2019-09-09, 11:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
GW har varit fel ute förut, särskilt när han ger kommentarer i tidigt skede.

Har GW fel om att det är allmänt känt inom poliskretsar att KL varit ute efter HOL? Är det inte allmänt känt inom polisen? Är det det du menar? Utfärdat kontaktförbud?
Citera
2019-09-09, 11:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kan du hinta mer om KL:s föräldrar ? Båda dör ju inom några månader samma år, av vadå ?
Fick dom bra åldringsvård eller fick KL rycka in där också och ta hand om sina föräldrar inför slutet ?
Hur agerade HOL under denna tidsperiod ?

Jag vet tyvärr inte mycket om den tidsepoken. Det var nytt för mig att även pappan dog samma år.
Mina erfarenheter av Karin sträcker sig ca 5 år bakåt från idag, och jag har inga egna intryck från tidigare händelser annat än pratet och upplevelser som andra delgivit.
Citera
2019-09-09, 11:34
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har GW fel om att det är allmänt känt inom poliskretsar att KL varit ute efter HOL? Är det inte allmänt känt inom polisen? Är det det du menar? Utfärdat kontaktförbud?

Inte ovanligt att folk jävlas med varandra vid skilsmässa och vårdnader nej !
Men denna man har nog fler fiender än kreti och pleti, iom sitt jobb.
Citera
2019-09-09, 11:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323

Det finns inga medicinska utlåtanden om den påstådda hjärnblödningen eller dess omfattning. Vetenskapen vet för övrigt en hel del om hjärnblödningar. Jag antar att du menar att huxflux innebär att den inte orsakats av yttre våld.

Du menar; Det finns inga för flashback kända utlåtanden?
Tro mig, det finns i verkligheten.
Korrekt - Hjärnblödningen har inte orsakats av något yttre våld.
Citera
2019-09-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Igår laddade TV4-morgon upp att han minsann skulle uttala sig, men han sa ingenting som inte redan står i tidningarna. I sin krönika gissar han bara blint.

Jag tror förvisso man hittills ligger rätt i anledning bakom mordförsöket. Karin sitter där hon ska just nu.
Men det kan bli svårt att nysta ut.
Jag är rätt säker på att skytten är högst otippad - Någon väldigt random halvbuse som kanske inte ens förekommer i ASPen, som hon planerat ihop med på ett relativt osynligt vis.

Dagens häktning kommer gå igenom, men enbart mallenligt som en utredningshäktning i två veckor. Jag tror inte man har några riktiga bevis ännu.
Nästa häktningsomgång kommer bli omöjlig om man inte plockat in skytten tills dess.

Eftersom hon häktas på sannolika skäl kan jag tro att de kanske har hittat tekniska bevis i mobil och/eller dator. Frågan är om en åklagare vågar häkta henne på så lösa boliner som enbart misstanke pga tidigare brottsliga meriter.
Citera
2019-09-09, 11:40
Medlem
Citat:

Har den ärftliga orsaker? Är ju en stor riskfaktor i sådana fall. Andra orsaker ka vara rökning, stress och alkoholmissbruk.
Citera
2019-09-09, 11:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom hon häktas på sannolika skäl kan jag tro att de kanske har hittat tekniska bevis i mobil och/eller dator. Frågan är om en åklagare vågar häkta henne på så lösa boliner som enbart misstanke pga tidigare brottsliga meriter.

Jag gissar starkt på att hon befanns på plats är fullständigt för sannolika skäl i detta första skede.
Det är ett bevis per rättstolkning.
Sedan är det ett ganska svagt polisiärt bevis. Där krävs mer.
Citera
2019-09-09, 11:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Jag vet tyvärr inte mycket om den tidsepoken. Det var nytt för mig att även pappan dog samma år.
Mina erfarenheter av Karin sträcker sig ca 5 år bakåt från idag, och jag har inga egna intryck från tidigare händelser annat än pratet och upplevelser som andra delgivit.

Ok-tack för all info i ala fall.
Syrran dog nyligen, vet du vad och hur i syrrans fall ?
Citera
2019-09-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det har väl inte skett något mord på Norr Mälastrand nu heller om vi ska vara petiga?

Skulle tro att det är morden på Norr Mälarstrand 24 år 1932 som åsyftas, de sk "von Sydowska morden".

Boken "I skuggan av ett brott" rekommenderas om man vill veta mer.
Citera
2019-09-09, 11:46
Medlem
Jaha..Nu sköts han i en lägenhet åxå..Snurr snurr https://www.svt.se/svttext/tv/pages/109.html
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Ok-tack för all info i ala fall.
Syrran dog nyligen, vet du vad och hur i syrrans fall ?

Tyvärr, vet inget om systern heller, annat än att det länge varit mycket gles kontakt mellan systrarna.
Citera
Medlem
Citat:

Med tanke på de många juridiska turerna så hade det förstått framkommit ett fullständigt medicinskt utlåtande i något av KL:s många försvarstal. Du missar att det pågått en vårdnadstvist i en herrans massa år, med omfattande dokumentation som följd. Eller är det verkligheten enligt dig?

KL verkar på sin höjd ha fått sitt beteende observerat och hennes egen beskrivning av sina problem och påstådda symptom bedömda av läkare. Jag är absolut ingen expert på hjärnblödningar och/eller stroke, men man använder ju beprövade metoder för att fastställa dessa åkommor. T ex röntgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in