2019-09-05, 15:05
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag prövade handskar 19:30 på kvällen i en känd sportaffärs-kedja i ett köpcentrum.. när två ordningsvakter kliver in och frågar mig om allting är okej. Vakterna förklarade att när jag har huva på mig inomhus så ser jag misstänkt ut, för tydligen så hade någon som jobbar där ringt till ordningsvakten på grund av min huva som fick personalen att se en skurk som behövde ordningsvaktens orders.
Jag blev irriterad direkt då jag inte hanterar auktoriteter som något annat än barnsliga dårar som inte vet vad lagen säger om deras beteende och fantasier om att man får tvinga andra människor.
Jag vela gå därifrån och var väldigt obekväm.. då jag inte fick ha händerna i fickorna där jag vela ha dom, för att vakten förklarade att han varit i krig och att han är rädd när nån har händerna i fickorna, vilket inte är normalt.
Han har alltså helt utan bevis för brott, gått fram till mig och påstått att jag tagit knark och går runt i en affär och ska stjäla produkter.. för att sen påstå att jag är en våldsbrottsling för att jag har händerna i fickorna när vakten har mentala problem från att ha varit i krig.
Jag sa då till vakterna att jag lämnar shoppingcentrumet om jag inte får ha huva på mig där inne, NEJ svarar ordningsvakten då.. och sen förklarade han att han bestämmer att jag ska prata med honom och inte lämna shoppingcentrumet.
Jag förstod då att det var oundvikligt, så jag sa då ring polisen, för ni som ordningsvakter får inte göra nånting mot mig. Så dom tar tag i mig och trycker upp mig mot en glasvägg, och trycker under deras fötter under mina fötter, och sen sätter dom handbojjor på mig.
Dom ringer polisen brevid mig och säger att dom gripit någon för ordningsbrott, vilket fick mig att skrika att jag blivit kidnappad.. så att polisen skulle höra genom telefonsamtal med vakterna, vilka jävla dårar till ordningsvakter som har lekt polis och frihetsberövat en kund på ett köpcentrum 30 minuter innan stängningsdags.

Jag förklarade ganska tidigt att jag har diplomatisk immunitet och att jag ska ha deras personnummer så att dom kan stämmas och så att domstolen kan ta fram övervakningsfilmen som rentvår mig från deras påhitt om att jag stört ordning och gjort att orndingsvakter får använda våld och handfängslen.

Poliserna kom dit och pratade med vakterna först såklart , vilket inte oroar mig när vakterna nog är de mest IQ-befriade snubbarna som jag nånsin försökt kommunicera med.. så att dom skulle hitta på något klokt att säga, oroade mig inte. Dom berättade troligen för polisen att jag har diplomatisk immunitet, då poliserna var trevliga.

Det slutade med att poliserna gav mig skjuts i deras bil, till min cykeln som stod på andra sidan köpcentrumet.

Polisen frågade inga frågor om vad jag blivit utsatt för.. och jag tror att dom skyddar ordingsvakterna.. vilket troligen även företaget som anställd dom gör.. då det känndes verkligen som att vakterna begick brotten för att dom känner att dom aldrig nånsin kan bli bestraffade för att dom handfängslar en kund som vill lämna ett köpcentrum, och låter kunden sitta där i en timme, efter stängningstid, med handbojjor.. för att jag inte vela prata med en kriminell ordningsvakt som säger att jag inte får lämna deras shoppingcentrum om han bestämmer att jag inte ska lämna deras lokaler.

Går det att få tag på dessa ordningsvakters identiteter för att stämma dom, eller ska jag stämma vaktbolaget som anställt dom?

Hur hade ni gjort om ni inte fick bära de kläder som ni vill bära för att ni bodde i ett land där ordingsvakter är skyddade i sin anonymitet enligt lagen även om dom begår brott mot dig på grund av din klädstil och för att du ser misstänkt ut genom din utsida?
Citera
2019-09-05, 15:11
Medlem
Sjukaste offerkoftan hittills. Måste du trycka på deras knappar? Har du inte fattat att du har med ett gäng misslyckade, testosteronfyllda, pissluffare att göra med? Snubbe som går med huva och har ett allmänt avvikande beteende BÖR ingripas mot. Men detta förstår du inte, för det är så jävla synd om dig, ”som bor i ett fritt land där man bör få ha på sig huva inomhus och gå med händerna i fickan som ett jävla mongo”.

Vad kan man genast konstatera?

Att du är en misslyckad jävel som te.x aldrig kommer driva företag. Att du har stora sociala problem (Aspergers?), och att du har en nedsatt kognitiv förmåga.

Gör om, gör rätt. Lär dig lite hyfs (vem fan går med huva inomhus?!)
Citera
2019-09-05, 15:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag prövade handskar 19:30 på kvällen i en känd sportaffärs-kedja i ett köpcentrum.. när två ordningsvakter kliver in och frågar mig om allting är okej. Vakterna förklarade att när jag har huva på mig inomhus så ser jag misstänkt ut, för tydligen så hade någon som jobbar där ringt till ordningsvakten på grund av min huva som fick personalen att se en skurk som behövde ordningsvaktens orders.
Jag blev irriterad direkt då jag inte hanterar auktoriteter som något annat än barnsliga dårar som inte vet vad lagen säger om deras beteende och fantasier om att man får tvinga andra människor.
Jag vela gå därifrån och var väldigt obekväm.. då jag inte fick ha händerna i fickorna där jag vela ha dom, för att vakten förklarade att han varit i krig och att han är rädd när nån har händerna i fickorna, vilket inte är normalt.
Han har alltså helt utan bevis för brott, gått fram till mig och påstått att jag tagit knark och går runt i en affär och ska stjäla produkter.. för att sen påstå att jag är en våldsbrottsling för att jag har händerna i fickorna när vakten har mentala problem från att ha varit i krig.
Jag sa då till vakterna att jag lämnar shoppingcentrumet om jag inte får ha huva på mig där inne, NEJ svarar ordningsvakten då.. och sen förklarade han att han bestämmer att jag ska prata med honom och inte lämna shoppingcentrumet.
Jag förstod då att det var oundvikligt, så jag sa då ring polisen, för ni som ordningsvakter får inte göra nånting mot mig. Så dom tar tag i mig och trycker upp mig mot en glasvägg, och trycker under deras fötter under mina fötter, och sen sätter dom handbojjor på mig.
Dom ringer polisen brevid mig och säger att dom gripit någon för ordningsbrott, vilket fick mig att skrika att jag blivit kidnappad.. så att polisen skulle höra genom telefonsamtal med vakterna, vilka jävla dårar till ordningsvakter som har lekt polis och frihetsberövat en kund på ett köpcentrum 30 minuter innan stängningsdags.

Jag förklarade ganska tidigt att jag har diplomatisk immunitet och att jag ska ha deras personnummer så att dom kan stämmas och så att domstolen kan ta fram övervakningsfilmen som rentvår mig från deras påhitt om att jag stört ordning och gjort att orndingsvakter får använda våld och handfängslen.

Poliserna kom dit och pratade med vakterna först såklart , vilket inte oroar mig när vakterna nog är de mest IQ-befriade snubbarna som jag nånsin försökt kommunicera med.. så att dom skulle hitta på något klokt att säga, oroade mig inte. Dom berättade troligen för polisen att jag har diplomatisk immunitet, då poliserna var trevliga.

Det slutade med att poliserna gav mig skjuts i deras bil, till min cykeln som stod på andra sidan köpcentrumet.

Polisen frågade inga frågor om vad jag blivit utsatt för.. och jag tror att dom skyddar ordingsvakterna.. vilket troligen även företaget som anställd dom gör.. då det känndes verkligen som att vakterna begick brotten för att dom känner att dom aldrig nånsin kan bli bestraffade för att dom handfängslar en kund som vill lämna ett köpcentrum, och låter kunden sitta där i en timme, efter stängningstid, med handbojjor.. för att jag inte vela prata med en kriminell ordningsvakt som säger att jag inte får lämna deras shoppingcentrum om han bestämmer att jag inte ska lämna deras lokaler.

Går det att få tag på dessa ordningsvakters identiteter för att stämma dom, eller ska jag stämma vaktbolaget som anställt dom?

Hur hade ni gjort om ni inte fick bära de kläder som ni vill bära för att ni bodde i ett land där ordingsvakter är skyddade i sin anonymitet enligt lagen även om dom begår brott mot dig på grund av din klädstil och för att du ser misstänkt ut genom din utsida?

Varför har du händerna i fickorna när du provar handskar? Det verkar ju suspekt om något.

Dessutom: Huva? Väx upp. Du är inomhus för höge farao. Självklart drar du till dig uppmärksamhet i ett shoppingcentrum. Du bara ber ju om problem.

Själv har och själv gör.
Citera
2019-09-05, 15:25
Avstängd
Finns det ens handskar i butikerna nu? Det är september.
Citera
2019-09-05, 15:28
Medlem
Clay Allisons avatar
'Diplomatisk immunitet'.
Citera
2019-09-05, 15:40
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Sjukaste offerkoftan hittills. Måste du trycka på deras knappar? Har du inte fattat att du har med ett gäng misslyckade, testosteronfyllda, pissluffare att göra med? Snubbe som går med huva och har ett allmänt avvikande beteende BÖR ingripas mot. Men detta förstår du inte, för det är så jävla synd om dig, ”som bor i ett fritt land där man bör få ha på sig huva inomhus och gå med händerna i fickan som ett jävla mongo”.

Vad kan man genast konstatera?

Att du är en misslyckad jävel som te.x aldrig kommer driva företag. Att du har stora sociala problem (Aspergers?), och att du har en nedsatt kognitiv förmåga.

Gör om, gör rätt. Lär dig lite hyfs (vem fan går med huva inomhus?!)

Jag har väl ingenting med dom att göra när jag testar vantar i en affär?
Det regnade ute och jag tog inte av mig huvan när jag gick in i affärn. Ingen big deal i jämförelse med kvinnorna som täcker allt förutom ögonen.. men det är väl okej det.. men när jag har en religiös huvudbonad som är en turban och jackhuva.. då helt plötsligt skall jag bli diskriminerad för min religion.. och detta tycker du är rätt?

Mongon är väl dom som ska berätta för dig om du ska ha händer i fickor eller inte, huva på huvudet eller inte. Så jävla barnsligt. Och frågar mig hur mycket droger jag har tagit. Var det ett personnummer som var ute och gick så kanske dom hade lagligt stöd för deras brott, men nu frihetsbrövade dom en kund och låste in mig i ett shoppingcentrum efter stängningstid, för skojs skull.

Klart att dom ska betala för den timmen som jag sitter där med handbojjor i väntan på poliser som inte ens ska utreda brott, utan bara låsa upp handbojjor som idioterna satte på mig för att jag vela lämna deras shoppingcentrum.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför har du händerna i fickorna när du provar handskar? Det verkar ju suspekt om något.

Dessutom: Huva? Väx upp. Du är inomhus för höge farao. Självklart drar du till dig uppmärksamhet i ett shoppingcentrum. Du bara ber ju om problem.

Själv har och själv gör.

Jag hade handen i en handske när vakterna kom fram. Det var efter dom började förtala mig genom att påstå att jag tagit droger och snattat, det var då som jag vela knyta näven i fickan och gå därifrån.. när den skadade vakten blev rädd för att jag skulle skada honom om jag hade handen i fickan.. så han fick lov att skada mig istället med handbojjor istället för att låta mig lämna platsen efter att han förklarat att jag inte får ha huva på mig där inne.

Jag hade ju turban under huvan så den såg dom ju sen.. så vad var värst.. om jag visade den vita turbanen med guldkronan på, eller den gråa jackhuvan.. vilket hade gjort dom minst rädda för mig?

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns det ens handskar i butikerna nu? Det är september.

Njae jag var där två dagar i rad men deras hemsida säger ju att dom har vinterhandskar som inte ens går att hitta i affärn.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'Diplomatisk immunitet'.

Lol ja vakten frågade vilket land jag är diplomat för.. jag bara skakade på huvudet lixom.. det är inte mitt jobb att förklara för honom hur diplomatisk immunitet fungerar. Han vet redan allt mycket bättre än mig så det finns inget att förklara.

När det står i tidningarna om att diplomater aldrig betalar parkeringsböter, och därför parkerar hur som helst, vilket är ett problem enligt media.. så betyder det ju inte att det är politiker som parkerar fel och inte kan betala böter.. och att politiker är dom enda med diplomatisk immunitet.. för så ser inte verkligheten ut gällande immunitet.
Senast redigerad av KungPungPat 2019-09-05 kl. 15:42.
Citera
2019-09-05, 16:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Skulle de inte få kasta ut dig då?

Det fungerar väl inte annorlunda på ett köpcentrum än när du blir utkastad härifrån forumet, ja du vet ( https://www.flashback.org/sok/KungPungPat?f=123 ). Eller hänvisar du till diplomatisk immunitet även då?

Jag bestämmer inte över Flashbacks lagar eller grundlagarna i landet.

Jag jobbar ju som agent och verklig huvudman för en religiös organisation som är privat så om ett offentligt vaktbolag har anställda som slösar en timme av min arbetstid när jag prövar vantar i en affär, så måste såklart vakten själva eller bolaget som anställt dom.. stå för kostnaden för den timmen.

Det har hänt med poliser också att dom hittar på att jag begår brott för att dom vill begå brott mot mig.

Jag ska skriva en avgifts lista där det står lagar som gäller för mitt företag.. så att det finns avgifter gällande andra företags tvång gällande mig och mitt företag.. så att om ett annat företag tex. vill att jag identifierar mig så kostar det en avgift.. vill som slösa min tid så kostar varje minut som tickar direkt ur deras fickor, och vill dom visitera, så kostar det närmare en miljon svenska kronor.
Så när en polis eller en ordningsvakt vill leka allan ballan så kan jag ge dom avgiftslistan och så får dom avgöra hur mycket pengar dom vill spendera av min arbetstid på deras utredning.

Jag vill inte bråka med dom, men ibland så verkar vissa av dom vilja bråka med mig över mina kläder som tydligen gör att man ser kriminell ut.. men man är inte kriminell om man handfängslar nån för att dom har huva på sin jacka.. i en affär som säljer jackor med huvor på.
Citera
2019-09-05, 16:11
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Mina sympatier. Har inte råkat ut för en så pass tuff situation som din men en liknande incident på en elektronikkedja där jag blev ombedd att gå av väktaren. Jag var normalt klädd, väldigt trött efter en lång arbetsdag och förkyld. Eftersom det var jultid hade jag motvilligt bestämt träff med sambon för att köpa ett spel till barnen. Jag var tidig så jag strosade runt i butiken utan något direkt mål (ville bara hem och tyckte det var onödigt krångligt att vara två för att köpa ett spel) så jag förstod varför väktaren valde att hårdbevaka, men när han väl klev fram var attityden väldigt konfrontativ och otrevlig. Inga frågor om mitt mående eller förklaring. Det blev inget köp den dagen.
Citera
2019-09-05, 16:11
Medlem
Amazon-mannens avatar
Oj, du borde ju ringa Aftonblasket och gråta ut om hur förnedrad och kränkt du blev trots din diplomatiska immunitet Tror snarare du är en småpundande samhällsparasit..

Skaffa ett jobb.
Se inte ut som en suspekt typ i det offentliga.
Var trevlig mot folk i gemen.

Problem löst
Citera
2019-09-05, 16:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag jobbar ju som agent och verklig huvudman för en religiös organisation som är privat så om ett offentligt vaktbolag har anställda som slösar en timme av min arbetstid när jag prövar vantar i en affär, så måste såklart vakten själva eller bolaget som anställt dom.. stå för kostnaden för den timmen.
Där ser man. Att du tror att du är hemlig agent förvånar mig inte det minsta, med tanke på hur förvirrade dina inlägg brukar vara.

Har din tjänst något att göra med att det sprutas ut chemtrails?

Och vilket privat företag kan utlova diplomatisk immunitet?
Citera
2019-09-05, 16:25
Medlem
Amazon-mannens avatar
Har du nån sorts psykisk diagnos?
Varför ska vakter/polis betala "timavgift" när du är ute och shoppar vantar på fritiden?
Agent? Med diplomatisk immunitet? Och söker hjälp på Flashback?

Jodåsåatteeee..
Citera
2019-09-05, 16:28
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Där ser man. Att du tror att du är hemlig agent förvånar mig inte det minsta, med tanke på hur förvirrade dina inlägg brukar vara.

Har din tjänst något att göra med att det sprutas ut chemtrails?

Och vilket privat företag kan utlova diplomatisk immunitet?

Lol hemlig agent.
Jag är den som är ytterst ansvarig för religiös organisation.. och kontaktperson /agent för företaget.

Diplomatisk immunitet för vanligt folk handlar inte om att bli tilldelad immuniteten.. det handlar om vad man identifierar sig som.. då domstolar är för skattenummer.. men det blir problematiskt att döma någon som bara har ett födelsedatum utan fyra unika slutsiffror.. för brott som saknar offer.. när det inte går att skuldsätta ett födelsedatum med böter.

Chemtrails är lite offtopic då jag bara undrar hur jag ska göra med vakterna och bolaget som anställt dom.. efter att dom slösat min arbetstid och antydit att min immunitet inte gör att dom ska knäppa upp handbojjorna med omedelbar verkan.. utan istället låter mig sitta i en timme med handbojjor på, för att jag hade huva i ett shoppingcentrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in