Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Innan du ifrågasätter och dessutom kräver något extra pga mitt nicknamn bör du fundera på varför du gör det (flera ggr nu dessutom) ...jag förstår mycket väl varför men för mig fullkomligt oviktigt och menar att du, om du vill växa som människa vill säga, verkligen blr fundera på just det...
Det övriga jag läser i texten du skrivit ser jag att du skuldbelägger mordoffret för sin egen död, det är orimligt för Lena har inte valt att ta sitt liv, hon blev mördad!
Dessutom var det inte Lena som utnyttjade SD, det var SD som utnyttjade Lena och ville av egoistiska skäl, ha två kvinnor och ljög dessutom obehindrat för båda dessa kvinnor. SD är inget offer på något vis, den går inte hem öht!!
Det är SD som på extremt hög nivå lurar och manipulerar både HD och LW,
och dessutom även grannar, vänner, polisen utan minsta tecken på samvete...behöver jag fortsätta eller måste jag vara ännu mer tydlig för att du ska förstå??
Jag är ganska nöjd med att vara den människa jag är.
Det är inte visat än att han har manipulerat dem. Kvinnor är inte lättlurade bara för att de är kvinnor. Jag tror dock att LW våndades en del över relationen och prästyrket, särskilt om hon vigt mannen hon kucklade med.
När jag skriver om ev okynnesanmälningar så avser jag inte nödvändigt att de är gjorda av elakhet eller skojs skull, utan helt enkelt att anmälan i botten är orsakad av något som inte hör till rättsväsendet att avgöra.
Jag tror det fanns någon vånda över att ge upp prästyrket, även om hon kvittrade om det. Men våndan kanske kunde slätas över vid tanke om att hennes och SDs förhållande skulle normaliseras. Så påbörjas då SDs skilsmässa och hon får klart besked att det inte är aktuellt med någotgiftermål dem emellan. Varpå hon blir sårad och kanske arg. Hon kanske ansett sig lurad men vi vet inte om SD ens har antytt att det skulle utveckla sig till något mer öppet stadigvarande och seriöst. För honom kanske intresset var betingat av att smyga i buskarna. Med en pastor.