2019-09-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon släpps!!!

Rätt väntat egentligen.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Som pressen har rapporterat så har det funnits två kända hotbilder på HOL:

1. KL
2. Annan, ej namngiven.

Det som är känt att HOL under en längre tid varit ombud för ett antal ljusskygga typer från en större MC-Klubb samt en av killarna i Helikopterrånet. Några av dessa killar ska enligt vissa rykten inte vara allt för nöjd med hur HOL skött sitt jobb och även försökt att få honom utbytt men utan framgång.

Att hela FB går bananas och ensidigt pekar ut KL är galet. HOL har själv medgett att det mycket väl kan vara så att gärningsmannen är någon som är missnöjd eller har ett horn i sidan till HOL.

Håller med polisen och media har tyvärr lagt allt krut på endast en inriktning, känns ganska oproffsigt att inte hålla fler dörrar öppna samtidigt, även om de självklart måste höra en fd maka/make med konflikthistorik.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Nu släppt ur häkte inga bevis finns hon kan i dagsläget inte knytas till dådet enl TV4 live
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Är det inte något underligt att polisen inte har lyckats hittat den svarta SUV:en ännu, eller är det normalt att en lyst bil kan försvinna upp i rök och helt från kartan?
Citera
2019-09-09, 13:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tyvärr, vet inget om systern heller, annat än att det länge varit mycket gles kontakt mellan systrarna.

Fast den uppgiften är ju intressant då hon måste ha varit väldigt ensam i allt detta elände de senaste åren.
Citera
2019-09-09, 13:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Det är ingen hemlighet att ASAP sparkade honom för att han inte dök upp på häktningsförhandlingarna utan skickade en biträdande jurist istället. Jag har svårt att se att HOLs engelska skulle vara problemet.

Men ni som lyfter denna HOL till skyarna. Gör er hemläxa ta ut hans fall från TR och HR, gör er egen analys och sen får vi se om ni anser att han är en stjärna eller en bluff. Det är samma som en anfallare i fotboll, det är bara se på hans statistik. Sedan kan man ha vilken åsikt man vill om denne men statistik i längden ljuger sällan.

Så om jag fattar dig rätt menar du att förutom att hans exfru bevisligen velat döda honom i flera år och försökt leja torpeder förut, så har han dessutom varit så dålig advokat att hans klienter skulle vilja skicka torpeder på honom?

Det första vet vi ju stämmer - det om ex-frun. Vad får dig att tro att klienter också tänkt likadant? Varför ska just H vara utsatt för torpeder från 2 håll? Advokater brukar väl inte bli skjutna och dödade i vårt land? Men just H kan enligt dig hotas från 2 håll. Att det alltså inte alls är troligt i detta fall att ex-frun är den skyldige trots hennes bakgrund.

Jag kör med Ockhams rakkniv: dvs att den som bevisligen försökt leja torped förut också är den som gjort det igen. Ja, jag vet. Jag tar den enkla vägen. Många gånger leder den rätt.
Citera
2019-09-09, 13:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det hela blir allt mer spännande.
Citera
2019-09-09, 13:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Hög tid för HOL att skaffa livvakt!
Citera
2019-09-09, 13:31
Medlem
Ska bli intressant om det blir en efterlysning på någon snart.
Citera
2019-09-09, 13:32
Medlem
Nu vill det till att H skaffar livvakter om hon ska springa lös.
Men om det är sant, vilket jag förutsätter, att det är hennes föräldrars lägenhet från start - då begriper jag att hon är förbannad när hon förlorat den tvisten. Även om jag inte gått så långt som till torpeder och mord.
Citera
2019-09-09, 13:33
Medlem
b00b00s avatar
Härligt att de släppte ut snäckan nu. Undrar om hon får span på sig nu?
Citera
2019-09-09, 13:33
Medlem
GM är troligtvis en äldre klient till advokaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in