2019-09-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Så informationen om Lw relation kom från någon annan och Sd förnekade det?
Kan vara förnelelse för att inte avslöja att han var svartsjuk, eller så brydde han sig inte alls? Kanske tyckte det var bra med det ryktet, även om han tom visste att det inte var sant?
Kan på så sätt vara hursomhelst när man funderar på det?
Såvida du inte fått samma information om Lw/Ml från flera oberoende källor?
Sista: ja
Citera
2019-09-10, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Även HD kan kanske ha fått för sig att det skulle gynna SD och därmed henne själv om det är svårare att bara peka på SD. De ska (skulle) ju leva med misstankarna, och ett unisont utpekande av SD är svårhanterligt. Säg att hon flörtar lite med tanken att hon gjort det istället...

Haken med det var väl i så fall att hiding genast suger in båda. SD har ju varit svår att koppla grepp om utan bindande, när HD vandrat lös samtidigt som ett levande rimligt tvivel.

Ergo, slutakt.

Det som är svårt att ta in är att det skulle saknas DNA eller i varje fall en större mängd DNA från HD.

Eftersom @Osamaj har fått via sina källor veta att det finns DNA från SD (så det räcker och blir över), så borde det rimligen finnas DNA från HD, dvs om det stämmer?
Jag har otroligt svårt att ta in att HD skulle ha hållit i ett tillhygge och fått in en sådan vrede så att hon totalt tappade det samtidigt som SD.

Om han inte totallurat henne också.
Lurat både LW och HD just då.

Lurat HD; att titta vad LW har gjort, nu fasiken får det vara slut.
Nu går vi och pratar henne tillrätta, tar tillbaka grejen eller vad som helst.

Nej, jag tror inte på detta scenario och motståndet är stort att tro att SD skulle spela någon slags hjälte (neverever) och ta på sig, riskera att bli misstänkt för att rädda HD.

Möjligen sig själv om han är delaktig och tror att det är ett sätt att klara sig.
För honom och hans jobb, hans rykte är det ju mycket allvarligt att han under 1,5 år varit skäligen misstänkt, även om han inte är dömd.

Jag lutar åt att han har satt dit HD på något sätt.

Han är den en hal ål.

Varför tog de in henne först dagen efter SD?
Kanske han har klurat under en längre tid på hur han ska få det att se ut som att det är HD?
Citera
2019-09-10, 11:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Just skorna kommer bli intressant att läsa om i FUP tillsammans med PS:s bok.
Det kommer vara pinsamt, riktigt pinsamt!

Du tror att de/han har slarvat?
Citera
2019-09-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle LW plötsligt försvinna från just de här loggarna; finns det en rimlig anledning? - Det var väl inte SD som skrev hennes loggar!? - Och varför nämner SD inte med ett enda ord Nordsjöns ö i sina loggar från långfredagen? - Han redogör och presenterar foton för hela den långa dagen - men inte ett ord om varken LW eller Nordsjöns ö.

Här är en av de 12 traditionella cacherna från denna dag: 30 mars 2018 (härutöver finns 5 mysteriecacher och 1 letterbox hybrid):
https://coord.info/GLVBVTCA
(Bilden man ser i just denna logg är tagen kl.19:42)

Brukade LW försumma att skriva loggar från cacher hon bärgat?

Du/ni som överanalyserar alla loggar. Hur tolkar ni Träserien. Läs loggarna och historien ordentligt och se om LW verkade rädd eller obekväm.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7AHP8 - #Bonus Trä... Vadå?
Citera
2019-09-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag hoppas och tror att Hiding har koll på sina beslut.
Precis som du säger så kommer kärringens försvarare att utnyttja detta till max.

Jag tror att Hiding håller på att gå All In på kärringen.
Hon har vaga bevis på att kärringen är inblandad och tror att hon skall hitta mer som talar för att så är fallet.
Bort med kärringen en vecka, Leta igenom lägenheten flera gånger, och säkert andra åtgärder som trycker kärringen i rätt riktning.
In med fynden till NFC med prioritet, och nu förbereder Hiding för att haffa kärringen igen.
Så när det gäller just mord så är det nog "bära eller brista"

Men, om Hiding inte kan lägga fram bevisning för mord, så kanske hon i en andra vända syr in kärringen på andra grunder.
Nästa gång kanske hon i alla fall kan gå för medhjälp, skyddande, anstiftan mm mm.

Nu vill det fan till att Hiding har det varmt om fötterna när det gäller kärringen.
Förhoppningsvis löser hon detta, och kärringen är ju inte avskriven som misstänkt än, i alla fall.

Stefan, och vad han har gjort i all ära, men mystiken runt just kärringen är för till fället mest intressant för mig.

Fan Reimer, hur skall detta lösa sig ??

Du har rätt, Sd är ju klar, så visst är det viktigaste att hitta medhjälpare till brottet nu, vem/vilka det kan vara?
Borde vara fru D som Sd lättast klarar att manipulera? Men är det Hd som mördat ensam, kan Sd i sin tur lurat i jg att det var han själv och bett honom hjälpa till att städa? Lögner i flera led för att jg inte ska klara att tala sanning vid förhör?
Citera
2019-09-10, 12:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om inte limetime fått uppgifterna från rättsmedicin så tvivlar jag på att hen kan avgöra hur skadorna i ansiktet uppkommit. Har Limitime skrivit exakt "brutalt misshandlad i ansiktet? Så utrycker sig inte insatta så någon i viskingsleken på väg till Limetime har lagt en personlig tolkning på hur skadorna i ansiktet uppkommit.

Djur som lever på trafikdödat efter våra vägar börjar med ansiktet så kommer uppgifterna från någon som sett kroppen innan den blev bortforslad så kan hen inte avgöra hur skadorna i ansiktet uppkommit.

Frågan kan vara intressant i den aspekten som GW var väl inne på att närstående inte gärna ger sig på ansiktet som random våldsmän gör?

Det går nog inte säga för oss hur pass skadad BO var av själva mordet. Det framgår av Fupen sen.

”Närstående” kan säkert ge sig på ansiktet, men kanske mindre gärna anhöriga. Om ansiktet är en spegling av mördaren så kan det här finnas en logik i det totala utraderandet av det uppfattat icke-egna, som ändå är bekant, invant och svårt att glömma. I ett försök att frigöra sig. Det är samtidigt en revansch och en bestraffning och ett tystande. En verklig anhörig kan säkert råka ut för ngt liknande, men det är ovanligare, och kräver större komplikation — då de flesta försöker spara på anhöriga, som per definition är mer sällsynta. En viss typ av rejält rubbade kommer dock snarare se det som att just de anhöriga bör raderas ut. Men där är vi ju inte.

Att det går att hitta folk till liknande misshandel av företrädesvis okända ska man heller inte förundras över. Men logiken där är nog att man vill förgöra vad ansiktet syns stå för eller symbolisera — vanligen väl ngt uppfattat som normalt, auktoritativt, kravliberalt, hotande eller påträngande eldyl.

Så värst många av våra vanligaste djur tror jag inte kan leva av att äta av ansiktet på trafikdödade människor på våra vägar. De är för få och brukar inte tillåtas ligga kvar så länge. Vilda djur behöver en allsidig kost.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-10 kl. 12:15.
Citera
2019-09-10, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om man vill försöka förstå vad som kan ha hänt LW kanske man inte skall lägga så stor vikt vid vad polis och åklagare säger om det här fallet. Först koncentrerades alla sökinsatser till Vivallaskogen där man trodde att LW fanns, sedan hittade ett par privatpersoner kroppen i rakt motsatt riktning, vid motorvägen. Man verkar också först ha varit säkra på att det bara var en gärningsman, och då trodde nästan alla här på det. Nu misstänker man att det kan ha varit fler än en, och då följer spekulationerna i tråden efter. Man har också gått ut med att man tror att LW dödades där hon hittades, det är vår bedömning sade åklagaren. Även det här tas då som en sanning här i tråden, och spekulationerna om andra möjliga brottsplatser upphör.

Ingen som funderar på varför man t.ex. nu tog dit likhund från Stockholm för att undersöka bostäderna? Kan polisen vara inne på en ny(gammal) teori igen, t.ex. att man tror att LW dödades i SD:s bostad. Och kanske man tror att HD sedan gick ner till motorvägen och skrek för att lägga ut villospår åt polisen? Jag har inte så livlig fantasi själv, men jag förundras ibland över att många som tycks ha en mycket bra föreställningsförmåga samtidigt verkar vara ganska begränsade av de tankar och teorier som polis och åklagare går ut med officiellt.

Tog man likhund till SDs och HDs hus nu vid den senaste husrannakan?

Det är underligt att du inte tycker att man ska lägga så stor vikt vid vad åklagare och polis säger. Vad menar du med det?

Att de ljuger, att de inte vet men ändå uttalar sig eller att de uttalar sig för att lägga ut villospår?
Citera
2019-09-10, 12:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det som är svårt att ta in är att det skulle saknas DNA eller i varje fall en större mängd DNA från HD.

Eftersom @Osamaj har fått via sina källor veta att det finns DNA från SD (så det räcker och blir över), så borde det rimligen finnas DNA från HD, dvs om det stämmer?
Jag har otroligt svårt att ta in att HD skulle ha hållit i ett tillhygge och fått in en sådan vrede så att hon totalt tappade det samtidigt som SD.

Om han inte totallurat henne också.
Lurat både LW och HD just då.

Lurat HD; att titta vad LW har gjort, nu fasiken får det vara slut.
Nu går vi och pratar henne tillrätta, tar tillbaka grejen eller vad som helst.

Nej, jag tror inte på detta scenario och motståndet är stort att tro att SD skulle spela någon slags hjälte (neverever) och ta på sig, riskera att bli misstänkt för att rädda HD.

Möjligen sig själv om han är delaktig och tror att det är ett sätt att klara sig.
För honom och hans jobb, hans rykte är det ju mycket allvarligt att han under 1,5 år varit skäligen misstänkt, även om han inte är dömd.

Jag lutar åt att han har satt dit HD på något sätt.

Han är den en hal ål.

Varför tog de in henne först dagen efter SD?
Kanske han har klurat under en längre tid på hur han ska få det att se ut som att det är HD?

Kan så vara. Myvket av det som SD häver ur sig i syfte att studsa undan den direkta misstanken träffar ju då i stället i plytet på HD. Det är kanske i den riktningen träcket rinner trots allt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-10 kl. 12:38.
Citera
2019-09-10, 12:12
Medlem
Citat:
Spånar igen.
Kan det vara så att JG är det nya vittnet...……
JG kanske inte orkade bära på vetskapen längre...….
I börja kanske han köpte SD´s förklaringar och hjälpte till att skydda SD, men nu när sanningen börjar komma fram och JG inser att även han har blivit lurad, så kanske hans dåliga samvete har gjort att han pratat med polisen.
Kan han vara det nya "vittnet" ??

Du har säkert rätt. Har själv trott och skrivit om skuggan JG som på något sätt är inblandad i fallet, vet saker. Tror han är ett "kronvittne". Är han ett vittne, lurad av SD (och HD?) så har han säkert mått mycket dåligt sen mordet.

Edit: Tror att HD är gm, hon tycks ha starkast motiv. Men det kan mycket väl vara SD som hetsat henne att mörda LW. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han stod bredvid och hetsade henne.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-10 kl. 12:31.
Citera
2019-09-10, 12:13
Medlem
Citat:
OM detta stämmer, mitt feta här ovan, så kan jag inte annat än börja vända kappan mot kärringen, i alla fall.
Rätta mig gärna om jag tänker fel nu.
Just tillvägagångssättet får mig att tänka till.
Det känns som att gärningsmannen har brukat onödigt mycket våld, om nu ansiktet/huvudet är så mosat, som påstås här ovan.
Jag ser ingen anledning till att Stefan skulle behöva "överdriva våldet"
Nånstans inom mig känner jag ändå att detta är en hysterisk kvinna med hat, som skulle kunna göra ett så "överdrivet våld"
En kvinna med hat kanske vill åstadkomma lite mer än att bara ta död på personen, utan fortsätter att slå, just för att det hatet driver på.
Lite i stil med att -Här får du för att du knullade med min man, och så slår hon besinningslöst personen till oigenkännlighet.
Jag kan inte riktigt se hur Stefan skulle ha just den ambitionen.

Nu är jag totalt ute och cyklar i glesbygden, men fattar ni hur jag tänker ??

Såvida inte Sd lägger skulden för sin egen sexuella besatthet av Lw och att hon avslöjat alla hans lögner? Det kan väl förklara våldet?
Citera
2019-09-10, 12:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tog man likhund till SDs och HDs hus nu vid den senaste husrannakan?

Det är underligt att du inte tycker att man ska lägga så stor vikt vid vad åklagare och polis säger. Vad menar du med det?

Att de ljuger, att de inte vet men ändå uttalar sig eller att de uttalar sig för att lägga ut villospår?
Naturligtvis är det intressant att försöka förstå hur polis och åklagare tänker, men flera här tycks ju ha som uttalad ambition att hitta lösningen på själva mordgåtan. Och i just den strävan tror jag inte att det är en särskilt framgångsrik strategi att ta rygg på åklagaren. Den som vill förstå vad LW råkade ut för är nog mer betjänt av att hålla sig till kända fakta, och att försöka tänka själv.

Edit: Angående hundfrågan:
Senast redigerad av Draifos 2019-09-10 kl. 12:41.
Citera
2019-09-10, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Rimligen bör grabben vaknat säg ca 06.00, knappast mycket tidigare. Det ger GM ca 5 timmar att göra sig av med saker (kläder och de få saker som direkt kan knytas till brottet/BO), duscha, städa.

Enl polisen beräknad flykttid för MGM som min. ca 7 min. (MP - Bostad)

Hur många föremål kan det röra sig om?

Knappast kläder, men möjligen handskar? Skor? Tvättade först? Tillhygge, som kanske är något från naturen? Typ gren, större sten? Först avspolade i trädgården? Rengjorda saker med Klorin?

Något som stör mig är det för utredningen viktiga fynd som ska ha gjorts i Vivallaskogen.

För mig har det låtit som mobilen.

- Har han tappat den? Då borde den vara full med DNA?
- Har han haft hem den, försökt få ut info, radera? Rengjort den för att sedan slänga den? Kanske han knappt kunde gå utanför dörren, men slängde den så långt han kunde från lämpligt avstånd innan han gick till jobbet (om han nu ens kom dit, kanske han på en gång blev förhörd, sen gripen)
- Har han planterat den? Men varför så nära sitt eget hus?
- Eller ville han att det skulle se ut som UW? Vilket inte verkar trolig, då han är den med amälnigarna och historiken.

Varför lämna något viktigt som har med utredningen att göra nära sig???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in