2019-09-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ville hon ha tillbaka en nyckel som SD hade?

Det skulle inte förvåna mig...det kanske helt enkelt saknades en nyckel och någon varit i hennes bostad när barnen var hos pappa UW..och hon märkte det?
Ett glas någon druckit ur?
Toalettringen var uppfälld?
Vad som helst som gjorde att hon anade vem som kunde tagit en nyckel..?
Citera
2019-09-09, 15:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack! En högst relevant fråga. Så kan det mycket väl ha varit. Då begrep SD att LW hade tröttnat på honom och hans löften och lögner och det kunde han inte ta. Märkligt hur vissa resonerar - att vara gift och dessutom ha en älskarinna han har blåst i 6-7 år. Sen har han mage att bli förbannad när älskarinnan vill avsluta förhållandet! Ja, en typiskt kontrollerande människa, smilfinken SD. Fyfan!

Ja, det hade varit svårt att gå vidare för henne. Kanske ha möjligheten att träffa andra/någon ny och samtidigt veta att en hotfull före detta har nyckeln. För självklart är det inte gratis att byta lås heller, så det är ju torde ju vara det första man gör. Försöker få tillbaka nyckeln. Jag hade inte velat att person som jag är rädd för har min nyckel.

Kanske vågade hon inte vara ärlig direkt för polisen och säga att en gift man hade hennes nyckel, utan sa att hon ville bjuda in honom på födelsedagsfika.
Citera
2019-09-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det känns viktigt med såna där analyser. Tack för all möda du (och för all del flera andra) lägger ner på sånt här. Hoppas insikterna ni möjliggör når utredningen och förhörsledarna.

Blessefruit det är du och alla ni som känner Lena allra bäst, som vet om det kan stämma överens med det vi andra skriver, med det ni vet...vi andra gissar och spekulerar vilt, i förhoppning att ni ska få en aha upplevelse och helst fler förstås...något hon sagt som kan poppa upp ur minnet när ni läser något här. Gäller alla Lenas vänner förstås.
Så tack själv för att du aktivt hjälper till.
Citera
2019-09-09, 16:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är nog inte tillåtet med film, det var en ljudupptagning av en anonym användare. Till slut lärde man sig "höra" lögner på rösten😊 inbillade jag mig.

Lyssna menade jag. Off topic men den rättegången sändes live av Aftonbladet eller Expressen, kommer inte ihåg vem.
Citera
2019-09-09, 16:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det skulle inte förvåna mig...det kanske helt enkelt saknades en nyckel och någon varit i hennes bostad när barnen var hos pappa UW..och hon märkte det?
Ett glas någon druckit ur?
Toalettringen var uppfälld?
Vad som helst som gjorde att hon anade vem som kunde tagit en nyckel..?

Spekulerar:

Och för att vara rättvis så kan hon ju ha gett honom nyckeln på den tiden då allt var frid och fröjd: "Jag skickar ett sms när du kan smyga in inatt när du låtsas vara ute pyssla med GC."

Men så gränslös som han verkar, så kan han ju ha smugit sig in och snokat. Eller inte. Men bara känslan av att någon som man kanske inte vill ha med att göra längre, kan ta sig in när man jobbar skift eller så, måste vara oerhört pressande. Eller kanske HD hade fått tag på nyckeln?
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-09-09 kl. 16:38.
Citera
2019-09-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Fullt förståeligt när det dödshotas till SD's fördel?.
Kanske var det när Hanna diskuteras som det förekom dödshot ?

Ja, det ökade markant just då.
Citera
2019-09-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Lyssna menade jag. Off topic men den rättegången sändes live av Aftonbladet eller Expressen, kommer inte ihåg vem.

OK.
Citera
2019-09-09, 16:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.

April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.

Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.

Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?

( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Tack för dina analyser!

Det är väl extremt ovanligt att SD väljer att inte gå på ett event som Läckö eventet?
Klart att han har bortförklaringar till varför, men det blir ju lite genomskinligt när vi vet att LW var där. Och då inte ensam.

Han verkar normalt sett ha otroligt svårt att var ensam.
Det vill han säkert inte ska synas utåt heller. Det verkar också otroligt viktigt för honom.

Citera
2019-09-09, 16:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag har vänt och vridit så många ggr och jag anser inte att jag vänder kappan efter vinden. Det är väl bara olika svårt frän person till person hur man är som människa. Jag har förklarat tidigare när jag spekulerat och varit i princip bombsäker på att jag har rätt, så möter jag på någon uppgift som inte stämmer riktigt och så vips har jag strax bytt spår för då tänker jag att jag haft fel tidigare.
Ser inte det som något konstigt alls. Det är inte svårt för mig att ta att jag kan haft fel, det kanske är det som är skillnaden?
För mig är det här ingen tävling vem som hade rätt eller fel. Jag blir därför förvånad när jag eller andra ifrågasätts bara för att man tänker om i andra banor..hur det kan vara fel kanske någon vill förklara för mig?

Du har visat dig ha ett ovanligt öppet sinne till skillnad från ett gäng med trångsynt kvinnosyn vilket mitt svar var en reaktion på. Klicka tillbaka får du se vem jag svarade.
Citera
2019-09-09, 16:51
Medlem
Har läst stora delar av tråden.

2 frågor:Vad hände i bilen egentligen?

Vad är en ”knoggnuggning”?

Har aldrig hört uttrycket faktiskt.
Citera
2019-09-09, 17:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att hon inte fick fortsätta som pastor eftersom hon hade en relation med SD eller har jag missförstått?
Hon slutade som pastor för många år sedan.

Hennes relation med SD var inte känd ens av de närmaste före knoggnuggningen.
Så hur kan du tycka att en relation som inte är känd skulle ha påverkat så att hon fick sluta?

Hon har haft en relation med SD många år.
Citera
2019-09-09, 17:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Innan du ifrågasätter och dessutom kräver något extra pga mitt nicknamn bör du fundera på varför du gör det (flera ggr nu dessutom) ...jag förstår mycket väl varför men för mig fullkomligt oviktigt och menar att du, om du vill växa som människa vill säga, verkligen blr fundera på just det...

Det övriga jag läser i texten du skrivit ser jag att du skuldbelägger mordoffret för sin egen död, det är orimligt för Lena har inte valt att ta sitt liv, hon blev mördad!

Dessutom var det inte Lena som utnyttjade SD, det var SD som utnyttjade Lena och ville av egoistiska skäl, ha två kvinnor och ljög dessutom obehindrat för båda dessa kvinnor. SD är inget offer på något vis, den går inte hem öht!!

Det är SD som på extremt hög nivå lurar och manipulerar både HD och LW,
och dessutom även grannar, vänner, polisen utan minsta tecken på samvete...behöver jag fortsätta eller måste jag vara ännu mer tydlig för att du ska förstå??

Jag är ganska nöjd med att vara den människa jag är.
Det är inte visat än att han har manipulerat dem. Kvinnor är inte lättlurade bara för att de är kvinnor. Jag tror dock att LW våndades en del över relationen och prästyrket, särskilt om hon vigt mannen hon kucklade med.
När jag skriver om ev okynnesanmälningar så avser jag inte nödvändigt att de är gjorda av elakhet eller skojs skull, utan helt enkelt att anmälan i botten är orsakad av något som inte hör till rättsväsendet att avgöra.
Jag tror det fanns någon vånda över att ge upp prästyrket, även om hon kvittrade om det. Men våndan kanske kunde slätas över vid tanke om att hennes och SDs förhållande skulle normaliseras. Så påbörjas då SDs skilsmässa och hon får klart besked att det inte är aktuellt med någotgiftermål dem emellan. Varpå hon blir sårad och kanske arg. Hon kanske ansett sig lurad men vi vet inte om SD ens har antytt att det skulle utveckla sig till något mer öppet stadigvarande och seriöst. För honom kanske intresset var betingat av att smyga i buskarna. Med en pastor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in