2019-08-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Två av polisens teser, enligt AB

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-30-arsaldern

Ok, där har vi det då. Att hon vittnade kan då vara orsaken, om andra vittnen hotats redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det jag reagerar på är att han inte drar järnet utan verkar mest att jogga iväg lite slött
men det kan ju bero på att han är lite äldre som du påpekar
trodde han att det var bilen han / de skulle dra i och upptäcker att det är fel för att springa åt andra hållet och göra en gest till chauffören att han är på väg

Skulle väl kunna vara en gammal skottskada han har i benet? Råkat ur för en mina i hemlandet?
Citera
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Funderade på varför hon hade bebisen i famnen? Är man ute och går med en tvåmånaders bebis brukar den ligga i en barnvagn. Kände hon igen förövaren på avstånd och plockade därför upp bebisen?

Det är jättevanligt idag att mammor/pappor bär i sjal eller sele, Mina barn åkte nog inte vagn förens dom va 2 år åldern
Citera
2019-08-26, 18:49
Medlem
Har skummat igenom alla sidor men är det nån som vet vad rättegången hon vittnade i handlade om? Tror stenhårt på de motivet, inte första gången ett vittne blir mördad, även om de brukar ske innan rättegången.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-08-26 kl. 18:51.
Citera
2019-08-26, 18:49
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, så om man skakat galler i många år och är en känd rånare så tror du man väljer att fimpa sin kvinna genom typ 10 skott mitt i city i Malmö på dagen? Du tror inte man skulle planera att göra det lite diskret pga sin egen höga misstankegrad? Typ...drunknat, försvunnit från en färja, försvunnit på en resa, bilolycka, fått i sig gift etc etc?
Tänk nu efter lite hur många brott som du nämner ovan har polisen lyckats lösa jämfört med en maskering och några skott i huvudet?
JohnThedickholmes passar dig alldeles utmärkt...

Kanske har dom kriminella lärt sig av mycket tyngre kriminella runt om i världen hur man ska slå ut den svenska polisen?
Den svenska polisen var aldrig menad att utföra dessa jobb dom står inför idag.
Polisen ska vara på plats vid inbrott, brott inom familj och förhållande mm.

Att jaga kusiner som sätter på varandra samtidigt som kusinerna ja i princip är hela familjer inblandade blir lite svårt.
Sverige är inte där ännu om ca 10 år kommer den svenska polisen vara klar att klara av det som sker idag före det omöjligt.
Därför är militären ett utmärkt val men det går ju inte tänk vad vår utrikes politk hade tagit stryk.
Dom ansvariga med blod på sina händer är våra politiker då dom vägrat inse sanning.
Varningen kom många år sedan men dom vägrade lyssna.
Dessa människor tar inte ens hand om sina egna länder dom är korrupta i mång och mycket.
En mycket farlig utveckling......
Citera
2019-08-26, 18:50
Medlem
Tidigt i tråden finns uppgifter om att mannen bar barnet. Om det är sant så kan det mycket väl vara fel person som blivit mördad.

Om vi antar att det är en ung man som är GM. Han är skitnervös, antagligen proppad med något avtrubbande. Han är maskerad och har hoodie, det är 25 grader varmt (Malmö hade 25.5 kl 10 imorse enligt SMHI), kanske ser han inte perfekt till att börja med, svetten rinner i ögonen (av värme och adrenalin), maskeringen hindrar synen, kanske hamnar kontaktlinser fel i kontakt med maskeringen. Han kan urskilja 2 personer, den ena har ett barn, det måste vara mamman, så han skjuter den andre. Kanske inser han inte ens att det är fel när han avlossar det sista skottet på väldigt kort avstånd.

Sedan blir förvirringen total när han springer åt fel håll för han kan skymta en vit bil, men den var visst fel. Försöker lokalisera sig, byxorna trillar av, hotar en buske med pistolen, försöker hitta till flyktbilen. Kompisarna i flyktbilen måste ha funderat på vad i H-vete han håller på med.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Statistiskt klaras 2 av 10 dödsskjutningar upp i Sverige. I Malmö tror jag det är lägre.. Möjligtvis 1 av 10. Detta är väldigt välplanerat dessutom. Jag tror att det blir mycket svårt att hitta de ansvariga för mordet. Statistiken talar för sig själv. Förvänta er ingen lösning på detta.

Fast nu är alla resurser insatta och det här reageras på betydligt starkare än en ”vanlig” gangsterskjutning. Det här kommer att klaras upp utan tvekan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
En teori jag inte sett dryftas i tråden är att motivet skulle vara utpressning riktat mot BOs far.

Denne har vad jag förstår ett kioskimperium grundat på smuggelcigaretter. Kan vara någon som utövar utpressning för att ta över denna verksamhet.

Hursomhelst så är BO från en kriminell miljö. Tack till våra politiker, vi har ju röstat på dem (inte jag då).
Ja, inte helt uteslutet. Vad enkelspårig man är som enbart tänker på hennes pojkvän.
Citera
2019-08-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Det är jättevanligt idag att mammor/pappor bär i sjal eller sele, Mina barn åkte nog inte vagn förens dom va 2 år åldern
Ingen sjal eller något i det här fallet, eftersom hon tappade babyn rätt ner i marken. Barnet fick ett skrapsår i pannan enligt madia.
Citera
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Har skummat igenom alla sidor men är det nån som vet vad rättegången hon vittnade i handlade om? Tror stenhårt på de motivet, inte första gången ett vittne blir mördat även om de brukar ske innan rättegången.

Mord
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-30-arsaldern
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Försöker polis och åklagare fortfarande få vittnen att vittna i domstol vid grova brott?
Eller är det något man gett upp sedan länge?

Det har man gett upp sen länge, den enda dom fått fatt i är väl psykfallet som höll på skjuta ihjäl en vaktmästare helt random vid Pildammsparken (heter det så)

Helt riskfritt att döda idag
Citera
Medlem
InvadersMustDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Kan man inte vittna anonymt här i sverige ?

Nej, men det går att få videolänk från annan domstol eller telefonförhör. Dock inte anonymt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in