Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Ja precis varför skrev han inte det direkt att han var oskyldig?
Har fundrat på det där att han klampar runt bland grannarna för att förbekomma spekulationer.
Tänk er in i att ni skulle anklagas för mord på en för er, nära vän eller x partner som bor i samma kvarter som dig själv.
Vad skulle du välja att göra?
Hur skulle du må och bete dig?
Jag hade mått skit trots att jag är oskyldig och tänkt att alla tror detta hemska om mig, jag hade inte vågat gå utanför dörren förrän jag blivit frikänd från alla misstankar och avskriven.
För jag skulle inse att det spelar ingen roll vad jag säger då endast teknisk bevisning kan fria mig, inte mina ord.
Men har man en overtro på sig själv, som står över lagar, för man anser att man själv är så mycket bättre och är värd att komma undan med allt, hur mycket man än ljuger lurar och manipulerar, och man gör det för att man kan och finner en njutning av att lyckas.
Då ska man hålla sig så långt bort från människor man bara kan men det gör tyvärr inte såna personer. De skövlar offer!
Han vet, han skriver det klart och tydligt men det roar honom att leka just ”katt å råtta lekar” det är då han märker vilka han kan lura. Det är en utmaning för honom.
Ungefär som en busig lekfull kattunge som vässar klorna i ett garnnystan och garnnystanet blir bara tovigare och tovigare...
Så gör vissa personer med människor...människorna blir tovigare och tovigare och ännu mer förvirrade och det är för att det är lättare att styra en snurrig person för de slutar til sist tänka själva..makt och kontroll.
Mycket bra skrivet, liksom det mesta du skriver här. Heders!
SD visste precis vad han gjorde - men jag tror ändå inte att det var han som handgripligen utdelade de dödande slagen genom att krossa LWs huvud. Främst ansiktet, vad jag har förstått. Sånt är typiskt för hatbrottsmord. Har läst att HD inte alls mådde bra, varken tiden innan eller efter mordet. Vet ej om det är sant. Men SD kan ha hetsat henne att begå mordet. Först knäckt henne psykiskt under lång tid, sen pekat med hela handen: "LW är orsaken till att vårt äktenskap kraschat/håller på att krascha. Så nu har du chansen att straffa henne".
Så gör en människa med noll eller mycket låg empati. En giftorm i mänsklig förklädnad som låter andra sköta grovjobbet, ljuger och manipulerar - och nu kan han flinande uttala orden "De har ingenting på mig". Så pratar inte en person som är oskyldig för de säger förmodligen att de är oskyldiga - och framförallt springer de inte till grannarna eller skriver på FB vad de anser att andra ska göra, tro och säga.
HD fick liksom hålla i bödelsyxan, tror jag. Kanske SD t.o.m stod bredvid och höll i taktpinnen? Skulle inte förvåna mig. Eller så kanske han satt hemma och kollade klockan och/eller mobilen? Eller ritade upp en plan för nåt nytt Geo-event?