2019-09-09, 17:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det låter faktiskt helt logiskt.

Närhet kan vara farligt. Det gäller i alla riktningar och avseenden.

Om SD inte är hemma när HD är hemma (där de bodde tillsammans) så är han där han inte borde vara.

Om HD i stället flyttar sig dit SD inte borde vara så måste SD i stället vara hemma. När barnen är där och när barnen är där SD inte borde vara (hos HD).

Det skulle inte hindra LW från att vara där hon inte borde vara (hos SD) när varken SD el. LW har barnen. Men då finns UW tvärs över gatan, med barnen....

Det är som gåtan med hur man ror en räv, en kanin och en morot över älven när man bara kan ta två med åt gången.
Citera
2019-09-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Spekulerar:

Och för att vara rättvis så kan hon ju ha gett honom nyckeln på den tiden då allt var frid och fröjd: "Jag skickar ett sms när du kan smyga in inatt när du låtsas vara ute pyssla med GC."

Men så gränslös som han verkar, så kan han ju ha smugit sig in och snokat. Eller inte. Men bara känslan av att någon som man kanske inte vill ha med att göra längre, kan ta sig in när man jobbar skift eller så, måste vara oerhört pressande. Eller kanske HD hade fått tag på nyckeln?

Ja han kan ju förstås haft nyckel tidigare och hon krävt den tillbaka och hon ändå lik förbaskat upptäckt att någon varit i hennes bostad och även då förstått vem. Kanske inte ens nyckeln försvunnit, han kan väl tom kopierat den innan han lämnat tillbaka den?
Fast jag vet inte om det går att göra hur som helst, men han borde väl ha mycket kontakter när han besiktigar lägenheter, så kan ju varit smidigt för honom?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-09 kl. 18:10.
Citera
2019-09-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har visat dig ha ett ovanligt öppet sinne till skillnad från ett gäng med trångsynt kvinnosyn vilket mitt svar var en reaktion på. Klicka tillbaka får du se vem jag svarade.

Ja jag förstod det och ville bara ge min egen förklaring till mitt pendlande och det är ju inte konstigt för vi har ju inte alla fakta. Det är orimligt för mig att som vissa gör, satsar sin peng liksom.
Jag vet att jag orimligt kan veta, man tycker ju många ggr att ens tankar är rimliga och man får ihop ett par pusselbitar och så ett par dagar senare så stämmer det lik förbaskat inte alla fall. Men vi brainstormar väl vidare i tråden och ger inte upp eller hur. Låt fantasierna flöda vettja, så är det förhoppningsvis någon klurig som plötsligt ser allt helt kristallklart får man hoppas!!
Citera
2019-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är ganska nöjd med att vara den människa jag är.
Det är inte visat än att han har manipulerat dem. Kvinnor är inte lättlurade bara för att de är kvinnor. Jag tror dock att LW våndades en del över relationen och prästyrket, särskilt om hon vigt mannen hon kucklade med.
När jag skriver om ev okynnesanmälningar så avser jag inte nödvändigt att de är gjorda av elakhet eller skojs skull, utan helt enkelt att anmälan i botten är orsakad av något som inte hör till rättsväsendet att avgöra.
Jag tror det fanns någon vånda över att ge upp prästyrket, även om hon kvittrade om det. Men våndan kanske kunde slätas över vid tanke om att hennes och SDs förhållande skulle normaliseras. Så påbörjas då SDs skilsmässa och hon får klart besked att det inte är aktuellt med någotgiftermål dem emellan. Varpå hon blir sårad och kanske arg. Hon kanske ansett sig lurad men vi vet inte om SD ens har antytt att det skulle utveckla sig till något mer öppet stadigvarande och seriöst. För honom kanske intresset var betingat av att smyga i buskarna. Med en pastor.

Jo vi vet att SD lovade och lovade och alltid förhalade. Det finns uppgift om i tråden av en nära vän till LW.
Så bilden av SD som byggde ett stort luftslott åt Lena under många år, det gdr en väldigt klar och tydlig bild som inte ens SD kan förvränga hur mycket han än försöker.

Sen har du grannarna han skulle förklara och bedyra sin oskuld för.
Uttrycket ”de har ingenting på mig”
Uttrycket ”de kommer aldrig lösa mordet”
Han var gränslöst fräck när han frågade UW om han fick komma på LW begravning.
Dyker upp oönskad på event med offerkoftan och brölar utan respekt för de andras könslor.

Han fortsatte le och var lika självbelåten och kaxig ända fram till häktesförhandlingens sista del, där åklagaren la fram ytterligare tre bevis och ett nytt vittne. Då som först vände han bort blicken och tiden som återstod satt han med blicken i golvet...

Spänningssökare?
Talets gåva?
Charmig?
Gränslös?
Grandios?
Promiskuös?
Mytoman?
Empatilös?
Egoist?
Notoriskt Otrogen?
Våldsam?
Farlig?
Mördare?

Ja vad säger du, kan det stämma på SD?
Det är i alla fall Stefan som varit MGM från början, som varit grandiost hånfull och fräck med sina förväntningar, i sina möten med grannarna och UW. Och likt förbaskat sitter häktad på sannolika skäl, vilket är av den högre misstankegraden.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-09 kl. 18:19.
Citera
2019-09-09, 18:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Har läst stora delar av tråden.

2 frågor:Vad hände i bilen egentligen?

Vad är en ”knoggnuggning”?

Har aldrig hört uttrycket faktiskt.
LW var kåt och SD ville inte vänstra längre. Då blev LW flyförbannad och vägrade lämna bilen så SD knöt näven och gnuggade knogarna mot ockupantens huvud. Detta hände ca, 23: 30 en vardagnatt. LW blev så förbannad av att bli nobbad så direkt när hon kommer hen ringer hon och anmäler SD för misshandel. Anmäla tas upp a av en patrull i LW,s hem mitt i natten. Åkl lade ner ärende med motiveringen att "visst våld var befogat" då kärringen vägrade lämna bilen..
Citera
2019-09-09, 18:14
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ifall GM(s?) skulle ha tagit och sparat något föremål från LW och sedan gjort en myst av det hela så framstår han/de verkligen som totalt samvetslös/a.

Att mörda är nog illa. Sedan med övervåld och som LimeTime beskrivit idag... än värre. Har han/de dessutom gjort en fånig burkletarlek av det hela är det ju helt genomvidrigt. Bestialiskt. Men trots mord av en fd älskarinna har ju SD verkat behålla leksinnet och käckheten i sina loggar. Måtte det vara begränsat bara till det och inte innefatta även mordet!

Men visst reflekterade någon över det maniska med dessa geocachare och att det t o m fanns en s k murder mystery cache i närheten i Örebro?
Någon som kollat Lenas sons cashe som Stefan fixade(var det inte på sonens födelsedag? Alltså lenas dödsdag året innan.)
Men inte kan väll någon vara så sjuk..eller är den i USA eller på något event uppåt i landet, där det blev bråk? Eller har han gett något till någon helt annans cashe?
Citera
2019-09-09, 18:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
/.../ Allt vi hittills matats med är SDs geocache vänner där LW haft en förkrympt roll.

Ja, var LW genom sin överlägsenhet på att lösa t.ex. mystar en för farlig konkurrent och resten ett "Narrspel"??
Inte bara en farlig konkurrent; hennes ofta snabba och korrekta lösningar på pussel- och mysteriecacher behövdes för att SD skulle kunna bokföra ett större antal cacher för egen del. - Inte minst krävdes HD:s assistans, och ofta anlitades också HD:s mor som tidsbesparande hjälp:
https://coord.info/GLPF0PQJ
https://coord.info/GLPE9X45

SD påstår att han och Soft loggat en mystcache ”våren 2018 okänt datum”:
180310 Äpplet bonus
https://coord.info/GLX2CFYR
https://coord.info/GC5VRA9

160409; sista före finalen:
https://coord.info/GLMM0Q7X
https://coord.info/GLMM0FNV

Tid. har Nordsjöserien varit uppe till diskussion:
https://coord.info/GLWCWHNK

Betr.de skrivna loggarna:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Loggarna digitalt:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Övergripande kan konstateras att LW varit ytterst noggrann med alla sina digitala loggar: de är sakliga och beskriver samtidigt på ett livfullt sätt platserna hon besökt.

Man får en uppfattning om att SD är angelägen om att visa att han träffat LW i betydligt större omfattning än han de facto gjort; att han in i det sista kan ha förärat henne inte bara sitt gofika, utan även sitt DNA.

En schism dem emellan börjar tidigt skönjas. - Vid ett frukostevent 161026 riktar LW skarp kritik mot SD (som när CO framför kritiken skyller på HD):
https://coord.info/GLPK5DP5
https://coord.info/GLPK4FQT
Citera
2019-09-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Ditt inlägg har bitit sig fast för att texten uppges vara Stefans ord:

" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

" Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. "

Klart han vet om han har med mordet att göra, men varför skriver han inte rätt och slätt "Jag är oskyldig" istället för att skriva trams om att de närmaste "vet" att han är oskyldig...

Skriver att han sitter på fakta.... Då vet han kanske i detalj hur Lena mördades....

Längtar efter FUP
Citera
2019-09-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Medimera

Jag har några frågor som jag vill överbringa till dig, vilka följande lyder.

Vad tror du egentligen själva grälet handlade om år 2017 när Lena Wesström satt i SD's bil ?

Vad tror du att den egentliga anledningen var till att Lena Wesström bestämde sig [inom dåvarande tid] ... att byts ut låset till bostadsrätten's ytterdörr ?

Mvh/ @ JokerMannen

Vem hjälpte henne att installera det nya låset?
Citera
2019-09-09, 18:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack för att du gräver.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg måste Lantmäteriet ha uppgifter på vem som har lagfart på huset nu.

Lantmäteriet? Så kan det kanske vara. Du verkar förstå mer än mig hur man erhåller uppgifter om fastigheter. Kanske du hinner/har möjlighet att gräva fram eventuell information kring HD:s och SD:s hus via denna ”kanal”? Det vore toppen!
Citera
2019-09-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ditt inlägg har bitit sig fast för att texten uppges vara Stefans ord:

" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

" Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. "

Klart han vet om han har med mordet att göra, men varför skriver han inte rätt och slätt "Jag är oskyldig" istället för att skriva trams om att de närmaste "vet" att han är oskyldig...

Skriver att han sitter på fakta.... Då vet han kanske i detalj hur Lena mördades....

Längtar efter FUP

Ja precis varför skrev han inte det direkt att han var oskyldig?

Har fundrat på det där att han klampar runt bland grannarna för att förbekomma spekulationer.

Tänk er in i att ni skulle anklagas för mord på en för er, nära vän eller x partner som bor i samma kvarter som dig själv.
Vad skulle du välja att göra?
Hur skulle du må och bete dig?

Jag hade mått skit trots att jag är oskyldig och tänkt att alla tror detta hemska om mig, jag hade inte vågat gå utanför dörren förrän jag blivit frikänd från alla misstankar och avskriven.
För jag skulle inse att det spelar ingen roll vad jag säger då endast teknisk bevisning kan fria mig, inte mina ord.

Men har man en overtro på sig själv, som står över lagar, för man anser att man själv är så mycket bättre och är värd att komma undan med allt, hur mycket man än ljuger lurar och manipulerar, och man gör det för att man kan och finner en njutning av att lyckas.
Då ska man hålla sig så långt bort från människor man bara kan men det gör tyvärr inte såna personer. De skövlar offer!

Han vet, han skriver det klart och tydligt men det roar honom att leka just ”katt å råtta lekar” det är då han märker vilka han kan lura. Det är en utmaning för honom.
Ungefär som en busig lekfull kattunge som vässar klorna i ett garnnystan och garnnystanet blir bara tovigare och tovigare...
Så gör vissa personer med människor...människorna blir tovigare och tovigare och ännu mer förvirrade och det är för att det är lättare att styra en snurrig person för de slutar til sist tänka själva..makt och kontroll.
Citera
2019-09-09, 18:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja han kan ju förstås haft nyckel tidigare och hon krävt den tillbaka och hon ändå lik förbaskat upptäckt att någon varit i hennes bostad och även då förstått vem. Kanske inte ens nyckeln försvunnit, han kan väl tom kopierat den innan han lämnat tillbaka den?
Fast jag vet inte om det går att göra hur som helst, men han borde väl ha mycket kontakter när han besiktigar lägenheter, så kan ju varit smidigt för honom?
Varför skulle LW ha gett SD en nyckel till sin bostad..? - Skulle han städa? - Kunde hon inte öppna inifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in