2019-09-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vid första skottillfället var det tre lägenheter som träffades och en helt ovidkommande person blev skottskadad på en balkong uppe på femte våningen.

Det låter som om någon ovan eller nervös person hållit i ett automatvapen. När jag första gången sköt med en AK4 på automat så reste sig pipan av kraften. Man fick lära sig att parera för det där. Jag har hört att "stegringstendensen" är ännu mer markant på "Kalashnikovs". Kan det vara så?

Jag har faktiskt helt lagligt provskjutit en AK47 vid ett tillfälle (för knappt ett år sedan), jag uppfattade rekylen som betydligt klenare/mjukare/snällare än från 7,62Nato/.308w (AK4/FNAR).

Dock så anser jag AK47 vara en ergonomisk mardröm, i alla fall den jag provade som hade fällbar kolv.
Men det är ju givetvis en högst subjektiv åsikt.
Citera
2019-09-09, 11:08
Medlem
Signalement på skytten ?
Citera
2019-09-09, 11:09
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Obegripligt att en taxichaufför ens tar en körning till ett sådant område i dagens Sverige. Det kan inte vara obekant för dom som kör taxi att man inte tar körningar dit. I princip självförvållat. Folk har funderat på att flytta därifrån i flera år.

Det behöver inte vara Lennart Pettersson på Taxikurir som kört dit gänget. Mer troligt att chaffisen är nån i den egna befolkningsgruppen. Typ en afrikansk kusin som hankar sig fram med en gammal taximerca, kanske den enda i släkten med ett någorlunda hederligt jobb.
Citera
2019-09-09, 11:09
Medlem
Expressen: Anders Hunderi, 56 känner sig inte trygg i nacka längre och har lovat att han ska flytta därifrån. Jag har bestämt mig för att flytta till Värmdö.

Så Anders ska alltså flytta till Sveriges vitaste exklusiva område och ett område med noll invandrare och han ska fortsätta rösta på sossarna eller sjuklövern?!
Citera
2019-09-09, 11:17
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo han verkar ligga risigt till...2 mordförsök på mindre än 1 månad, min gissning är dock att han kommer försöka hämnas eftersom att han inte dragit än...

Varför skulle han dra? Han är säkrare i sthlm än någon annanstans. Dom som "försökt mörda honom" är ju så inkompetenta att dom kommar att ha i hjäl sig sjäva långt innan dom lyckats få ihjäl den här snubben. Tyvärr så verkar det ju som att oskyldiga råkar illa ut i processen.
Citera
2019-09-09, 11:19
Medlem
Lägg av och prata om läget av skjutningen och om området är bra eller dåligt och vad bostadsrätterna kostar där. Inte superrelevant i det här fallet

Skytten som hoppade ur Audin lär knappast ha den parkerad i ett p-garage under huset som blev beskjutet.

De som blev beskjutna och anlände i taxi kom väl knappast heller från kvarteret?

De kunde lika gärna ha bestämt möte på Djursholm även det kanske är lite mer väktare där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Expressen: Anders Hunderi, 56 känner sig inte trygg i nacka längre och har lovat att han ska flytta därifrån. Jag har bestämt mig för att flytta till Värmdö.

Så Anders ska alltså flytta till Sveriges vitaste exklusiva område och ett område med noll invandrare och han ska fortsätta rösta på sossarna eller sjuklövern?!

Man kan lugnt ta Anders uttalande med en stor påse salt. Ett riktigt nutcase som är ökänd som områdets största babbelkvarn. Såklart han drog på sig en reflexväst och sprang ner för lite attention seeking.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför skulle han dra? Han är säkrare i sthlm än någon annanstans. Dom som "försökt mörda honom" är ju så inkompetenta att dom kommar att ha i hjäl sig sjäva långt innan dom lyckats få ihjäl den här snubben. Tyvärr så verkar det ju som att oskyldiga råkar illa ut i processen.
Skrev det med tanke på att personen jag citerade nämnde att han borde fly landet, eftersom man verkar väldigt angelägna om att mörda honom, men precis som du säger med denna typ av skyttar behöver han nog inte vara alltför orolig.
Citera
2019-09-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biltoken
Lägg av och prata om läget av skjutningen och om området är bra eller dåligt och vad bostadsrätterna kostar där. Inte superrelevant i det här fallet

Skytten som hoppade ur Audin lär knappast ha den parkerad i ett p-garage under huset som blev beskjutet.

De som blev beskjutna och anlände i taxi kom väl knappast heller från kvarteret?

De kunde lika gärna ha bestämt möte på Djursholm även det kanske är lite mer väktare där.

Bara för att det rör sig om fina Nacka eller?

Begriper du inte att det alltid är så. Det är bara tomtar på Flashback som ska tjata om bostadsområde och ge det överdrivet fokus så fort något hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Det behöver inte vara Lennart Pettersson på Taxikurir som kört dit gänget. Mer troligt att chaffisen är nån i den egna befolkningsgruppen. Typ en afrikansk kusin som hankar sig fram med en gammal taximerca, kanske den enda i släkten med ett någorlunda hederligt jobb.

Lugna ner dig lite nu Bengt. Du börjar bli gammal. Tiden när gamla taximercor dominerade gatubilden hos tvivelaktiga friåkare är en svunnen tid. Ganska få taxichaffisar nekar en körning över huvudtaget och varför skulle dom neka en till Sickla??
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-09-09 kl. 11:38.
Citera
2019-09-09, 11:26
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Dessa mördare verkar vara mer än lovligt klantiga. Garanterat skyhöga på något.

Eller så hänger det helt enkelt ihop med vedertagen fakta i följande länk: Kommer måhända gärningsmännen från något specifikt område på kartan?

Fast det kanske man inte får påpeka?
Utgången av gårdagskvällen är inte så märklig om man betänker att lågbegåvade människor med extremt dålig impulskontroll samt konsekvenstänk hanterar automatvapen.
Citera
2019-09-09, 11:32
Medlem
motarbetars avatar
Min bror bor i området, och jag har själv varit där flera gånger. Nu när jag tänker efter tror jag ja inte sett en ända babbe på Alphyddan. Fint område med nybyggda studenbostäder samt nyrenoverade höghus som är bostadsrätter.
Senast redigerad av motarbetar 2019-09-09 kl. 11:41.
Citera
2019-09-09, 11:34
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Det var inte igår man såg en svenne som körde taxi, så du har nog helt rätt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in