2019-09-11, 13:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Han lurade sin mor på 15.000 och blev dömd, enligt tidigare inlägg i tråden

Nej, det är S som det påstås vara dömd för bedrägeri mot sin mamma. Inte T.
Citera
2019-09-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, vad säger man. Facepalm på det.

Är tonåringar kända för att undanhålla saker och inte säga hela sanningen till sina föräldrar samt att ljuga för att slippa undan konsekvenser? Ja, ja, ja.

Judge Judy tar ofta upp det i sina program när väldigt skyldiga tonåringar försvarats av sina naiva föräldrar som säger att ”mitt barn har sagt till mig att hon är helt oskyldig - att hon bara råkade hitta och plocka upp en haschpipa på golvet i bilen hon åkte i just då polisen stoppade dem”.

Då brukar Judge Judy säga att hennes barn och barn inte direkt har varit sanningssägare i tonåren. Att det hör till. Och att det ingår i föräldrarollen att genomskåda sina barns lögner. Jag känner en som jobbade med att rehabilitera narkomaner, men helt missade att hennes dotter börjat bruka och sen missbruka tabletter. ”Jag visste ju att hennes kompis använde. Men när jag frågade min dotter om hon använde, så sa hon nej. Hur skulle jag kunna tro att hon ljög mig upp i ansiktet och att det hela hörde ihop med att hon skolkade så mycket?”

Man hör det man vill höra.

Judge Judy.

Ja men då så.
Citera
2019-09-11, 17:21
Medlem
Stämmer det att tjejerna är födda 03 och 04? Är det inte lite suspekt att hänga med så unga tjejer när man är vuxen och har körkort?
Citera
2019-09-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Stämmer det att tjejerna är födda 03 och 04? Är det inte lite suspekt att hänga med så unga tjejer när man är vuxen och har körkort?
Tycker du dom verkar vuxen?
Läs vad tråden handlar om. 😉
Citera
2019-09-11, 17:45
Medlem
OlaSkinnarmos avatar
Enligt väldigt trovärdiga källor i kommunen så är det en man i övre 25års åldern (25-30) som har initierat detta och hetsat ungdomarna. Han skall även ha det på film.
Citera
2019-09-11, 17:46
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Det skiljer tre fyra år upp till valparna som körde. Eftersom de uppenbart är förståndsutmanade så är inte så konstigt att de hänger med tjejer som är något yngre än de sljälva.

Jag tycker inte det är konstigt att killar som är 18-19 hänger med tjejer som är 15-16. Är l tvärtom vanligt i parförhållanden att killen är något år äldre. I tonåren kompenserar det för att killarna generellt är omogna.
Citera
2019-09-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaSkinnarmo
Enligt väldigt trovärdiga källor i kommunen så är det en man i övre 25års åldern (25-30) som har initierat detta och hetsat ungdomarna. Han skall även ha det på film.

Det låter ju intressant. Vem är det?
Citera
2019-09-11, 17:56
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Uppenbarligen någon som T inte har berättat om för sin mamma
Citera
2019-09-11, 18:01
Medlem
OlaSkinnarmos avatar
Citat:

Jag har personligen inget namn utan fick höra det på jobbet idag av en person som hört det från källan. Det bor ju drygt 4000 i kommunen så är nog bara en tidsfråga innan filmen är antingen ute eller hos länsman.
Citera
2019-09-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Uppenbarligen någon som T inte har berättat om för sin mamma
Misstänker att T inte sagt något alls till sin mamma då han ligger i Uppsala och inte har vaknat och eller inte kunde prata?
Citera
2019-09-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Jag förstår mamman, självklart vill ingen förälder vara den som har sonen som skadar andra människor med sina lekar.

Men sanningen är, 5 skadade ungdomar varav 1 kämpar för sitt liv och minst 3st kommer att få knapra alla möjliga piller med bestående men i resten av deras liv, för att inte tala om kostnaden på samhället de själva orsakat.
Hur man än vänder och vrider har de ju skadat sig själva och de ska vara glada att ingen annan är skadad, för ser man på bevisen så står 2 bilar hos polisen som frontalkrockat och är skrot.

Förhoppningsvis ryker körkorten i all framtid för dessa ungdomar, det är inga vi pöbeln, folket, vill ha i trafiken.

Dessutom finns det klara bevis, inga bälten på de i Volvon, airbag löser nämligen inte ut i vissa bilar om inte bältet är kopplat, bara det i sig talar ju för att föräldrarna i detta fall inte lärt sina barn vett och etikett från rätt ålder.

Många verkar förstå föräldrar som försvarar ungarna vilken idioti dom än gjort/gör, jag förstår dom inte och så va de då jag själv va ung och inte gjorde så smarta val samma sak med mina egna barn då man oftast inte får höra hela sanningen så måste man ta reda på den själv. Nu verkar alla föräldrar tro dom är så bra kompisar med sina barn att dom alltid säger sanningen vilket aldrig sker vilket jag vet både då de gällde mina barn eller andras ungar vilket är direkt pinsamt att lyssna på. Sanningen snyggas alltid till.

Körkortet lär förarna förlora men bara 12-24 månader plus att de blir att ta om det då dom har det under prövotid.

Ang airbagen va nog tur att den inte löste ut då dom saknade bälte
Citera
2019-09-11, 18:12
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Det handlar ju inte om att bortförklara eller att inte vara ansvarig för sina handlingar. Är man myndig så är man ansvarig och skall stå till svars för sina handlingar. Men det är ju väldigt många här som spekulerar fritt, går till personangrepp, påstår saker de inte har belägg för och attackerar de här personerna, tom uppmanar till "skottpengar" på dem, innan ens utredningen är klar och vi har alla fakta på bordet.
Har du tidigare hört talas om att någon på Flashback "spekulerat fritt"?????

Flashback är ett diskussionsforum om du inte visste det.

Att det alltid skall komma in pisshuvuden som skall försvara och tycka synd om AVSIKTLIGA syndare!

Om man kör emot varandra med passagerare i bilen så finns det inte mycket att bortförklara. Man är en omogen idiot med ett IQ liknande ett måsägg.

Att du famlar i mörkret och försöker hitta något gosigt sätt att förmildra omständigheterna gör att du är värd en stor höger mitt på näsan!

Har du åldersgränsen inne för konto på flashback? Ditt omogna sätt att försöka ursäkta tyder på att du har några år kvar tills din hjärna förmår att hantera s k KONSEKVENSTÄNK.

P.S, förtydligande för mindre förstående hjärna:
Om man t ex gör en omkörning och missbedömer avståndet till en mötande bil och krockar eller kör av vägen så kan man tala om "omständigheter" även om föraren som körde om är skyldig. Men att rejsa mot varandra med passagerare i bilen är en dödssynd. Hur tror du föräldrarna till passagerarna känner sig idag? Du skall vara glad att du inte är tillgänglig för deras föräldrar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in