2019-09-09, 19:49
Medlem
Jag dammade av min Mag 322 som legat i garderoben sedan i vintras. Den hängde sig hela tiden så när jag skaffade en ny Samsung tv så laddade jag hem SmartIPTV istället. Nu har jag tröttnat på att vara utan undertexter så jag tänkte ge Mag 322 en chans till. Jag har läst att den inte fungerar till IPTV längre, men min fungerar bättre än nånsin nu. Vet inte om det beror på att det fanns en uppdatering till den, men den har fungerat jättebra hela kvällen. Jag har startat om tv:n och boxen för att se om den skulle bli blockad, men den fungerar.
Är det så att det fungerar med Mag-boxar igen eller kommer min med bli blockad snart?
2019-09-09, 20:17
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag dammade av min Mag 322 som legat i garderoben sedan i vintras. Den hängde sig hela tiden så när jag skaffade en ny Samsung tv så laddade jag hem SmartIPTV istället. Nu har jag tröttnat på att vara utan undertexter så jag tänkte ge Mag 322 en chans till. Jag har läst att den inte fungerar till IPTV längre, men min fungerar bättre än nånsin nu. Vet inte om det beror på att det fanns en uppdatering till den, men den har fungerat jättebra hela kvällen. Jag har startat om tv:n och boxen för att se om den skulle bli blockad, men den fungerar.
Är det så att det fungerar med Mag-boxar igen eller kommer min med bli blockad snart?
Det beror helt på vilken leverantör du har. Oftast är det inga problem med svenska kanaler. Går du in i dom amerikanska kanalerna så är dom blockerade.
2019-09-09, 21:56
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det beror helt på vilken leverantör du har. Oftast är det inga problem med svenska kanaler. Går du in i dom amerikanska kanalerna så är dom blockerade.

Varför är dom Amerikanska kanalerna blockerade på MAG?
2019-09-09, 22:01
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Varför är dom Amerikanska kanalerna blockerade på MAG?
För att det är dom amerikanska TV-bolagen som har tryckt på den röda knappen. Och Infomir har valt att gå deras spår.
2019-09-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wempa65
Går det använda VUsolo+SE till iptv ??
mvh Kimmen

Helt klart det bästa alternativet, dvb text kan vara jobbigt, men en solo4K fungerar det på.
2019-09-11, 18:06
Medlem
Jag vet inte hur jag ska göra. Jag var inne på att köpa en TVIP 605 pga av att få automatiska undertexter. Har kört med SmartIPTV på min Samsung tills nu. Häromdagen testade jag min Mag322 igen och den är ju helt ok. Dock så tycker jag bättre om EPG:n på SmartIPTV. Dessutom så slipper jag två fjärrkontroller.
Jag antar att TVIP 605 ser lika ut som Mag322 vad gäller kanalmenyer och EPG?
Kanske borde testa en androidbox och en app istället. Nån som vet nån bra app som automatiskt väljer svenska undertexter så man slipper trycka fram det varje gång?
2019-09-11, 19:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jag vet inte hur jag ska göra. Jag var inne på att köpa en TVIP 605 pga av att få automatiska undertexter. Har kört med SmartIPTV på min Samsung tills nu. Häromdagen testade jag min Mag322 igen och den är ju helt ok. Dock så tycker jag bättre om EPG:n på SmartIPTV. Dessutom så slipper jag två fjärrkontroller.
Jag antar att TVIP 605 ser lika ut som Mag322 vad gäller kanalmenyer och EPG?
Kanske borde testa en androidbox och en app istället. Nån som vet nån bra app som automatiskt väljer svenska undertexter så man slipper trycka fram det varje gång?
Ja TVIP och MAG kör portal så det ser lika ut. Köper du en TVIP så kan du koppla ihop din Samsung fjärrkontroll till boxen. Så har du bara en fjärrkontroll till både din TV och TVIP boxen. Jag tycker du inte ska gå det estetiska. Vill du ha det problemfritt så köp dig en TVIP.
2019-09-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja TVIP och MAG kör portal så det ser lika ut. Köper du en TVIP så kan du koppla ihop din Samsung fjärrkontroll till boxen. Så har du bara en fjärrkontroll till både din TV och TVIP boxen. Jag tycker du inte ska gå det estetiska. Vill du ha det problemfritt så köp dig en TVIP.

Fast jag föredrar EPG:n där man får en överblick över alla kanaler samtidigt, precis som det är på SmartIPTV och en del android-appar har jag sett.

Jag har lyckats koppla Samsungs fjärrkontroll till Mag322. Dock så går det inte välja undertexter med den vilket jag kan göra med fjärrkontrollen från Mag322.

En konstig sak är att med SmartIPTV så försvinner ljudet ibland på vissa kanaler. Byter jag kanal och går tillbaka igen så är ljudet tillbaka. Det problemet har jag aldrig med Mag322.
2019-09-11, 20:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Fast jag föredrar EPG:n där man får en överblick över alla kanaler samtidigt, precis som det är på SmartIPTV och en del android-appar har jag sett.

Jag har lyckats koppla Samsungs fjärrkontroll till Mag322. Dock så går det inte välja undertexter med den vilket jag kan göra med fjärrkontrollen från Mag322.

En konstig sak är att med SmartIPTV så försvinner ljudet ibland på vissa kanaler. Byter jag kanal och går tillbaka igen så är ljudet tillbaka. Det problemet har jag aldrig med Mag322.

Aldrig haft det problemet med Smart Iptv. Måste vara nåt med hårdvaran som appen är installerad på? Ifall det problemet inte finns när du tittar via Maggen
2019-09-12, 09:31
Medlem
Någon som använder sig av vikingiptv och har Telia som bredbandsleverantör? Hur fungerar det?
2019-09-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lnb
Någon som använder sig av vikingiptv och har Telia som bredbandsleverantör? Hur fungerar det?

Det ska nog funka fint. Tycker personligen att Telia och Telenor är bästa leverantörer.

Edit; Då de inte blockerar portar vid primetime etc, och de är för ett fritt internet.
Bahnhof och Viasat bredband har jag haft mest problem med.
Men det kan variera från person till person.
Senast redigerad av Joelbitar74 2019-09-12 kl. 09:35.
2019-09-12, 09:52
Medlem
För på deras hemsida står det såhär:

Vissa bredbandsleverantörer spärrar oss alla IPTV leverantörer. De hjälper TV leverantörerna att bestrida pirat tv.
Detta är inget vi ansvarar för eller rår för, det är kampen mot pirattv och ett desperat försök att sätta stopp för detta. Många leverantörer har tackat nej till att hjälpa tv leverantörerna att filtrera internet då de tror på ett fritt internet för deras kunder, tyvärr är de inte så för Telia och Viasat.

Så testa oss först innan köp.

Hade iptvking förut och då fungerade det utmärkt.
Men man blir ju orolig när det står sådär?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in