2019-09-09, 22:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är klart att man siktar in sig på huvud om man vill oskadliggöra någon. Om inte annat så behövs det inte mycket våld mot huvudet för att få vederbörande ur stridbart skick. Sen har du ju tid.....

Om det är vad GM initialt ville. Hen kanske i förstone inte hade satt sig för att döda henne men misshandel urartade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag får inte ihop huvudvåld med dödsskrik i omgångar under 4-5 minuter. Hur är det möjligt?

Nej, det lirar ju inte......Och inte att huvudet hör till kroppen heller tycker jag. Nog brukar man skilja på det när våldet beskrivs....?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är klart att man siktar in sig på huvud om man vill oskadliggöra någon. Om inte annat så behövs det inte mycket våld mot huvudet för att få vederbörande ur stridbart skick. Sen har du ju tid.....

Sparkar, hopp och stamp mot huvud kan väl låta rimligt om man vill ha ihjäl någon.

Tillhygge, det vet i fan.
Skulle SD ha traskat omkring med ett baseball-trä som det har snackats om... Njae
Kanske hade gömt det på platsen tidigare i så fall.
Inte fan hade Lena gått omkring med SD om han varit förbannad och haft ett tillhygge o handen.
En sten på platsen kanske användes, eller en grövre trädgren.

Jag kör nog på sparkar, hopp och stamp så länge.
Citera
2019-09-09, 22:28
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop huvudvåld med dödsskrik i omgångar under 4-5 minuter. Hur är det möjligt?

Nä, det är sant, såvitt inte eventuellt huvudvåld utfördes sist, om hon lyckades kämpa emot och skrek?
Citera
2019-09-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om det är vad GM initialt ville. Hen kanske i förstone inte hade satt sig för att döda henne men misshandel urartade.

Nej, det är ju det också..faen, vad huvudbry man får...
Citera
2019-09-09, 22:32
Medlem
Citat:
Nä, det är sant, såvitt inte eventuellt huvudvåld utfördes sist, om hon lyckades kämpa emot och skrek?

Det lutar jag mot. Med tanke på tiden med ångestskrik, och om nu ansikte/huvud är illa åtgånget. Förutom det som naturen hunnit åsamka.
Citera
2019-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är en kedja där BO,s skick diskuterades.

Ja, det var vad som omedelbart kom efter hon hittats. Där/då nämndes inga specifika skador.

Limetime har jag fullt förtroende för. Var han fått den uppgiften får han svara på dock. Om han vill/kan.
Citera
2019-09-09, 22:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, det verkar som GM ville få henne att lida först innan hen avslutade med huvudet. Det ligger mycket hat i detta.
Citera
2019-09-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sparkar, hopp och stamp mot huvud kan väl låta rimligt om man vill ha ihjäl någon.

Skulle SD ha traskat omkring med ett baseball-trä som det har snackats om... Njae
Inte fan hade Lena gått omkring med SD om han varit förbannad och haft ett tillhygge o handen.

Ett tillhygge kan ju varit en sten eller trädgren (eller en ölflaska) som fanns på platsen, något som råkade finnas där utan att ha burits dit av GM (eller BO, ifall BO bar med sig det beryktade basebollträet).
Citera
2019-09-09, 22:40
Bannlyst
Citat:

Han kan ju ha slagit henne och misshandlat henne ett tag innan han slår ihjäl henne.
Håller henne hårt, örfilar henne, drar runt henne i håret, slår henne osv. Hon skriker såklart. Sen efter 4-5 minuters misshandel så slår han ihjäl henne genom att slå ner henne och sparka, stampa och hoppa på hennes annsikte.

Det kan väl låta rimligt.

Visst han kanske sparkade ihjäl henne genom att enbart träffa kroppen.

Som sagt, FUP är väldigt välkommen.
Citera
2019-09-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ja, det verkar som GM ville få henne att lida först innan hen avslutade med huvudet. Det ligger mycket hat i detta.

Eller ilska, som ökas under misshandeln av GMs eget adrenalinpåslag. Kanske man inte kan sätta en skarp avgränsning mellan ilska och hat men hat tänker jag mig är något mer långvarigt, eller något som har stötts och blötts i någon tid i sinnet på den som hatar.
Citera
2019-09-09, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Citat:
Ett tillhygge kan ju varit en sten eller trädgren (eller en ölflaska) som fanns på platsen, något som råkade finnas där utan att ha burits dit av GM (eller BO, ifall BO bar med sig det beryktade basebollträet).

Känns som att vi pratar samma språk här....
He he he
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in