2019-09-11, 12:13
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Tycker det låter alldeles rimligt det du beskriver. Därtill vill jag dock lägga till misstankar om fusk, och ev ekonomiska oegentligheter som jag misstänker Lena upptäckte, fick nys om - och starkt tog avstånd ifrån.
Inte alls orimligt!
Citera
2019-09-11, 12:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Egentligen borde man ju inte vara missnöjd med Hidings sätt att kryssa på en faktor till i ekvationen, vi som gillar kriminalfall får ju en extra svår nöt att knäcka nu, vad är det som finns på MGK och varför fick Hiding så djävla bråttom att plocka in henne?

Vad jag retar eller stör mig på är att Hiding inte ens försökte få till en häktning på "sannolika skäl" utan släppte MGK utan strid men med tillägget att hon givetvis var misstänkt fortfarande, allt blir då djävligt ologiskt för mig i alla fall, om nu syftet med gripandet var att de misstänkte starkt att MGK är inblandad i mordet varför då vika ner sig och inte ta en fight i TR?

MGK måste in ordentligt eller så måste hon ur helt hur nu det ska gå till, rimligt tvivel finns inom räckhåll för MGM,s advokat om situationen kvarstår.

Vi får se om det händer något innan det är dags för omhäktning av MGM, jag hoppas att det klarnar innan dess om vad Hiding tänker göra med MGK, annars vete fan vad som händer egentligen, går ju inte att ha en sådan här lös ända i sitt garnnystan.

Det kan ju vara så att hon hade förhoppningar om att hinna få svar på analys av material som inkommit i samband med anhållandet av henne, men att dessa svar ej hann komma in under dessa dagar.
Citera
2019-09-11, 12:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack.
Om du kollar två inlägg ovan hittar du ett som jag citerade nyss.
Jag försöker läsa lite ikapp de hundratals sidor som skrevs i samband med häktningarna och dagarna efter.

Intressant inlägg. Netherworld verkar dock tyvärr inte helt säker på att någon kommer att bli lagförd för mordet på LW
Citera
2019-09-11, 12:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja provsvar från NFC kan ju i princip endast beröra MGM så det tror jag faller bort, MGK har ju inte varit på tapeten för DNA i och med att det inte fanns några misstankar innan hon greps.

Vittnesmål vete fan om det skulle föranleda en sådan stor cirkus som det ändå blev när MGK greps, vittnesmål är djävligt luriga, speciellt när det förflutet så pass lång tid som det har gjort i det här fallet innan gripandet.

Vad dom letar efter har jag inte en susning om, mordvapen verkar ju helt osannolikt så här femton månader efter dådet.

Analyser av svar kan även ha gett "okänt kvinnligt DNA" och det kan därför ha föranlett ett anhållande av HD för att få möjlighet att topsa henne, för att sen matcha det okända DNA:t med hennes. Se mitt inlägg ovan; det kan alltså vara detta analyssvar som ÅK väntar på och som hon aldrig fick svar på innan anhållandetiden löpt ut.
Citera
2019-09-11, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med upptrappning, hot och liknande tror jag fortfarande benhårt på. Svartsjuka i någon egentlig mening tror jag inte lika mycket på. L*na beskrev hur de tidigare i sin relation hade backat från varandra när hon träffade någon för att bli tightare igen när hon inte hade någon. Verkar som om det hade funnits en viss flexibilitet tidigare. (Fast det kanske det inte gjorde längre?) Om det nu var något med beholderx och att Lena hade gått vidare (spekulation) så var nog reaktionen hos MGM snarare kopplad till att L*na plötsligt markerade avstånd på ett nytt mer definitivt sätt och att hon agerade utifrån en ny position av oberoende. Kontrollförlust och känsla av att bli kränkt snarare än svartsjuka. Något L*na gjorde och sa gjorde och sa hon på ett nytt sätt och det var något som bokstavligen talat retade gallfeber på MGM. Hon hade kanske börjat dra sig ur något som MGM inte ansåg att hon hade rätt att dra sig ur, inte utan hans välsignelse och inte på ett sätt som han inte dikterade.

I detta var L*na på något sätt naiv i att hon räknade med att hon kunde bete sig så rättframt och ärligt som hon förmodligen gjorde. Även om varningsklockorna hade börjat ringa, vilket man kan sluta sig till genom att hon hade börjat uttrycka sig i termer av ”om det händer mig något” och liknande, så ringde de tydligen inte tillräckligt högt. Hon kunde helt enkelt inte tro att det fanns någon fara för hennes liv, även om hon oroade sig för vad som kunde hända. Det är min teori.

Problemet är väl att det är svårt att få in MGK i ett sånt resonemang. Det enda jag kan komma på är att MGM på något sätt lyckades utnyttja det faktum att MGK hyste förakt/hat mot L*na och att han hittade ett sätt att utnyttja detta, att han med manipulativ fingerfärdighet lyckades dra in MGK i en fatal karusell. Antingen det eller så bevittnar vi ett äkta fall av två till synes normala medelklassmänniskor som tillsammans bildar en mördarduo i en kollektiv Hannibal Lecter-symbios.

Det är väldigt viktig information du har, och jag hoppas att utredarna har förhört de i L*enas umgängeskrets på så sätt att dom har kunnat samla en bra bild över hur relationen sett ut över tid och hur SDs beteende sett ut i förhållande till hur L*enas liv och annat som hon har förmedlat till de som hon har känt förtroende för.

Om mgm har haft ett ändrat beteende, varit hotfull, förstört för L*ena på andra sätt i perioder då han har upplevt ett tydligt avståndstagande borde kanske även hans vänner märkt detta, särskilt JG.

Detta som man kan uppleva som ett "suddande" från SDs sida med fuskloggar mm borde kunna upptäckas av utredarna. Om inte annat finns ju andra geocachare som står på L*enas sida uppmärksamma på sådant och det kan inte se bra ut.

Att å in HD i den ekvationen, det blir lite som att få in en fyrkant i ett runt hål. Men går det inte med våld, då går det med mera våld.

Kanske var det så SD resonerade.

Alltid intressant att läsa dina inlägg som är eftertänksamma och kloka.
Det fördjupar bilden av L*ena som inte är så enkel att förstå, utan komplex. Så är det ju med människor och förhållanden.
Citera
2019-09-11, 12:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Kunde knappt ha sagt det bättre själv!!!

Tack! Våldet blottar tankens svaghet. Våldet må ha sin (fotbolls-) plan, men inte där lag råder.

Lås in.
Citera
2019-09-11, 12:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skriver utifrån hur våran verklighet tyvärr kan se ut, och sådan som den är, men inte borde vara, det vill säga, den då 45 åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström bringades brutalt och hänsynslöst om livet av en själsligt sjuk och emotionellt imploderad individ, vilket i sin tur hade en bakomliggande orsak till att urladdningen blev till ett faktum.

Tyvärr finns det mänskliga individer som bebos av ett inre hat riktat mot andra människor och som tappat bort sin verklighets-uppfattning gällande andras mänskliga rättigheter, till exempel, om att vi individer skall avhålla oss, och avstå ifrån att mörda, ifrån att begå våldtäkt, ifrån att begå rån och bedrägerier ... framför allt mot äldre och försvarslösa människor ... och att utsätta andra individer för grov misshandel, med till exempel, ett brukat tillhygge, detta med anledning av, och för att på ett sådant sätt kunna bli av med sitt eget inre hat riktat mot annan mänsklig varelse genom en emotionell explosiv urladdning, sådant förekommer inom våran verklighet, och sådan är våran verklighet och det är ur den jag skildrar och har skildrat.

Mvh/ @JokerMannen
Försöker förstå, men du skrev inlägget nästan med rättsläkarbedömningar, men då var det bara som vanligt svammel då. Tack för klargörandet.
Citera
2019-09-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon hade första och sista på bevakning och fick på så sätt meddelanden att dom var före henne.

Jaha, dom hade alltså loggat dom, för det är först då man ser det sas? Eller kan att man se avsikten redan?
Citera
2019-09-11, 12:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kanske är så med mitt minne, men men...
Jag har iaf letat och inte hittat något.
Trodde att det kunde komma från Netherworld. Men nej.
Så, jag får väl ge mig.

Bra att du är säker iaf.

Min minnesbild var att det fanns en ny vittnesuppgift som gjorde att jag tolkade att någon vittnat om något de sett eller hört från/nära LWs lgh. Och jag tolkade det som att det kunde vara ett av barnen.

Jag får släppa det.

Uppgiften är hittepå från Jokermannen. Som vissa i tråden blint tar för sanning. Exempelvis Smartamarta. Jokermannen är väldigt bra påläst på vad som kommit fram i tråden, och utefter det har hen bildat sig en uppfattning. Denna uppfattning baseras alltså inte på någon ny info som inte redan är känd för den insatte i tråden. Däremot flaggade Jokermannen i tråden för att HD var involverad i mordet INNAN hon sedan blev inplockad.

Huruvida hen hade en lucky strike eller inte, det vet jag ej. Men jag tror det var en lucky strike. Andra har också haft den teorin långt tidigare, innan JM förde fram den.
Citera
2019-09-11, 12:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Analyser av svar kan även ha gett "okänt kvinnligt DNA" och det kan därför ha föranlett ett anhållande av HD för att få möjlighet att topsa henne, för att sen matcha det okända DNA:t med hennes. Se mitt inlägg ovan; det kan alltså vara detta analyssvar som ÅK väntar på och som hon aldrig fick svar på innan anhållandetiden löpt ut.

Ska inte sådan matchning ta kortare tid att få resultat på? Jag har för mig att sådana matchningar blivit klara på mindre än en vecka i ett par andra fall jag följt.
Citera
2019-09-11, 12:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant inlägg. Netherworld verkar dock tyvärr inte helt säker på att någon kommer att bli lagförd för mordet på LW

Nu vet jag inte HUR mycket h*n är insatt, men uppfattar det mer som en sammantagen bild av sin egen erfarenhet och det h*n fått höra.

Men det låter absolut nedslående.
Häller med om det.
Citera
2019-09-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Just ja. Så kan det förstås vara. Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in