2019-09-09, 16:06
Medlem
Polis har förhört nån av de lindrigast skadade, å allt talar för att det var ett chickenrace, enligt polisen.
Citera
2019-09-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chachi22
Du får gärna skriva ner namnen på de inblandade med efternamn.

Glöm inte * = (bokstav) bara.

Läser du lite bakåt i tråden så har du alla namnen där
Citera
2019-09-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondiswe
Vart har jag skrivit deras personuppgifter?
har sett dig nämna deras namn flera gånger och massa skitsnack om dom. tex att en av dom har verbalt misshandlat lärare och att den andra har tejpat en nagel sax på en hockeyklubba och försökt slå ihjäl nån. dedär är ju förtal på ny nuvå
Citera
2019-09-09, 16:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man måste ju säga att det var bra jobbat av räddningstjänsten. En sådan här smäll och ingen död på plats. Verkar vara kritiskt för minst en men man får hoppas sjukvården presterar där också.

Just det här med ens bälte är ju inget som man direkt tänker på i den åldern.

Ja, de frontalkrockade verkligen på rätt ställe. Precis framför räddningstjänsten. Och en brandman hörde ju smällen före larmet och var redan på g. Hade ungjävlarna gjort något liknande ute på landet, lite mer avskilt, tror jag flickan varit död innan hon kommit till sjukhuset.

Så sorgligt att de inte var bältade, för bilbältet hade begränsat deras skador så mycket.

Nu är det ju bara en uppgift av en användare att de inte var bältade. Men jag må låt cynisk för jag tror dessvärre att den uppgiften stämmer med tanke på åldern och skadorna på de inblandade.
Citera
2019-09-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerjoe1337
har sett dig nämna deras namn flera gånger och massa skitsnack om dom. tex att en av dom har verbalt misshandlat lärare och att den andra har tejpat en nagel sax på en hockeyklubba och försökt slå ihjäl nån. dedär är ju förtal på ny nuvå
Deras namn fanns redan i tråden. Att använda deras förnamn gör absolut ingenting.

Jag var där när killen tejpade fast nagelsax på hockeyklubban. Var även ca 10 andra personer där. Detta hände för säkert mer än 8 år sedan.
Jag har gått i samma klass från med andra killen från 4an till 9an. Jag har varit där när han har verbalt misshandlat lärare och hans mamma. Det är inte bara jag som sett det, utan hela våran förra klass.
EDIT: Notera även att jag bara sagt att en person har verbalt misshandlat sina lärare.
Senast redigerad av blondiswe 2019-09-09 kl. 16:18.
Citera
2019-09-09, 16:39
Medlem
OlaSkinnarmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hur går den här typen av ”chickenrace” till?

Finns någon form av regelverk?

Kör deltagarna mot varandra på mittlinjen? Är det den som forsätter på mittlinjerna efter ”mötet” som vinner? Vägen bör alltså vara bred så att utrymme för väjning finns? Gör man upp om man ska svänga höger eller vänster om man är en ”chicken”?

Kommer man överens om att hålla en speciell hastighet?

I det här fallet har vittnen hört skrikande bromsar innan kraschen. Vad kan det berott på? En smygchicken som inte ville vika av men inte smälla i så hårt? Vad säger försäkringsbolagen om dessa utövares eftervård och skador?

Dessvärre kommer dessa individer att ånjuta full ersättning från trafikförsäkringen. Den är extremt generös och i de flesta fall behöver du inte ens haft körkort för att den skall ersätta.
Citera
2019-09-09, 16:39
Medlem
Riks 90 har väl blivit lite grann av "Gasa-remsan", särskilt mellan Hälledal och Kramfors. Det är mycket bus och många ungdomar uppfyller sinnebilden av hur en ungdom ska vara i Norrland= Snus, köra Volvo 240, ha skoter, sladda i rondeller, köra sakta och spela skithög musik samt ta bort ljuddämpare på sin Epa.
Citera
2019-09-09, 16:48
Medlem
Ska väl till ett medicinskt under om den svårast skadade tjejen överlever. Tragedi för hennes familj. De måste ha det jävligt tungt nu.
Citera
2019-09-09, 17:00
Medlem
Innan den här t*bbe döms för vållande till kroppsskada/annan död hoppas jag fan nån sätter skottpengar på idioten. Helt jävla sjukt hur dom här snorungarna kör.
Citera
2019-09-09, 17:22
Medlem
https://www.st.nu/artikel/frontalkrocken-i-kramfors-kan-ha-varit-ett-chickenrace-vittne-och-skadad-hord-av-polis-har-gatt-snet t

Polisen håller fortfarande kvar på teorien om ett Chickenrace.

Polisen bekräftar också att det fanns vittnen på platsen
''– Vi kommer att prata med fler utomstående vittnen så jag räknar med att vi kommer att få en ganska bra bild i slutänden av vad som hänt, säger Erik Bylund.''
Citera
2019-09-09, 17:31
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Bygger på samma platta ja, men säkerheten bättrades på en rad punkter. Första generationen V70 står sig fortfarande bra säkerhetsmässigt även jämfört med nyare konstruktioner. Finns ett klipp på YT där dom krockar en första generations V70 mot en V70 från 2009 och skillnaden är liten.

MEN, läste nu att de som satt i V70n tydligen skall ha varit utan bälte. Det förklarar ju saken, åker man utan bälte spelar det inte så stor roll vilken bil man sitter i.
Ja, både 850 och S/V70 är relativt säkra bilar än idag. Har sett filmen tidigare, och den gamla V70 presterar mycket bra med tanke på hur gammal den är.

Som man kunde tro alltså, inga bälten. Det förklarar allt. Tjejen som nu ligger som ett kolli hade kommit lindrigt undan om hon använt bältet
Citera
2019-09-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananacare
Ena flickan ligger med maskiner kopplade för att leva med endast några hjärtslag per minut .. Hon behöver vårdas i Uppsala men förflyttningen är komplicerad då dom måste stänga av maskiner tillfälligt vilket gör att hon kommer dö. Hon har skallskador... Satt i passagerarsätet. Andra flickan har skadat benen kraftigt och hon satt i baksätet. Dessa flickor satt i Volvon tillsammans med T*bbe.
Dom andra två killarna satt i en golf.

Enligt folk som jag vet varit där fanns ej några tydliga bromsspår på platsen.

Dessa killar har tidigare kört av vägen samt varit inblandade i olyckor och har endast haft körkortet mindre än 6 månader.

En tragedi om hon får hjärnskador. Jag var själv lite dumdristig ibland när jag var 15 och man kan förändra sig genom årens lopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in