Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Även HD kan kanske ha fått för sig att det skulle gynna SD och därmed henne själv om det är svårare att bara peka på SD. De ska (skulle) ju leva med misstankarna, och ett unisont utpekande av SD är svårhanterligt. Säg att hon flörtar lite med tanken att hon gjort det istället...
Haken med det var väl i så fall att hiding genast suger in båda. SD har ju varit svår att koppla grepp om utan bindande, när HD vandrat lös samtidigt som ett levande rimligt tvivel.
Ergo, slutakt.
Det som är svårt att ta in är att det skulle saknas DNA eller i varje fall en större mängd DNA från HD.
Eftersom @Osamaj har fått via sina källor veta att det finns DNA från SD (så det räcker och blir över), så borde det rimligen finnas DNA från HD, dvs om det stämmer?
Jag har otroligt svårt att ta in att HD skulle ha hållit i ett tillhygge och fått in en sådan vrede så att hon totalt tappade det samtidigt som SD.
Om han inte totallurat henne också.
Lurat både LW och HD just då.
Lurat HD; att titta vad LW har gjort, nu fasiken får det vara slut.
Nu går vi och pratar henne tillrätta, tar tillbaka grejen eller vad som helst.
Nej, jag tror inte på detta scenario och motståndet är stort att tro att SD skulle spela någon slags hjälte (neverever) och ta på sig, riskera att bli misstänkt för att rädda HD.
Möjligen sig själv om han är delaktig och tror att det är ett sätt att klara sig.
För honom och hans jobb, hans rykte är det ju mycket allvarligt att han under 1,5 år varit skäligen misstänkt, även om han inte är dömd.
Jag lutar åt att han har satt dit HD på något sätt.
Han är den en hal ål.
Varför tog de in henne först dagen efter SD?
Kanske han har klurat under en längre tid på hur han ska få det att se ut som att det är HD?