även hon alkoholproblem, kan kanske ha något med det att göra om det nu stämmer att de inte hade någon vidare kontakt. Eller något annat. Favoriserad lillasyster eller något sådant kanske (bara mina vilda gissningar).
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon har ju medvetet, ändå, förspillt allt i sitt liv. Det är en väldigt hög nivå på allt. Hon är kanske histrioniker också...

Ja, jag blev lite paff att hon gått ut i massmedia såhär iaf. Hon har legat lågt flera år, och hon beblandade sig aldrig med media ens när hon var aktiv i ämbetet.
Sen är det i det större perspektivet anmärkningsvärt hur en person går från att vara något, till att bli något precis helt annat. Medvetet - ingen aning, men märkligt är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Gissar att hon haft problem med alkoholen en längre tid, långt innan det small ordentligt.
Luckorna tyder på att hon börjar tappa taget redan där.
Verkar vara fråga om en intelligent, snygg och välutbildad människa, som supit bort, hälsa familj, förstånd och karriär, tragiskt.

Därmed inte sagt att hon är skyldig, även om en hel del talar mot henne.

Tycker inte att hon verkar vara försupen, hon låter inte så, även om hon är konstig och osammanhängande. Hon kanske bara ville ut från "familjeburen" och använde sprit och LOB för det. Inte säkert att hon vantrivs med sitt nuvarande liv, fri och, som det verkar, bostadslös. Familj var kanske inte för henne, inte heller en karriär. Hon gjorde val som man "bör" göra tidigt i livet, men det passade inte. Om hon trivts med allt, hade hon inte straffat ut sig, tror jag. Även om alkoholen är starkare än allt... men då hade hon inte levt nu och hon hade sett ut som ett riktigt alkisoffer, med tovigt hår, förstörd hälsa. Det har ändå gått många år...
Citera
2019-09-12, 01:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bara bild. Samt för mycket länge sedan, så inte säkert minnet är hundra. Men någorlunda så, ja.
Alkoholmissbruket är ännu äldre.

Jag säger inte att det är omöjligt att HOL slagit KL. Det vet jag inget om. Och har de tvistat och bråkat i flera år så kan ju han även ha tagit till händerna. Men det vanliga är blåmärken.
Stora skärsår med nästintill dödlig utgång låter väldigt spektakulärt.
Jag minns en bekant som blev kraftigt berusad ofta när vi var i 18-20 årsåldern. Han blev utkastad från utestället vi var på. Sen vaknade han upp i en sjukhussäng och vet inte vad som hänt. Sjukhuspersonalen berättade att han låg på trottoaren vid sin cykel och att folk hade ringt ambulans. Antagligen hade han försökt cykla hem, men stöp i backen. Men han minns ingenting utan vaknade bara i en sjukhussäng och det sista han kommer ihåg är när vi festade innan.
Säger bara att det är tänkbart scenario också, att någon olycka har inträffat i fyllan. Det är väldigt spektakulärt om HOL nästan dödar henne med något skärverktyg, sedan är de tysta om det.
Citera
2019-09-12, 01:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Har du ens klickat på länken jag lämnade??

Där K.L. arbetar som lärare (föreläsare eller lektor) heter det egentligen, men, men. År 2011 var det i alla fall.

Sedan har väl hon rätt som alla andra att vara sjuk i flera år. Om hon nu varit det.

Du pratade med en annan person här då. Det var inte mig.
Jag syftar på att du hoppade på mig om att knapptelefonerna de har tagit nu är något som alla domare har för att kunna prata ostört och inte bli avlyssnade. Men du inser att hon inte jobbar som domare sedan flera år nu och ett möjligt skäl att hon har knapptelefoner nu är just för att hon vill kunna leja en torped utan att det ska kunna spåras?
Citera
2019-09-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Sökte alltså inte ens läkarvård för någon påstådd hjärnblödning förrän det var dags att bevisa något i domstol. Klar efter 14 dagars rehabilitering... Och då vet vi redan att de dokumenterade problemen i hemmet, enligt soc, började senast redan på hösten 2012.

Oj, är det sant? Kan du verifiera det?
Citera
2019-09-12, 01:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Var hon inte lite småsnygg tidigare? Är man runt 50 brukar man bli rätt gammal snabbt om man alkar ner sig. Huden blir rynkig och näsan och kinder röda, skinntorr och småsårig som aldrig läker. Man förtvinar och bleknar bort när livskraften försvinner. Men om hon nu mot all förmodan inte gjort detta via inhyrd torped eller bara indirekt övertalat någon som ville vara hennes ädla riddare så borde hon ju ta det som en sista chans att sluta med drickandet. Hon är ju ändå bara 51-52 år, kan ju säkert få en nystart någonstans inom juridiska tjänster bara hon kan genomgått behandling. Trist för hennes två barn och se sin mamma falla ihop.

Nu är det nästan ett par år sedan jag träffade henne, men hon är lika vacker som hon alltid varit till utseendet. Objektivt per gängse definition, är hon alltså rakt av Vacker med stort v.
Inget slitage i den bemärkelsen, faktiskt.

Det är ett sanslöst slöseri av resurs, vad hon hållit på med dom här senare åren.
Hon är fortfarande vass på juridik på en bra dag, och hon har blytung erfarenhet som aldrig kommer gå ur.
Så visst, med jävlar anamma och bra akademisk hjälp ihop med att omge sig med bra människor privat så skulle hon garanterat komma i ordning igen. Det tror jag absolut.

Jag hoppas inte hon ligger bakom det här mordförsöket, men jag hade tyvärr inte ens blinkat om vi får höra att hon plockas in igen.
Citera
2019-09-12, 01:14
Medlem
Citat:
Hon är fortfarande vass på juridik på en bra dag, och hon har blytung erfarenhet som aldrig kommer gå ur.
Vad kan du berätta om hennes karriär som åklagare?
Citera
2019-09-12, 01:14
Medlem
Varför har hon inte bara accepterat att exmaken köper ut henne? Gör hon anspråk på att lgh inte ska delas 50/50 ekonomiskt? Vilket belopp räknar man på vid utköp, marknadspris? Tänker hon sig att hon går miste om en värdeökning, eller vad handlar det om?

Hur stadd vid kassa är hon egentligen, med tanke på att hon hellre är bostadslös än accepterar x miljoner kronor och skaffar något eget? Om, om, det finns en torped, tänk utpressningsläget när miljonerna frigörs. Hon riskerar att göra sig till ett offer själv. Hon har ändå lite till att förlora, hon är inte helt medellös än. Så hur mycket tänker hon straffa sig då?
Citera
2019-09-12, 01:18
Medlem
Citat:
Nu är det nästan ett par år sedan jag träffade henne, men hon är lika vacker som hon alltid varit till utseendet. Objektivt per gängse definition, är hon alltså rakt av Vacker med stort v.
Inget slitage i den bemärkelsen, faktiskt.

Det är ett sanslöst slöseri av resurs, vad hon hållit på med dom här senare åren.
Så visst, med jävlar anamma och bra akademisk hjälp ihop med att omge sig med bra människor privat så skulle hon garanterat komma i ordning igen. Det tror jag absolut.

Jag hoppas inte hon ligger bakom det här mordförsöket, men jag hade tyvärr inte ens blinkat om vi får höra att hon plockas in igen.

Tror du folk sysslar med välgörenhet? Är du kär i henne? Ingen vill anställa någon med oklara papir och tveksamheter, arbetsmarknaden är en mycket snål sektor, där man gör riskbedömningar. Hela hon är en vandrande risk. Hon kommer att få söka sig utomlands för jobb, hon hinner knappast bevisa att hon är rekorderlig innan hon är pensionsmässig.

Hon får satsa på välgörenhet, kanske försvara några afghaner som hotas av utvisning eller något. Jobba för ideella sektorn, där brukar man vilja ge människor en andra chans. Sånt gör man inte i det reguljära arbetslivet.
Citera
2019-09-12, 01:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, det är inte tragiskt. Hon har hjärnceller nog att klara av dagens situation och hade det antagligen förr också. Hon är bara beräknande och manipulativ, precis som kvinnor förbiser dåliga egenskaper hos män kan även män göra det med sina fruar också. Hon lider inte ensam, hon försöker sätta dit sin make konstant under åren, för misshandel, för psykisk sjukdom (?), för otrohet, för det ena med det andra. Ändå får han vårdnaden. Det hade han inte fått om barnen bara knystat om misshandel, så på randen var deras familj på grund av allt hon verkar ha "jobbat" med i stället för att sköta hem, hushåll, jobb, make och barn.
Tycker ändå att det är tragiskt alltihop. Särskilt för barnen men man kan även tänka sig att fd maken har och har haft ett helvete även om åtminstone inte jag vet vad han har gjort eller inte gjort. Vad gäller honom så är det mest hörsägen som kommer fram.

Hon klarar uppenbarligen inte av att göra något åt sitt alkoholberoende och kanske lider hon även av annat.
Citera
2019-09-12, 01:39
Medlem
Hon är extremt kontrollerande. Vid en första anblick låter intervjuverna sakliga och bra, men vid en närmare granskning använder hon sig av uttryck som syftar till att styra och kontrollera omgivningen.

Ex. när jag såg vilken rådman det var, han är mycket kompetent (hade hon självfallet inte sagt i det fallet hon varit fortsatt häktad).

Fråga uppkommer med anledning av hennes uttralande i media om det förelegat jäv i tingsrätten vid häkteförhandlingen? Om hon anser att det föreligger sådana omständigheter att hon kan bedöma rådmannens kompetens på ett enskilt plan måste det rimligen finnas sådana särskilda omständigheter dem emellan att domarens opartiskhet med fog kan ifrågasättas. Har de gått samma domarurbildning, samma kurser, har hon när hon ansvarat för komptetensutvecklingen haft personlig kontakt med honom, har hon överprövat hans tidigare avgöranden??

Ingår de i ett gemensamt nätverk, är nätverket Hilda iblandat?

Uttalandet om gamla knapptelefoner är mycket märkligt. Att hon överhuvudtaget har en knapptelefon 2019 är avvikande, att hon dessutom har flera och poängterar att de har kort minne är extremt konstigt.

Att hon tror sig kunna leda förundersökningen (på villovägar?) visar på ytterligare kontrollbehov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in