2019-09-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle LW ha gett SD en nyckel till sin bostad..? - Skulle han städa? - Kunde hon inte öppna inifrån?

Du vet...från början ansåg ju LW att deras vänskap var magisk, då fick han kanske en nyckel vid något tillfälle..eller sä snodde han kanske en extranyckel?
Inget är önskligt, hon bytte alla fall lås av någon anledning...
Citera
2019-09-09, 18:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Deras skilsmässa är kanske en bluff?
När FUP kommer får vi förhoppningsvis svar på många frågor.

SD och HD verkar vara formellt skilda men hur står det till med den saken i praktiken, kan man ibland undra? Samäger t.ex. SD och HD bilen, undrar jag? Om allmänheten så småningom får tillgång till FUP kommer jag inte ens att tillåta mig att slösa tid på att blinka när jag läser dessa ark!
Citera
2019-09-09, 19:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Du vet...från början ansåg ju LW att deras vänskap var magisk, då fick han kanske en nyckel vid något tillfälle..eller sä snodde han kanske en extranyckel?
Inget är önskligt, hon bytte alla fall lås av någon anledning...
Det var ju så hon uttryckte sig ibland - och med det menade en gemenskap grundad i vänskap och geocachingaktiviteter där man tvingades lita på varandra (och varandras rep...): "magisk vänskap", "här finns bara kärlek", osv. - Hon inkluderade även två andra lekkompisar i "Team Love" - och var även ute och cachade tillsammans med dessa (och ett otal andra) i både sol och månsken:
https://coord.info/GLNYPJW1
Citera
2019-09-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
LW var kåt och SD ville inte vänstra längre. Då blev LW flyförbannad och vägrade lämna bilen så SD knöt näven och gnuggade knogarna mot ockupantens huvud. Detta hände ca, 23: 30 en vardagnatt. LW blev så förbannad av att bli nobbad så direkt när hon kommer hen ringer hon och anmäler SD för misshandel. Anmäla tas upp a av en patrull i LW,s hem mitt i natten. Åkl lade ner ärende med motiveringen att "visst våld var befogat" då kärringen vägrade lämna bilen..

Ok. Tack!

Gnugga knogarna mot huvudet...låter lekfullt. Eller...? Det blev iaf anmälan om misshandel, som sedan lades ned alltså. Undrar lite vad det kan ha stått i anmälan? Knoggnuggning.....det låter lite som något man ev.skulle kunna ha hållit på med på rasterna i mellanstadiet.

Hade å andra sida inte hört talas om den där GC-prylen heller, men det fick jag klarhet i av att läsa i tråden. Kan det vara så att knoggnuggning är något internt man sysslar med i de kretsarna? Från bänken ser det nästan ut som om den där GC prylen gått lite över styr för vissa individer. Det var väl t.om så, att det var prat i tråden om att det t.om skulle kunna ha något med mordet att göra....? Låter absurt!
Citera
2019-09-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja precis varför skrev han inte det direkt att han var oskyldig?

Har fundrat på det där att han klampar runt bland grannarna för att förbekomma spekulationer.

Tänk er in i att ni skulle anklagas för mord på en för er, nära vän eller x partner som bor i samma kvarter som dig själv.
Vad skulle du välja att göra?
Hur skulle du må och bete dig?

Jag hade mått skit trots att jag är oskyldig och tänkt att alla tror detta hemska om mig, jag hade inte vågat gå utanför dörren förrän jag blivit frikänd från alla misstankar och avskriven.
För jag skulle inse att det spelar ingen roll vad jag säger då endast teknisk bevisning kan fria mig, inte mina ord.

Men har man en overtro på sig själv, som står över lagar, för man anser att man själv är så mycket bättre och är värd att komma undan med allt, hur mycket man än ljuger lurar och manipulerar, och man gör det för att man kan och finner en njutning av att lyckas.
Då ska man hålla sig så långt bort från människor man bara kan men det gör tyvärr inte såna personer. De skövlar offer!

Han vet, han skriver det klart och tydligt men det roar honom att leka just ”katt å råtta lekar” det är då han märker vilka han kan lura. Det är en utmaning för honom.
Ungefär som en busig lekfull kattunge som vässar klorna i ett garnnystan och garnnystanet blir bara tovigare och tovigare...
Så gör vissa personer med människor...människorna blir tovigare och tovigare och ännu mer förvirrade och det är för att det är lättare att styra en snurrig person för de slutar til sist tänka själva..makt och kontroll.

Mycket bra skrivet, liksom det mesta du skriver här. Heders!

SD visste precis vad han gjorde - men jag tror ändå inte att det var han som handgripligen utdelade de dödande slagen genom att krossa LWs huvud. Främst ansiktet, vad jag har förstått. Sånt är typiskt för hatbrottsmord. Har läst att HD inte alls mådde bra, varken tiden innan eller efter mordet. Vet ej om det är sant. Men SD kan ha hetsat henne att begå mordet. Först knäckt henne psykiskt under lång tid, sen pekat med hela handen: "LW är orsaken till att vårt äktenskap kraschat/håller på att krascha. Så nu har du chansen att straffa henne".

Så gör en människa med noll eller mycket låg empati. En giftorm i mänsklig förklädnad som låter andra sköta grovjobbet, ljuger och manipulerar - och nu kan han flinande uttala orden "De har ingenting på mig". Så pratar inte en person som är oskyldig för de säger förmodligen att de är oskyldiga - och framförallt springer de inte till grannarna eller skriver på FB vad de anser att andra ska göra, tro och säga.

HD fick liksom hålla i bödelsyxan, tror jag. Kanske SD t.o.m stod bredvid och höll i taktpinnen? Skulle inte förvåna mig. Eller så kanske han satt hemma och kollade klockan och/eller mobilen? Eller ritade upp en plan för nåt nytt Geo-event?
Citera
2019-09-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Inte bara en farlig konkurrent; hennes ofta snabba och korrekta lösningar på pussel- och mysteriecacher behövdes för att SD skulle kunna bokföra ett större antal cacher för egen del. - Inte minst krävdes HD:s assistans, och ofta anlitades också HD:s mor som tidsbesparande hjälp:
https://coord.info/GLPF0PQJ
https://coord.info/GLPE9X45

SD påstår att han och Soft loggat en mystcache ”våren 2018 okänt datum”:
180310 Äpplet bonus
https://coord.info/GLX2CFYR
https://coord.info/GC5VRA9

160409; sista före finalen:
https://coord.info/GLMM0Q7X
https://coord.info/GLMM0FNV

Tid. har Nordsjöserien varit uppe till diskussion:
https://coord.info/GLWCWHNK

Betr.de skrivna loggarna:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Loggarna digitalt:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Övergripande kan konstateras att LW varit ytterst noggrann med alla sina digitala loggar: de är sakliga och beskriver samtidigt på ett livfullt sätt platserna hon besökt.

Man får en uppfattning om att SD är angelägen om att visa att han träffat LW i betydligt större omfattning än han de facto gjort; att han in i det sista kan ha förärat henne inte bara sitt gofika, utan även sitt DNA.

En schism dem emellan börjar tidigt skönjas. - Vid ett frukostevent 161026 riktar LW skarp kritik mot SD (som när CO framför kritiken skyller på HD):
https://coord.info/GLPK5DP5
https://coord.info/GLPK4FQT

SD och LW loggade de vanliga cacherna i Äpplet i april 2016 enligt listan ovan, man har i så fall tagit ganska god tid på sig att räkna fram bonus cachen någon gång våren 2018 och LW har inte loggat denna cache online.

Om jag inte räknar fel på alfabetet ... UVWXY... så är loggen från Äpplet bonus GLX2CFYR gjord efter loggen från Nordsjön GLWCWHNK som i sin tur också förefaller vara gjord efter tex loggen från den 14 maj från LW:s WIG som har värdet GLVTX70B.

Nu medger ju SD att LW är borta i loggarna från Nordsjön så varför göra annorlunda för Äpplet bonus?
Citera
2019-09-09, 19:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket bra skrivet, liksom det mesta du skriver här. Heders!

SD visste precis vad han gjorde - men jag tror ändå inte att det var han som handgripligen utdelade de dödande slagen genom att krossa LWs huvud. Främst ansiktet, vad jag har förstått. Sånt är typiskt för hatbrottsmord. Har läst att HD inte alls mådde bra, varken tiden innan eller efter mordet. Vet ej om det är sant. Men SD kan ha hetsat henne att begå mordet. Först knäckt henne psykiskt under lång tid, sen pekat med hela handen: "LW är orsaken till att vårt äktenskap kraschat/håller på att krascha. Så nu har du chansen att straffa henne".

Så gör en människa med noll eller mycket låg empati. En giftorm i mänsklig förklädnad som låter andra sköta grovjobbet, ljuger och manipulerar - och nu kan han flinande uttala orden "De har ingenting på mig". Så pratar inte en person som är oskyldig för de säger förmodligen att de är oskyldiga - och framförallt springer de inte till grannarna eller skriver på FB vad de anser att andra ska göra, tro och säga.

HD fick liksom hålla i bödelsyxan, tror jag. Kanske SD t.o.m stod bredvid och höll i taktpinnen? Skulle inte förvåna mig. Eller så kanske han satt hemma och kollade klockan och/eller mobilen? Eller ritade upp en plan för nåt nytt Geo-event?
Krossat huvud är det väl diktaren Jokermannen som lurat i tråden?
Minns inte exakt ordalydelse från Åkl men det var nåt med att BO hade utsatts för grovt våld. Ansiktet berördes öht inte så det har nog JM lagt till. Kroppen låg vad jag förstår på magen med ansiktet ner.

GW menade att är GM/K någon som stått offret nära så undviks ansiktet. Att ansiktet var illa åtgången får också om det haft åverkan från GM/K tillskrivas 4 dygn i värmen och dom talrika djur som lever på trafikdödat efter våra vägar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-09 kl. 19:52.
Citera
2019-09-09, 19:49
Medlem
Någon som vet hur det låg till med plaggen man hittade, låg dom bredvid LW lr hade hon dom på sig? Försökt hitta något om det i tråden utan att lyckas. Vittnet som såg LW på kvällen, har hon beskrivit kläderna mer ingående?
Citera
2019-09-09, 19:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
Någon som vet hur det låg till med plaggen man hittade, låg dom bredvid LW lr hade hon dom på sig? Försökt hitta något om det i tråden utan att lyckas. Vittnet som såg LW på kvällen, har hon beskrivit kläderna mer ingående?
Det finns uppgifter att hon hade tidigare (em eller kväll? ) setts i en rosa träningsoverall. Något eller några plagg hittades bredvid kroppen men har inte beskrivits närmare. Kanske är det så att djur slitit av plaggen från kroppen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-09 kl. 19:58.
Citera
2019-09-09, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ditt inlägg har bitit sig fast för att texten uppges vara Stefans ord:

" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

" Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. "

Klart han vet om han har med mordet att göra, men varför skriver han inte rätt och slätt "Jag är oskyldig" istället för att skriva trams om att de närmaste "vet" att han är oskyldig...

Skriver att han sitter på fakta.... Då vet han kanske i detalj hur Lena mördades....

Längtar efter FUP

Ja, visst är det ett underligt sätt att säga det på?

Så underligt att man reagerar direkt med att något känns fel.
Citera
2019-09-09, 20:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ditt inlägg har bitit sig fast för att texten uppges vara Stefans ord:

" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

" Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. "

Klart han vet om han har med mordet att göra, men varför skriver han inte rätt och slätt "Jag är oskyldig" istället för att skriva trams om att de närmaste "vet" att han är oskyldig...

Skriver att han sitter på fakta.... Då vet han kanske i detalj hur Lena mördades....

Längtar efter FUP
Mycket märkligt såtillvida HD inte är svaret på det kryptiska ?
Många är vi som längtar efter att lusläsa FUP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-09 kl. 20:11.
Citera
2019-09-09, 20:03
Medlem
”Rätt skönt nu att hon i chat med någon vän berättat sanningen”......Ang.de 2 tillfällen då Lena har polisanmält Stefan.

Någon som kan bringa klarhet i vad som sades i den chaten?

I övrigt, när man läser vad han skriver vid detta tillfälle, så kan man tycka att det är lite märkliga formuleringar av en man i hans situation, men jag känner ju inte vederbörande så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in