2019-09-09, 22:51
Medlem
ALLT bör ha skett under kort tid och dessutom utan att lämna uppenbarliga spår efter sig.

Det är en begränsning - att ta hänsyn till.
Citera
2019-09-09, 22:55
Medlem
Med de senaste trådinläggen i åtanke kommer jag osökt att fundera över varför JG valde att ta två veckors semester i sin stuga i ganska nära anslutning till att LW försvann. Behov av att läka ut skador orsakade av fight...?
Senast redigerad av MrPitiful 2019-09-09 kl. 22:58. Anledning: Namnmaskning
Citera
2019-09-09, 23:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPitiful
Med de senaste trådinläggen i åtanke kommer jag osökt att fundera över varför JG valde att ta två veckors semester i sin stuga i ganska nära anslutning till att LW försvann. Behov av att läka ut skador orsakade av fight...?

Intressant tanke. Jag tror dessutom att det var en sjukskrivnig. Men när drog han sig tillbaka till stugan? Direkt efter försvinnandet eller efter att kroppen hittades?
Citera
2019-09-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle LW plötsligt försvinna från just de här loggarna; finns det en rimlig anledning? - Det var väl inte SD som skrev hennes loggar!? - Och varför nämner SD inte med ett enda ord Nordsjöns ö i sina loggar från långfredagen? - Han redogör och presenterar foton för hela den långa dagen - men inte ett ord om varken LW eller Nordsjöns ö.

Här är en av de 12 traditionella cacherna från denna dag: 30 mars 2018 (härutöver finns 5 mysteriecacher och 1 letterbox hybrid):
https://coord.info/GLVBVTCA
(Bilden man ser i just denna logg är tagen kl.19:42)

Brukade LW försumma att skriva loggar från cacher hon bärgat?

Jag har svårt att se en rimlig anledning att hennes loggar skulle ha försvunnit eller aldrig ha skrivits vid två olika tillfällen. Det var även en hög poäng på dessa cacher så motivationen att skriva in dem borde varit hög. Jag håller med om din tolkning av långfredagen också, dagen verkar redan ha varit fulltecknad.

Vanligen noterar man direkt i mobilen att man gjort en loggning. Sedan gör man kanske online loggningen hemifrån. Men man tappar inte bort en loggad cache om man har en rutin.

Det är också sällsynt att man hittar ett namn på en känd cachare i pappersloggen som inte loggat online. När det finns namn på loggremsan som inte loggat online så är det ofta ett tillfälligt sällskap till cacharen eller skolbarn på friluftsdag.

Någon i tråden borde ha reagerat om LW brukade missa loggningar, däremot så kan man nog uppleva några av hennes bekanta som mer slarviga på den punkten.
Citera
2019-09-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Just sparkar och stampar mot ansiktet är ju väldigt vanligt och väldigt effektivt.
Det sätter jag min peng på.

Men vi kan ju bara gissa i detta läget.

Och kanske kan skodon vara det som avsågs med 'specifika föremål' som man sökte hemma hos SD nu efter att han blev häktad igen?
OM SD är GM och stampat LW så är det ju inte direkt otroligt att han tog sig hem med skorna på (kan ju ses som lite misstänkt att gå borfota hem) och i stressen placerade/gömde dem på nåt ställe i/vid hemmet som han sen inte (av ngn anledning) kunde/vågade röra.
Och kanske HD i förhören nämnde nåt om skor/kängor som inte setts hos/på SD sen mordet.
Tänker att SD nog hursomhelst ligger lite över snittet avs att hitta/hitta på gömmor.

För att gissa.
Citera
2019-09-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressant tanke. Jag tror dessutom att det var en sjukskrivnig. Men när drog han sig tillbaka till stugan? Direkt efter försvinnandet eller efter att kroppen hittades?

Minns inte det så noga. Lång tråd ju... Men tänker att om det har varit fråga om något slags fight två personer emellan så bör det ju rimligen ha uppstått skador på båda sidor.

Tillägg: Såvitt inte LW kanske var så pass uttalad pacifist att det skulle ha burit henne emot att använda våld mot någon, ens i självförsvar...?
Senast redigerad av MrPitiful 2019-09-09 kl. 23:15. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Jag kan endast låta mig framföra ytterst lite i detta fallet vad anbelangar HD👤

HD är en person, en mänsklig individ som är kapabel till betydligt mer än vad ni här inom tråden över huvud taget skulle våga tro eller ens våga att ana.

Det här är vad jag kommer att framföra inom denna tråden och vad anbelangar HD👤

Vad HD👤 en gång i svunnen tid försökte göra mot sin dåvarande make, kunde gått riktigt illa om inte Fru Fortuna hade haft sitt finger med i spelet.

Mvh/ @JokerMannen

Vad är HD Kapabel till?
Vad har hon utsatt SD för?
Kan du berätta?
Citera
2019-09-09, 23:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ALLT bör ha skett under kort tid och dessutom utan att lämna uppenbarliga spår efter sig.

Det är en begränsning - att ta hänsyn till.

Skulle hon blivit åtgången som Lotta så skulle blodet stänkt vida omkring, även ytliga sår i ansiktet har tendens att blöda ganska kraftigt. Spår skulle nog lämnats i buskar, träd och på marken. En hel del skulle stänkt på GM också, men hon hittades väl först efter ett tag så GM hade nog tid att göra sig av med kläder, skor, duscha och skura badrummet ordentligt.
Citera
2019-09-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPitiful
Minns inte det så noga. Lång tråd ju... Men tänker att om det har varit fråga om något slags fight två personer emellan så bör det ju rimligen ha uppstått skador på båda sidor.

Tillägg: Såvitt inte LW kanske var så pass uttalad pacifist att det skulle ha burit henne emot att använda våld mot någon, ens i självförsvar...?

Hon gav nog en rejäl kamp tillbaka.
Citera
2019-09-09, 23:28
Medlem
Lonnrots avatar
Går det göra mycket annat än att stampa därinne bland träd och buskar? Svårt få till svingen i alla händelser...
Citera
2019-09-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skulle hon blivit åtgången som Lotta så skulle blodet stänkt vida omkring, även ytliga sår i ansiktet har tendens att blöda ganska kraftigt. Spår skulle nog lämnats i buskar, träd och på marken. En hel del skulle stänkt på GM också, men hon hittades väl först efter ett tag så GM hade nog tid att göra sig av med kläder, skor, duscha och skura badrummet ordentligt.

Ja, det tog 4-5 dagar med möjlighet för GM att återvända till brottsplatsen dessutom.
Citera
2019-09-09, 23:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Går det göra mycket annat än att stampa därinne bland träd och buskar? Svårt få till svingen i alla händelser...

Det är väl som en liten glänta vid planket, omgivet av träd och buskar. Kanske hon själv tog med sig tillhygget, om hon mötte upp någon och hon var ängslig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in