2019-09-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Mina tankar funderingar i denna historia får mig att fundera på om det finns en annan sida av Henrik Olsson lilja liksom det gjorde hos "Kapten klänning", kanske ännu en manipultiv psykopat som vet vad folk vill höra och som skickligt kan dupera vem som helst utan skrupler.

En ulv i fårakläder som har skaffat sig fiender som i desperation försöker få rättvisa.

GM kanske vare sig är en bra skytt eller är kriminell men någon som fått sitt liv förstört?

Han kanske har en lång lista med de han misstänker men väljer att utnyttja situationen mot att spela spel, som psykopater gillar, genom att plåga Karin med ytterligare skuld misstänkliggörande....

Enda psykopaten i det här fallet är KL. KL har uppenbart noll empati och struntar helt i att hon även förstör barnens liv med sitt agerande. Barnen kommer nu varje dag få gå omkring och vara rädda för att någon ska mörda deras pappa. En enorm stress och ångest att gå och bära på för ett barn. Jag får inga som helst psykopat-vibbar när det gäller HOL. Han framstår mer som en person som är för snäll och som försökt skydda KL.
Citera
2019-09-11, 00:43
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu är du nog lite fel ute.
Vad har du emot vita medelålders män?

Karin och HOL tjänade nog tillräckligt bra för att kunna köpa lägenheten själva.
Enligt tråden fick Karin ärva sina föräldrar. Mamman dog 2012-01-12, pappan dog 2012-07-22.
När föräldrar lämnar arv till sina barn är det inte ovanligt att arvet ärvs som enskild egendom för Karin och då kan inte HOL komma åt det.

Då det hade varit problem med Karins missbruk innan föräldrarna dog så visste dom troligen att det var skilsmässa på gång.
Hol lämnade in begäran om äktenskapsskillnad i oktober 2013, men dom separerade våren eller sommaren 2013 och HOL skaffade sig en egen bostad.
Hur kan då HOL leva rikemansliv på sin frus bekostnad? Han väljer ju att lämna.

Jag har två domar att läsa igenom och så långt jag har hunnit där så är det väldigt synd om barnen, och det är inte HOL:s fel.

Vad dog hennes föräldrar av? Dom kan inte ha varit så gamla när dom dog och det är väldigt märkligt att dom dör med bara 6 månaders mellanrum.
Citera
2019-09-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Johanna Möller 2 skulle jag vilja säga, hon gjorde ju exakt samma sak och sjöng fritt på Aftonbladets frågor utanför bensinstationen när hon och lilla afghan barnet kom gåendes efter att ha varit häktade.

Solklart att K är skyldig! Bara att ställa upp i intervjuer efteråt visar att hon är en sjuk människa. I nästan samtliga fall i Sverige där det omgående ställts upp på intervjuer med media efter häktning har det varit skyldiga personer. Vilket jävla psykfall!!! Borde avlivas istället för att skickas ut på gatan igen.

Håller helt med. Även jag tycker att detta verkar vara Johanna Möller 2. En fullblods-psykopat helt enkelt.
Citera
2019-09-11, 00:46
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Jag tror att båda föräldrarna var 75 år när de dog med ca ett halvårs mellanrum. KL bör snarare ha varit 44 år då.

Någon skrev att KL var 43 år nu.
Citera
2019-09-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vad dog hennes föräldrar av? Dom kan inte ha varit så gamla när dom dog och det är väldigt märkligt att dom dör med bara 6 månaders mellanrum.

Man behöver inte misstänka allt som går ändå, pappan hade alzheimers och mamman cancer. Däremot undrar jag ändå över systern som dog, alkoholrelaterat sägs det, men visst, det verkar som att när mamman dog föll allt samman.
Citera
2019-09-11, 00:51
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Johanna Möller 2 skulle jag vilja säga, hon gjorde ju exakt samma sak och sjöng fritt på Aftonbladets frågor utanför bensinstationen när hon och lilla afghan barnet kom gåendes efter att ha varit häktade.

Solklart att K är skyldig! Bara att ställa upp i intervjuer efteråt visar att hon är en sjuk människa. I nästan samtliga fall i Sverige där det omgående ställts upp på intervjuer med media efter häktning har det varit skyldiga personer. Vilket jävla psykfall!!! Borde avlivas istället för att skickas ut på gatan igen.

Ja, hennes beteende skriker skyldig och det var det som polisen vid avspärrningen reagerade på. De är utbildade på att känna igen den här typen av beteende som brukar uppvisas av såna som Johanna Möller och nu KL, de tror att de är så mycket smartare än alla andra och att de kommer undan med det vilket de inte gör. Typiskt anti-socialt beteende (= psykopat) som sagt.
Citera
2019-09-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
När hon sitter i häktningscellen så går pulsen upp och en läkare får tillkallas, står det i Expressen. Sannolikt är det abstinens som sätter in någon gång på eftermiddagen när alkoholen går ur blodet.

Kanske, men hon sa också att hon inte var beredd på att behandlas som en fånge. Hon kanske trodde på specialbehandling, som narcissister gör. Få sitta vid ett skrivbord ute med de andra, inte inlåst i en häktescell. I en sådan kan nog många få panik. Det är väl få som testat på att vara inlåsta och en narcissist är ju van vid att styra och ställa med andra. (Vet inte om hon är narcissist, allt stämmer inte in.)
Citera
2019-09-11, 00:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Mamman var 74 när hon dog 2012-01-12, av vad har jag ingen info om. Pappan var 76 när han dog 2012-07-22 av alzheimers enligt info i tråden.
Systern 60 när hon dog 2019-01-08. Hon söp ihjäl sig enligt info i tråden.
Alkoholism är kanske något som är ärftligt i släkten...
Citera
2019-09-11, 00:55
Medlem
Kan detta helt enkelt vara en plan från polisens sida att släppa henne fri?

För att sedan bugga allt hon äger och övervaka varenda steg och samtal för att samla ytterligare bevisning. Likt man gjorde i Arbogafallet med Johanna Möller.
Citera
2019-09-11, 00:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kanske, men hon sa också att hon inte var beredd på att behandlas som en fånge. Hon kanske trodde på specialbehandling, som narcissister gör. Få sitta vid ett skrivbord ute med de andra, inte inlåst i en häktescell. I en sådan kan nog många få panik. Det är väl få som testat på att vara inlåsta och en narcissist är ju van vid att styra och ställa med andra. (Vet inte om hon är narcissist, allt stämmer inte in.)

Ja och om det är panik så blir det ännu märkligare när hon säger att hon inte alls hade några problem att sitta ensam i cellen. Redan i de här intervjuerna så dräller det av konstigheter och motsägelser. Bara att fortsätta att nöta ner henne så kommer det att komma fram mer. Men det som fattas nu är väl bara att knyta henne till skytten och beställning av mordet.
Citera
2019-09-11, 01:01
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie

För att sedan bugga allt hon äger och övervaka varenda steg och samtal för att samla ytterligare bevisning. Likt man gjorde i Arbogafallet med Johanna Möller.

Polisen arbetar säkert allt vad de kan nu. Men att hon släpptes är inte riggat. En åklagare har försökt få henne häktad och både tingsrätt och hovrätt har sagt nej, att bevisningen varit för dålig helt enkelt. Polisen och tingsrätt och hovrätt kommer inte överens om att släppa någon. Det skulle vara helt korrupt och noll rättssäkerhet. De är helt skilda från varandra.
Citera
2019-09-11, 01:06
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie

Man gjorde inte alls så i fallet med Johanna Möller. Det var enbart tack vare skickliga utredare från försäkringsbolaget IF som polisen ens på allvar började intressera sig för henne. För övrigt ett bra exempel på vad privata aktörer kan göra när den statliga polisen är inkompetent, lägg ut skiten på privat entreprenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in