2019-09-09, 11:10
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JennyYukebox
HOL undermålig advokat? Haha jo tjena. Du verkar ju anse dig kompetent nog att kommentera advokaters duglighet, så förklara gärna vad som var så undermåligt hanterat i just det målet.

Du som nyreggad borde veta att det blir OT här, besök ASAP-tråden och läs på om HOL.

Då har ju en stor pusselbit landat på plats att båda hennes föräldrar bodde i 62:an och sen "gåvade" lägenheten till henne och HOL. HOL kan också anses som bidragande orsak till hennes fall då han med nöd och näppe klarat sig från 2 grova misshandelsfall som kan anses som trovärdiga.

Däremot håller jag inte med om att hjärnblödning inte kan uppstå genom misshandel, grabbens bästa polare har varit i en del hocky-fighter med både handskar och klubbor och fick en hjärnblödning, då handlade det om ett större blodkärl som brast och det blev bråttom att öppna skallen på kirurgen.
Tog runt 2 år att ta sig någorlunda tillbaka, så jag börja ana vad som skedde innaför väggarna i 62:an.

Språkbruket hos en del av de nyreggade här, pekar på att det även är 2 läger inom samfundet gällande HOL och hans agerande. Ni får gärna pm:a mig om vad som hände hos Altin tidigarte, det börjar anas en röd tråd i denna tragedi.

Vad gäller GM tror jag fortfarande på en indrivnings-klant och inte en torped, och polisen har saker att förklara kring den polisbil som var parkerad utanför timmen innan skotten föll, det här klanteriet med torpeder som skall mörda och poliser på plats innan dådet går helt enkelt inte ihop.

Jag gissar att HOL ringde snuten runt 8 då en indrivare stod utanför och ringde /bankade, snuten kom och indrivaren gick och gömde sig någonstans (kan ha haft medhjälpare som satt på parksoffan utanför porten). Sen åker snuten iväg och indrivaren står då i trapphuset och ser hur HOL går ut för att låsa-resten vet vi vad som hände (obs-detta är en ren gissning)
Citera
2019-09-09, 11:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Bara en enda av dessa påstådda domar har kommit fram här i tråden; den där hon påstods ha bitit HL's kompis (vilket rätten inte fann stöd för, för övrigt). Då dömdes hon visserligen för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Men var finns bevis/domar kring resten av det du påstår? Ärendet med torpeden 2015 lades ju ner, där fanns inga bevis. Detta med hunden, utreddes detta av polis, blev det något åtal, finns det överhuvudtaget några belägg för det utöver vad en anonym person skrivit på en Facebook-sida för några år sedan? Inte ens media verkar ha tagit del av några andra domar än den om våldsamt motstånd.

Om dessa "domar" i plural du nämner är så graverande, kan du då inte lägga upp dom för att styrka ditt påstående? Enligt vad du skriver har du ju läst dom allihop och bör väl därför ha tillgång till dessa.

Snälla nån. När till och med Leif GW säger att det är allmänt känt inom poliskretsar att kvinnan varit ute efter mannen i tio års tid och hon nu blivit häktad. Domarna finns länkade längre bak i tråden. Skrev jag att det fanns någon dom på hundärendet? Nej. Skrev jag att det fanns en dom om torped 2015? Nej. Jag skrev bara att läser man domarna mot henne så framgår att hon både kan slåss och bitas, som svar på att en person skriver att det finns inget våldsamt i henne. Hon ger en polisman ett knytnävsslag i ansiktet och polisen får lyfta henne ur bilen.
Citera
2019-09-09, 11:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Det är ingen hemlighet att ASAP sparkade honom för att han inte dök upp på häktningsförhandlingarna utan skickade en biträdande jurist istället. Jag har svårt att se att HOLs engelska skulle vara problemet.

Men ni som lyfter denna HOL till skyarna. Gör er hemläxa ta ut hans fall från TR och HR, gör er egen analys och sen får vi se om ni anser att han är en stjärna eller en bluff. Det är samma som en anfallare i fotboll, det är bara se på hans statistik. Sedan kan man ha vilken åsikt man vill om denne men statistik i längden ljuger sällan.

Vaddå? Ska hans havanden och göranden på jobbget föringa att (troligen/ möjligen) hans f.d försökt mörda honom?
Citera
2019-09-09, 11:15
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Det fanns ju inga bevis alls för att KL 2015 försökt leja en torped, FÖRUTOM att en snubbe själv ringde polisen och påstod att hon försökt leja honom. Även det skulle ju kunna varit ett upplägg någon annan planerat för att sätta dit henne eller sprida misstankar om henne. Inte svårt att betala nån skummis 10 000 i cash för att påstå att KL kom fram till honom i nån gränd och erbjöd honom pengar för att döda hennes ex-man.

Många konspirationsteorier är just kittlande teorier men i detta fall är mönstret tydligt: KL verkar vara en psykiskt sjuk person som HOL försökt freda sig mot (besöksförbud mm). Tycker det låter helt rimligt att hon 2015 försökte anlita en torped. Tyvärr säkrade torpeden (och polisen) ingen teknisk bevisning (inspelning etc) av när hon gav uppdraget så ärendet lades ner.
Citera
2019-09-09, 11:17
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Snälla nån. När till och med Leif GW säger att det är allmänt känt inom poliskretsar att kvinnan varit ute efter mannen i tio års tid och hon nu blivit häktad. Domarna finns länkade längre bak i tråden. Skrev jag att det fanns någon dom på hundärendet? Nej. Skrev jag att det fanns en dom om torped 2015? Nej. Jag skrev bara att läser man domarna mot henne så framgår att hon både kan slåss och bitas, som svar på att en person skriver att det finns inget våldsamt i henne. Hon ger en polisman ett knytnävsslag i ansiktet och polisen får lyfta henne ur bilen.

GW har varit fel ute förut, särskilt när han ger kommentarer i tidigt skede.
Citera
2019-09-09, 11:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
GW har varit fel ute förut, särskilt när han ger kommentarer i tidigt skede.

Han vet ingenting om det här ärendet eller historiken annat än väldigt ytlig info.
Citera
2019-09-09, 11:22
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han vet ingenting om det här ärendet eller historiken annat än väldigt ytlig info.

Exakt han föll som många andra för drevet. Fortsätter utredningen såhär så kommer det aldrig bli uppklarat. Tror de är helt fel ute, vilket gynnar GM som får en bra rökridå.
Citera
2019-09-09, 11:23
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Bara en enda av dessa påstådda domar har kommit fram här i tråden; den där hon påstods ha bitit HL's kompis (vilket rätten inte fann stöd för, för övrigt). Då dömdes hon visserligen för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Men var finns bevis/domar kring resten av det du påstår? Ärendet med torpeden 2015 lades ju ner, där fanns inga bevis. Detta med hunden, utreddes detta av polis, blev det något åtal, finns det överhuvudtaget några belägg för det utöver vad en anonym person skrivit på en Facebook-sida för några år sedan? Inte ens media verkar ha tagit del av några andra domar än den om våldsamt motstånd.

Om dessa "domar" i plural du nämner är så graverande, kan du då inte lägga upp dom för att styrka ditt påstående? Enligt vad du skriver har du ju läst dom allihop och bör väl därför ha tillgång till dessa.

De finns upplagda i tråden
Citera
2019-09-09, 11:29
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:

Kan du hinta mer om KL:s föräldrar ? Båda dör ju inom några månader samma år, av vadå ?
Fick dom bra åldringsvård eller fick KL rycka in där också och ta hand om sina föräldrar inför slutet ?
Hur agerade HOL under denna tidsperiod ?

Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
De finns upplagda i tråden
Lägg då ut länkadresserna istället för att mucka med deltagarna.
Citera
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som kan sammanfatta vad Karin och Henriks konflikt handlat om? Barnen? Pengar?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Exakt han föll som många andra för drevet. Fortsätter utredningen såhär så kommer det aldrig bli uppklarat. Tror de är helt fel ute, vilket gynnar GM som får en bra rökridå.

Igår laddade TV4-morgon upp att han minsann skulle uttala sig, men han sa ingenting som inte redan står i tidningarna. I sin krönika gissar han bara blint.

Jag tror förvisso man hittills ligger rätt i anledning bakom mordförsöket. Karin sitter där hon ska just nu.
Men det kan bli svårt att nysta ut.
Jag är rätt säker på att skytten är högst otippad - Någon väldigt random halvbuse som kanske inte ens förekommer i ASPen, som hon planerat ihop med på ett relativt osynligt vis.

Dagens häktning kommer gå igenom, men enbart mallenligt som en utredningshäktning i två veckor. Jag tror inte man har några riktiga bevis ännu.
Nästa häktningsomgång kommer bli omöjlig om man inte plockat in skytten tills dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Om uppgifterna stämmer att KL kör "no comments" så rimmar det illa med att vara oskyldig, för vore hon det skulle hon väl ändå ha mer att säga till sitt försvar.

KL borde vara ganska törstig vid det här laget... Imponerande i sånt fall att hon klarar av att knipa käft i tre dygn. Eller så är hennes alkoholproblematik uppförstorad och det egentliga problemet är hennes genomgående personlighetsstörning.

Citat:
Hjärnblödningen är inte relevant mot yttre våld. Den uppstod huxflux egentligen.

Det finns inga medicinska utlåtanden om den påstådda hjärnblödningen eller dess omfattning. Vetenskapen vet för övrigt en hel del om hjärnblödningar. Jag antar att du menar att huxflux innebär att den inte orsakats av yttre våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Helt otroligt att folk spekulerar om HOL skulle ha iscensatt det själv.

KL hade nog säkert själv både kunnat lansera den teorin. Eller iscensatt en liknande händelse mot sig själv!

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast det som skiljer andra trådar är att inflytelserika/fina människor letat sig in på flashback (som står bakom den manipulerande KL?, kvinnorättskämpar?) som till och med ger sig i kast att säga att MSM svartmålat KL och säger att den pappa som man ser av dotterns blogg är varmt omtyckt är ett skithål.
Känns som starka, manipulerande krafter när man till och med vill förtala MSM att de är helt fel ute.

Ja... Många är måna om sitt eget skinn när det nu visat sig att en galning fått husera i rättsväsendets korridorer i flera år. Levt på skattemedel både som yrkesverksam och sjukskriven. Mycket sura miner hos en stor del av allmänheten om detta blev känt. Så det skylls på diverse tvister, skilsmässa och hjärnskador mm... Helt ovidkommande när KL bevisligen har noll respekt för lagar och förordningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Hon är snart ute igen. Blir hon fälld lär hon inte sitta mer än 3-4 år max. Kanske redan ute efter 2. Och hon känns inte som personen som ger sig. Så länge hon lever så får nog HOL svettas lite på nätterna. Är inte avundsjuk på hans tillvaro direkt.

Det är nog faktiskt inte ett helt omöjligt scenario... Finns det ingen länk till han som sköt så är det näst intill omöjligt att bevisa anstiftan.

Citat:
[Inte ens media verkar ha tagit del av några andra domar än den om våldsamt motstånd. Om dessa "domar" i plural du nämner är så graverande, kan du då inte lägga upp dom för att styrka ditt påstående?

Eller så läser du media, som du själv hänvisar till, istället för att ödsla tid på att ifrågasätta underbyggda fakta.

Citat:
I april 2016 godkände åklagaren ett kontaktförbud med hänvisning till att det fanns ”på grund av särskilda omständigheter risk för att XX kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera” advokaten. – Hon meddelades ett kontaktförbud som varade i fyra månader under 2016. Bakgrunden till det kan jag inte gå in på eftersom det inte är offentligt, säger chefsåklagare Joakim Zander till Aftonbladet.

Citat:
För ungefär ett år sedan dömdes kvinnan för våldsamt motstånd till dagsböter. Enligt domen var hon vid två tillfällen våldsam när hon omhändertogs av polis. Bland annat ska hon ha riktat sparkar mot flera poliser. Själv nekade kvinnan till brott.

Under 2016 dömdes hon för våld mot tjänsteman samt våldsamt motstånd då hon i samband med ett omhändertagande sparkade och slog en polis i ansiktet. Dessutom åtalades hon för misshandel av en annan man, men frikändes.

I slutet av 2017 var kvinnan också misstänkt för misshandel och hemfridsbrott mot en vän som arbetade som polis – men den utredningen lades ner i brist på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in