2019-09-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Vad har hans meriter som student eller advokat att göra med att han får sympati för att han blivit skjuten?
Du tänker mycket annorlunda; förtjänar alla dåliga studenter och advokater att mördas?

Kan du berätta lite om vem Karin skulle ha anlitat om hon nu, som ju de flesta ändå har som enda eller åtminstone tyngst vägande teori, ligger bakom dådet?

Vad är det för fråga?

Du låter mest som en sensationslysten journalist från någon skola ingen hört talas om.

Att HOL ridit på KLs kompetens och kontaktnät spelar roll och bör sägas till hennes försvar. Karin är anhållen för något som HOL diktat upp inget annat. Rätten får avgöra om de kan finna henne skyldig tills dess är hon lika oskyldig som du och jag.
Citera
2019-09-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ser att frågan varit uppe tidigare, så kan ju lämna en kommentar om det också;
Norr Mälarstrand 62 är i begynnelsen Karin´s föräldrars hem, men det har inte varit hennes tidigare hem innan hon och Henrik fick ta över lägenheten.

Hjärnblödningen är inte relevant mot yttre våld. Den uppstod huxflux egentligen.

Det förklarar varför hon krampaktigt klamrade sig fast i den.

Och då är det än mer oförklarligt varför han inte kunde flytta på sig och låta henne bo kvar i den lägenheten.

Bara på pin kiv?

Dumt egentligen att hon flyttade ut, men samtidigt: om ingen av dem gjorde det då skulle kanske barnen ha blivit föräldrarlösa med tanke på hur det har slagits i den här familjen..

Riktigt trist att Karin riktade ilskan inåt och började supa istället för att försöka komma igen. Men samtidigt är det mänskligt med tanke på fallhöjden.
Senast redigerad av sno 2019-09-09 kl. 10:46.
Citera
2019-09-09, 10:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Jag har känt KL i många år och det finns inget våldsamt i henne. Hon är professionell, trevlig, varm och väldigt generös. Att hon hamnat i denna situation kan helt belastas HOL. Han var en mindre lyckad student vid SU och sedan så lyckades han få in en fot på Althins via KLs kontakter.
Deras äktenskap började knaka redan 2008 då HOL upprepade gånger var otrogen med både män och kvinnor. När KL fick vetskap om detta så konfronterade hon HOL och det var då den fysiska misshandeln började. KL vägrade att polisanmäla honom dels för att hon lade skulden på sig själv och dels för att hon ville skydda sina barn.
.

Även de till synes icke våldsamma kan bli det under tillräckligt jobbiga omständigheter. Ingen mer än de två vet om han misshandlat henne, men det har ju varit prat om otrohet från hans sida enligt ett antal skribenter. Att barnen vittnat åt pappans fördel när det gäller misshandelsanklagelser kan bero på att de vid den tidpunkten har varit väldigt beroende av sin pappa då mamman mådde dåligt. Rädslan att deras enda trygga punkt skulle åka i fängelse, fick dem kanske att ta hans parti.

Kan tänka mig att det varit påfrestande med två som försöker göra karriär samtidigt med två småbarn.
Citera
2019-09-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hon har aldrig strulat i ämbetet, och då menar jag verkligen aldrig. Tvärtom.
Samt hon började frånvara i sas god tid innan hon började haverera på allvar.

Jag möter upp dig på att det var den Karin som fanns innan hon möte svinet HOL. Det är många av oss som också skulle förändras om man ständigt blivit utsatt för förräderi, otrohet och förtal.

I min åsikt har HOL ett stort ansvar för KLs hjärnblödning och mentala tillstånd därefter. Istället för att stötta sin fru har han aktivt försökt att förtala henne, gjort henne oförmögen leva ett normalt liv. Han har därtill försökt att få ta över lägenheten som hon har fått i gåva av sina föräldrar.

Det finns inte en person som KL jobbat med som har något dåligt att säga om henne.
Citera
2019-09-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det här vill vi nog veta mer om...
Om nu KL fick storstryk av HOL, finns det då anledning att misstänka att hjärnblödningen kan ha berott på att HOL använde KL som slagpåse ?

Att HOL var undermålig som advokat framkom ganska klart i ASAP-Rocky målet, och det var en jävla tur för advokatsamfundet, att inte utländsk press kollade upp den 1:a advokaten mer ingående.
Kvarstår då även frågan om KL:s föräldrar bodde i 62:an innan dom själva flyttade in ...

HOL undermålig advokat? Haha jo tjena. Du verkar ju anse dig kompetent nog att kommentera advokaters duglighet, så förklara gärna vad som var så undermåligt hanterat i just det målet.
Citera
2019-09-09, 10:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Vad är det för fråga?

Du låter mest som en sensationslysten journalist från någon skola ingen hört talas om.

Att HOL ridit på KLs kompetens och kontaktnät spelar roll och bör sägas till hennes försvar. Karin är anhållen för något som HOL diktat upp inget annat. Rätten får avgöra om de kan finna henne skyldig tills dess är hon lika oskyldig som du och jag.

HOL har diktat upp en totalt osann anklagelse mot Karin. Är det det du tror? Eler t o m tror dig veta?
Har du någon alternativ misstanke? Jobbrelaterad ex v?
Citera
2019-09-09, 10:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag möter upp dig på att det var den Karin som fanns innan hon möte svinet HOL. Det är många av oss som också skulle förändras om man ständigt blivit utsatt för förräderi, otrohet och förtal.

I min åsikt har HOL ett stort ansvar för KLs hjärnblödning och mentala tillstånd därefter. Istället för att stötta sin fru har han aktivt försökt att förtala henne, gjort henne oförmögen leva ett normalt liv. Han har därtill försökt att få ta över lägenheten som hon har fått i gåva av sina föräldrar.

Det finns inte en person som KL jobbat med som har något dåligt att säga om henne.

Men varför skulle HOL vilja utsätta henne för allt detta?
Citera
2019-09-09, 10:37
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Rätten får avgöra om de kan finna henne skyldig tills dess är hon lika oskyldig som du och jag.
Självklart är hon oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Hon är dock huvudmisstänkt och du har väl ändå förmåga att tänka större än vad ditt tunnelseende-inlägg ger vid handen?

Tidigare i tråden har fyra olika alternativ lyfts fram:
• Den person hon var god man till. (Fredr*ik Ola*fse*n)
• Den person som hotade personerna i djuraffären
• Någon bekant suparkompis från krogen
• Någon hon hittat via sitt arbete i rättssalen

Har du inte någon egen teori och tanke om vem hon kan ha anlitat?

(Att du anser att dåliga studenter, urusla advokater och otrogna äkta makar ska skjutas får stå för dig och kan väl ge oss andra en fingervisning om din egen trasiga moraliska kompass.)
Citera
2019-09-09, 10:39
Medlem
Citat:

Hmm… en nyreggad med enda uppgift att smutskasta HOL. Varför i hela fridens namn tror du vi ska ta dig som ett sanningsvittne? Flashback är full av sådana nyreggade. Det är lika dant i alla trådar där någon vill räta ut frågetecken. Nädu, ta inte oss alla för givna för din smutskastning. När du skriver svinet HOL liknar du på pricken de nyreggade som kommer hit med sin egen agenda.
Citera
2019-09-09, 10:46
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Håller med, men de kanske var ute på en båt. Ja, hon verkar definitivt vara osynlig på nätet. Har försökt att söka på cockerspanieln Ester för uppfödare brukar vilka fota sina valpars blivande ägare.

Aldrig hört att uppfödare gör, det måste vara ett nytt fenomen isf.
Citera
2019-09-09, 10:46
Medlem
Sleipner08s avatar
P4 stockholm meddelade just att den anhållna personen är begärd häktad för anstiftan till mord. Häktningsförhandling senare idag troligen innan 12.
Citera
2019-09-09, 10:47
Medlem
En person (KL?) begärd häktad för anstiftan. Häktningsförhandling senare under dan.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3261212
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in