2019-09-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är nog tyvärr många som tar hoten på allvar, men som LW verkat göra, skäms för att de inte kan ta sig ur situationen. Kanske LW inte tog det på tillräckligt allvar, eftersom hon nu ändå öppnade dörren (om det inte var HD?).

Hon hade ju ändå anmält två gånger, och vad vet vi, kanske fler?
Ingen vet vad som hänt däremellan, men som vi har fått det berättat i tråden var det väldigt grova saker, så hon kan nog ha fattat att det var allvarligt.

Och då funderar man ju hur han fick ner LW till planket? Ensam i mörkret.
Lurad av att han hade fixat sonen cach som var i parken just nedanför? Sedan snack som escalerade, precis som vid bilincidenten?

Om det förut var svårt att i teorin få ner LW till planket, kan det möjligen var lite lättare med HD i bilden. Nu finns det plötsligt hur många scenarios som helst som är möjliga.

Och vem var drivande och vem deltog i dödandet?

Det är ologiskt att SD och LW fortsätter att vara med varandra efter båda anmälningarna. För bådas del. Men är det inte så det är med den typen av kränkningar? Att man inte fattar varför kvinnan (eller mannen) inte lämnar förhållandet när det upprepas gång efter gång? Trots alla fagra löften?

Petter N har nog varit inblandad i allt för många förhållanden där den har fått bestämma. Men här kanske det handlade om mer än det.

Ja, aldrig har jag längtat så mycket efter en FUP.
Men frågan är, kommer vi att få några svar?

Och om svaren finns där någonstans i de tusentals sidor som man ska försöka få något ur, hur ska man kunna luska ut något ur de lögner som kommer att finnas där (vad jag gissar).

Bilderna som vänner (och ovänner) har gett i förhör kommer nog att vara väldigt splittrade och sanningen kommer kanske att ligga dold.
Tänkvärda tankar, och många intressanta spår, att klura vidare på. Sedan rent allmänt när man lever för intensivt i sin egen destruktiva parbubbla, för mycket och för länge är det nog lätt att förlora ett logiskt perspektiv. Blir nog svårt om du är för insnärjd att se saken utifrån. Därför tror jag att ens eget inre universum kan bli rätt självupptaget, då det börjar handla om dragkamper, rätt och fel, min och ditt, gränsdragningar och markeringar. Djupast sett tror jag all form av mord, otrohet, svek och hämnd bottnar i ett val: själviskheten.

Man sätter sig själv i förgrunden, sina egna lidelser, begär, girighet och rättigheter, på bekostnad av andra. Själviskheten och gränslösheten dominerar i varenda true crime dokumentär jag sett. Jag tror inte man kan likna det vid kärlek, som många tror att begär och lidelser är. Kärlek är inte en känsla, utan en handling som är hederlig, och för den andra personens bästa. Att handla med den andres bästa för ögonen. Kärleken är därför till sin natur osjälvisk.

Att man kan skämmas när man hamnat i trubbel förstår jag, av egen erfarenhet. Men alla problem har lösningar, och de flesta människor har begått misstag, eller gjort felaktiga personliga val och beslut i olika hög grad. Så därför bör man fundera kring hur kan jag från och med nu minimera skadan och agera konstruktivt Istället? Bättre dra lärdom av misstagen, än att gräva ner sig resonerar jag.

Lever du exempelvis under dödshot får du under inga omständigheter öppna dörren. Är du misshandlad sedan tidigare uppsök hjälp hos en kvinnojour. Var och en måste freda sig och värna sitt eget liv, så resonerar jag kring försiktighetsåtgärder alltid. Om jag ska åka med en buss en längre sträcka, så söker jag kunskap om var man sitter på bussen säkrast vid en eventuell krock, eller vältning. Eftersom livet inte har garantier och försäkringar bör man själv beräkna, det ingår i att vara en fri människa: ansvar.

Sedan verkar ingen vilja ta ansvar för mordet på Lena, men lagföras bör den skyldiga bli. Man gör inte något sådant utan att straffas, för då kommer den skyldige tro att densamma står ovan lagen. Det är ännu en destruktiv följd.

Längtar också efter Fup, digitala spår, i synnerhet.
Citera
2019-09-09, 09:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Man kan ändå konstatera att SD inte är sanningsenlig till skribenten nedan, det vi vet om anmälningarna via media stämmer inte med det som SD berättar på geoasidan. Vi vet tex att att anmälningarna inte lades ner direkt.
Nja, i (den påstådda) SD-texten du själv citerar nu så står det att utredningen lades ner direkt efter varsitt förhör, och det stämmer kanske med vad som har stått i tidningarna.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-09 kl. 09:38.
Citera
2019-09-09, 09:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Spekulerar som varenda "överbegåvad" detektiv gör i tråden. Påstår man att någon insinuerar då är man påtagligt partisk.
De är ju som Sherlock brukar säga.. det är elementärt eller vad tycker du ?
Citera
2019-09-09, 09:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, i (den påstådda) SD-texten du själv citerar nu så står det att utredningen lades ner direkt efter varsitt förhör, och det stämmer väl med vad som har stått i tidningarna.

Åtta månader efter anmälan gjordes lades misshandelsanmälan ner.
Inte "Utredning lades ner direkt" som SD skriver.

Dessutom lades anmälan om ofredande inte ner. Den drog LW tillbaka med orden att saker och ting bara skulle förvärras om hon drev den vidare.

Inte riktigt samma sak som att anmälningarna lades ner direkt.

Ska vi slå vad om att det som maskades i anmälningen om misshandel, visar att det var värre än vad vi trodde? Mycket värre än en knoggnuggning, som vissa vill ha till ett bus som killar brukar skoja med.
Citera
2019-09-09, 09:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Åtta månader efter anmälan gjordes lades misshandelsanmälan ner.
Inte "Utredning lades ner direkt" som SD skriver.
/.../
Han skriver väl att utredningen lades mer "direkt efter varsitt förhör", och det blir ju lite en annan betydelse. Vet inte hur relevant det här är, men hittade lite uppgifter i Metro: Bilincidenten skall ha ägt rum den 10 januari 2017, SD förhördes i juni, och åklagaren beslutade att lägga ner utredningen i september.
https://www.metro.se/nyheter/uppgift-om-tidigare-vald:-forhorde-mannen-tog-nackgrepp-pa-lena-wesstrom-N72lmUSXyBi
Senast redigerad av Draifos 2019-09-09 kl. 09:46.
Citera
2019-09-09, 09:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Lena hade ett kärleksförhållande med SD i ca 6-7 år, 2011-2017 (2018.)
De båda anmälningarna som Lena gjorde mot SD var nov 2016 och Jan 2017, varav den sista gällde en knoggnuggning i bilen.

Om det mellan åren 2011-2017 varit allvarlig fysisk misshandel som SD utsatt Lena för, känns knoggnuggning som en väldigt ynka sak att vilja anmäla. En kvinna som är van vid att bli allvarligt fysiskt misshandlad, skulle nog knappast se en knoggnuggning som en misshandel utan snarare som att hon hade tur att hon hann ut ur bilen innan det blev värre.
Jag tror av många anledningar att Lena aldrig tidigare hade misshandlats grovt av SD, det var nog snarare första gången och Lena svarade med att anmäla och det var bra gjort. De flesta kvinnor gör inte det, de tar emot mucket mycket mer innan de anmäler första gången, med detta vill jag visa att Lena visade tydligt att hon visste sitt värde och hade skinn på näsan och stod upp för sig själv vid första fysiska kränkning som sig bör, även om många tycker det är larvigt och banalt med en knoggnuggning och därför hånar Lenas anmälan, och påstår att anmälan skulle bero bero på att hon var tjurig för att han tackade nej till fika, hon fyllde år och ville avsluta den med Stefan, sin magiska vänskap. Ja vi vet att för Lena var födelsedagar mycket speciella och hon hade nog inte räknat med att bli knoggnuggad så pass att rodnad uppstod, det gjorde givrtvis mycket ont och hon kände sig kränkt.
Någon påstod i tråden att Lena anmälde för att deras relation skulle komma fram; hon anmälde inte en relation, hon anmälde en misshandel, om så en mildare variant. En tydlig markering som sagt.

Den här misshahdeln med anmälan som följd borde verkligen varit slutet på Stefans och Lenas kärlekshistoria helt å hållet, just av den anledningen att Stefan som var gift med Hanna borde fått sig en ordentlig tankeställare eftersom han enligt uppgift i tråden, dessutom gav Lena skulden för att Hanna fick vetskap och menade att anmälan skulle varit anledning till att Lena just anmälde...vilket Lena dessutom borde reagerat kraftigt på då hon med anmälan klart och tydligt visade att hon visste sitt värde och hade stor självrespekt när hon markerade kraftigt att hon inte accepterade sådan behandling.

Varför upphörde då inte Stefans och Lenss relation här när den verkligen borde gjort det?? De levde inte inte ihop och hade inga barn ihop, så de behövde aldrig mer ens ha pratat med varann, när de tillsynes bara hade GC kvar gemensamt, ett fritidsintresse.

Då får vi backa lite här..då ser vi kittet mellan dom, den magiska vänskapen som faktiskt varat mellan 2011-2017. Det är 6 år utan tidigare fysisk misshandel. Jaja men Stefans fru Hanna hade ju gett Stefan LW-förbud dessutom, hur kunde han göra såhär mot Hanna?
Ja det undrar jag också men jag undrar varför ingen undrar hur han kunde göra såhär mot Lena dessutom????!!!!
Jag tänker att det borde vara här som problemen verkligen startade på allvar, just för att Hanna faktiskt visste, och alla andra visste.

Backar lite igen...
Jag undrar här vad Stefan egentligen kan ha sagt till Lena alla åren mellan 2011-2017?
Vad han sagt och hur, när de troligtvis många ggr pratat om framtiden, som ingett Lena hopp om en normal relation och även giftermål? Vi förstår ju alla att han ljög och grundlurade Lena, hi vet att det var så för han lämnade aldrig Hanna för att fullfölja det han lovat Lena!!!!
Så ännu mer intressant, vad kan han ha sagt som förklaring till att han inte lämnade Hanna och skiljdes från henne, vad kan han ha uppgett för ursäkter och förklaringar till Lena som var så troliga att hon litade på Stefans ord så blint??
Att det var för barnen, den klassiska ursäkten, men sen då...behövs det inte mer när allt fortsätter och Lena faktiskt bör känna Hanna, de bor i samma område, Lena liksom vigde Stefan och Hanna!!!?
Borde inte Stefan från början varit rädd att Lena tidigt kunde ha avslöja deras relation för Hanna?
Jag anser därför att det är mycket troligt att Stefan ljög inte bara för Lena och Hanna, utan även OM Hanna.
Så praktiskt att få Lena att inte tycka om Hanna och samtidigt tycka synd om Stefan. Då möjliggjorde han dessutom för Lena att slippa ha dåligt samvete inför Hanna och för Hanna.
Att Stefan klarar att ljuga häpnadsväckande friskt och mycket vågat gör det mycket möjligt och troligt att det mucket väl kan gått till såhär.
Lena blev kraftigt duperad och vilseledd och märkte inte detta förrän hon kunde ifrågasätta Stefan...då när ändå faktiskt Hanna visste...barnen var inte så små längre...jag tror att Lena någon gång framåt hösten 2017 förstod vem Stefan egentligen faktiskt var och är, och vad han gjort mot både Lena och Hanna!!!
Det var också i ett pm som Stefan själv skrev, att Lena blev besviken på Stefan just hösten 2017.
Men det konstiga är att han också skrev att de fortsätte vara de bästa vänner hela vägen.
Nej det där sista teor jag avsolut inte på!!
Men jag förstår mycket väl att Lena blev besviken när hon genomskådat Stefan, men det var inte stefan som blev mördad. Det jag vill säga är, Lena blev besviken men att Stefan blev rasande på Lena när hans lögner genomskådades och föll likt ett korthus..särskilt med tanke på att han dessutom själv visste att det var sant. Lena bör ju ha anklagat Stefan för en massa otrevliga saker han inte ville höra på, dvs sanningen..
Människor som ljuger så kraftigt om stort och smått, vitt och brett, tappar sitt ansikte utåt.
Här kan jag tänka mig att Stefan trots sitt hat och förakt mot Lena..för såna personer just hatar och föraktar personer som genomskådar dom, att han trots detta försöker påverka Lena att hon inre förstår och kommer med nya förklaringar men det fungerar inte längre..det är helt enkelt över!!
Jag tänker vidare att Lena är sårad, djupt sårad och kränkt men även chockad över hur hon kunnat lita på denna mannen och hur blind hon varit..
Och här eskalerar problemen..
Lena som är envis vill nog en gång för alka lägga korten på bordet. Hon är så förnedrad och kränkt att hon nog inte inser att hon utsätter sig för en fara när hon chockad berättar för sina vönner hur allt faktiskt ligger till..??!!
Stefan blir formodligen konfronterad av deras gemensamma vänner och der blir olika versioner och ingen vet och ingen förstår..förutom Lena och givrtvis Stefan förstås.
Här tror jag att Stefans hot börjar hagla för att skrämma Lena till tystnad..och jag tror att Lena vägrar att låta sig skrämmas till tystnad och allt successivt trappas upp...det leder slutligen till att Lena mördas!!!
Så vad hände som utlöste sista droppen?
Kontaktade Lena mugglarkvinnan som stefan hade med ut och cachade med under helgen och ville kanske varna mugglaren och berättade sanningen om Stefan..eller var allt planerat??
Lyckades Stefan med sin list att han fick Hanna med i detta, för att kunna skydda sig själv, för att få det att se ut som ett svartsjukedrama, bara för att dölja sanningen om sig själv??

Bra beskrivning på en nedåtgående spiral som jag tror att det kan ligga mycket i. Tror dock att det ligger mer bakom anmälningarna än vad vi tror.

Slutet, vad som hände den sista tiden, det är väl det svåraste att lista ut.
Mugglarkvinnan, hon fick nog inget veta.

Men vad hände med HD?
Det är väl den stora frågan.
Citera
2019-09-09, 09:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nja, vet inte vad "nylig sexuell kontakt" innebär i tid och i bevisläget för ev. DNA.

Men att dom (HD/SD/LW) träffades och cachade ihop efter bilincidenten är ju klarlagt och bevisat. Det som är besvärande med för åklagaren är ju att det var LW som sökte denna kontakt.

Visst var det så att paret D försökte få tid att läka men inte kunde slippa ifrån LW eftersom dom hade catchingen gemensamt.
Utsiktslöst att försöka förbjuda LW att catcha. Dom skulle gett med sig och brutit upp från Örebro vilket säkert diskuterats i familjen. Så långt kom det aldrig så att mörda henne syns vara det alt, som återstod.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-09 kl. 09:58.
Citera
2019-09-09, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Han skriver väl att utredningen lades mer "direkt efter varsitt förhör", och det blir ju lite en annan betydelse. Vet inte hur relevant det här är, men hittade lite uppgifter i Metro: Bilincidenten skall ha ägt rum den 10 januari 2017, SD förhördes i juni, och åklagaren beslutade att lägga ner utredningen i september.
https://www.metro.se/nyheter/uppgift-om-tidigare-vald:-forhorde-mannen-tog-nackgrepp-pa-lena-wesstrom-N72lmUSXyBi

Ja, du och SD ni är lite lika där.
Vrider och vänder på saker och ting så att man knappt vet var sanningen ligger till sist.

Nej, jag köper inte din förklaring heller.
Menar du att man gjorde förhöret först efter åtta månader?
Då gjordes varsitt förhör och sedan lades den ner direkt?

Så står det inte i Metro:
"Mannen förhördes i juni förra året, men i september beslutade åklagaren att lägga ner utredningen."
Då hade man innan också förhört LW i bostaden direkt efter händelsen och även tagit fotografier på skadorna som upptog åtta sidor i FU.
Citera
2019-09-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
God morgon SM!
Det var en redig morgonnovell du presenterar och ärligt talat så skummar jag bara igenom den men det är precis det jag var inne på igår fast jag skrev bara några meningar. Just det här med att det nog är olika sanningar som presenterats till höger och vänster för att passa olika situationer och relationer, alla de inblandade emellan.
Sen tror jag ju vidare att både HD och LW är rätt smarta men jag kan själv relatera till "man vill så gärna tro", det vägs fram och tillbaka den information man får men livet pågår ju däremellan och mycket hinner hända trots ev tvekan, samt mkt känslor.
Jag har också sagt att det är sällan man lyckas hålla ihop ett tajt gäng år efter år utan att något inträffar. Otrohet, lojalitetsproblem, missunnsamhet, fusk etc -- för att inte tala om när vänner gör business ihop.

Men oavsett..att gå så långt som att mörda med allt var det innebär i efterspel och konsekvenser, då faller det där med att anses smart.

Precis förstod att vi tänkte lika där.

Ja de har båda, LW och SD ljugit, för att hålla SD fasad utåt och dölja sin relation i så många år. Jag förstår verkligen att det är svårt för alla att få pusselbitarna att gå ihop då. Lägger man då till att Lena blev fullkomligt grundlurad och förd bakom ljuset på alla plan..så blir det givetvis ännu rörigare!! Och rörigare än rörigast när hon då sin sista tid är så rädd att hon faktiskt inser att hon är illa ute och säger till sina vänner; ifall något händer mig...
Då bör man förstå att hon faktiskt hade förstått exakt vem hon hade att göra med...
Frågan kvarstår i min teori..var det sanningen som Stefan sagt om Hanna som hon till sist verkligen förstod innebörden och allvaret av, eller var Stefans alla sanningar om Hanna fullkomliga lögner och hela hans anseende som stod på spel??
Citera
2019-09-09, 10:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst var det så att paret D inte kunde slippa ifrån LW så att dom fick tid att läka såren eftersom dom hade catchingen gemensamt.
Utsiktslöst att försöka förbjuda LW att catcha. Dom skulle gett med sig och brutit upp från Örebro vilket säkert diskuterats i familjen. Så långt kom det aldrig så att mörda henne syns vara det alt, som återstod.
Istället för att avlägsna sig från LW flyttade HD riktigt nära henne så att hon kunde se henne och vara nära henne precis varje dag.
I min värld är det ett mycket udda beteende om hon ville ta avstånd.
Det tyder på att det var viktigare för HD att kontrollera vad LW gjorde än att försöka avbryta kontakten.
Citera
2019-09-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst var det så att paret D försökte få tid att läka men inte kunde slippa ifrån LW eftersom dom hade catchingen gemensamt.
Intressant hur du vänder kappan efter vinden. Första veckorna hade du SD som bestämd GM... sen försvarar du SD under lång tid... och nu "allt som återstod"...???
Citera
2019-09-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Lena hade ett kärleksförhållande med SD i ca 6-7 år, 2011-2017 (2018.)
De båda anmälningarna som Lena gjorde mot SD var nov 2016 och Jan 2017, varav den sista gällde en knoggnuggning i bilen.

Om det mellan åren 2011-2017 varit allvarlig fysisk misshandel som SD utsatt Lena för, känns knoggnuggning som en väldigt ynka sak att vilja anmäla. En kvinna som är van vid att bli allvarligt fysiskt misshandlad, skulle nog knappast se en knoggnuggning som en misshandel utan snarare som att hon hade tur att hon hann ut ur bilen innan det blev värre.
Jag tror av många anledningar att Lena aldrig tidigare hade misshandlats grovt av SD, det var nog snarare första gången och Lena svarade med att anmäla och det var bra gjort. De flesta kvinnor gör inte det, de tar emot mucket mycket mer innan de anmäler första gången, med detta vill jag visa att Lena visade tydligt att hon visste sitt värde och hade skinn på näsan och stod upp för sig själv vid första fysiska kränkning som sig bör, även om många tycker det är larvigt och banalt med en knoggnuggning och därför hånar Lenas anmälan, och påstår att anmälan skulle bero bero på att hon var tjurig för att han tackade nej till fika, hon fyllde år och ville avsluta den med Stefan, sin magiska vänskap. Ja vi vet att för Lena var födelsedagar mycket speciella och hon hade nog inte räknat med att bli knoggnuggad så pass att rodnad uppstod, det gjorde givrtvis mycket ont och hon kände sig kränkt.
Någon påstod i tråden att Lena anmälde för att deras relation skulle komma fram; hon anmälde inte en relation, hon anmälde en misshandel, om så en mildare variant. En tydlig markering som sagt.

Den här misshahdeln med anmälan som följd borde verkligen varit slutet på Stefans och Lenas kärlekshistoria helt å hållet, just av den anledningen att Stefan som var gift med Hanna borde fått sig en ordentlig tankeställare eftersom han enligt uppgift i tråden, dessutom gav Lena skulden för att Hanna fick vetskap och menade att anmälan skulle varit anledning till att Lena just anmälde...vilket Lena dessutom borde reagerat kraftigt på då hon med anmälan klart och tydligt visade att hon visste sitt värde och hade stor självrespekt när hon markerade kraftigt att hon inte accepterade sådan behandling.

Varför upphörde då inte Stefans och Lenss relation här när den verkligen borde gjort det?? De levde inte inte ihop och hade inga barn ihop, så de behövde aldrig mer ens ha pratat med varann, när de tillsynes bara hade GC kvar gemensamt, ett fritidsintresse.

Då får vi backa lite här..då ser vi kittet mellan dom, den magiska vänskapen som faktiskt varat mellan 2011-2017. Det är 6 år utan tidigare fysisk misshandel. Jaja men Stefans fru Hanna hade ju gett Stefan LW-förbud dessutom, hur kunde han göra såhär mot Hanna?
Ja det undrar jag också men jag undrar varför ingen undrar hur han kunde göra såhär mot Lena dessutom????!!!!
Jag tänker att det borde vara här som problemen verkligen startade på allvar, just för att Hanna faktiskt visste, och alla andra visste.

Backar lite igen...
Jag undrar här vad Stefan egentligen kan ha sagt till Lena alla åren mellan 2011-2017?
Vad han sagt och hur, när de troligtvis många ggr pratat om framtiden, som ingett Lena hopp om en normal relation och även giftermål? Vi förstår ju alla att han ljög och grundlurade Lena, hi vet att det var så för han lämnade aldrig Hanna för att fullfölja det han lovat Lena!!!!
Så ännu mer intressant, vad kan han ha sagt som förklaring till att han inte lämnade Hanna och skiljdes från henne, vad kan han ha uppgett för ursäkter och förklaringar till Lena som var så troliga att hon litade på Stefans ord så blint??
Att det var för barnen, den klassiska ursäkten, men sen då...behövs det inte mer när allt fortsätter och Lena faktiskt bör känna Hanna, de bor i samma område, Lena liksom vigde Stefan och Hanna!!!?
Borde inte Stefan från början varit rädd att Lena tidigt kunde ha avslöja deras relation för Hanna?
Jag anser därför att det är mycket troligt att Stefan ljög inte bara för Lena och Hanna, utan även OM Hanna.
Så praktiskt att få Lena att inte tycka om Hanna och samtidigt tycka synd om Stefan. Då möjliggjorde han dessutom för Lena att slippa ha dåligt samvete inför Hanna och för Hanna.
Att Stefan klarar att ljuga häpnadsväckande friskt och mycket vågat gör det mycket möjligt och troligt att det mucket väl kan gått till såhär.
Lena blev kraftigt duperad och vilseledd och märkte inte detta förrän hon kunde ifrågasätta Stefan...då när ändå faktiskt Hanna visste...barnen var inte så små längre...jag tror att Lena någon gång framåt hösten 2017 förstod vem Stefan egentligen faktiskt var och är, och vad han gjort mot både Lena och Hanna!!!
Det var också i ett pm som Stefan själv skrev, att Lena blev besviken på Stefan just hösten 2017.
Men det konstiga är att han också skrev att de fortsätte vara de bästa vänner hela vägen.
Nej det där sista teor jag avsolut inte på!!
Men jag förstår mycket väl att Lena blev besviken när hon genomskådat Stefan, men det var inte stefan som blev mördad. Det jag vill säga är, Lena blev besviken men att Stefan blev rasande på Lena när hans lögner genomskådades och föll likt ett korthus..särskilt med tanke på att han dessutom själv visste att det var sant. Lena bör ju ha anklagat Stefan för en massa otrevliga saker han inte ville höra på, dvs sanningen..
Människor som ljuger så kraftigt om stort och smått, vitt och brett, tappar sitt ansikte utåt.
Här kan jag tänka mig att Stefan trots sitt hat och förakt mot Lena..för såna personer just hatar och föraktar personer som genomskådar dom, att han trots detta försöker påverka Lena att hon inre förstår och kommer med nya förklaringar men det fungerar inte längre..det är helt enkelt över!!
Jag tänker vidare att Lena är sårad, djupt sårad och kränkt men även chockad över hur hon kunnat lita på denna mannen och hur blind hon varit..

Och här eskalerar problemen..
Lena som är envis vill nog en gång för alka lägga korten på bordet. Hon är så förnedrad och kränkt att hon nog inte inser att hon utsätter sig för en fara när hon chockad berättar för sina vönner hur allt faktiskt ligger till..??!!
Stefan blir formodligen konfronterad av deras gemensamma vänner och der blir olika versioner och ingen vet och ingen förstår..förutom Lena och givrtvis Stefan förstås.
Här tror jag att Stefans hot börjar hagla för att skrämma Lena till tystnad..och jag tror att Lena vägrar att låta sig skrämmas till tystnad och allt successivt trappas upp...det leder slutligen till att Lena mördas!!!
Så vad hände som utlöste sista droppen?
Kontaktade Lena mugglarkvinnan som stefan hade med ut och cachade med under helgen och ville kanske varna mugglaren och berättade sanningen om Stefan..eller var allt planerat??
Lyckades Stefan med sin list att han fick Hanna med i detta, för att kunna skydda sig själv, för att få det att se ut som ett svartsjukedrama, bara för att dölja sanningen om sig själv??

Oerhört bra teorier och funderingar Marta och en synnerligen intressant frågeställning på slutet. Jag tror att du kan ha rätt i mycket. Jag tror oxå på det scenariot som du beskriver, att Lena tillslut insåg vem SD var och bröt sig fri, vilket han inte tålererade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in