2019-09-09, 21:11
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
En grej som kommit upp på tapeten senaste veckorna: Harry Kane och hans filmande. Tänkte höra med experterna på flashback... Är Harry Kane en filmare eller inte?

Kan vi inte reda ut en gång för alla: filmar även engelska spelare eller är det bara utlänningar(i synnerhet sydamerikaner) som filmar?

Häls Gareth the Golfer
Citera
2019-09-10, 07:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Varför ens stanna vid bänken. Bara kika på startelvorna. Jag menar seriöst hur många united spelare respektive leicester spelare hade ni valt i en best of? Jag får det till.

De gea
Pereira/AWB-Macguire (kom från leicester i sommar)-Soyunculu/lindelöf - Chillwell
Ndidi-Pogba-Tielemans
Rashford-Vardy-martial

Väldigt subjektivt såklart. Om man nu ska försöka hålla någorlunda balans i laget. Flera tveksamma. Typ högerback och mittback bredvid macguire känns ju 50/50. Kanske att maddison ska in där någonstans. Ska man gå på form är ju inte de gea given. Men en bättre målvakt totalt. Men oavsett vad har jag svårt och se någon slänga ihop en elva med klar majoritet united spelare. Slå ihop med man city och inte en enda leicester spelare går in där. Liverpool? Möjligtvis maddison/ndidi/tielemans på någon av mittfältsplatserna. Även spurs och arsenal hade varit dominanta i en sådan elva tror jag utan att orka gräva djupare. Mer tveksamt med chelsea. Men det skiljer seriöst inte så mycket i kvalite. Vilket är sjukt så som united spenderat senaste åren.

Leicester-spelare i Liverpools elva blir lite konstig diskussion. En sån som Maddison är mer fotbollsspelare än Wijnaldum t.ex., men den senare funkar ändå troligen bättre i ett Liverpool-mittfält som vill ha grovjobbare med fyra lungor på mitten.

Gällande United vs Leicester blir lördagens drabbning högintressant. Hemmalaget storfavoriter enligt oddsen, just nu 4.75 gånger pengarna på Leicester. Hade jag varit en spelare hade jag satt en slant på Leicester, tycker den här matchen ser helt öppen ut.
Citera
2019-09-10, 08:34
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
En grej som kommit upp på tapeten senaste veckorna: Harry Kane och hans filmande. Tänkte höra med experterna på flashback... Är Harry Kane en filmare eller inte?

Kan vi inte reda ut en gång för alla: filmar även engelska spelare eller är det bara utlänningar(i synnerhet sydamerikaner) som filmar?

Häls Gareth the Golfer
Filmare skulle jag inte kalla honom.
Dock ingår han (med oerhört många andra) i skaran som ganska ofta söker kontakt och straffar.
Vardy är ytterligare ett exempel.

Salah, A Young och James däremot är mer åt filmningshållet.
Salah har ju blivit hårt kritiserad för att falla när han knappt får någon kontakt alls.
Och James lyckades la med bedriften att bli varnad för filmning i sina 3 första PL-matcher denna säsongen? Det är starkt jobbat!
Citera
2019-09-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Leicester-spelare i Liverpools elva blir lite konstig diskussion. En sån som Maddison är mer fotbollsspelare än Wijnaldum t.ex., men den senare funkar ändå troligen bättre i ett Liverpool-mittfält som vill ha grovjobbare med fyra lungor på mitten.

Gällande United vs Leicester blir lördagens drabbning högintressant. Hemmalaget storfavoriter enligt oddsen, just nu 4.75 gånger pengarna på Leicester. Hade jag varit en spelare hade jag satt en slant på Leicester, tycker den här matchen ser helt öppen ut.

Som Unitedsupporter så har jag slängt in en röding på Leicester eller oavgjort till det generösa 2.10x pengarna. Antingen vinner mitt lag tre poäng eller så vinner jag pengar. Win-win. Har ju funkat hittills mot Wolves, Palace och Southampton
Citera
2019-09-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Salah har ju blivit hårt kritiserad för att falla när han knappt får någon kontakt alls.
Och James lyckades la med bedriften att bli varnad för filmning i sina 3 första PL-matcher denna säsongen? Det är starkt jobbat!

Det har också visat sig att i två av de tre fallen var det tydlig kontakt från motspelaren och således helt felaktiga varningar.
Citera
2019-09-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Filmare skulle jag inte kalla honom.
Dock ingår han (med oerhört många andra) i skaran som ganska ofta söker kontakt och straffar.
Vardy är ytterligare ett exempel.

Tycker nog Kane filmar en del, men kanske inte så mycket som han börjar få rykte om sig att göra. Han är inblandad i många situationer och håller med om att han ofta söker kontakt. Tycker det känns sisådär när spelare "fixar straffar" även om de nånstans har stöd i regelboken. Har oerhört svårt att gilla honom, just pga hur han alltför ofta "ramlar".

Dock tycker jag man skall skilja på filmare och fuskare, och även tänka på att det händer att spelare faktiskt slänger sig för att undvika skada då de tror att det kommer en spark (men så kommer inte sparken och det blir en "filmning").

Fuskare är generellt värre. Dvs de som ligger och slår i marken och hävdar att de är svårt skadade för att direkt när motståndaren fått gult kort resa sig igen och plötsligt vara spelklara. Eller målvakter som får en mystisk skada som kräver tillsyn och laget kan springa ut till sidlinjen och dricka samt prata taktik. Eller spelare som konstant försöker påverka domarens beslut med diverse gester, konstant gnäll etc. Tycker inte Kane tillhör denna kategorin.
Citera
2019-09-10, 15:27
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Enligt Harry Kane själv så har han aldrig filmat. Någonsin. Han menar på att de omtalade situationerna där det ser ut att han har filmat i själva verket varit 50/50-situationer.

Är detta det nya nu? Engelska spelare är inblandade i 50/50-situationer medan utlänningar(i synnerhet sydamerikaner) filmar.

Häls Gareth the Golfer
Citera
2019-09-11, 00:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Flera city spelare storspelar nu i landslagsmatcherna... KDB med 3 assists i måndags, Sterling med 3 assists och mål, samt benardo silva med två assists i går.

Behövs mot norwich och Teemu Pukki i helgen
Citera
2019-09-11, 08:53
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Flera city spelare storspelar nu i landslagsmatcherna... KDB med 3 assists i måndags, Sterling med 3 assists och mål, samt benardo silva med två assists i går.

Behövs mot norwich och Teemu Pukki i helgen

3 Assist och mål.
Citera
2019-09-11, 09:25
Medlem
Är det inte så att ingen spelare i favoritlaget skulle någonsin fuska! Däremot motståndarna!

Eftersom VAR har införts så lär det bli lättare att se vilka som fuskar och inte. Förmodar att det kommer att finnas statistik på denna fråga efter säsongen.
Citera
2019-09-11, 10:03
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Är det inte så att ingen spelare i favoritlaget skulle någonsin fuska! Däremot motståndarna!

Eftersom VAR har införts så lär det bli lättare att se vilka som fuskar och inte. Förmodar att det kommer att finnas statistik på denna fråga efter säsongen.
Nu pratar du om den fina skaran med enögda bluff-supporters som inte kan ett skit om fotboll.
Det finns inget värre än att försöka ha ett samtal med dessa.
Märkligt nog verkar mestadels av dessa människor välja att hålla på Liverpool.
Citera
2019-09-11, 21:21
Medlem
Skönt att PL är tillbaka efter landslagsuppehållet!
Tråkigt att det inte är någon fredagsmatch..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in