2019-09-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns uppgifter att hon hade tidigare (em eller kväll? ) setts i en rosa träningsoverall. Något eller några plagg hittades bredvid kroppen men har inte beskrivits närmare. Kanske är det så att djur slitit av plaggen från kroppen.
Tack för svaret 😊
Citera
2019-09-09, 20:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
SD och LW loggade de vanliga cacherna i Äpplet i april 2016 enligt listan ovan, man har i så fall tagit ganska god tid på sig att räkna fram bonus cachen någon gång våren 2018 och LW har inte loggat denna cache online.

Om jag inte räknar fel på alfabetet ... UVWXY... så är loggen från Äpplet bonus GLX2CFYR gjord efter loggen från Nordsjön GLWCWHNK som i sin tur också förefaller vara gjord efter tex loggen från den 14 maj från LW:s WIG som har värdet GLVTX70B.

Nu medger ju SD att LW är borta i loggarna från Nordsjön så varför göra annorlunda för Äpplet bonus?
Varför skulle LW plötsligt försvinna från just de här loggarna; finns det en rimlig anledning? - Det var väl inte SD som skrev hennes loggar!? - Och varför nämner SD inte med ett enda ord Nordsjöns ö i sina loggar från långfredagen? - Han redogör och presenterar foton för hela den långa dagen - men inte ett ord om varken LW eller Nordsjöns ö.

Här är en av de 12 traditionella cacherna från denna dag: 30 mars 2018 (härutöver finns 5 mysteriecacher och 1 letterbox hybrid):
https://coord.info/GLVBVTCA
(Bilden man ser i just denna logg är tagen kl.19:42)

Brukade LW försumma att skriva loggar från cacher hon bärgat?
Citera
2019-09-09, 20:25
Bannlyst
Citat:
Mycket märkligt såtillvida HD inte är svaret på det kryptiska ?
Många är vi som längtar efter att lusläsa FUP.

Tänker o känner samma som du "Näs-täppan"
Kärringen är nog en del av mysteriet.
Det kan inte vara så att hon står där helt oskyldig och ovetandas.
Dom tre största grejerna är ju trotts allt:
* kärringen har faktiskt ett tydligt motiv.
* kärringen står i väldigt nära relation till personen som på "sannolika skäl" är misstänkt för att ha mördat Lena.
* kärringen har själv suttit häktad med restriktioner i en vecka som "skäligen misstänkt" för mord. Och det krävs nån form av bevis för att få igenom det.

På nåt sätt är hon inblandad, och jag ber till den Afrikanska Solguden att Fru Åkl hittar bra bevisning så att både kärringen och SD kan dömas för detta fasansfulla mord.
Citera
2019-09-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
Någon som vet hur det låg till med plaggen man hittade, låg dom bredvid LW lr hade hon dom på sig? Försökt hitta något om det i tråden utan att lyckas. Vittnet som såg LW på kvällen, har hon beskrivit kläderna mer ingående?
MV har skrivit att hon var påklädd, men inte prydligt. Det har spekulerats i om hon hade skor eller inte. De som fann henne sa att benen var mycket smutsiga, men det kan ha berott på att det tog lång tid att hitta henne.
Citera
2019-09-09, 20:40
Medlem
Citat:
Krossat huvud är det väl diktaren Jokermannen som lurat i tråden?
Minns inte exakt ordalydelse från Åkl men det var nåt med att BO hade utsatts för grovt våld. Ansiktet berördes öht inte så det har nog JM lagt till. Kroppen låg vad jag förstår på magen med ansiktet ner.

GW menade att är GM/K någon som stått offret nära så undviks ansiktet. Att ansiktet var illa åtgången får också om det haft åverkan från GM/K tillskrivas 4 dygn i värmen och dom talrika djur som lever på trafikdödat efter våra vägar.

LW har brutalt misshandlats till döds! Nog tror jag rättsmedicin vet vad dom pratar om. Att sedan värme, ev djur, kryp förvärrat en del är givet men då var hon redan avliden. Skadorna fanns, som jag förstått, på övre del av framsida kropp (huvud). Att slå ihjäl en människa kräver en del, tillhygge har inte nämnts.

EDIT. Lotta som utsattes och mördades av brutalt våld. Dog av svåra hjärnskador. Att en GM ofta väljer att, efter brott, dölja ansiktet på den skadade är sant däremot.
Senast redigerad av Remark 2019-09-09 kl. 20:57.
Citera
2019-09-09, 20:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW har brutalt misshandlats till döds! Nog tror jag rättsmedicin vet vad dom pratar om. Att sedan värme, ev djur, kryp förvärrat en del är givet men då var hon redan avliden. Skadorna fanns, som jag förstått, på övre del av framsida kropp (huvud). Att slå ihjäl en människa kräver en del, tillhygge har inte nämnts.
Att LW brutalt bringats ur livet är vi ense.
Om du pratar ur skägget så menar du att rättsmedicin och inte JM ligger bakom dom groteska uppgifterna om helt sönderslaget ansikte?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
De tankarna har jag också haft sedan den ytterst groteska
och förskräckliga informationen kommit fram senaste dagarna
,
att LW:s ansikte var helt sönderslaget - hon kanske pga av det
var helt inkapabel att skrika ut sin smärta och dödsångest.

Kanske hon inledningsvis vid överfallet kunde skrika, skrik som
snabbt och effektivt tystades av ytterligare slag och ej hördes av
boende i närheten?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-09 kl. 20:55.
Citera
2019-09-09, 20:49
Medlem
letsdoits avatar
160928 LW och SD loggar Djurkyrkogården. - LW verkar ha onda aningar:
https://coord.info/GLQM6BKT
...och SD:s korthuggna logg kan sägas understryka detta:
https://coord.info/GLRC1W4N

Tror inte att några "vägar föll samman".

35 dgr senare anmäls SD för ofredande.
Citera
2019-09-09, 21:02
Medlem
Citat:
Att LW brutalt bringats ur livet är vi ense.
Om du pratar ur skägget så menar du att rättsmedicin och inte JM ligger bakom dom groteska uppgifterna om helt sönderslaget ansikte?

Nej. Jag skrev exakt vad jag uppfattat rättsmedicin och polisen offentligt uppgivit.

Av den informationen kan jag själv dra vissa slutsatser. Visserligen. Jag vet via Lottas syster hennes skador och anta att det förmodligen inte ser mycket annorlunda ut här då resultatet blev densamma.
Senast redigerad av Remark 2019-09-09 kl. 21:10.
Citera
2019-09-09, 21:08
Medlem
Citat:
Nej. Jag skrev exakt vad jag uppfattat rättsmedicin och polisen offentligt uppgivit.

Kraftigt våld mot kroppen, det sa ÅK.
Citera
2019-09-09, 21:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Så du snurrar till det. Föreslår du läser det du svarar på lite noggrannare.
Citera
2019-09-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kraftigt våld mot kroppen, det sa ÅK.

OK, men övre del har jag läst men då hoppade jag mellan många olika medier.
Citera
2019-09-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
160928 LW och SD loggar Djurkyrkogården. - LW verkar ha onda aningar:
https://coord.info/GLQM6BKT
...och SD:s korthuggna logg kan sägas understryka detta:
https://coord.info/GLRC1W4N

Tror inte att några "vägar föll samman".

35 dgr senare anmäls SD för ofredande.

Hjälp mig lite här. Ofredandet, är det 1 av de 2 gångerna som hon har polisanmält honom? Då den andra är ”knoggnuggningen”.

Vad handlade ofredandet om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in