2019-09-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det visar sig att han spelade för högt, lekte och trodde att han var översmart.
Nu får man verkligen hoppas att det leder till åtal och fällande dom.

Denna "spelevink" till färgklick är en mycket farlig person.

Därför troligt att en mordplan grott under en mycket längre tid än de 5 minuter det tog att mörda.
Citera
2019-09-10, 13:46
Medlem
Draifoss avatar
Det börjar bli dags att försöka knyta ihop säcken nu. Här kommer tre bevis mot SD:

Om vi tänker oss att SD mördade LW, då är det också sannolikt så att han faktiskt misshandlade henne i bilen 2017. Och misshandlade han henne i bilen 2017 så är det sannolikt att det också är han som har mördat henne.

Ett fastställande av att SD är gärningsmannen medför goda effekter som tilltro till media och rättsväsende, medan ett uteblivet lagförande av SD leder till desillusionering, hopplöshet och oro. Det är alltså en pragmatisk sanning att SD är gärningsmannen.

SD kan inte bevisa att han inte är gärningsmannen, anledningen är att han sannolikt är gärningsmannen.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du/ni som överanalyserar alla loggar. Hur tolkar ni Träserien. Läs loggarna och historien ordentligt och se om LW verkade rädd eller obekväm.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7AHP8 - #Bonus Trä... Vadå?

Det går inte att gå in om man inte är bonusmedlem.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Han var där på kurs med jobbet, men han har den väldigt dåliga smaken att lägga ut opassande bilder och texter.
Han gillar att retas.

Han gillar att stå i centrum. Först hjälpte HD väl honom till det (TeamD), vilket ledde till LW:s intresse kanske (och omvänt) — vilket i sin tur utgjorde grunden för en fortsättning i centrum. Han blåses upp av andras intresse och beundran. Att stå i centrum innebär att blogga och lägga ut bilder och veta att ngn läser. Det var i så fall grunden till det som LW tänkte rycka undan genom att rikta sin håg mot annan. Han fortsätter med det som han var rädd att gå miste om, fast med LW som ämne i stället för som inspiration...? Nåt måste han ju blogga om... Annars finns han inte. Men nu är han inte beundrad utan ökänd. Det kunde vara värre.

Fast som helt ensam bland myror och knott så håller det inte så länge.
Citera
2019-09-10, 13:48
Medlem
Citat:
Här nedan är det inlägg @Flixa hänvisade till.

Grovt våld mot ansikte och huvud. Låg på mage när hon hittades, alltså med ansiktet nedåt. Tror knappast att mördaren har gjort sig besväret att vända på LW. Tror inte heller att något mordvapen togs med, då skulle givetvis LW anat oråd. Kan föreställa mig att "mordvapnet" fanns naturligt i terrängen på den plats hon hittades.
Citera
2019-09-10, 13:50
Medlem
Citat:

Ja, han är Grandios i sitt beteende.
Citera
2019-09-10, 13:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ja, och det skulle vara det ultimata beviset på hans oskuld? Istället för att gå på begravning fick han sitta ensam och supa på ett hotellrum i Stockholm med funderingar om när han kommer bli inlåst?
Jag menar att det visar en viss .. abnormalitet
Citera
2019-09-10, 13:51
Medlem
Citat:

Att han är en mycket farlig person är definitivt ingen överdrift.

Off topic; kanske dags för rensning igen!?
Citera
2019-09-10, 13:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.

April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.

Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.

Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?

( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Nä han har nog känt sig som en övergiven sommarkatt.
Trots att han själv varit sin egen (o)lyckas smed.

Han var nog svag under den perioden. Tror inte han ”alltid haft det i sig”, han har ju inte visat riktiga våldstendenser nog att hamna i klammeri med lagen- utöver incidenten i bilen med Lena. Menar inte att förringa denna utan mer att det verkar inte finnas något annan dom på honom. Det hade nog tidningarna nosat upp. Lexbase har ju inte äldre domar. Jag har mailat till berörda tingsrätterna. Västerås och Örebro verkar vara de orter han bott på.

Fått svar från Västmanlands tingsrätt (Västerås) men även dom kunde bara upplysa om 5 år tillbaka. Nada. Samma som Lexbase, alltså.

Inväntar svar från Örebro TR. Men de verkar vara rätt busy
Citera
2019-09-10, 13:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Grovt våld mot ansikte och huvud. Låg på mage när hon hittades, alltså med ansiktet nedåt. Tror knappast att mördaren har gjort sig besväret att vända på LW. Tror inte heller att något mordvapen togs med, då skulle givetvis LW anat oråd. Kan föreställa mig att "mordvapnet" fanns naturligt i terrängen på den plats hon hittades.

Vi får förhoppningsvis en FUP som kan berätta en del, men jag är benägen att tro att hon låg på mage för att mördaren vände på henne när hen försäkrat sig om att hon tagit sitt sista andetag. Synen av hennes döda ansikte kanske blev för mycket att se? Jag tillhör de som tror att vapen har medtagits och jag tror att mötet kan ha föregåtts av en digital schism där båda kan ha hotat varandra av olika slag som "om inte du..." "...så kommer jag..." o s v.

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Senast redigerad av Honan6 2019-09-10 kl. 13:59. Anledning: Tillägg länk till sammanfattning
Citera
2019-09-10, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis är det intressant att försöka förstå hur polis och åklagare tänker, men flera här tycks ju ha som uttalad ambition att hitta lösningen på själva mordgåtan. Och i just den strävan tror jag inte att det är en särskilt framgångsrik strategi att ta rygg på åklagaren. Den som vill förstå vad LW råkade ut för är nog mer betjänt av att hålla sig till kända fakta, och att försöka tänka själv.

Edit: Angående hundfrågan:

Det med hundarna, kan väl lika gärna vara en hund som tränats i detta.

Jag såg ett program om just träning av en hund som tränades för dessa saker, inte enbart en.

Likdoft var svår att få tag på inför träning, men man kunde få det från donerade kroppar (om jag inte minns fel). Det kunde inte göras alltför ofta pga av detta.

Sperma tog man från poliskåren (frivilliga!).

Blod kan ju inte vara så svårt att få tag på.

Så- din slutsats att man letade efter just likdoft, den ger jag inte så mycket för.
Inte heller tror jag på att ÅK står och ljuger rakt ut i pressen om att moedplats är fyndplats.

Tänk vilka förskräckliga följder det skulle få.
Enallvarlig är ju att vittnen inte kommer fram med rätt uppgifter när de är vilseledda.

Din misstro mot rättssystemet är genomskinlig.
Citera
2019-09-10, 14:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Citerar mig själv:

När polis har span så har de oftast även koll på den misstänktes nära anhöriga, exempelvis då HD. det krävs ingen juridisk misstanke för att spana. Men: SD kan ju ändå i desperation lyckats få HD, medvetet eller omedvetet, att göra sig av med material. Om polis funnit sådant material och det materialet haft HD:s DNA på sig, kanske det då kan förklara kalabaliken för några veckor sedan.

Det är en spännande idé .
Då är frågan hur hennes DNA skulle ha kommit dit.
För att hon är inblandad eller för att han har sett till att det finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in