2019-09-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag får inte ihop huvudvåld med dödsskrik i omgångar under 4-5 minuter. Hur är det möjligt?
Det kan väl inte vara så svårt att få ihop!!! GM kan väl helt enkelt ha slagit på andra ställen av kroppen innan han slog mot huvudet .
Citera
2019-09-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon gav nog en rejäl kamp tillbaka.

Borde det då inte ha lämnat spår på SD? Om han är GM.
Citera
2019-09-09, 23:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det kanske ligger något i åklagarens misstankar om att det finns två GM. En till som håller i Lena så att hon inte kunde kämpa emot och åsamka försvarsskador.
Citera
2019-09-09, 23:51
Medlem
Citat:
Det kanske ligger något i åklagarens misstankar om att det finns två GM. En till som håller i Lena så att hon inte kunde kämpa emot och åsamka försvarsskador.

Jo kanske det.
Men om det var så att LW inte kunde kämpa emot så talar det mot Remarks antagande:
"Hon gav nog en rejäl kamp tillbaka."
Och det var ju det inlägget som jag kommenterade.
Citera
2019-09-09, 23:59
Medlem
Citat:

Nja, hon är (var) fysiskt underlägsen eller om det dessutom var två ....?
Jag har svårt att få in två personer i bilden riktigt.

Jag tror inte hon förstod allvaret direkt i situationen, förrän (för sent?). Slog hon mot kroppen ... åstadkom hon föga skador.
Citera
2019-09-10, 00:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl som en liten glänta vid planket, omgivet av träd och buskar. Kanske hon själv tog med sig tillhygget, om hon mötte upp någon och hon var ängslig?

En termos med fika kanske....
En flaska baily’s?
Citera
2019-09-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En termos med fika kanske....
En flaska baily’s?

Knappast ...hon gick ut för att bara prata kort utom hörhåll från sovande barn. Allt tyder på att det var intentionen.
Citera
2019-09-10, 00:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Knappast ...hon gick ut för att bara prata kort utom hörhåll från sovande barn. Allt tyder på att det var intentionen.

Hon brukade väl ha pannlampa när hon gick ut i mörkret. Jag tror inte ens hon tog en sådan med sig denna kväll.
Citera
2019-09-10, 00:16
Medlem
Citat:
Och kanske kan skodon vara det som avsågs med 'specifika föremål' som man sökte hemma hos SD nu efter att han blev häktad igen?
OM SD är GM och stampat LW så är det ju inte direkt otroligt att han tog sig hem med skorna på (kan ju ses som lite misstänkt att gå borfota hem) och i stressen placerade/gömde dem på nåt ställe i/vid hemmet som han sen inte (av ngn anledning) kunde/vågade röra.
Och kanske HD i förhören nämnde nåt om skor/kängor som inte setts hos/på SD sen mordet.
Tänker att SD nog hursomhelst ligger lite över snittet avs att hitta/hitta på gömmor.

För att gissa.

Men du tror inte att han skulle åka iväg med dem, bränna dem och slänga aska i sjön, typ....? Jag skulle nog i första hand inte bry mig om frugan funderar. Bevismtrl bort! I första hand. Med vad vet jag, han kanske lekte kurragömma med dem också....?
Citera
2019-09-10, 00:18
Medlem
Citat:
Hon brukade väl ha pannlampa när hon gick ut i mörkret. Jag tror inte ens hon tog en sådan med sig denna kväll.

Detta var ingen planerad caching tur!
Citera
2019-09-10, 00:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

SD kan ha gripit ngt på vägen.
Jag får den olustiga känslan att det kan vara HD istället... men SD är ju bevisligen ute och rör sig.

SD känns lurig... han kan ju efteråt ha förstått att det gynnar hans sak att HD teoretiskt kan vara skyldig...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-10 kl. 00:22.
Citera
2019-09-10, 00:19
Medlem
Citat:
Nja, hon är (var) fysiskt underlägsen eller om det dessutom var två ....?
Jag har svårt att få in två personer i bilden riktigt.

Jag tror inte hon förstod allvaret direkt i situationen, förrän (för sent?). Slog hon mot kroppen ... åstadkom hon föga skador.

Tror också att det handlade om en överraskande attack. Kanske/troligen hade den föregåtts av grälande men att det hela snabbt eskalerade.
Menar alltså att hon inte hade möjlighet att kämpa emot (som du är inne på), att hon nog då 'borde' ha kunnat åsamka GM tex rivskador.
LW var ju vältränad/stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in