2019-09-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst var det så att paret D försökte få tid att läka men inte kunde slippa ifrån LW eftersom dom hade catchingen gemensamt.
Utsiktslöst att försöka förbjuda LW att catcha. Dom skulle gett med sig och brutit upp från Örebro vilket säkert diskuterats i familjen. Så långt kom det aldrig så att mörda henne syns vara det alt, som återstod.

Det enda alternativ som återstod!?!? Vilken fruktansvärd teori och jag förstår inte hur du kan hålla fast vid din tro på att LW på något sjukt sätt skulle "förtjänat sitt eget öde".
Citera
2019-09-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Istället för att avlägsna sig från LW flyttade HD riktigt nära henne så att hon kunde se henne och vara nära henne precis varje dag.
I min värld är det ett mycket udda beteende om hon ville ta avstånd.
Det tyder på att det var viktigare för HD att kontrollera vad LW gjorde än att försöka avbryta kontakten.
I min värld tror jag inte att HD flyttade nära LW för att ha uppsikt över henne.

Jag tror att det är så enkelt att HD ville bo i området för sina barns skull. Det är inte så ofta lägenheter är till salu i det området. Säkert jobbigt för barnen att dom ska separera och att HD försökte göra det så enkelt som möjligt för barnen. Kan gå mellan föräldrarna som de vill och gå kvar i samma skola.
Citera
2019-09-09, 10:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Var sanningen ligger, det vet vi inte riktigt. Ett står emellertid klart, han talar inte sanning med den version han ger på geosidan. Och därmed faller hans trovärdighet mycket i mina ögon.
Fast det SD enligt dig skriver på den där geosidan är ju, till skillnad från det mesta i den här tråden, en falsifierbar uppgift. Han hävdar alltså att det skall finnas dokumentation, som polisen har läst, och som visar att LW förutom den version hon lämnade i polisanmälan också skall ha lämnat en annan version som överensstämmer med SD:s egen:
Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.
Till skillnad från dig har jag ingen uppfattning alls om vad som är sant eller inte i den här soppan, eller om den där texten överhuvudtaget kommer från SD själv. Men stämmer det här så har ju Åsa Hiding onekligen ett problem.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-09 kl. 11:04.
Citera
2019-09-09, 10:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Den version som man får av två parter som träter är inte ofta olika, det ligger lite i sakens natur.
Det som din källa berättar överensstämmer till viss del med den som SD lämnat till charkoals vän (nedan).
Det ligger en antydan i bägges beskrivningar att SDs del i anmälningarna inte stämmer och att skulden ligger på LW.
Var sanningen ligger, det vet vi inte riktigt. Ett står emellertid klart, han talar inte sanning med den version han ger på geosidan. Och därmed faller hans trovärdighet mycket i mina ögon.

Man kan ändå konstatera att SD inte är sanningsenlig till skribenten nedan, det vi vet om anmälningarna via media stämmer inte med det som SD berättar på geoasidan. Vi vet tex att att anmälningarna inte lades ner direkt.

Jag har svårt att tro att den version som SD lämnar till sina vänner stämmer med verkligheten. Det är uppenbart att han försöker inte bara tona ner sin del, utan helt lägga skulden på LW.
Jag köper inte den versionen.

[/spoiler]

Inte jag heller! SD:s försök att rentvå sig själv efter bilincidenten kan inte jag tro på det minsta! Han har även nu försökt rentvå sig själv och svär på att han är oskyldig till mordet på Lena. Vilket vi vet inte stämmer! Så jag tror inte ett dyft på hans version av verkligheten!
Citera
2019-09-09, 10:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Är det denna JH du menar?
För mig är han för mordet väldigt konturlös.

Och av vad som framkommit i tråden vet vi inte om han verkligen var gift eller inte, under skilsmässa eller redan skild när de träffades. Jag kan inte riktigt koppla ihop det med mordet och därför har jag inte lagt detta på minnet. Det ligger så många år tillbaka i tiden och vad jag kan se från tråden blev hon inte utesluten från församlingen på grund av detta.

Jag vet inte om det har någon betydelse för mordet heller om hon nu själv valde att lämna församlingen på grund av detta. Men vet vi att det var anledningen?

Schazz har väl fört in denna person i tråden (?) eller iaf lagt in en del inlägg som ligger och pyr, men jag fick aldrig riktigt klart för mig vilken roll det hela skulle kunnat spela för mordet?

Enligt polisen leder inga spår in i någon församling.
Nu sitter dessutom en person på sannolika och ytterligare en är misstänkt, men inte häktad. De har inga kopplingar till kyrkan.

Som jag ser det lägger jag denna JH till hatthyllan igen.

Denna JH?:

Som jag har förstått det så bytte LW
församling efter skilsmässan med UW.

I den nya församlingen så inledde hon
ett förhållande med den gifte JH.
Detta skapade konflikter även med den
nya församlingen.
Men jag har förstått det som att hon
fortfarande var medlem där vid sin död.

Det tyder på att LW var gränslös och
utan moral. Hon tog vad hon ville ha
utan att ta någon hänsyn till fru och
barn i mannens familj.

För att förstå motivet så är det viktigt
att ha en så sann bild som möjligt av BO.

Jag försöker förstå LW och de val hon
gjorde.
Jag försöker också förstå SD och HD och
de val de gjort och varför.

Jag tycker att det intressant att se vilka
konstiga val människor gör och vad de
valen kan få för konsekvenser.

LW är död, det kan ingen ändra på nu
men om vi kan förstå varför så kan det
kanske rädda någon i framtiden från att
göra samma val som de inblandade i
detta fall har gjort.

Det kan få tjäna som varning till andra.
Men bara om vi vågar/orkar se sanningen
som den är utan att försköna.

Jag är intresserad av sanningen. Inte av
efterkonstruktioner för att skydda någons
rykte eller eftermäle.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-09 kl. 10:27.
Citera
2019-09-09, 10:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Som jag har förstått det så bytte LW
församling efter skilsmässan med UW.

I den nya församlingen så inledde hon
ett förhållande med den gifte JH.
Detta skapade konflikter även med den
nya församlingen.
Men jag har förstått det som att hon
fortfarande var medlem där vid sin död.

Det tyder på att LW var gränslös och
utan moral. Hon tog vad hon ville ha
utan att ta någon hänsyn till fru och
barn i mannens familj.

För att förstå motivet så är det viktigt
att ha en så sann bild som möjligt av BO.

Jag försöker förstå LW och de val Jon gjorde.
Jag försöker också förstå SD och HD och
de val de gjort och varför.

Jag tycker att det intressant att se vilka
konstiga val människor gör och vad de
vaken kan få för konsekvenser.

LW är död, det kan ingen ändra på nu
men om vi kan förstå varför så kan det
kanske rädda någon i framtiden från att
göra samma val som de inblandade i
detta fall har gjort.

Det kan få tjäna som varning till andra.
Men bara om vi vågar/orkar se sanningen
som den är utan att försköna.

Jag är intresserad av sanningen. Inte av
efterkonstruktioner för att skydda någons
rykte eller eftermäle.

Källa på att hon inledde en affär med JH? Eller bara smutskastning nu igen? Din personliga vendetta mot Lena är skrämmande!
Citera
2019-09-09, 10:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
I min värld tror jag inte att HD flyttade nära LW för att ha uppsikt över henne.

Jag tror att det är så enkelt att HD ville bo i området för sina barns skull. Det är inte så ofta lägenheter är till salu i det området. Säkert jobbigt för barnen att dom ska separera och att HD försökte göra det så enkelt som möjligt för barnen. Kan gå mellan föräldrarna som de vill och gå kvar i samma skola.

Finns ju fler hus i samma kvarter där man inte har uppsikt över LW:s bostad....
Citera
2019-09-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns ju fler hus i samma kvarter där man inte har uppsikt över LW:s bostad....
Så klart det finns flera hus i området... men inte många som är till salu i området. Jag tror att HD fick hålla till godo med som fanns... olyckligtvis var det granne med LW (jag tror inte att det låg någon planering bakom). Husen/bostadsrätterna i Hjärsta är inte så ofta till salu.
Citera
2019-09-09, 10:35
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Istället för att avlägsna sig från LW flyttade HD riktigt nära henne så att hon kunde se henne och vara nära henne precis varje dag.
I min värld är det ett mycket udda beteende om hon ville ta avstånd.
Det tyder på att det var viktigare för HD att kontrollera vad LW gjorde än att försöka avbryta kontakten.

Jag vet ju inte hur HD resonerade över huvud taget. Så tighta som SD och HD har varit verkar det onödigt dyrt att flytta till eget. (Särskilt med tanke på hur tighta de har varit efteråt. I ljuset av det verkar det vara dåligt använda pengar, men de kanske har kunnat vara så tighta tack vare att HD gav sig själv lite distans till förhållandet?) Jag kan väl förstå hur man som bedragen partner kan känna ett behov av att bevara/upprätthålla sin integritet och därför absolut vilja ha en egen bostad. Vem vill sitta i knät på samma person som har bedragit en så grundligt, vare sig ekonomiskt eller på andra sätt? Men hur många bostäder kan rimligen ha funnits på marknaden vid den tidsperiod då det var aktuellt? Hela det där med att hon valde att bo nära LW i något illvilligt konspiratoriskt syfte känns lite väl mycket som hämtat från ett manus till en film med Hannibal Lecter.

Jag vet inte vad jag ska göra av HD, men rollen som andra halvan av ett mördarpar där båda platsar som den psykopatiska ondskan personifierad känns lite överdriven. Det kan ju lika gärna vara så att hon tyckte att det var jättejobbigt att se sig tvungen att flytta till en bostad som låg så nära den kvinna som hade kränkt henne i flera år.

(När jag läser vad jag har skrivit här så inser jag att det kan uppfattas som en kraftfull markering mot just ditt resonemang, hoppsan. Så är det inte, men jag verkar funka så att jag går och funderar och sen blir det ett inlägg som får mig att till sist skriva något...)

Kan inte någon vänlig själ, ni är ju flera begåvade researchers här i tråden, kolla hur många bostäder som såldes i området inom ett lämpligt intervall, så blir det lite lättare att avgöra hur man ska tolka HD:s val av adress.
Citera
2019-09-09, 10:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag vet ju inte hur HD resonerade över huvud taget. Så tighta som SD och HD har varit verkar det onödigt dyrt att flytta till eget. (Särskilt med tanke på hur tighta de har varit efteråt. I ljuset av det verkar det vara dåligt använda pengar, men de kanske har kunnat vara så tighta tack vare att HD gav sig själv lite distans till förhållandet?) Jag kan väl förstå hur man som bedragen partner kan känna ett behov av att bevara/upprätthålla sin integritet och därför absolut vilja ha en egen bostad. Vem vill sitta i knät på samma person som har bedragit en så grundligt, vare sig ekonomiskt eller på andra sätt? Men hur många bostäder kan rimligen ha funnits på marknaden vid den tidsperiod då det var aktuellt? Hela det där med att hon valde att bo nära LW i något illvilligt konspiratoriskt syfte känns lite väl mycket som hämtat från ett manus till en film med Hannibal Lecter.

Jag vet inte vad jag ska göra av HD, men rollen som andra halvan av ett mördarpar där båda platsar som den psykopatiska ondskan personifierad känns lite överdriven. Det kan ju lika gärna vara så att hon tyckte att det var jättejobbigt att se sig tvungen att flytta till en bostad som låg så nära den kvinna som hade kränkt henne i flera år.

(När jag läser vad jag har skrivit här så inser jag att det kan uppfattas som en kraftfull markering mot just ditt resonemang, hoppsan. Så är det inte, men jag verkar funka så att jag går och funderar och sen blir det ett inlägg som får mig att till sist skriva något...)

Kan inte någon vänlig själ, ni är ju flera begåvade researchers här i tråden, kolla hur många bostäder som såldes i området inom ett lämpligt intervall, så blir det lite lättare att avgöra hur man ska tolka HD:s val av adress.

Vad jag inte förstår är varför hon behövde
flytta från huset.
Om maken har varit otrogen i 6 år så
borde det väl vara han som får flytta?
Det vore väl det minsta han kunde göra
för att ta någon konsekvens av sitt val?
Citera
2019-09-09, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Inte jag heller! SD:s försök att rentvå sig själv efter bilincidenten kan inte jag tro på det minsta! Han har även nu försökt rentvå sig själv och svär på att han är oskyldig till mordet på Lena. Vilket vi vet inte stämmer! Så jag tror inte ett dyft på hans version av verkligheten!

Personligen tycker jag att man får en fin uppvisning i just det som MV pratar om; att SD slirar på sanningen.

Ser också att jag skrivit "Den version som man får av två parter som träter är inte ofta olika,".
Men det ska naturligtvis stå "inte sällan olika .
Citera
2019-09-09, 10:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Personligen tycker jag att man får en fin uppvisning i just det som MV pratar om; att SD slirar på sanningen.

Ser också att jag skrivit "Den version som man får av två parter som träter är inte ofta olika,".
Men det ska naturligtvis stå "inte sällan olika .

Jag läste nog den meningen sex ggr i nån form av halvdvala. Det är för mig f.ö. en angelägen fråga även av andra skäl: var på Flashback kan man få tillbaka förlorad tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in