Citat:
Ursprungligen postat av
OweGbg
Man kan alltid diskutera ifall den ene eller båda är elaka men som det ser ut för tillfället är skuldfrågan helt öppen tills man hittar Gm, vapnet eller bilen. KL har ju hittills varit mest misstänkt men jag såg att GW som var så säker i fredags/lördags är lite mer tveksam nu och avfärdar inte annat motiv. Jag har som min egen åsikt att så länge man inte är dömd så är man oskyldig så jag håller mig neutral än så länge.
Jag håller inte med om att skuldfrågan är helt öppen. Flera tunga indicier pekar mot KL:
1. Hon har tidigare (2015) försökt övertala en person att mörda exmaken. Detta ledde till att hon fick kontaktförbud.
2. Hon förlorade en bitter och långvarig tvist mot exmaken bara tre dagar innan mordförsöket.
3. Hon är en psykiskt instabil person som gör märkliga uttalanden (intervjuerna i kvällspressen) och har en dokumenterad tendens att ta till våld i trängda situationer (dom för våld mot tjänsteman m.m.).
Sedan är förvisso KL en tragisk person, och om hennes beteende beror på en hjärnskada är det lätt att tycka synd om henne. Men det gör det tyvärr inte mindre sannolikt att hon är skyldig.
Att domstolarna inte vill häkta henne bara på indicier är även det begripligt, men det innebär inte att de indicier som talar mot henne kan avfärdas.