2019-09-10, 07:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Planerat? Om sd var hos Lw och tex Hd eller JG skrek för att få ut dom? Sd tar med basebollträt ut, de går ut för att titta vad som ”händer” (tror Lw)?
De mördar henne istället?

En sådan "planering" torde dock vara riskfull för GM eftersom det skulle kunna dra till sig uppmärksamhet från övriga boende eller förbipasserande.

Däremot kan hon mycket väl ha lockats ut i tron att någon behövde hjälp (skriken uppstod dock mer troligt i samband med angreppet, antingen av BO och/eller GM).
Citera
2019-09-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som är mycket viktigt inom detta mordfallet att ta till sig är följande sagt och beträffande den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket, det är nämligen,

att inom den dåvarande och gjorda kriminal-tekniska undersökningen, gallrades flera mindre träd och grenar av en speciell orsak.

Mvh/ @JokerMannen
Spydde gm?blod svett?
Citera
2019-09-10, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En sådan "planering" torde dock vara riskfull för GM eftersom det skulle kunna dra till sig uppmärksamhet från övriga boende eller förbipasserande.

Däremot kan hon mycket väl ha lockats ut i tron att någon behövde hjälp (skriken uppstod dock mer troligt i samband med angreppet, antingen av BO och/eller GM).

Givetvis vid anreppet också. Tänkte snare på de många minuter det pågick skrik
Citera
2019-09-10, 07:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skall inte varken föreslå eller rekommendera dig att du tar tid på dig i lugn och ro när du läser in vad jag tidigare skrivit, utan du får givit vis skapa de missförstånd du gör genom att ögna igenom en skriven text på tio röda sekunder, för att därnäst glömma bort vad du tidigare läste.
Det är inte vi läsare som har problem med att förstå.
Det sätt du har valt att skriva på, fast du uppenbarligen kan skriva bättre, skapar missförstånden.

Varför vill du inte bli förstådd?
Beror det på att det ändå inte finns något vettig innehåll i det du skriver?
Citera
2019-09-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Här blir det lite konstigt. Varför skulle SD bli arg för denna resa? LW har varit iväg på tu man hand med flera andra, och JH bode hon ju hos några helger innan. Till Norge var dom ju inte ens på tu man hand.

Men SD trodde inte att LW hade någon relation annat än vänskap med JH (och andra), så det kan ju ha kommit honom till känna då. Därav reaktionen i så fall.

Om uppgiften stämmer, så hade LW en sexuell relation med en annan man och samtidigt träffade SD. Var var svartsjukan då?

Givetvis är det så att känslor är färskvara och förändras i tiden, men nått känns konstigt.
Deras relation påbörjades som bara sex, sen vart det känslor, men efter bilen så var SD måttligt road av LW och hennes sätt, men dom fortsatte ha sex, utan att han kände något djupare för henne.

Stora delar återberättat av honom själv.

Så Sd trodde att Lw relation med Jh och även hennes andra relationer bara var på vänskaplig basis, trots att sd visste om att hon tidigare haft en en sexuell relation med en annan man, samtidigt som honom?
Vet du vilket år som sd och den andre mannen turades om att dela på Lw, eller kan Sd ljugit om detta för att inte avslöja att han var svartsjuk? När berättade han om den andre mannen?
Citera
2019-09-10, 08:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att LW brutalt bringats ur livet är vi ense.
Om du pratar ur skägget så menar du att rättsmedicin och inte JM ligger bakom dom groteska uppgifterna om helt sönderslaget ansikte?

Även LimeTime lämnade uppgift på att LW var brutalt misshandlad i ansiktet och hen är ytterst trovärdig i tråden.
Citera
2019-09-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite fundersam på SD:s "saknar alibi", om HD är/var misstänkt med för mordet och i samverkan. Borde dom inte gett varandra alibi i så fall?
Hur var det med uppgiften att HD hade alibi? Konstigt att hon i så fall plockas in och fortfarande är misstänkt för mord.

Kan hd mördat lw och efteråt kontaktat sd, som ser till att hd får lite benzo och sover? Och därefter kontaktat jg och de två herrarna tillsammans vilseleder den tekniska bevisningen på bp, och sen åker hem och sover. Inget alibi då?
Citera
2019-09-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att Lena lämnade förra församlingen berodde nog inte på skilsmässan utan på att hon därefter inledde ett förhållande med JH (Jan H) som tillsammans med sin fru också var församlingsmedlemmar där.

Enbart en skilsmässa är knappast skäl nog att en pastor lämnar sin församling.

Var Jh med fru medlemmar i samma kyrka som Lw och Uw, eller menar du att hon började en tjänst i en annan församling, dvs där Jh var medlem i, efter hon inlett ett förhållande med Jh?
Bara så det inte blir missförstånd, förstod inte riktigt.
Citera
2019-09-10, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon gav nog en rejäl kamp tillbaka.

Ja när överlevnadsinstinkten och självbevarelsedriften slår in, så slåss man för sitt liv.
Även om stackaren dog, så hoppas jag att hon gav honom en rejäl fight.
En rejäl pungspark hade suttit fint i den situationen.
Citera
2019-09-10, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD kan ha gripit ngt på vägen.
Jag får den olustiga känslan att det kan vara HD istället... men SD är ju bevisligen ute och rör sig.

SD känns lurig... han kan ju efteråt ha förstått att det gynnar hans sak att HD teoretiskt kan vara skyldig...

Jag kan inte annat än att hålla med dig, Lonnrot.

Blir inte klok på den där kärringen, och på nåt sätt får jag inte in henne på ett vettigt sätt i händelsen.
I mina ögon så ÄR hon inblandad, men hur?
Ibland ploppar just den känslan upp hos mig med "Fan, det kanske är kärringen i alla fall".
Nu är jag väl ganska övertygad om att SD sitter där han sitter på goda grunder.... Men i alla fall, kärringen lurar där i vassen.

Som sagt så är ju inte SD korkat..... Om han själv känner att det går åt helvete, så tror jag absolut att han försöker lägga del av skulden på nån annan.
Citera
2019-09-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja när överlevnadsinstinkten och självbevarelsedriften slår in, så slåss man för sitt liv.
Även om stackaren dog, så hoppas jag att hon gav honom en rejäl fight.
En rejäl pungspark hade suttit fint i den situationen.

Ja, och nej. De som aldrig varit i situationen, ovana vid våld eller andra traumatiska situationer, vet inte riktigt hur de reagerar. Förvisso kanske alla kämpar när det gått så långt att man inser att det är liv och död. Men dessförinnan kan en del individer”frysa” eller bli allmänt förvirrade.
Citera
2019-09-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan hd mördat lw och efteråt kontaktat sd, som ser till att hd får lite benzo och sover? Och därefter kontaktat jg och de två herrarna tillsammans vilseleder den tekniska bevisningen på bp, och sen åker hem och sover. Inget alibi då?
HD skulle ha alibi enligt uppgift.
Efter allt skrik, vågar man återvända då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in