2019-09-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förlåt, nu ser jag att det som jag har skrivits uppfattas som att det gäller LW?

Det som jag skrev var ett svar som handlade om Lotta. Jag borde ha varit tydlig med det.

Det handlar INTE om LW alltså.

Ber om ursäkt!

Ok så uppgifterna om det kraftiga våldet av lw ansikte och huvud är bara spekulationer och inte fakta?
Citera
2019-09-10, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bej. Jag har premium till NA, Aftonbladet och Expressen.
Roten till påståendet är Jokern.
Som nu tagit tillbaka sitt påstående...

Det kanske är så med mitt minne, men men...
Jag har iaf letat och inte hittat något.
Trodde att det kunde komma från Netherworld. Men nej.
Så, jag får väl ge mig.

Bra att du är säker iaf.

Min minnesbild var att det fanns en ny vittnesuppgift som gjorde att jag tolkade att någon vittnat om något de sett eller hört från/nära LWs lgh. Och jag tolkade det som att det kunde vara ett av barnen.

Jag får släppa det.
Citera
2019-09-10, 21:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hur tänker ni kring Han*a ?
Hon är väl ute och umgås med vänner som inget hänt ?

Jodå HD har varit inloggad på sitt geokonto idag. Så hon kanske även varit ute och cachat...men väntar med att logga dom eftersom vi på fb håller koll på hennes GC-aktiviteter...
Citera
2019-09-10, 21:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls otänkbart att det gått till så heller. Då vad mordet givetvis planerat men jag tänker gräl som urartade efter några örfilar, en olycka (LW föll på en sten och slog sig ordentligt) och sen fortsatte det av bara farten och slutade med det värsta tänkbara - att LW dog. Ser HD som skyldig, driven av hat och svartsjuka.

Vi vet att LW hade svåra skador i ansikte/huvud men vad vet vi om ev andra skador? Stick-, hugg- eller skärskador? Har inte hört någonting om det. Har du?

Grovt våld är ju ganska ospecificerat uttryck. Det kan ju iofs avse stick eller skärskador.
Citera
2019-09-10, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ok så uppgifterna om det kraftiga våldet av lw ansikte och huvud är bara spekulationer och inte fakta?

Jag svarade på ett inlägg om ett helt annat fall som diskuterades i inlägget jag svarade på, dvs fallet om Lotta Rudholm (heter hon så?).
Det fallet diskuterades för att gm i Lottas fall hade sparkat sönder hennes huvud i ett vredseutbrott.

I LWs fall har inte polis eller ÅK gått ut med sådan information.
Där har man bara pratat om kraftigt våld mot kroppen som lett till döden.

Det finns en tråddeltagare här; @Limetime som har en källa med någon slags insyn i utredningen om mordet på L*ena som har berättat om kraftigt våld mot huvud.

De inläggen finns länkade här idag och det är inte spekulationer på det sättet.

Jag ber om ursäkt för mitt slarviga inlägg.
Citera
2019-09-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bej. Jag har premium till NA, Aftonbladet och Expressen.
Roten till påståendet är Jokern.
Som nu tagit tillbaka sitt påstående...

Då är vi tillbaka till NFC.

Då tänker jag att ett prioriterat ärende hos NFC, med en häktad på sannolika, där andra är oprioriterat på skäligen, och där åklagaren är av meningen att paret är som kommunicerande kärl vad gäller brottet, kan väl knappast NFC underlåta att betrakta båda som prioriterade vad gäller analyserna.

Kanske blev väl rörigt.

Vad tror ni?
Citera
2019-09-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Japp. Och det visar att även den tveksamma uppgiften om att ansiktet utsatts för grovt våld kommer från Jokermannen .

Kan man anta att det finns fler uppgifter från jm som inte stämmer, eller är detta det enda?
Citera
2019-09-10, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Egentligen borde man ju inte vara missnöjd med Hidings sätt att kryssa på en faktor till i ekvationen, vi som gillar kriminalfall får ju en extra svår nöt att knäcka nu, vad är det som finns på MGK och varför fick Hiding så djävla bråttom att plocka in henne?

Vad jag retar eller stör mig på är att Hiding inte ens försökte få till en häktning på "sannolika skäl" utan släppte MGK utan strid men med tillägget att hon givetvis var misstänkt fortfarande, allt blir då djävligt ologiskt för mig i alla fall, om nu syftet med gripandet var att de misstänkte starkt att MGK är inblandad i mordet varför då vika ner sig och inte ta en fight i TR?

MGK måste in ordentligt eller så måste hon ur helt hur nu det ska gå till, rimligt tvivel finns inom räckhåll för MGM,s advokat om situationen kvarstår.

Vi får se om det händer något innan det är dags för omhäktning av MGM, jag hoppas att det klarnar innan dess om vad Hiding tänker göra med MGK, annars vete fan vad som händer egentligen, går ju inte att ha en sådan här lös ända i sitt garnnystan.

Tiden går...
Nya analyser från NFC ploppar in....
Nya förhör hålls...
GM börjar säga emot sig själv i förhören...
Fler och fler besvärande bevis mot GM presenteras i takt med åter nya förhör...
Pressen ökar...
SD börjar veta att det är kört, hans taktik ändras, Jag tänker fan inte ta allt detta själv...
Nya analyser ploppar in...
Ev nåt nytt vittne öppnar käften...
Ännu mer besvärande bevis presenteras...
Vad har andra sagt.? Vad har JG sagt.? Kan jag lita på nån.?
Nya förhör, lögnerna börjar genomskådas...
Även kärringen börjar bli nervös, undra vilken dag dom kommer igen...
Nya förhör, nya besvärande bevis...
Snaran dras åt...
Kärringen plockas in...
Hiding lägger fram vattentäta bevis och vittnen...
Båda svinen döms för mordet på Lena.

Och då, kära Reimer, när vi läser FUP:en så utbringar vi plötsligt.. Ahaaa.!! Det var därför Hiding plockade in kärringen. Fan, det var jävligt smart.
Och sen hoppar vi in i en ny tråd med en ny "mordgåta"

Låter det bra.??
Citera
2019-09-10, 21:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan man anta att det finns fler uppgifter från jm som inte stämmer, eller är detta det enda?

Hur vet ni att det inte stämmer?
Har åklagaren inkommit med ny information idag som motsagt JM:s uppgifter?

Har inte hunnit läsa här idag så jag har missat det i så fall.
Citera
2019-09-10, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tiden går...
Nya analyser från NFC ploppar in....
Nya förhör hålls...
GM börjar säga emot sig själv i förhören...
Fler och fler besvärande bevis mot GM presenteras i takt med åter nya förhör...
Pressen ökar...
SD börjar veta att det är kört, hans taktik ändras, Jag tänker fan inte ta allt detta själv...
Nya analyser ploppar in...
Ev nåt nytt vittne öppnar käften...
Ännu mer besvärande bevis presenteras...
Vad har andra sagt.? Vad har JG sagt.? Kan jag lita på nån.?
Nya förhör, lögnerna börjar genomskådas...
Även kärringen börjar bli nervös, undra vilken dag dom kommer igen...
Nya förhör, nya besvärande bevis...
Snaran dras åt...
Kärringen plockas in...
Hiding lägger fram vattentäta bevis och vittnen...
Båda svinen döms för mordet på Lena.

Och då, kära Reimer, när vi läser FUP:en så utbringar vi plötsligt.. Ahaaa.!! Det var därför Hiding plockade in kärringen. Fan, det var jävligt smart.
Och sen hoppar vi in i en ny tråd med en ny "mordgåta"

Låter det bra.??

Yes, now you are talking!

Låter alldeles utmärkt, det ska bli oerhört intressant att läsa FUP i detta fall, sällan jag varit så nyfiken på vad som har föranlett ett genombrott, mord är ju färskvara och när fallet blev bara äldre och äldre så tappade jag tilltron totalt för en lösning av det.

Hiding och utredarna gav inte upp och det ska de ha all heder för, nu hoppas jag att den lösa trådändan MGK ska ordnas upp snarast, om inte så lär vi tyvärr få vänta på FUP och åtal.

Men inga dystra tankar nu, vi gör som kungen bara, vänder blad och går vidare i vår jakt på en mening med vad som sker i vår omvärld.
Citera
2019-09-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag svarade på ett inlägg om ett helt annat fall som diskuterades i inlägget jag svarade på, dvs fallet om Lotta Rudholm (heter hon så?).
Det fallet diskuterades för att gm i Lottas fall hade sparkat sönder hennes huvud i ett vredseutbrott.

I LWs fall har inte polis eller ÅK gått ut med sådan information.
Där har man bara pratat om kraftigt våld mot kroppen som lett till döden.

Det finns en tråddeltagare här; @Limetime som har en källa med någon slags insyn i utredningen om mordet på L*ena som har berättat om kraftigt våld mot huvud.

De inläggen finns länkade här idag och det är inte spekulationer på det sättet.

Jag ber om ursäkt för mitt slarviga inlägg.

Det är lugnt, det blir lätt missförstånd. Då är faktan om kraftigt våld på kroppen, helt enkelt den enda fakta som stämmer.
Citera
2019-09-10, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det förstod jag men vad jag invände mot var att de skulle hitta blod från BO där, kläder som blivit besudlade måste ju ha slängts eller bränts upp annars är ju båda två dumma i hela huvudet.

Men vi får se, skumt är det i alla fall, Hiding kör sitt eget race och vi som sitter som publik förstår inte de snygga finterna som hon uppvisar, gäller åtminstone mig i alla fall.

Gäller mig med.
Hidings taktik har dribblat upp mig på läktaren, och jag blir inte klok på häktningen på mord, och sen bara - ja ja, släpp henne då....
Borde ju såklart finnas en tanke med den manövern, och jag är totalt blind för jag kan inte se den anledningen...

Men i o för sig så stannar min utbildningsnivå vid 2-årig gymnasie, medans Hiding har lite högre studieskulder än jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in