2019-09-09, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag vet ju inte hur HD resonerade över huvud taget. Så tighta som SD och HD har varit verkar det onödigt dyrt att flytta till eget. (Särskilt med tanke på hur tighta de har varit efteråt. I ljuset av det verkar det vara dåligt använda pengar, men de kanske har kunnat vara så tighta tack vare att HD gav sig själv lite distans till förhållandet?) Jag kan väl förstå hur man som bedragen partner kan känna ett behov av att bevara/upprätthålla sin integritet och därför absolut vilja ha en egen bostad. Vem vill sitta i knät på samma person som har bedragit en så grundligt, vare sig ekonomiskt eller på andra sätt? Men hur många bostäder kan rimligen ha funnits på marknaden vid den tidsperiod då det var aktuellt? Hela det där med att hon valde att bo nära LW i något illvilligt konspiratoriskt syfte känns lite väl mycket som hämtat från ett manus till en film med Hannibal Lecter.

Jag vet inte vad jag ska göra av HD, men rollen som andra halvan av ett mördarpar där båda platsar som den psykopatiska ondskan personifierad känns lite överdriven. Det kan ju lika gärna vara så att hon tyckte att det var jättejobbigt att se sig tvungen att flytta till en bostad som låg så nära den kvinna som hade kränkt henne i flera år.

(När jag läser vad jag har skrivit här så inser jag att det kan uppfattas som en kraftfull markering mot just ditt resonemang, hoppsan. Så är det inte, men jag verkar funka så att jag går och funderar och sen blir det ett inlägg som får mig att till sist skriva något...)

Kan inte någon vänlig själ, ni är ju flera begåvade researchers här i tråden, kolla hur många bostäder som såldes i området inom ett lämpligt intervall, så blir det lite lättare att avgöra hur man ska tolka HD:s val av adress.

Här är ett inlägg jag gjorde tidigare i tråden när det diskuterades då:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I samband med skilsmässa kan behovet bli akut.
Kolla på hur få objekt som sålts i Nya Hjärsta den perioden.
Kolla priserna:
https://www.booli.se/slutpriser/nya+hjarsta/6366/

Minst 2-3 miljoner.

Inte lätt för en sjuksköterska med 2 barn med amorteringar. Samtidigt vill man bo hyggligt nära varandra för barnens skull.

1, 4 betalade HD för sin lgh.
https://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-hjarsta-orebro-kommun-fardemansgatan-45-13252836

Tror inte att det är konstigare än så.
Citera
2019-09-09, 11:30
Medlem
Citat:
Jag undrar det samma.

Beror väl på vem av de som köpte huset hur köpekontraktet är skrivet. Dom var inte gifta vid det tillfället. 2008 gifte dom sig så då är frågan om det skrevs äktenskapsförord för just huset? Ingen aning.
Citera
2019-09-09, 11:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och där i Lisa Holm-fallet gick åklagaren då ut med att misstankarna hade stärkts just för att de hade hittat DNA från Nerijus. Det är väl det här som är lite oroande om man jämför fallen, att här har man inte kunnat visa upp någonting alls i bevisväg ännu. Som LW:s föräldrar säger, det är så tyst från Örebro.

Tvivlar du på att det finns bevisning pga. att du inte kunnat läsa om det i media? Kunde du läsa om Nerijus DNA i media innan fupen släpptes?

Edit: En seriös fråga då jag inte minns när och vad åklagaren åklagaren gick ut med i Lisa Holms-fallet.
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-09 kl. 11:33.
Citera
2019-09-09, 11:33
Medlem
Citat:
Den version som man får av två parter som träter är inte ofta olika, det ligger lite i sakens natur.
Det som din källa berättar överensstämmer till viss del med den som SD lämnat till charkoals vän (nedan).
Det ligger en antydan i bägges beskrivningar att SDs del i anmälningarna inte stämmer och att skulden ligger på LW.
Var sanningen ligger, det vet vi inte riktigt. Ett står emellertid klart, han talar inte sanning med den version han ger på geosidan. Och därmed faller hans trovärdighet mycket i mina ögon.

Man kan ändå konstatera att SD inte är sanningsenlig till skribenten nedan, det vi vet om anmälningarna via media stämmer inte med det som SD berättar på geoasidan. Vi vet tex att att anmälningarna inte lades ner direkt.

Jag har svårt att tro att den version som SD lämnar till sina vänner stämmer med verkligheten. Det är uppenbart att han försöker inte bara tona ner sin del, utan helt lägga skulden på LW.
Jag köper inte den versionen.

Det som avhandlades i ett par dialoger nedan är just "Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker.". Ska jag vara lite stel, så står det i ena läget att han förhördes i Juni och det lades ned i September. Ni hänvisar att han slirar på sanningen, och så kan tyckas. MEN, dels så står det inte vem som förhördes. Det kan vara LW som förhördes en gång till, så sent som i just september?!

Sen tas det inte upp att även om LW och SD inte lämnat samstämmiga uppgifter så verkar händelseförloppet skett som dom båda beskrivit det (nått åt det hållet).

Du skriver: "Jag har svårt att tro att den version som SD lämnar till sina vänner stämmer med verkligheten. Det är uppenbart att han försöker inte bara tona ner sin del, utan helt lägga skulden på LW."
Jag håller med, det finns alltid två sidor av myntet, och så även från LW:s sida, vad hon har förmedlat. Där verkade det skilja sig vad hon sagt till vissa, som inte har kontaktyta mot SD och en annan till dom som har frekvent kontakt med SD.

Nåväl, svårt att spekulera och få det helt rätt, det kan bara dom inblandade säga.
Citera
2019-09-09, 11:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det beror mycket på var DNA:t finns. Om SD:s DNA hittats på LW:s kropp så kan det väga tungt. Möjligheten finns ju att de två träffats nära inpå mordet och haft fysisk kontakt på något sätt. Men om SD medger en sådan kontakt nära inpå mordet pga. hittat DNA på LW:s kropp, så blir ju det samtidigt väldigt komprometterande för honom. För i förhör tidigare har han nog sagt att de INTE träffats nära inpå mordet.

Om det hade funnits DNA från MGM på LW,s kropp så hade han blivit häktad redan första gången på "sannolika skäl" oavsett vad för förklaring han hade kommit med, så jag tror inte att det är DNA som de fått i svaret från NFC, det är något annat som har sparkat upp misstanken till "sannolika skäl"
Citera
2019-09-09, 11:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är det denna JH du menar?
För mig är han för mordet väldigt konturlös.

Och av vad som framkommit i tråden vet vi inte om han verkligen var gift eller inte, under skilsmässa eller redan skild när de träffades. Jag kan inte riktigt koppla ihop det med mordet och därför har jag inte lagt detta på minnet. Det ligger så många år tillbaka i tiden och vad jag kan se från tråden blev hon inte utesluten från församlingen på grund av detta.

Jag vet inte om det har någon betydelse för mordet heller om hon nu själv valde att lämna församlingen på grund av detta. Men vet vi att det var anledningen?

Schazz har väl fört in denna person i tråden (?) eller iaf lagt in en del inlägg som ligger och pyr, men jag fick aldrig riktigt klart för mig vilken roll det hela skulle kunnat spela för mordet?

Enligt polisen leder inga spår in i någon församling.
Nu sitter dessutom en person på sannolika och ytterligare en är misstänkt, men inte häktad. De har inga kopplingar till kyrkan.

Som jag ser det lägger jag denna JH till hatthyllan igen.

Denna JH?:

Nej det verkar inte ha någon som helst betydelse för mordet.
Jag blev bara upprörd för att någon (inte du) kallade mig lögnare när allt jag ville var att föra in i diskussionen vad jag minns kan vara anledningen till att LW lämnade församlingen

Det var så många inlägg igår förmiddag om huruvida en skilsmässa kan vara anledning nog för att Lena lämnade första församlingen. Vissa hävdade att det räckte, andra sade att det måste finnas mer än så.

Enligt mitt minne var det alltså något med ett förhållande men en JH vars fru el ex-fru också var medlemmar och det troligtvis blev jobbigt att vara kvar. Jag gissar på att mannens ex-fru ksnske var arg på Lena och försökte vända församlingsmedlemmarna mot henne. Vad vet jag. Detta är bara uppgiter som finns i tråden. Var och en får själv bedöma om det är trovärdigt eller ej. Finns dock ingen anledning att hoppa på varandra för att vi diskiterar och återger vad vi minns.
Citera
2019-09-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst

Jag lägger inte så mycket energi på att spekulera om saker som jag inte vet, utan mer allmänt vad som är rimligt relationer emellan. Sen finns det ju ett otal olika scenarion hur just deras relationer sett ut. Jag vill inte se LW som en bimbo som kan bli grundlurad men däremot kan valet av yrken möjligen visa en bild av en både naiv och idealisttyp som tror på den goda viljan och människan. I och med GC efter skilsmässan så öppnade sig en ny värld för henne, hon fick nya vänner, uppskattning, uppvaktning på ett annat sätt än tidigare förmodar jag. Vet inte om hon var sportig tidigare men euforin av att känna sig vältränad, duktig (GC) och uppskattad lyfter en framåt och man kan bli lite fartblind därtill, och både barn och övriga närstående kan känna sig bortglömda även om man försöker och säkert tror att man hinner kompensera då och då. Tror samtidigt att närstående var glad över att hon hittat något hon brann för, nytt umgänge osv men tror också de inte förstod hur en hobby kan uppta så mkt tid och "allvar"

Kanske började som en oskyldig flirt - när de GC så uppmuntrade ju SD henne och gav henne med all säkerhet massa komplimanger. Säkert inför andra också, i början, det ska se oskyldigt ut. Inte ovanligt att män börjar flika in hur torrt och kallt det är "där hemma" men "måste tänka på barnen/vänta tills de är äldre" -- en sen kväll hör han av sig och frågar om han får komma förbi en stund för "hans fru är totalt galen och vill inte ha honom där" (oj nu spekulerar jag) och LW släpper in honom, det ena leder till det andra och plötsligt ligger de där..de är överens om att det är engångsföreteelse ..sen kommer nästa gång när SD vill planera en tour, en cache, har ett förslag, eller känner sig inte välkommen hemma återigen..
det blir tyst utemellan, LW funderar på om hon har blivit utnyttjad, de verkar ju ha det bra SD och HD ? LW hör av sig, behöver skjuts eller frågar om GC, hon kollar även med JG om han umgåtts med SD på länge, kanske bjuder hem både JG och SD på planering och SD blir kvar/ går iväg men kommer tillbaka etc
SD uppvaktar säkerligen LW med sms om hur fin hon är, hur skönt det var, att han gärna vill ses igen --kanske LW tyckte det var upphetsande, roande men tänkte "aldrig gå längre" -- men när det var tyst så funderade hon varför och tog själv kontakt, kanske utnyttjade både JG och HD till att försöka få veta hur SD tänkte och gjorde, om de visste.
Jaja nu ska jag inte spekulera mer, just nu iaf, det finns så många om eller kanske..
har också sagts att SD förmodligen hade något på henne, bilder el film och att det hindrade LW till att sätta stopp, iaf initialt - minns inte om det var spekulationer eller att Sh.Holmes sa sig veta.

Jag tror absolut att något till sist har hänt, antingen kom allt fram via anmälningarna och indirekt kan det ju vara så som EGT säger att hon anmälde för att markera, att det skulle komma fram till HD men jag tror inte att det isf var för att vara taskig mot HD primärt utan för att hon ex insåg att hon blivit utnyttjad, det skulle aldrig bli nåt mellan dem, att han kört fulspel mot dem båda. Alternativt att hon träffat någon annan så hon kände stödet att anmäla.
Den där storyn om att hon blev sur för att han inte kom med in på fika tycker jag skaver lite. Hon ville nog att han skulle komma in så hon fick förklara nåt, klargöra eller visa sin goda vilja för att hon tyckte de skulle vara vänner trots att hon nu tyckte det var helt slut mellan dem, kanske ville hon göra upp om något ekonomiskt eller fusk - men han knoggnuggar henne istället för att han förstår att det nu är slut, att hon träffat någon annan - att intresset inte finns där på samma sätt längre och att han inte har den kontrollen han haft över henne.

Jag tror också att det eskalerade, och då är frågan varför..alltså att SD blev elakare, hotade, trakasserade - kanske behandlade henne som luft, extra kärleksfull mot HD framför henne, LW krävde svar och kanske en schyst "avslutning" de kanske hade hunnit påbörjat gemensamma projekt (tänker närmast på geotouren, ekonomiska förehavanden)-
För samtidigt umgås hon med andra män, sen hon förstått att det inte kommer bli något - SD försöker försvara sig i början med att han måste ju uppträda som en kärleksfull man men LW köper inte det för då faller ju de tidigare lögnerna, LW kontrar med att hon kan träffa dem alla för att diskutera touren t ex.Tyvärr har ju SD planterat en massa ofördelaktigt om henne till både JG och HD så ingen vill umgås med henne. Hon gör försök själv till att prata med både JG och HD men det har SD förutsett så hon kammar noll och tvärtom blir de än mer aviga mot henne . SD kan t om ha sagt själv att LW hängt efter honom, stalkat osv.
Trots detta så försöker SD från och till att få till en träff med henne, han vädjar och ömsom hotar, hittar ursäkter eller lyckas bara "komma förbi" när barnen t o m är hemma och LW kan inte avspisa honom.
Och den där teorin om att JG gillar SD..och LW..

Äh jag vet inte - finns för många ingångar och jag känner ingen av dessa personer, allra minst LW som jag bara har en bild av. Den filmsnutt jag sett visar en mjuk och närvarande person och inte alls den där hyndan som många vill få henne till. Därmed inte sagt.
Dock är det så att när en kvinna är allt det där som jag tror LW var så är hon ett hot mot både män och kvinnor. Man måste vara lagom, och helst lite sämre än så för att få passera.
HD och SD får jag tyvärr helt andra vibbar av. Tyvärr. Och där måste jag säga att jag dömer katten efter håren. Samt deras uppenbara beteende efter mordet. Det är inte rimligt i någon bok.

Shit, det blev säkert rörigt, sorry och jag spekulerar en massa. Jag vet.

Det ÄR rörigt bl.a. för att många halvsanningar skapar stor osäkerhet om faktiska förhållanden i fallet. Jag tycker ditt bidrag lämnar en god bild.

Tack!
Citera
2019-09-09, 11:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har funderat på det där med att LW valde att träffa HD för att på något sätt lägga korten på bordet. Här sitter jag inte på någon fakta, men jag har ändå en föreställning om hur det gick till. Jag skrev nyss här om att jag ogärna tillskriver HD några allsmäktiga ondskefulla egenskaper i stil med de man ser hos Hannibal Lecter. Det samma gäller för SD. Så begåvad tror jag inte att han är. Däremot är jag övertygad om att SD hela tiden söker fördelar för sig själv och att han spelar spel för att nå detta. Jag har en del egen erfarenhet av otrohet, både egen och andras. Jag har befunnit mig på samtliga positioner i spelet, varit den som bedrar, blivit bedragen och har stått vid sidan av. Jag tror att en central del i det spel som pågick kring otrohetsaffären HD/SD/LW var att SD spelade olika roller i olika sammanhang. Han sa och gjorde sånt som underlättade spelet för honom att få det han ville ha. Han ville ha kakan och äta den och var rätt duktig på att uppnå det.

Jag tror att LW tröttnade på alla lögner och alla roller som skulle besättas. Hon fann sig länge i det, men någonstans fick hon nog. Hon ville syna SD. Tvinga fram honom i ljuset. Ett bra knep för att nå dit är att helt enkelt lyfta fram allt i ljuset. Det är ett effektivt sätt, eller kan vara det, för att få stopp på det som SD höll på med. Han var beroende av att alla spelade sina roller väl och att han kunde dirigera från sin position. Genom att berätta för HD fick hon stopp på hela karusellen, eller trodde hon i alla fall att hon skulle få.

Nu gick det som bekant inte så bra som LW hade hoppats, mästermanipulatören (dock inte i klass med dr Lecter) gjorde vad såna som han gör, han hittade ett sätt att utnyttja det nya läget och att göra det bästa av det nya läget (det bästa för honom). Hur det fortsatta spelet såg ut vet jag inte, men det fortsatte i alla fall.

Jag tror man kan klara sig på ett sådant resonemang. Oavsett hur lång eller djup eller innerlig eller något annat relationen var så var den över tid inte frisk i någon upptänklig social bemärkelse, vilket slutet också pekar på. SD må va den unge werther men det kan vi ge fan i. Troligare att han inte var det. Vad LW var kan vi också lämna därhän i just det avseendet. Längden på relationen lägger möjligen ett försonligare ljus på hennes bortgång för hennes närmast anhöriga. Att det funnits mått av moralisk uppgivenhet hos alla kan säkert återföras på deras civila status, barnen och, troligen, SD:s lite slumpmässiga position som den som höll i trådarna. Man kan anta att han som den ende önskade en sits som andra skulle betrakta som tvivelaktig och demoraliserande, givet hur den hanterades.

Och oavsett historiken här så är det utomordentligt svårt att få in HD på gärningens sida, särskilt tillsammans med SD. Borrar man ännu djupare så hamnar man inte i större emotionell nyansering utan i tonåringspsykologi och sektmentalitet. Vi är troende, frälsaren är nära, men tydligen utom mig.

Det finns nog ingen enkel förklaring till mordet. Annat än gängse oförmåga att leva med alternativen, från SD.s sida. Kanske LW försökte spärra hans tillgång till henne via olika manövrer, och han går över gränsen. Sen kan exakt skäl eller trätofaktor vara en bisak. Han vägrar ta pikar o manövrer som signaler om att han bör söka sitt på annat ställe, och borrar ner i harm och frustration och gränsöverskridande våld i stället. Det är aldrig han som ska rättas till bara andra som ska inordna sig och låta sig utsättas för hans självdefinierande tillskrivningar.

Jag kan inte se att mordet som det ser skulle gå att försona med någon annan form av mänsklig logik hos kronologiskt vuxna människor. I så fall är den okänd för mig...

Har jag missat nåt?
Citera
2019-09-09, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det beror mycket på var DNA:t finns. Om SD:s DNA hittats på LW:s kropp så kan det väga tungt. Möjligheten finns ju att de två träffats nära inpå mordet och haft fysisk kontakt på något sätt. Men om SD medger en sådan kontakt nära inpå mordet pga. hittat DNA på LW:s kropp, så blir ju det samtidigt väldigt komprometterande för honom. För i förhör tidigare har han nog sagt att de INTE träffats nära inpå mordet.

Visst beror det på vart DNA hittas. Det kanske finns DNA på en sån plats som är svår att förklara, men vi måste komma ihåg en sak.
SD behöver inte förklara nåt, utan Polisen/Åkl måste kunna utesluta att DNA inte har kunna hamna där på naturligt sätt. Detta är en uppmärksammad mordutredning, och för att fälla SD så måste det vara bevisat bortom "rimliga tvivel" att DNA verkligen hamnat där vid brottstillfället.
Att det finns DNA från SD både här och där i hemmet, på kläder, på kroppen, det kan vi nog vara säkra på. Men det måste med säkerhet kunna knytas till brottet, och det är nog inte så lätt eftersom dom umgås privat.
Allt handlar ju om att utesluta andra möjligheter för hur en "DNA besudling" har hamnat där.

Nu hoppas jag självklart av hela mitt hjärta att det finns bevis bortom allt rimligt tvivel och att mördaren blir dömd för brottet, men just DNA ser jag som ganska låg bevisning i detta fall.
Fast jag är heller ingen mordutredare, så vad fan vet jag, egentligen.
Citera
2019-09-09, 11:55
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror man kan klara sig på ett sådant resonemang. Oavsett hur lång eller djup eller innerlig eller något annat relationen var så var den över tid inte frisk i någon upptänklig social bemärkelse, vilket slutet också pekar på. SD må va den unge werther men det kan vi ge fan i. Troligare att han inte var det. Vad LW var kan vi också lämna därhän i just det avseendet. Längden på relationen lägger möjligen ett försonligare ljus på hennes bortgång för hennes närmast anhöriga. Att det funnits mått av moralisk uppgivenhet hos alla kan säkert återföras på deras civila status, barnen och, troligen, SD:s lite slumpmässiga position som den som höll i trådarna. Man kan anta att han som den ende önskade en sits som andra skulle betrakta som tvivelaktig och demoraliserande, givet hur den hanterades.

Och oavsett historiken här så är det utomordentligt svårt att få in HD på gärningens sida, särskilt tillsammans med SD. Borrar man ännu djupare så hamnar man inte i större emotionell nyansering utan i tonåringspsykologi och sektmentalitet. Vi är troende, frälsaren är nära, men tydligen utom mig.

Det finns nog ingen enkel förklaring till mordet. Annat än gängse oförmåga att leva med alternativen, från SD.s sida. Kanske LW försökte spärra hans tillgång till henne via olika manövrer, och han går över gränsen. Sen kan exakt skäl eller trätofaktor vara en bisak. Han vägrar ta pikar o manövrer som signaler om att han bör söka sitt på annat ställe, och borrar ner i harm och frustration och gränsöverskridande våld i stället. Det är aldrig han som ska rättas till bara andra som ska inordna sig och låta sig utsättas för hans självdefinierande tillskrivningar.

Jag kan inte se att mordet som det ser skulle gå att försona med någon annan form av mänsklig logik hos kronologiskt vuxna människor. I så fall är den okänd för mig...

Har jag missat nåt?

Är osäker på om jag läser dig rätt, men om jag gör det tänker jag ungefär som du. SD går över gränsen av ganska svårförklarliga skäl och LW utlöser det genom att sätta sig på tvären lite för mycket. Nåt sånt?
Citera
2019-09-09, 11:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Bodelning har förmodligen genomförts. SD och HD har dock tyvärr inte inlämnat något Bodelningsavtal till Skatteverket Det är frivilligt att så göra.

Så då ver vi inte om SD har köpt ut HD
ur huset.
Det finns uppgift i tråden att han vägrade
att flytta från huset och att han vägrade
att köpa ut HD.
Att hon först bodde i föräldrarnas
sommarstuga innan de köpte bostadsrätten
åt henne
Citera
2019-09-09, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Som jag har förstått det så bytte LW
församling efter skilsmässan med UW.

I den nya församlingen så inledde hon
ett förhållande med den gifte JH.
Detta skapade konflikter även med den
nya församlingen.
Men jag har förstått det som att hon
fortfarande var medlem där vid sin död.

Det tyder på att LW var gränslös och
utan moral. Hon tog vad hon ville ha
utan att ta någon hänsyn till fru och
barn i mannens familj.

För att förstå motivet så är det viktigt
att ha en så sann bild som möjligt av BO.

Jag försöker förstå LW och de val hon
gjorde.
Jag försöker också förstå SD och HD och
de val de gjort och varför.

Jag tycker att det intressant att se vilka
konstiga val människor gör och vad de
valen kan få för konsekvenser.

LW är död, det kan ingen ändra på nu
men om vi kan förstå varför så kan det
kanske rädda någon i framtiden från att
göra samma val som de inblandade i
detta fall har gjort.

Det kan få tjäna som varning till andra.
Men bara om vi vågar/orkar se sanningen
som den är utan att försköna.

Jag är intresserad av sanningen. Inte av
efterkonstruktioner för att skydda någons
rykte eller eftermäle.

Men det är inte de val som LW gjorde som är anledningen till att hon är död.

Enormt många människor gör dåliga val.
Enormt mycket sämre val än LW.

T ex ett dåligt val som en del gör, det är att döda.
Det finns människor som är kriminella, som förstör livet för andra. Som är otrogna och ljuger...
Det finns människor som dödar....

Vad man kan säga är att om du ser att någon är kontrollerande mot dig, bör du snabbt dra dig ur. Om det har gått långt, ta hjälp av polis, vänner, kvinnojourer, dokumentera, flytta, byt namn. Skaffa larm.

Det hjälper inte alltid. Kvinnor (och män) blir dödade ändå.

De som dödades, vilka dåliga val gjorde de tänker du?

Det dåliga val L*ena gjorde, det var att hon öppnade dörren för en kontrollerande man. En man som gjorde (förmodligen)ett lååååångt mycket sämre val....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in