2019-09-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tack gloriouslife!
3 nov - 16 gör LW en anmälan om ofredande på SD.
5 nov - 16 FAD Lkpg. LW och ML delar hotellrum och JG blit upprörd över detta.

Bara ett par månader senare..

10 jan - 17 gör LW en ny anmälan på SD, denna gång gäller det misshandel,
Det är knoggnuggningen i bilen.
LW hör sedan av sig igen i detta ärende (redan dagen efter?) och vill ta tillbaka anmälan för hon är rädd att det ska bli värre...
Hon hör sedan av sig igen (efter ytterligare några dagar?) och nu har hon bestämt sig och vill gå vidare med anmälan.

Det här gav lite funderingar...

Jag undrar om någon vet vad ofredandet bestod av 3 nov och vart det inträffade? Var det hemma hos någon och därför inte kunde bli ett allmänt åtal, och lades ner pga ord mot ord?

Strax efter anmälan om misshandeln den 10 jan - 17, fick HD vetskap om LW och SD förhållande, och därefter förbjuds SD av HD att ha kontakt med LW.
Varefter både SD och JG tar bort LW som vän på facebook?
Att SD tog bort LW är ju inget konstigt insig....Men varför tog JG bort LW?

Två frågetecken kring JG på kort tid...
Varför var JG upprörd på FAD i Lkpg 5 nov för att LW och ML skulle dela hotellrum?
Varför tar JG bort LW som vän på facebook efter att hon anmält SD för misshandel?

???
Nu har jag fått två huvudbry...
Är JG upprörd på FAD i Linköping för sin vän SD skull, för att LW ska tillbringa natten med ML?
Blir han svartsjuk å sin kompis vägnar? Märkte ML detta eller visade han bara detta för LW, eller hela hotellet såg hur pinsam han var?
Var JG så arg över detta som hände på FAD, att det slog så slint på JG när LW anmält SD, att han tog bort tog LW som vän på facebook för SD skull?
Är detta normalt agerande vixna män emellan?
Då ska man tänka på HD här också? Skulle det varit för HD skull JG blev arg på FAD, nej det blir ju orimligt....
kan han då blivit upprörd på FAD....för att han tyckte så synd om SD, när han några månader senare tycker så synd om HD för att SD varit otrogen mot henne, elller tycker han synd om HD för att LW anmält SD...???

Eller var JG så kär i LW och inte hade en susning om hennes förhållande med SD?
Var JG orsaken till att LW delade hotellrum med ML, för att ML visste att JG skulle bli jobbig mot LW och ville hjälpa sin tjejkompis som hon ställde upp för honom?
Kan det vara så att JG blev mer arg än HD, när sanningen om SD och LW relation kom fram efter anmälan, att han totalignorerade LW och behandlade henne som luft och plötsligt började ägna mer tid åt HD? Vilket får mig att undra över vad SD kan tänkt om detta?
Sd borde varit medveten om att JG var kär i LW i så fall (LW bör talat om det för SD?) hur har då deras vänskap fungerat och betett sig, sen efter anmälan 10 jan - 17?

Lite väl mycket drama kring JG, vilka vilda känslostormar, pendlar kanske blixtsnabbt i humöret?

Nog för att JG inte gett sken av att vara den Smarta i dramat, men hur smart är det att bli upprörd över att LW eventuellt delade hotellrum med ML på FAD 5 nov -16?
Vem eller vilka har fört in tråduppgiften om att JG skulle ha blivit upprörd för den saken? Jag minns att JG skulle ha blivit besviken på att SD och LW skulle ha haft en hemlig relation bakom hans rygg och att han då skulle ha blivit mest besviken på SD, men dissade hellre LW än sin vän SD.
Citera
2019-09-11, 07:13
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I dem fallen där offret utsatts av en eller flera Gärningspersoner för ett brutalt och hänsynslöst våld som inriktats mot offret's sårbara kroppsytor, och där offret sedan uppvisat vid till exempel obduktionen gällande svåra kross-skador av skallbenet med uppkomna vävnadsbryggor, och där delar av hjärnan svält upp så pass kraftigt att vissa delar av hjärnan har tagit sig upp och ut genom själva kross-skadans öppning på grund av det kraftiga våldet som offret utsatts för med hjälp av ett brukat tillhygge.

Till ovan kan även tilläggas, skall-frakturer och ansikts-fraktuter. Ett ansikte så som huvudet som utsätts för kraftigt våld genom brukandet av trubbigt våld med hjälp av ett tillhygge, och där upprepade hårda slag träffar offret's sårbara kroppsytor, får dessa kroppsdelar att svullna upp till en oigenkännlighet, vilket i sin tur gör offret oidentifierbart vid en primär och okulär besiktning av offret, vid sådana här tillfällen användes ➡bland annat dental kontroll av ett sådant offer, för att sålunda kunna fastställa dess egentliga identitet.

Mvh/ @JokerMannen
Vad har du för källa eller utbildning för att kunna skriva detta? Känns som om du nästan går igång på att skriva så som du gör.
Citera
2019-09-11, 07:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jo, HD var med.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be.jpg

Ja, tack!
Jag fattade det sedan.
Och det var den gången när de joggade.
Citera
2019-09-11, 07:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Skrev inte Sd nånstans, att lw kunde vara lite osmidig med vad hon ville med sina manliga vänner, tänker att det kanske ska tolkas som att det är just bara hans egen uppfattning, och inte pratar för alla hennes manliga vänner.
För visst har jag läst i tråden nånstans att lw var väldigt tydlig med hur hon ville ha det, för att hon inte ville såra någon?
SD tyckte väl inte om att LW:s manliga vänner blev attraherade av henne och istället kallar han henne osmidig som om det var hennes fel.
Citera
2019-09-11, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur visste LW att just dom skulle dit tillsammans menar du?
Hon hade första och sista på bevakning och fick på så sätt meddelanden att dom var före henne.
Citera
2019-09-11, 07:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Angående de tre nya bevisen samt ett nytt tillkommet vittne, har jag i min tur sedan återtagit, vilket i sin tur inte betyder att det handlade om desinformation, utanför att inte skapa en massa onödigt bråk och tjafs kring just detta. Mvh/ @JokerMannen
Vad menar du med att du har återtagit?
Citat:
I dem fallen där offret utsatts av en eller flera Gärningspersoner för ett brutalt och hänsynslöst våld som inriktats mot offret's sårbara kroppsytor, och där offret sedan uppvisat vid till exempel obduktionen gällande svåra kross-skador av skallbenet [osv]
Varför börjar du igen frossa i dessa beskrivningar?
Du har upprepat dem många gånger.
Citera
2019-09-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nog för att JG inte gett sken av att vara den Smarta i dramat, men hur smart är det att bli upprörd över att LW eventuellt delade hotellrum med ML på FAD 5 nov -16?
Vem eller vilka har fört in tråduppgiften om att JG skulle ha blivit upprörd för den saken? Jag minns att JG skulle ha blivit besviken på att SD och LW skulle ha haft en hemlig relation bakom hans rygg och att han då skulle ha blivit mest besviken på SD, men dissade hellre LW än sin vän SD.

Ja det är en mycket bra fråga Ulanna, VEM förde in upppgiften i tråden att JG skulle blivit så upprörd på hotellet? Jag minns det inte, jag hoppas att du eller någon annan minns det eller kan hitta det!
Citera
2019-09-11, 08:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Äfferen med ML däremot kan ha börjat när de träffades via geocaching eftersom det är hans hobby också. Troligtvis snärjde hon in honom när stackaren hade problem hemma med frugan. Istället för att jobba på att lösa dem och rädda sin familj för sina barns skull blev han indragen till Lena istället. Stackars hans fru och barn.
Dina fantasier har ingen trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att LW var öppen om ML kan bero på den enkla anledningen att det inte fanns något att dölja. Dom var bara goda vänner. Liksom att dela rum med en vän är en praktisk lösning som känns naturlig.

Det är inte märkligt.
Däremot sätter jag stor tilltro till det Remark skriver.
Citera
2019-09-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD tyckte väl inte om att LW:s manliga vänner blev attraherade av henne och istället kallar han henne osmidig som om det var hennes fel.

Ja han skrev så i ett pm vill jag minnas, till någon han inte kände, så tror jag någon skrev alla fall, men jag minns inte exakt hur det var eller hur han formulerade sig riktigt. För det var väl SD som skrivit så?
Citera
2019-09-11, 08:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja precis, det var ju inte tinnaninnas fel att någon skrivit något konstigt och hemskt, på Lw minnessida, jag uttryckte mig fel.

Vid detta tillfälle tinnaninna uppmärksammat detta och visade er i tråden,,,.såg du om det var endast detta enda anonyma inlägg, eller fanns det flera såna här hemska liknande inlägg?

Det var ett inlägg tror jag. Sedan kom svarsinläggen jag länkade till och eventuellt fler efter det. Till sist stängde UW ner sidan samma natt om jag minns rätt.
Citera
2019-09-11, 08:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Djävulen tyckte och tycker fortfarande, att hans goda gärning rättfärdigar Lw dåliga val i livet och mördade Lw.

Du har rätt, Djävulen kan faktiskt se ut som en tramsig färgklick, sanningen är att djävulen kan ha många skepnader, som mig, som dig eller någon du litar på...
Det är så lätt att man luras av den lille fan, så se upp så den lille fan inte lurar just dig! Hur ska du överlista den lille fan då?
Djävulen tolkar bibeln fel, öga för öga och tand för tand, var inte menat för att människorna skulle hämnas och det rättades till: Om någon ger dig en örfil, så vänd också den andra kinden till. Det är djävulen och endast djävulen som hämnas, det är viktigt att lägga på minnet. Dvs hämd utan samvete och utan att visa ånger...det hänger samman, att förlåta andra och bli förlåten, hänger samman med samvetet..
Djävulen lägger all skuld på lw, hon mördas för sina val i livet. Det är inte en religiös persons resonemang!

Jag misstänker också att mgm lägger skuld på L*ena.
Dvs, de fel han själv gör, de är inte hans fel, och de konsekvenser som det resulterar i är också hennes. Själv är han skuldfri. Han lägger allt utanför sig själv.

Jag läste någonstans att det inte är ovanligt att de personer som utövar våld i nära relationer har en hög nivå av ångest och inte sällan söker de hjälp för ångestproblem och depression. Ångesten kulminerar när personen känner att han/hon förlorar kontrollen, inte kan hantera situationen och kan då ta till olika strategier för att återfå kontrollen.

Ett sätt kan i början av en relation vara små saker som gör att balansen kan återfås. T ex att man med beröm/kritik får en person att göra som man vill. Sedan eskalerar ofta detta behov och gränser överskrids. Det kan då handla om att man vill veta var den andra varit, vem h*n träffat, få se mobilhistorik osv. Till sist kan det handla om försök att tvinga en person att inte träffa vissa, göra saker utan att man själv är med. Ångesten driver på och slutar inte banka på dörren.

Kan man inte kontrollera allt, vilket ju förstås är omöjligt, blir ångesten övermäktig och tar över helt. I de fall där det börjar smått och så småningom övergår i hård kontroll med slag, hot och så småningom värre våld, kan det sluta med döden. Då har förövaren fått total kontroll över sitt offer.

Då först släpper ångesten.
Kontrollen är återupprättad.
Citera
2019-09-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad har du för källa eller utbildning för att kunna skriva detta? Känns som om du nästan går igång på att skriva så som du gör.

Jag skriver utifrån hur våran verklighet tyvärr kan se ut, och sådan som den är, men inte borde vara, det vill säga, den då 45 åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström bringades brutalt och hänsynslöst om livet av en själsligt sjuk och emotionellt imploderad individ, vilket i sin tur hade en bakomliggande orsak till att urladdningen blev till ett faktum.

Tyvärr finns det mänskliga individer som bebos av ett inre hat riktat mot andra människor och som tappat bort sin verklighets-uppfattning gällande andras mänskliga rättigheter, till exempel, om att vi individer skall avhålla oss, och avstå ifrån att mörda, ifrån att begå våldtäkt, ifrån att begå rån och bedrägerier ... framför allt mot äldre och försvarslösa människor ... och att utsätta andra individer för grov misshandel, med till exempel, ett brukat tillhygge, detta med anledning av, och för att på ett sådant sätt kunna bli av med sitt eget inre hat riktat mot annan mänsklig varelse genom en emotionell explosiv urladdning, sådant förekommer inom våran verklighet, och sådan är våran verklighet och det är ur den jag skildrar och har skildrat.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in