2019-09-10, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kanske var just JG som var kärringens alibi.
Men eftersom JG kanske har lättat på hjärtat för polisen så sprack kärringens alibi.
Så då valde Fru Åkl att ta in kärringen misstänkt för delaktighet i mord.
Fan, allt blev precis glas-klart...… ha ha

Jag spånar bara såklart.

Jag tänker att eftersom de skulle åka till USA, så borde inte JG och HD ha hunnit att vara tillsammans hela kvällen?
Det alibit borde också kunna styrkas med mastuppkopplingar? Jag bor inte nära Nya Hjärsta. Plus att han har sambo.

Och JG var ju ute på LWs WIG. Det har viskats i tråden också att SD setts cykla till JG vid 22-tiden och spekulerats av samma användare att han kan ha lämnat JG ca 22.15 kanske.

Så då borde det ha varit ett väldigt sent besök?

Tror med på att hon gick under radarn och att hon kanske hade barnen?

Jag blir så förvirrad av att du skriver "kärringen".
Det gör att jag har svårt att koncentrera mig på vad du skriver.
Kärring, då tänker jag
1. Gammal, typ 70-90 år
2. Elak
Citera
2019-09-10, 15:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis är det intressant att försöka förstå hur polis och åklagare tänker, men flera här tycks ju ha som uttalad ambition att hitta lösningen på själva mordgåtan. Och i just den strävan tror jag inte att det är en särskilt framgångsrik strategi att ta rygg på åklagaren. Den som vill förstå vad LW råkade ut för är nog mer betjänt av att hålla sig till kända fakta, och att försöka tänka själv.

Edit: Angående hundfrågan:
Tack för uppdateringen om hundsöket, Draifos.
Citera
2019-09-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bad dig uttryckligen att inte börja med ditt undanglidande rappakalja igen.
Du förser tråden med uppgifter du fabulerar vilt från i vad andra tidigare spekulerat om. Ditt problem är att du försöker få dig att framstå som väldigt kunnig om detta mordfall vilket du definitivt inte är.

Många är ense att den inkomna resultaten från NFC föranledde häktningen av SD på sannolika. Ditt problem är att du skriver att det är tre (3() styckna bevis och ett nytt vittne som låg till grund för den häktningen.

För att uttrycka mig fint så påstår jag att du far med osanning att du vet antalet bevis och att det finns ett nytt vittne.

Omtänksamt "du gärna vill att jag ska förstå" att SD under lång tid varit skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström, knäppgök .

Jag är medveten om att du är otroligt sur på mig med anledning av jag tidigare deklarerat flera gånger för dig inom tråden, att NW har och hade ett vattentätt alibi gällande, och för just, den då aktuella tiden när mordet ägde rum på ifrågavarande's egen moder, du har ju hela tiden varit övertygad om vem den egentlige Gärningspersonen var, och måste ha varit.

Gällande de tre nya bevisen samt ett nytt vittne, så tar jag tillbaka detta, och detta sagt med anledning av att du skall få något att känna dig tillfredsställande över, men det där med att jag ljuger enligt dig, kan göra det samma i detta fallet, detta med anledning sagt av, att jag inte tänker att dra igång något bråk med dig om denna saken.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Därför troligt att en mordplan grott under en mycket längre tid än de 5 minuter det tog att mörda.

Ja, om man läser forskning om detta är det mycket vanligt före ett mord i "nära relationer".
Det har grott där en längre tid.
Det kan vara mer som fantasier som så småningom blir till planer.

Jag tror att våldet är gjort av honom, och att han inte kunde besinna sig.
Valet av mordplats (och kanske mobilens (?) läge nära hans bostad) säger mig att det inte gick riktigt enligt planerna.

Kanske det fanns en trigger och det passade bra när han och HD just skulle till USA.

Någon grad av planering.
Citera
2019-09-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om den du har schism med gömmer t ex stickvapen i en ficka, så ser du det inte. Vapnet kan även vara något av hårt material som GM ska lämna till dig för att du ska låna till en kommande GC-tur.
Du kan nog gå ut och lämna dörren på glänt för att följa med personen du känner en liten bit - endast i syfte till att via samtal försöka få in lite sans och vett i personen du kanske precis haft en digital schism med. Att du går iväg beror på att du inte vill att barnet i huset ska bli störd av ett larvigt vuxentjafs. Du kan under inga villkor tänka dig att den du känner har en allvarlig mordplan i huvudet, trots att hen faktiskt har trakasserat och misshandlat dig tidigare. Eftersom det hände under en turbulent period för ca 1.5 år sen har du nästan glömt att den du känner kan bli riktigt obehaglig. Du har inte en tanke på att en rad motgångar kan ha fått den du känner att tänka riktigt mörka tankar.
Du förstår att hen är arg, men du anar inte att framför dig har du en person som har för avsikt att omvandla en tanke till en ödesdiger mordhandling.

Vi får se vad FUP säger, hoppas verkligen det inte dröjer länge.

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Inte alls otänkbart att det gått till så heller. Då vad mordet givetvis planerat men jag tänker gräl som urartade efter några örfilar, en olycka (LW föll på en sten och slog sig ordentligt) och sen fortsatte det av bara farten och slutade med det värsta tänkbara - att LW dog. Ser HD som skyldig, driven av hat och svartsjuka.

Vi vet att LW hade svåra skador i ansikte/huvud men vad vet vi om ev andra skador? Stick-, hugg- eller skärskador? Har inte hört någonting om det. Har du?
Citera
2019-09-10, 15:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här nedan är det inlägg @Flixa hänvisade till.
Japp. Och det visar att även den tveksamma uppgiften om att ansiktet utsatts för grovt våld kommer från Jokermannen .
Citera
2019-09-10, 15:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls otänkbart att det gått till så heller. Då vad mordet givetvis planerat men jag tänker gräl som urartade efter några örfilar, en olycka (LW föll på en sten och slog sig ordentligt) och sen fortsatte det av bara farten och slutade med det värsta tänkbara - att LW dog. Ser HD som skyldig, driven av hat och svartsjuka.

Vi vet att LW hade svåra skador i ansikte/huvud men vad vet vi om ev andra skador? Stick-, hugg- eller skärskador? Har inte hört någonting om det. Har du?

Finns det nu källa på att hon hade svåra skador i ansiktet som orsakats av gärningsmannen och inte av djur? Eller är det baserat på inlägg i tråden?
Citera
2019-09-10, 15:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Japp. Och det visar att även den tveksamma uppgiften om att ansiktet utsatts för grovt våld kommer från Jokermannen .

Hur blandar du in Jokermannen i LimeTimes inlägg?
Citera
2019-09-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag måste säga att det här mordet har gripit tag i mig som att jag kände LW. Jag har nog alltid tyckt att mord är svårt att förstå att någon kan göra, och alltid blivit illa berörd.

Jag kan inte riktigt ta på det, men jag tror att det dels beror på att man kan få en sådan inblick i de inblandades liv genom geoacachingsiten med bloggar och bilder.
Även den bild man får av SD genom hans tid i frihet och hoten i tråden har fått mig må riktigt illa. Jag har svårt att stå ut med hans kallsinniga lek när en människa har blivit så hemskt mördad. Det är ju helt vansinnigt, det är ju hans älskarinna och vän!
Nu HD som ska in i leken.

Är det ytterligare en av hans lekar eller är det på riktigt.

Jag tror (vill tro) att det är enklare än vi tror.

Jag tror att allt blir klarare ju mer avskalat rent allt blir av mer pålitliga fakta. Förhoppningsvis kommer info tätare nu när fallet åter hamnat på NFC prioriteringslista. En annan sak är att SD nu sitter häktad på sannolika vilket kan få vissa som varit tysta att ev börja prata. Nu när dom inte behöver riskera att möta honom i skogen.

Med tanke på SDs beteende mot grannarna undrar man lite hur han agerat mot andra cachare?
Citera
2019-09-10, 15:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet ej om det är bekräftat i tråden att det rörde ansiktet? Men har svårt att tro att personer med insyn i utredningen skulle ta så illa vid sig om det ”bara” var kroppen som var misshandlad. Jag gjorde en tolkning att det rörde ansiktet. Men vi får se när FUP:en kommer. Blir nog ingen trevlig läsning alls.
Jag tror inte alls att en närstående har svårt att slå mot ansiktet. Se bara fallet med Lotta Rydholm. Hela hon var sönderslagen, även ansiktet.
Det har du rätt i med Lotta Rudholm.
Citera
2019-09-10, 15:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns det nu källa på att hon hade svåra skador i ansiktet som orsakats av gärningsmannen och inte av djur? Eller är det baserat på inlägg i tråden?
Kraftigt våld mot kroppen enligt åklagaren i NA:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kroppen svårt sargad enligt Radio P4 Örebro:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7090809
Citera
2019-09-10, 15:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att allt blir klarare ju mer avskalat rent allt blir av mer pålitliga fakta. Förhoppningsvis kommer info tätare nu när fallet åter hamnat på NFC prioriteringslista. En annan sak är att SD nu sitter häktad på sannolika vilket kan få vissa som varit tysta att ev börja prata. Nu när dom inte behöver riskera att möta honom i skogen.

Med tanke på SDs beteende mot grannarna undrar man lite hur han agerat mot andra cachare?
Hur tänker ni kring Han*a ?
Hon är väl ute och umgås med vänner som inget hänt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in