2019-09-10, 01:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Undrar hur juristmamman får sina dagar att gå utan jobb eller familj att ta hand om? Var bor hon ens?
Du menar väl att du undrar hur alkoholistmamman får dagarna att gå.
Hon går in i alkoholdimman som alla andra alkisar.
Kranen till vindunken står öppen hela tiden...

Ja det finns massor om hennes fyllor i rättegångarna om du undrar.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför förlorade mamman vårdnaden?
Se mitt svar ovan.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-10 kl. 02:16.
Citera
2019-09-10, 01:47
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så han i princip lurade döden 3ggr under samma dag?

Lika bra att han lämnar inte Lotto-kupongen också och betalar av KL:s halvan till lägenheten. Som turgubbe som han verkar vara..

Du kan dö av ett skott i benet oxå, finns ingen garanti att bara skadeskjuta någon med framgång, jo han hade uppenbarligen tur.
Citera
2019-09-10, 01:52
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Du har genomgått en skilsmässa från dina barns far och du är bitter eftersom det mesta gått hans väg vad gäller vårdnad om barnen och besittningen av eran gemensamma lägenhet. Då utsatts han för ett mordförsök, överlever men hamnar på sjukhus med tre kulor i kroppen. Du har ingenting med det här mordförsöket att göra. Inser du då allvaret i att barnens far kunnat dö, skärper till dig och samarbetar med polisen så att de kan avföra dig från utredningen - eller tiger du dig envist igenom förhören?

Finns det en enda rimlig förklaring till att hon som oskyldig skulle tiga sig igenom förhören? Hon är ju trots allt jurist och fd domare, inte en maffiamedlem bunden av någon uråldrig hederskodex som förhindrar henne från att samarbeta med polisen.

Blir man oskyldigt anklagad för mordförsök gör man bäst i att hålla käft och låta advokaten sköta sitt jobb ist under förhör med polisen.
Så fort du öppnar munnen kommer de se till att du trasslar in dig i något som vänds emot dug pga av stress att bevisa din oskuld i anklagelsen.
Citera
2019-09-10, 01:58
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du menar väl att du undrar hur alkoholistmamman får dagarna att går.
Hon går in i alkoholdimman som alla andra alkisar.
Kranen till vindunken står öppen hela tiden...

Ja det finns massor om hennes fyllor i rättegångarna om du undrar.

Se mitt svar ovan.

”Finns massor om hennes fyllor i rättegångarna” ?
Var vänlig länka ditt påstående, i de domslut jag har läst så står det inget om bekräftade el bevisade promillehalter, polisen har inte kontrollerat det vid omhändertagandet.
Citera
2019-09-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är vad du säger. Det finns inget som säger att dina inlägg skulle vara mer trovärdiga.

Tråden handlar inte om mig. Den handlar om ett mordförsök på en advokat. Jag tror inte alls att du läst alla mina inlägg... Trovärdighet bygger på att man baserar sina utsagor på fakta. Du kritiserar en användare som skrivit saker som haft belägg ända sedan trådstarten. Att du plötsligt trillar in här och ska börja sprida dimridåer - ja du är uppenbarligen den med en agenda. En agenda att dölja sanningen. KL är misstänkt för anstiftan till mord - sedan tidigare inte längre arbetsför vid Svea Hovrätt (eller något annat arbete för den delen) och har lyckats bli dömd för bl a våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman. Hon har omhändertagits på allmän plats av polisen pga fylla. Hon är en av få kvinnor i Sverige som inte lyckats bibehålla gemensam vårdnad efter en skilsmässa. Läs på i tråden!
Citera
2019-09-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Var vänlig länka ditt påstående, i de domslut jag har läst så står det inget om bekräftade el bevisade promillehalter, polisen har inte kontrollerat det vid omhändertagandet.

Då har du läst uselt. Och uppenbarligen saknar du grundläggande förståelse kring vad som sker vid en LOB. (https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1976511-om-omhandertagande-av-berusade_sfs-1976-511) Eller ska hjärnblödningen komma till hennes försvar nu igen? Eller slår hon poliser (dessutom kvinnliga sådana...) nykter också?
Senast redigerad av 232323 2019-09-10 kl. 02:16.
Citera
2019-09-10, 02:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Är du verkligen på riktigt

Hon ses dricka, sluddrar, kan inte gå, luktar alkohol och beter sig som vilket fyllo som helst.
När man blir omhändertagen för LOB finns inget krav på provtagning annat än om personen har kört rattfull eller gjort sig skyldig till annat grovt brott.
Hon är bara full och behöver sova ruset av sig.

Alkoholutandningsprov

Frågan om att i LOB införa en regel om skyldighet för en omhändertagen att genomgå alkoholutandningsprov eller ett motsvarande prov bör ta sin utgångspunkt i regeringsformens bestämmelser om skydd mot påtvingat kroppsligt ingrepp (2 kap. 6 § RF). Ett åläggande att blåsa i ett instrument för kontroll av alkoholhalten anses utgöra ett kroppsligt ingrepp i RF:s mening och RF uppställer kravet att ett sådant ingrepp endast får ske med stöd av lag (2 kap. 12 §). Den enskildes personliga integritet får här vägas mot behovet av ett sådant ingrepp, varvid hänsyn bör tas till hur pass ingripande eller allvarligt ingreppet är.
https://lagen.nu/ds/2001:31
Citera
2019-09-10, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fyll nu i hur hon blir fälld och inburad för dådet.
Finns många oskyldiga som suttit inne baserat på att starka indicier pekat på deras skuld.
Citera
2019-09-10, 02:48
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Då har du läst uselt. Och uppenbarligen saknar du grundläggande förståelse kring vad som sker vid en LOB. (https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1976511-om-omhandertagande-av-berusade_sfs-1976-511) Eller ska hjärnblödningen komma till hennes försvar nu igen? Eller slår hon poliser (dessutom kvinnliga sådana...) nykter också?

Jag har uppenbarligen läst bättre än du, polisen tillstår även dom att de kunde bero på hennes dokumenterade hjärnblödning, då det saknades provtagning, de uppfattade henne som berusad men kunde inte styrka detta!
Citera
2019-09-10, 03:08
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Är du verkligen på riktigt

Hon ses dricka, sluddrar, kan inte gå, luktar alkohol och beter sig som vilket fyllo som helst.
När man blir omhändertagen för LOB finns inget krav på provtagning annat än om personen har kört rattfull eller gjort sig skyldig till annat grovt brott.
Hon är bara full och behöver sova ruset av sig.

Alkoholutandningsprov

Frågan om att i LOB införa en regel om skyldighet för en omhändertagen att genomgå alkoholutandningsprov eller ett motsvarande prov bör ta sin utgångspunkt i regeringsformens bestämmelser om skydd mot påtvingat kroppsligt ingrepp (2 kap. 6 § RF). Ett åläggande att blåsa i ett instrument för kontroll av alkoholhalten anses utgöra ett kroppsligt ingrepp i RF:s mening och RF uppställer kravet att ett sådant ingrepp endast får ske med stöd av lag (2 kap. 12 §). Den enskildes personliga integritet får här vägas mot behovet av ett sådant ingrepp, varvid hänsyn bör tas till hur pass ingripande eller allvarligt ingreppet är.
https://lagen.nu/ds/2001:31

Tycker du ska läsa en ggn till, i tex lägenheten där hon påstås bita HOLs kompis, är det endast en av poliserna som vittnar om alkoholdoft, och själva gärningen som hon anklagas för har ingen sett.
Ingen varken fotar eller tittar på skadan som personen ifråga påstår sig ha fått ?

Ja hon kanske gjorde motstånd och var påverkad, men jag tror inte du träffat personer med hjärnskador och sett hur de kan reagera och agera vid stresspåslag eller rädsla i en situation när de inte kan göra sig helt förstådda och blir angripna och fasthållna.
Citera
2019-09-10, 03:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOtherBusiness
Mycket tragiskt.

Det stämmer att Henrik tog Karins efternamn (Lilja) och behöll det efter skilsmässan.
Någon hjärnblödning som utlösande faktor har jag inte hört talas om, däremot att Karin vid sin mors död hamnade i en djup depression som sedan utvecklades till ett missbruk. Möjligen kan hon ha fått en hjärnblödning senare.
Vid skilsmässan separerade de, Karin må vara skriven på Norr Mälarstrand men det är Henrik och barnen som har bott där. Inte Karin. Vad jag förstår har hennes boende varierat och inte alltid varit känt för Henrik och barnen.
Att Karin har ett omfattande missbruk är uppenbart för alla som möter henne. Hon är oförutsägbar, dyker ibland upp och ibland inte, ser inte frisk ut trots mycket smink och doftar ofta alkohol. Jag minns så väl en gång när hon troligtvis hade ramlat, sannolikt i ett icke-nyktert tillstånd, och hade slagit upp ett ordentligt jack i ansiktet. Trots att vi alla visste att hon och Henrik inte umgicks insinuerade hon att det var Henrik som låg bakom det.

Allt är så tragiskt, så onödigt, och mina tankar går till Henrik och barnen.
Hon har ju försökt sätta dit HOL för misshandel men då vittnade barnen om att det var falskt.

Som jag tolkar denna artikeln så finns det mer mot Karin som inte ligger på Lexbase, kanske bara register om omhändertagande för LOB.

Just detta "en grupp anhöriga samlades runt kvinnan för att försöka tala henne till rätta" tyder på att det är innan hennes föräldrar dör, eller i alla fall innan mamman dör 2012-01-12 för pappan dog i Alzheimers 2012-07-22. Han kan ju knappast ha varit en av dom anhöriga då han var dement.
Men däremot mamman och systern som söp ihjäl sig bara 60 år gammal 2019-01-08.
Karin har vad som har framkommit i tråden inga andra anhöriga.
https://www.svenskagravar.se/gravsatt/78828601
Ingenstans i artikeln står det något om sjukdom så någon stroke tror jag inte på men det kan ju vara bra att ha att skylla på när man är full...
Försöker dom tala Karin tillrätta så är det redan 2011 eller kanske ännu tidigare.
Separationen kom 2013 och där finns första åtalet mot henne och en LOB som är offentlig i domen.
Hur länge står en make ut med en fru som har blivit ett fyllo?

Plötsligt vände det: Domarens liv började falla samman
Några år senare så verkar hon själv ha hamnat i en utsatt situation, enligt domstolshandlingar.

Privatlivet hade börjat gnissla och en grupp anhöriga samlades runt kvinnan för att försöka tala henne till rätta, enligt vad som uppgetts i domstolshandlingar.

Effekten som uppnåddes av mötet ska dock ha blivit raka motsatsen till det önskade resultatet, enligt vad som uppges.

Nedförsspiralen fortsatte snurra.

Advokaten Henrik Olsson Lilja – som hon anklagas för att ha försökt fått mördad – hade en framgångsrik karriär.

Domstolshandlingar vittnar om att kvinnan gick åt andra hållet – hon hamnade i nedförsbacke, och att karriären som domare var över.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/
Skulle gärna vilja se dom domstolshandlingarna. Var kan dom finnas?
Är det kanske i skilsmässohandlingarna eller i vårdnadstvisten dom finns i?
Citera
2019-09-10, 03:18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Hon har ju försökt sätta dit HOL för misshandel men då vittnade barnen om att det var falskt.

Som jag tolkar denna artikeln så finns det mer mot Karin som inte ligger på Lexbase, kanske bara register om omhändertagande för LOB.

Just detta "en grupp anhöriga samlades runt kvinnan för att försöka tala henne till rätta" tyder på att det är innan hennes föräldrar dör, eller i alla fall innan mamman dör 2012-01-12 för pappan dog i Alzheimers 2012-07-22. Han kan ju knappast ha varit en av dom anhöriga då han var dement.
Men däremot mamman och systern som söp ihjäl sig bara 60 år gammal 2019-01-08.
Karin har vad som har framkommit i tråden inga andra anhöriga.
https://www.svenskagravar.se/gravsatt/78828601
Ingenstans i artikeln står det något om sjukdom så någon stroke tror jag inte på men det kan ju vara bra att ha att skylla på när man är full...
Försöker dom tala Karin tillrätta så är det redan 2011 eller kanske ännu tidigare.
Separationen kom 2013 och där finns första åtalet mot henne och en LOB som är offentlig i domen.
Hur länge står en make ut med en fru som har blivit ett fyllo?

Plötsligt vände det: Domarens liv började falla samman
Några år senare så verkar hon själv ha hamnat i en utsatt situation, enligt domstolshandlingar.

Privatlivet hade börjat gnissla och en grupp anhöriga samlades runt kvinnan för att försöka tala henne till rätta, enligt vad som uppgetts i domstolshandlingar.

Effekten som uppnåddes av mötet ska dock ha blivit raka motsatsen till det önskade resultatet, enligt vad som uppges.

Nedförsspiralen fortsatte snurra.

Advokaten Henrik Olsson Lilja – som hon anklagas för att ha försökt fått mördad – hade en framgångsrik karriär.

Domstolshandlingar vittnar om att kvinnan gick åt andra hållet – hon hamnade i nedförsbacke, och att karriären som domare var över.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/
Skulle gärna vilja se dom domstolshandlingarna. Var kan dom finnas?
Är det kanske i skilsmässohandlingarna eller i vårdnadstvisten dom finns i?

vilken dog 60 år gammal? Mamman? De försökte väl få henne att söka hjälp för sitt alkoholmissbruk men hon vägrade. Typ? Hur länge har hon varit alkad? Gjorde hon bort sig redan när hon jobbade som domare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in