2019-09-09, 13:00
Medlem
Om KL har ett avancerat alkoholmissbruk som det tidigare nämnts i tråden så är hon rejält abstinent idag. Tre dagar klarar kropp och hjärna utan alkohol därefter börjar hela systemet "skrika" efter alkohol, kramper, ångest, hjärtpåverkan och olika deliriösa tillstånd.
Vet inte hur det fungerar på Kronobergshäktet, får hon medicinsk hjälp mot sin abstinens?
Senast redigerad av kulturnatten 2019-09-09 kl. 13:09. Anledning: felstavningar
Citera
2019-09-09, 13:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Advokater i regel brukar vara tajta på 09, speciellt på fredagar då dom vill gå hem tidigare....

Ja, det kan jag förstå. Men vi vet inte om han var en av dessa eller om han ofta flexade på mornar då han inte hade kundmöten. En del är ju lite morgonsega och gillar att jobba på kvällstid.

Men om han skulle vara en av dessa som alltid kommer till jobbet kl 9, så kan det kanske kommit ett viktigt telefonsamtal som han var tvungen att ta och han ville inte pga sekretess ta det på promenaden till jobbet, så vem som helst kunde höra. Eller så spillde han kaffe på skjortan och var tvungen att byta.

Om han var punktlig måste skytten fått stå länge och vänta. Om han däremot inte var punktlig måste skytten stå där i blindo och vänta. Båda metoderna talar för att nervositeten ökar hos skytten.
Citera
2019-09-09, 13:05
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Jodå - det finns fler på adressen, våningen ovanför på 6tr huserar också en ökänd person:
https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxauerApuhQcYfrDYuqpuhQmUxacYfrkyqRaQdYQasqqkcYfr

Och på 7tr likadant:
https://mrkoll.se/person/Andreas-Anders-Edoff-Norr-Malarstrand-62-Stockholm/puhQcYfrkyqRaQuerADYuqpuhQbTAQmcYfrkyqRaQpuhQmUxau erA

Så din tes kan mycket väl stämma, och då blir det nästan komiskt om vi ser till hur det gick sen....

Intressant ... som sagt hade ju varit lämpligt av skvallermedia att kommentera det:
”på adressen förekommer även flera av rättsväsendet kända personer”
Citera
2019-09-09, 13:07
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det kan jag förstå. Men vi vet inte om han var en av dessa eller om han ofta flexade på mornar då han inte hade kundmöten. En del är ju lite morgonsega och gillar att jobba på kvällstid.

Men om han skulle vara en av dessa som alltid kommer till jobbet kl 9, så kan det kanske kommit ett viktigt telefonsamtal som han var tvungen att ta och han ville inte pga sekretess ta det på promenaden till jobbet, så vem som helst kunde höra. Eller så spillde han kaffe på skjortan och var tvungen att byta.

Om han var punktlig måste skytten fått stå länge och vänta. Om han däremot inte var punktlig måste skytten stå där i blindo och vänta. Båda metoderna talar för att nervositeten ökar hos skytten.

I detta fall var skytten nog tvungen att stå i trapphuset eftersom kåken har 2 portar som HOL kunde gå ut i med 50% chans att missa honom om man stod utanför. HOL kan också gå upp för trappan till grannhuset och gå genom den porten och tjäna några minuter i genväg.

Men det är också möjligt att torped-klanten räknade fel på antalet trappor och kom ibråk med fel snubbe, se mitt förra inlägg med grannarna ovan på 6 samt 7 tr som också "har problem".

Fråga: Vet någon exakt var man hittade KL efter skjutningen och vid vilken tidpunkt ?
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-09 kl. 13:10.
Citera
2019-09-09, 13:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Skulle vara intressant att veta vilka fler som bor på den adressen, tänk om HOL inte ens var den tilltänkta måltavlan övh ?!
Men pga HOL:s historik med x:et mm, har alla inklusive HOL själv fått för sig det.. 🤔

Citat:
Jodå - det finns fler på adressen, våningen ovanför på 6tr huserar också en ökänd person:
https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxauerApuhQcYfrDYuqpuhQmUxacYfrkyqRaQdYQasqqkcYfr

Och på 7tr likadant:
https://mrkoll.se/person/Andreas-Anders-Edoff-Norr-Malarstrand-62-Stockholm/puhQcYfrkyqRaQuerADYuqpuhQbTAQmcYfrkyqRaQpuhQmUxau erA

Så din tes kan mycket väl stämma, och då blir det nästan komiskt om vi ser till hur det gick sen....

I så fall måste torpeden som sköt vara gravt synskadad eller ha svårt att se skillnaden på människor. Ingen av dessa är ju i rätt ålder eller ser ut som Henrik. Eller menar ni att han bara sköt på måfå?

Ah, en man. Det måste vara han som jag ska skjuta för 1) jag ska skjuta en man och 2) det där är en man. Bra. Då går jag till attack.
Citera
2019-09-09, 13:09
Medlem
Citat:
I detta fall var skytten nog tvungen att stå i trapphuset eftersom kåken har 2 portar som HOL kunde gå ut i med 50% chans att missa honom om man stod utanför. HOL kan också gå upp för trappan till grannhuset och gå genom den porten och tjäna några minuter i genväg.

Men det är också möjligt att torped-klanten räknade fel på antalet trappor och kom ibråk med fel snubbe, se mitt förra inlägg med grannarna ovan på 6 samt 7 tr som också "har problem".
Förutsätter ju då att inga namn står på dörren. Har jättesvårt att tro att det är fel snubbe som skytten ger sig på då det står namn på dörren.
Citera
2019-09-09, 13:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Går det på något sätt att stänga av skivan som hakat upp sig? Detta måste vara minst tionde inlägget du skriver samma innebörd. Jag förmodar att du träffat på henne i någon rättsal där det inte gick din väg?

Just DET kan var EN anledning till egen agenda när man skriver sina inlägg.
En annan vänskap, en tredje yrkesmässig lojalitet, en fjärde egen ekonomisk vinning.

Den vanligaste anledningen här på FB är annars en orubblig övertro på den egna förträffligheten. Den som gör att man anser alla andra åsikter än den egna tyder på idioti. Bara dumma inlägg m.a.o. Inget att bry sig om.
Men just denna tråd ser jag andra agendor, som väcker mitt intresse. Bl a agendor med spår in i den juridiska världen.
Citera
2019-09-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det finns två skäl till de lyckta dörrarna - utredningssekretess OCH
KVINNANS FYSISKA O PZYKISKA STATUS

Självmordsbenägen?
Citera
2019-09-09, 13:14
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förutsätter ju då att inga namn står på dörren. Har jättesvårt att tro att det är fel snubbe som skytten ger sig på då det står namn på dörren.

Inte så konstigt förlopp om det är en påtänd paranoid amatör
Citera
2019-09-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Knappast konstigt.
Men av intresse att veta vilka bevekelsegrunder man har för sina inlägg, speciellt när inlägget inte är motiverat av enbart sakliga skäl.
Utan kanske av lojalitets skäl, känslomässiga skäl.
Och framförs med stor emfas.

I denna tråd verkar det fins yrkesmässiga lojaliteter bakom vissa inlägg. Man vill smutskasta den ena eller andra yrkesmässigt. Varför?
Kollegor som vädrar morgonluft?

Tror knappast någon advokat och kollega agerar på Flashback. Dom är mer sofistikerade än så. Läser gör kanske några men agerar till försvar för var sig den ena eller den andra tror jag inte de gör.

De nyreggade som, ser det ut som, endast har ros att ge till den förre detta domaren med idel tveksam vandel de många senaste åren. Och, de har all avsky att hälla över HOL. De nyreggade är troll och charlataner.
Citera
2019-09-09, 13:19
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Har för mig att kåken har centralbox för post i entren, då postnord bråkat som fan med utbärning i detta område, några kåkar närmare rålis har detta sen några år tillbaka, och då HOL dessutom hade en hotbild på sig har man knappast det riktiga namnet utsatt på dörren om det nu fanns postbox på adressen.
Citera
2019-09-09, 13:20
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Nyreggad - Ja
Troll - Nej

Vän till KL - Ja
Vän till familjen - Ja

Bra.
Vet du vad syrran dog i när hon bara blev 60 bast ?

Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
......
Märkligt är dock våningen som hon i denna tråd sägs ha ärvt från sina föräldrar. Hur kommer det sig då att HOL bor kvar där?

HOL och KL lär ha fått våningen för "ombildningspris" genom KL:s föräldrar, och då satsat 50% var, och med dagens priser är våningen ett jättekap ekonomiskt för HOL medan det är familjärt för KL i första hand som helst ville ha ut HOL, men då levde fortfarande föräldrarna om jag fattat det rätt.
Judge red kanske vet mer i detta...
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-09 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in