Citat:
Tänkvärda tankar, och många intressanta spår, att klura vidare på. Sedan rent allmänt när man lever för intensivt i sin egen destruktiva parbubbla, för mycket och för länge är det nog lätt att förlora ett logiskt perspektiv. Blir nog svårt om du är för insnärjd att se saken utifrån. Därför tror jag att ens eget inre universum kan bli rätt självupptaget, då det börjar handla om dragkamper, rätt och fel, min och ditt, gränsdragningar och markeringar. Djupast sett tror jag all form av mord, otrohet, svek och hämnd bottnar i ett val: själviskheten. Det är nog tyvärr många som tar hoten på allvar, men som LW verkat göra, skäms för att de inte kan ta sig ur situationen. Kanske LW inte tog det på tillräckligt allvar, eftersom hon nu ändå öppnade dörren (om det inte var HD?).
Hon hade ju ändå anmält två gånger, och vad vet vi, kanske fler?
Ingen vet vad som hänt däremellan, men som vi har fått det berättat i tråden var det väldigt grova saker, så hon kan nog ha fattat att det var allvarligt.
Och då funderar man ju hur han fick ner LW till planket? Ensam i mörkret.
Lurad av att han hade fixat sonen cach som var i parken just nedanför? Sedan snack som escalerade, precis som vid bilincidenten?
Om det förut var svårt att i teorin få ner LW till planket, kan det möjligen var lite lättare med HD i bilden. Nu finns det plötsligt hur många scenarios som helst som är möjliga.
Och vem var drivande och vem deltog i dödandet?
Det är ologiskt att SD och LW fortsätter att vara med varandra efter båda anmälningarna. För bådas del. Men är det inte så det är med den typen av kränkningar? Att man inte fattar varför kvinnan (eller mannen) inte lämnar förhållandet när det upprepas gång efter gång? Trots alla fagra löften?
Petter N har nog varit inblandad i allt för många förhållanden där den har fått bestämma. Men här kanske det handlade om mer än det.
Ja, aldrig har jag längtat så mycket efter en FUP.
Men frågan är, kommer vi att få några svar?
Och om svaren finns där någonstans i de tusentals sidor som man ska försöka få något ur, hur ska man kunna luska ut något ur de lögner som kommer att finnas där (vad jag gissar).
Bilderna som vänner (och ovänner) har gett i förhör kommer nog att vara väldigt splittrade och sanningen kommer kanske att ligga dold.
Hon hade ju ändå anmält två gånger, och vad vet vi, kanske fler?
Ingen vet vad som hänt däremellan, men som vi har fått det berättat i tråden var det väldigt grova saker, så hon kan nog ha fattat att det var allvarligt.
Och då funderar man ju hur han fick ner LW till planket? Ensam i mörkret.
Lurad av att han hade fixat sonen cach som var i parken just nedanför? Sedan snack som escalerade, precis som vid bilincidenten?
Om det förut var svårt att i teorin få ner LW till planket, kan det möjligen var lite lättare med HD i bilden. Nu finns det plötsligt hur många scenarios som helst som är möjliga.
Och vem var drivande och vem deltog i dödandet?
Det är ologiskt att SD och LW fortsätter att vara med varandra efter båda anmälningarna. För bådas del. Men är det inte så det är med den typen av kränkningar? Att man inte fattar varför kvinnan (eller mannen) inte lämnar förhållandet när det upprepas gång efter gång? Trots alla fagra löften?
Petter N har nog varit inblandad i allt för många förhållanden där den har fått bestämma. Men här kanske det handlade om mer än det.
Ja, aldrig har jag längtat så mycket efter en FUP.
Men frågan är, kommer vi att få några svar?
Och om svaren finns där någonstans i de tusentals sidor som man ska försöka få något ur, hur ska man kunna luska ut något ur de lögner som kommer att finnas där (vad jag gissar).
Bilderna som vänner (och ovänner) har gett i förhör kommer nog att vara väldigt splittrade och sanningen kommer kanske att ligga dold.
Man sätter sig själv i förgrunden, sina egna lidelser, begär, girighet och rättigheter, på bekostnad av andra. Själviskheten och gränslösheten dominerar i varenda true crime dokumentär jag sett. Jag tror inte man kan likna det vid kärlek, som många tror att begär och lidelser är. Kärlek är inte en känsla, utan en handling som är hederlig, och för den andra personens bästa. Att handla med den andres bästa för ögonen. Kärleken är därför till sin natur osjälvisk.
Att man kan skämmas när man hamnat i trubbel förstår jag, av egen erfarenhet. Men alla problem har lösningar, och de flesta människor har begått misstag, eller gjort felaktiga personliga val och beslut i olika hög grad. Så därför bör man fundera kring hur kan jag från och med nu minimera skadan och agera konstruktivt Istället? Bättre dra lärdom av misstagen, än att gräva ner sig resonerar jag.
Lever du exempelvis under dödshot får du under inga omständigheter öppna dörren. Är du misshandlad sedan tidigare uppsök hjälp hos en kvinnojour. Var och en måste freda sig och värna sitt eget liv, så resonerar jag kring försiktighetsåtgärder alltid. Om jag ska åka med en buss en längre sträcka, så söker jag kunskap om var man sitter på bussen säkrast vid en eventuell krock, eller vältning. Eftersom livet inte har garantier och försäkringar bör man själv beräkna, det ingår i att vara en fri människa: ansvar.
Sedan verkar ingen vilja ta ansvar för mordet på Lena, men lagföras bör den skyldiga bli. Man gör inte något sådant utan att straffas, för då kommer den skyldige tro att densamma står ovan lagen. Det är ännu en destruktiv följd.
Längtar också efter Fup, digitala spår, i synnerhet.