Citat:
Du som nyreggad borde veta att det blir OT här, besök ASAP-tråden och läs på om HOL.
Då har ju en stor pusselbit landat på plats att båda hennes föräldrar bodde i 62:an och sen "gåvade" lägenheten till henne och HOL. HOL kan också anses som bidragande orsak till hennes fall då han med nöd och näppe klarat sig från 2 grova misshandelsfall som kan anses som trovärdiga.
Däremot håller jag inte med om att hjärnblödning inte kan uppstå genom misshandel, grabbens bästa polare har varit i en del hocky-fighter med både handskar och klubbor och fick en hjärnblödning, då handlade det om ett större blodkärl som brast och det blev bråttom att öppna skallen på kirurgen.
Tog runt 2 år att ta sig någorlunda tillbaka, så jag börja ana vad som skedde innaför väggarna i 62:an.
Språkbruket hos en del av de nyreggade här, pekar på att det även är 2 läger inom samfundet gällande HOL och hans agerande. Ni får gärna pm:a mig om vad som hände hos Altin tidigarte, det börjar anas en röd tråd i denna tragedi.
Vad gäller GM tror jag fortfarande på en indrivnings-klant och inte en torped, och polisen har saker att förklara kring den polisbil som var parkerad utanför timmen innan skotten föll, det här klanteriet med torpeder som skall mörda och poliser på plats innan dådet går helt enkelt inte ihop.
Jag gissar att HOL ringde snuten runt 8 då en indrivare stod utanför och ringde /bankade, snuten kom och indrivaren gick och gömde sig någonstans (kan ha haft medhjälpare som satt på parksoffan utanför porten). Sen åker snuten iväg och indrivaren står då i trapphuset och ser hur HOL går ut för att låsa-resten vet vi vad som hände (obs-detta är en ren gissning)