2019-09-09, 19:33
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Expressens krönikör kräver nu att Dibba punktmarkeras av polisen vare sig han vill eller inte.
Detta för att undvika nya skurar av allmänfarlig automateld överallt där han rör sig.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/den-rodaste-konflikten-maste-stoppas-direkt/

Uruselt läge för gambiern. Måste ju självklart varit folk han litade på som fick honom att åka till Alphyddan. Vem kan han nu lita på? Kompisar i dessa kretsar kan byta lojalitet på en kvart. Var gömma sig? Fly till släktingar i Gambia? Hjälper inte eftersom hans jägare också är gambier och kan leta upp honom. Hos nån släkting i Sverige? Inte säkert eftersom gambierna i Sverige är släkt kors och tvärs inom gruppen.

Om jag var i hans sits skulle jag hänga mig eller söka polisbeskydd.
Citera
2019-09-09, 19:34
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nu för tiden är afghaner stora inom rökheroin också

Som simpla gatusäljare på sin höjd.
Citera
2019-09-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Gambianer har haft full kontroll över handeln med rökheroin i minst 30 år vid det här laget.
Inte 70% eller 90% av marknaden utan 100%. Dessutom hyfsat stora inom hasch, men där förstås i konkurrens med hundratals andra grupperingar.

Sen har du kokainet som exploderat i användande!
Citera
2019-09-09, 19:37
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Gambianer har haft full kontroll över handeln med rökheroin i minst 30 år vid det här laget.
Inte 70% eller 90% av marknaden utan 100%. Dessutom hyfsat stora inom hasch, men där förstås i konkurrens med hundratals andra grupperingar.

Afrikanerna är de absolut lägsta i de kriminella organisationerna. De är dumma och oberäkneliga men saknar helt empati och kan ta liv utan att tveka varför de är effektiva att använda. De är många till antal varför de också är helt betydelselösa och offerbara för organisationerna. Afrikanerna gillar inte ens varandra så det är ingen som saknar om någon afrikan "försvinner".

Afrikanerna får stå i gathörnen och langa men de är som sagt på absoluta botten i organisationerna. De som sitter högre i organisationerna är knappast afrikaner.

Afrikaner har ett oslagbart mentalt våldskapital men de är knappast några talanger som de tydligt visar prov på. Men som sagt, de är offerbara och felar en så skickar de en annan.
Citera
2019-09-09, 19:41
Medlem
Runstensvikikings avatar
Citat:
Expressens krönikör kräver nu att Dibba punktmarkeras av polisen vare sig han vill eller inte.
Detta för att undvika nya skurar av allmänfarlig automateld överallt där han rör sig.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/den-rodaste-konflikten-maste-stoppas-direkt/

Uruselt läge för gambiern. Måste ju självklart varit folk han litade på som fick honom att åka till Alphyddan. Vem kan han nu lita på? Kompisar i dessa kretsar kan byta lojalitet på en kvart. Var gömma sig? Fly till släktingar i Gambia? Hjälper inte eftersom hans jägare också är gambier och kan leta upp honom. Hos nån släkting i Sverige? Inte säkert eftersom gambierna i Sverige är släkt kors och tvärs inom gruppen.

Om jag var i hans sits skulle jag hänga mig eller söka polisbeskydd.

Tur att du inte är honom och får hoppas dom lärt sig att sikta är guld.. panga på rödbetan är..
Kommer garanterat bli mer skjutande, dom har mer vapen än dom klarar av gissar jag!
Citera
2019-09-09, 19:42
Medlem
Bruschorna siktar tamejfan sanslöst dåligt... spray and pray...

Frågan är om det är bra eller dåligt att de är så extremt inkompetenta? Tur för tilltänkta offret med otur för tredje man som drabbas.
Citera
2019-09-09, 19:47
Medlem
Vad har Dibba gjort för att få alla efter sig? Två mordförsök på honom på en vecka har resulterat i en persons död och två skottskadade. Vad gör han förresten i Sverige, det är väl inte krig i Gambia?
Citera
2019-09-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Skyttarna är under all kritik som sprayar lägenhetslängan utan att tröffa lamin. Andra gången detta. Får hoppas på 3 ggn gillt!
Yes verkligen! Tror du att de kommer försöka avsluta jobbet inom kort eller kommer de ha för mycket span? Tänker att denna L*min måste ha retat upp någon allvarligt eftersom man är så angelägen att döda honom, vore intressant att veta motivet
Citera
2019-09-09, 19:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitiminoritet
Vad har Dibba gjort för att få alla efter sig? Två mordförsök på honom på en vecka har resulterat i en persons död och två skottskadade. Vad gör han förresten i Sverige, det är väl inte krig i Gambia?

Brukar handla om anknytning via svenska kvinnor. Tar det slut, har han PUT och kan inte skickas ut.
Citera
2019-09-09, 19:56
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Yes verkligen! Tror du att de kommer försöka avsluta jobbet inom kort eller kommer de ha för mycket span? Tänker att denna L*min måste ha retat upp någon allvarligt eftersom man är så angelägen att döda honom, vore intressant att veta motivet

Var väl han som dödade tjejen?
Eller så är de det vanliga, nån har knullat fel tjej/heder, eller så har knark försvunnit.
Citera
2019-09-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runstensvikiking
Du är inte från Västerort va?
Nej, jag är inte från Västerort men jag brukar försöka följa trådarna här när nån skjutning ägt rum. Läser man bara kvällstidningarna eller ser nyheterna på stasi-TV får man ju inte veta nåt.

Berätta gärna om du känner till vad den här Dibba gjort, jag är verkligen intresserad!
Citera
2019-09-09, 20:08
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitiminoritet
Gambias fd president Yahiya Yammeh var inte direkt världens snällaste kille. Många flydde landet under hans tid. Sedan fattade svenska kvinnor tycke för gambianska grabbar, de dejtade, förlovade och gifte sig och även när relationerna med de ofta äldre kvinnorna slutade, stannade grabbarna här. Några sålde rökheroin vid Plattan i Stockholm... LD är kanske svensk medborgare också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in