2019-09-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donkekong
Tror du att deras relation var lyckligt??? Hon levde under hot,tvång och rädsla under många år. Polisen vet

Nej, det är väl ingen som tror att hon var lycklig? Man kan inte bli lycklig när man har barn med en kriminell oavsett hur mycket pengar han drar hem med.
Citera
2019-09-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Det handlar inte om Bröndby rånet eller några bedrägerier. NA kom ut 2015 och att någon skulle hämnas 4 år senare är ganska långsökt. Dom hade fimpat honom den dagen gan kom ut. När det gäller mordet på Rossi så har det inget med Bröndby rånet att göra heller. Rossi hade förvarat en större summa pengar hemma hos sin tjej Natalie, hon bodde hemma och pappan är en ökänd spel torsk av rang, pappa Mario hittade gömman och spelade upp allt.

När Rossi uppcktäckte detta så drog dem in Mario som var svärfar i en bil. Körde ut honom till bokskogen, misshandla honom och skenavrätta honom. Nerpissade av rädsla lämna dem honom i skogen. Mario som har kontakter kom på att det är bättre att leja en torped från Juggan för att döda Rossi. Det blev en win situation för Mario, han slapp betala skulden och endast hyra in en torped.

Mördarna var direkt involverade i blåsningen som Pedram gjorde, därför som dem avrätta han tjej så kallblodigt, dem var känslomässigt involverade. Deras ”heder” skulle upprättas och pengarna skulle fram. jag tror att han sålde NA och Pedram var den sista Na prata med innan han steg ut från porten.

Killarna i hgb har även rensat ganska kallblodigt mellan sig för relativt småbelopp.

https://www.expressen.se/kvallsposten/blodig-konflikt-lag-bakom-dubbelmordet-i-helsingborg/

Hgb killarna är en ny typ av kräk som vi inte sett tidigare i Sverige, på det har vi lillebrorkomplex mot Malmö och dess kräk. Man får en farligt cocktail.

Och var kom pengarna i från som Rossi förvara hos sin tjej Natalie?
Citera
2019-09-09, 13:09
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Såg en dokumentär här om dagen, visserligen från USA men ändå. En framgångsrik medelålders atraktiv vit kvinna fick skallen krossad (tegelsten) av en hemlös negroid främling. Strax efter blev hon våldtagen & bestulen ( i sin egen villa) medan hon förblödde och var döende. Det tycker iaf jag var klart värre och sånt gör mig klart oroligare om det händer här.

Jag delar din oro, vågar knappt tänka på vilka reaktioner som komma skall när bidragssystemet måste bantas ner pga brister i de offentliga finanserna.

Makabert i ditt exempel är att;
1. Döda genom att krossa huvudet
2. Våldta liket
3. Råna liket
Det är något allvarligt fel i hjärnkontoret när man blir så upphetsad av att döda att man utövar nekrofili på offret. Har en känsla att det finns en betydande del krigsskadade MENA som rör sig fritt bland oss. En tidsfråga innan dessa tidsinställda bomber briserar, ingen går säker.
Citera
2019-09-09, 13:24
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Jag tycker att jag är en gammal gubbe och sen läser man sånt här. Din jämförelse är som att bröderna skulle jobba som mekaniker på volvo och att mupparna som springer omkring ibland använder bilar. Tänk lite och om du ändå börjar skriva sånt här så kanske tänka inte är din grejj bara, du kanske ska läsa istället.

Skämtar du nu? Det är allt annat än en liknande situation, om du läser på om Mobilizera/Viggo och liknande bolag så är hela affärsidén att lura de svagaste i samhället. Om man ställer upp att jobba inom dessa bolag förtjänar man all skit.

Om jag ska göra en liknelse som passar bättre än din, om jag väljer att ingå i ett gäng som importerar vapen till Sverige så har jag ett moraliskt delansvar i när dessa vapen används för att döda människor på gatan.

Det är nog inte din ålder som spökar utan din härkomst, flera blattar i tråden har uttryckt åsikter som att skattebrott och telefonbedrägerier mot gamla inte är att betrakta som kriminellt. Det kallades, om jag minns rätt, för ”fulsälj” och är en accepterad form av arbete. Malmö är Malmö är inte Sverige!
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-09 kl. 13:27.
Citera
2019-09-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vojkan menar du?
Som inte tvekar en sekund på att slänga sina barn framför bussen för att rädda sitt eget skinn. Läs gärna förhöret ang gruppvåldtäckten i TT. Polisen hittar koks i lägenheten, vojkan säger att det inte är hans men kan tillhöra hans barn. Vilken fitta hahaha.

Hur kan man läsa det förhöret?
Citera
2019-09-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skolpe
Hur kan man läsa det förhöret?

När de gjorde husrannsakan när han blev anhållen för våldtäkten hittades koks i hans hem.
Därför blev han även misstänkt för nakotika innehav.

Ett utdrag ur förhöret:

"Vojkan Ilic har uppgett att han inte visste att narkotikan fanns i hans bostad och har
berättat i huvudsak följande. Förutom han och sonen hade även hans andra två barn
och en vän nycklar till lägenheten. Det har hänt att folk festat i köket och att de då
tagit droger. Han vet inte om hans barn brukar narkotika. När han frågar dem säger
de nej. Det är möjligt att det är hans son eller sonens vänner som haft narkotikan i
köket. Det kan även vara hans vän som har nyckel till hans lägenhet. Han vill inte
berätta vem vännen."

Dom: B4529-17
Citera
2019-09-09, 15:23
Avstängd
dacks avatar
Taskig läge för naif om han nu har skrivit över alla fysiska tillgångar på sin nu döda fru.

Han har helt enkelt bundit ris åt sin egen rygg i så fall och han står där black och har bara gatan kvar att återvända till.
Citera
2019-09-09, 15:27
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Taskig läge för naif om han nu har skrivit över alla fysiska tillgångar på sin nu döda fru.

Han har helt enkelt bundit ris åt sin egen rygg i så fall och han står där black och har bara gatan kvar att återvända till.
I så fall får han ju arvet efter henne.
Citera
2019-09-09, 15:31
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
I så fall får han ju arvet efter henne.
Var dem inte officiellt skilda på pappret och bodde åtskilda rent tekniskt men ändå inte.
Senast redigerad av dack 2019-09-09 kl. 16:13.
Citera
2019-09-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Var dem inte skilda på pappret och bodde åtskilda?

Nä. Det var en annan tråd.
Citera
2019-09-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donkekong
Har någon i tråden funderat på om Naif är inblandad/ansvarig i hedersmordet på Karolin?
Man prövar väl alla teorier fram o tillbaka. Men vad är logiken i det!
Citera
2019-09-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vojkan menar du?
Som inte tvekar en sekund på att slänga sina barn framför bussen för att rädda sitt eget skinn. Läs gärna förhöret ang gruppvåldtäckten i TT. Polisen hittar koks i lägenheten, vojkan säger att det inte är hans men kan tillhöra hans barn. Vilken fitta hahaha.

Ja du ser själv vilken stjärna han är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in