2019-09-08, 13:23
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Så i din värld är det bara "dårar" som inte är i klammeri med rättvisan regelbundet? Jag blir rädd.

Det har jag inte sagt det var din tolkning. Du tror alltså att det här har hänt? Du tycker ts. Verkar lugn, stabil och normal?

Att han svamlar om sekter, religioner, ansiksbehåring, turbaner, huvtröjor, agenter, personummer m.m i långa förvirrade inlägg gör bara att du tror honom ännu mer och tycker han verkar vara rekoderlig och stabil?

Du saknar alltså förmåga att se det osunda i TS. Och hans tråd.
Citera
2019-09-08, 15:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Det har jag inte sagt det var din tolkning. Du tror alltså att det här har hänt? Du tycker ts. Verkar lugn, stabil och normal?

Att han svamlar om sekter, religioner, ansiksbehåring, turbaner, huvtröjor, agenter, personummer m.m i långa förvirrade inlägg gör bara att du tror honom ännu mer och tycker han verkar vara rekoderlig och stabil?

Det är väl så när man lämnar en sekt.. att medlemmar av sekten beter sig som er och inte förstår hur alla inte kan se det osunda i att lämna sekten och inte vilja betala skattepengar till sektledarna som alla normala gör för att ledarna ger tillbaka och förser alla medlemmar med förmåner som sjukvård och bilvägar.

Menar du att det inte är förtal om en vakt går fram till mig och påstår att jag är brottsling för att jag inte vill prata med honom?
Klart det är!

Den enda som är sjuk är väl alla dom som inte förstår att lagen är till för att man inte ska kunna tvinga andra hur som helst.. specieltl inte poliser och vakter som måste ha speciella och riktiga grunder och bevis för brott innan dom kan dra igång en cirkus som dom gjort mot mig nu två gånger för att jag inte vill prata med dom om min identitet och mitt företag.. men dom tror ju att man får tvinga mig så där fick dom sig en rejäl tankeställare gällande de fängelsebrott som dom riskerar om dom ljuger, förtalar, använder våld och försöker få pengar ur nåns företag.. i den offentligt världen där allt sparas och lagras.. även bevis för att myndighetspersonal begått brott.
Citera
2019-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

Okej. Ja jag svarade på ett enskilt inlägg känns det som och så kanske man inte får göra här på Flashback? Man måste gå tillbaka till Källan (TS) och utgå därifrån? Jag ber ödmjukast om ursäkt i så fall. My misstake. I´m Learning.
Citera
2019-09-09, 19:47
Medlem
KungPungPats avatar
Jag tror det är bland annat denna grundlag från kapitel 2 i konstitutionen som blir problematisk för poliser och vakter som kollar efter kriminella genom att bedöma folks klädsel och sen kräva identifiering och använda våld för att dom tror att kriminella klär sig på ett speciellt sätt och inte vill deklarera sin identitet, religion, nationalitet osv osv.. vilket jag blir tvingad till varenda gång dom tror att jag är kriminell:

[K2]2 § Ingen får av det allmänna tvingas att ge till känna sin åskådning i politiskt, religiöst, kulturellt eller annat sådant hänseende. Inte heller får någon av det allmänna tvingas att delta i sammankomst för opinionsbildning eller i demonstration eller annan meningsyttring eller att tillhöra politisk sammanslutning, trossamfund eller annan sammanslutning för åskådning som avses i första meningen. Lag (2010:1408).

Jag har av de allmänna tvingats till att ge till känna min politiska, religiösa och kulturella åskådning vilket min identitet berättar för dom.
Jag har sen av det allmänna tvingats till sammankomst genom handfängslen för att ändra min opinion dvs min åsikt, attityd och brist på ordning.
De allmänna har förhindrat mig i religiöst uppdrag att köpa handskar , och fly från våldsbrottslingar som misshandlade mig.. då vakter och poliser har stoppat mig ifrån att fly från våldsbrottslingar och köpa handskarna.

Rena gangsterfasoner.
Citera
2019-09-09, 19:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag har av de allmänna tvingats till att ge till känna min politiska, religiösa och kulturella åskådning vilket min identitet berättar för dom.
På vilket sätt berättar din identitet det?
Citera
2019-09-09, 19:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
På vilket sätt berättar din identitet det?

'Om mitt id-kort säger att jag inte har några fyra unika slutsiffror efter mitt födelsedatum.. så säger mitt id-kort mycket om mig. Därför tycker jag det är fel och olagligt att tvinga mig att deklarera samma skit om och om igen för att dom utreder brott som jag inte kan bli dömd för.

Klart att dom måste ha bevis för att brott har begåtts , och gärna brottsoffer.. innan dom börjar utreda brott.

Klart dom inte kan tro att jag är brottsling och sen bryta mot grundlagarna.. för då är dom inget annat än vägpirater som försöker ruska pengar ur mig genom att hitta på brott som jag begått och ska betala för.

Det är bäst för dom att dom har bevis nästa gång för då har jag spionklocka och avgiftslista som gör att dom blir ruinerade om dom tror att dom kan handfängsla mig i en timme på grund av min kädstil.
Citera
2019-09-09, 20:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Om mitt id-kort säger att jag inte har några fyra unika slutsiffror efter mitt födelsedatum.. så säger mitt id-kort mycket om mig.
Kan du förklara mer om vad du menar?

Du har ett id-kort, men det säger knappast vilken religion du har. Hur menar du? Förklara så tydligt du bara kan.

Edit: Missade det här i ditt inlägg:
Citat:
Det är bäst för dom att dom har bevis nästa gång för då har jag spionklocka och avgiftslista...
Så glöm min fråga. Försök att ta hand om dig själv istället. Antar att du kan numret till psykakuten (112).

Lycka till.
Senast redigerad av constant 2019-09-09 kl. 20:04.
Citera
2019-09-09, 20:30
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilket lagsystem? Kan du precisera?

Alla lagar. Kan inte precisera då det är offtopic.

Här diskuterar vi brist på jämställdhet och bevis för diskriminering.

Det var så nära att jag skrek till personalen i sportaffären att dom skulle ringa polisen lol, så var det dom som ringde antar jag. Hade varit rätt åt dom om jag skrek åt dom att ringa polisen.. efter att dom skickat vakter på mig helt utan lagliga anledningar.
Gömmer handskarnas placering i affären, när det börjar bli kallt ute, för att sen skicka vakter på mig när jag går runt flera varv och letar efter vantarna.

Jag har skrivit att polisen ska ta fram övervakningsvideon både från köpcentrumet och från polis-stationen.. då två poliser och två vakter har lixom förtalat mig och begått våldsbrott inför övervakningskameror.. och sen blivit så jävla rädda över min diplomatiska immunitet att dom påstår att jag är nånting som jag inte är, då det blir enklare om jag hade en annan identitet när dom har med mig att göra.. så dom skriver gärna ner fel identitet på mig efter att dom mött mig, och såklart skriver dom även ner att jag är våldsam och har problem med ordningen när jag prövar vantar i en sportaffär.

Klart att det inte ska stå i några dokument att jag är våldsam eller har problem med ordningen.. för att fyra skurkar har fått jobb som poliser och vakter.
Men det ska dock stå i deras dokument att dom är skurkar av en sån kaliber att dom kan förtala någon och ljuga om att nån har begått brott, för att själva känna sig rättfärdigade i att begå våldsbrott mot den som dom kidnappat, förtalat och misshandlat.

Det ska nog mycket till innan en vanlig människa låser fast någon annan vuxen människa med handbojor i ett köpcentrum i en timma med vetskap om den frihetsberövades immunitet.

Rena psykopater som låser fast nån på det viset.

Dom tröck upp sina skor under mina skor och puttade på mig i ryggen medans jag var upptryckt mot glasväggen. Hur moget är det. Vuxna jävla bäbisar med handbojor och mentala problem.

Tyvär så hade varken vakterna eller poliserna hört talas om konstitutionen i landet där dom jobbade.. men dom var rädda för offrets immunitet iaf.. då jag antar att dom riskerar både fängelse och livet.. om det blev offentligt känt att dom kidnappar och frihetsberövar folk som har immunitet.
Citera
2019-09-09, 21:40
Medlem
KungPungPats avatar
Jag tycker att dom bryter mot dessa grundlagar genom att låsa fast mig med handbojor eller som när poliserna låste in mig i cell för att jag flydde från en misshandel:

Kapitel 2 i Konstitutionen

5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden. Lag (2010:1408).

6 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§. Var och en är dessutom skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande.

[S2]Utöver vad som föreskrivs i första stycket är var och en gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga förhållanden. Lag (2010:1408).

8 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot frihetsberövanden. Den som är svensk medborgare är även i övrigt tillförsäkrad frihet att förflytta sig inom riket och att lämna det. Lag (2010:1408).

Källa: https://lagen.nu/1974:152#K2R2

Jag vet inte varför jag nu läser om Stridsåtgärder på Arbetsmarknaden.. på samma sida.
Men det kanske är stridsåtgärder på arbetsmarknaden som mitt företag och jag är utsatta för.
Det är ju lagligt, enligt den där hemsidan iaf, men jag är skeptisk till att det står sådär i konstitutionen.
Jag menar att dom vill ju ha pengar och därför ser ordningsvakter för lite ordning inom dig baserat på din huva på jackan.

Stridsåtgärder på arbetsmarknaden

[K2]14 § En förening av arbetstagare samt arbetsgivare och en förening av arbetsgivare har rätt att vidta stridsåtgärder på arbetsmarknaden, om inte annat följer av lag eller avtal. Lag (2010:1408).
Senast redigerad av KungPungPat 2019-09-09 kl. 21:43.
Citera
2019-09-10, 03:11
Medlem
KungPungPats avatar
Sökte på definitionen av frihetsberövande för att se om det kan stämma överens med vad jag blev utsatt för av vakten på köpcentrumet när jag inte fick lämna platsen eller få handbojor avtagna innan polisen kom.

Från Wikipedia:

Den juridiska begreppet frihetsberövande innebär i Sverige i korthet ingrepp som innebär att någon genom inspärrning eller övervakning är faktiskt hindrad att förflytta sig utanför ett rum eller ett annat relativt starkt begränsat område (se prop. 1997/98:105 s. 12 och 53).

Jag var alltså frihetsberövad i ett köpcentrum på en bänk med handbojor.. då jag inte fick lämna bänken enligt vakten som hade de mentala problemen.

Med andra ord så borde polisen hämta vakten och förhöra honom då grundlagsbrott lär vara drygt straffbart om man jobbar som polis eller vakt som bär ett visst ansvar.
Fast dom är väl skyddade tills man stämmer dom med bevisvideo.

Dom ska iaf veta att nästa gång så är jag beväpnad med spionklocka och avgifter registrerade i företaget bakom om mig.. avgifter för agenter från andra företag som vill köpa min tid för brottsutredningar eller intervjuer gällande brott som saknar offer.

Hade det som hände i köpcentrumet hänt om nån vecka i framtiden istället.. så hade vakterna varit skyldig mig 600 000 kronor för den timmen som dom tog beslutet om att jag ska delta i deras jobb och sälja min tid till dom med en summa på 10 000 kronor per minut.

Det kan nog göra att en vakt med vanlig lön hoppar ut genom fönstret och försöker ta självmord.. om han får en skuld på 300 000 kronor för att han kände för att spela tuff inför en slyna till kassörska i en sportbutik.. genom att trakassera en fredlig handske-investerare i 60 minuter för att bestraffa mig.

Nästa gång bestraffar han sig själv om han bråkar med mig på det viset.. då varje minut han slösar av min tid kommer att betalas dyrt av honom.
Citera
2019-09-10, 10:15
Medlem
Hahahahahahahahaha!

Nä, men allvarligt, TS. Det här är som när man ser på typ Cops eller nåt sånt och polisen går fram till nån random person för att kolla av läget, de ber lugnt och sansat om ID eller liknande, och personen i fråga ballar ur totalt p.g.a. sinnesparanoia, påstår att polisen är fascister och att det handlar om rasism eller något annat skit, varpå polisen tar det säkra före det osäkra och brottar ner snubben i fråga. Dvs, helt och hållet snubbens fel. Så sitter man hemma framför skärmen och skakar på huvudet samtidigt som man tänker att "om snubben bara hade lyssnat på snuten hade allt varit lugnt, visa ditt jävla ID liksom".

Jag skakar på huvudet och tänker exakt samma tanke här. Om vakterna kommer och fråga dig, så bemöt deras frågor och ta ut händerna ur fickorna. Samtidigt behöver du inte påpeka vad du tycker om dem, att du ska stämma dem o.s.v. Följ anvisningar och är du då oskyldig så kommer inget att hända.

Nej, du bör inte försöka stämma någon, för det kommer inte leda någonstans. Du borde följt anvisningar. Nu bör du istället känna skam över hur dum i huvudet du är! :*
Citera
2019-09-10, 10:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Hade det som hände i köpcentrumet hänt om nån vecka i framtiden istället.. så hade vakterna varit skyldig mig 600 000 kronor för den timmen som dom tog beslutet om att jag ska delta i deras jobb och sälja min tid till dom med en summa på 10 000 kronor per minut.
Tänkte du att du skulle fakturera dem för att du ogillar att de gör sitt jobb?

Låt vara att du kanske kan få skadestånd om de gör fel, men varifrån har du fått beloppet? Man kan bara inte hitta på ett, däremot ha ett önskemål, sedan bestäms det av rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in