2019-09-09, 06:38
Medlem
●Lena Wesström bringades om sitt liv genom en planläggning av minst två personer.

●Själva den bakomliggande orsaken till mordet är förbisedd av många.

●Gärningspersonerna valde ut ett passande tillfälle för att då ... kunna bringa sitt utvalda offer om livet, dess för innan, hade minst en av Gärningspersonerna försäkrat sig om vissa omständigheter, så och även om sitt då utvalda offer.

●En enda Gärningsperson hade aldrig klarat av detta mordet allena.

●Mordet ägde inte rum i affekt eller någon form av bråk som eskalerat fram till ett mord.

●Så otroligt sönderslagen som offret blev, visar i sin tur på ett fruktansvärt och brutalt samt hänsynslöst inre hat från dödsmisshandlaren och att ifrågavarande hade uppsåt att bringa sitt då ... utvalda offer om livet.

●Från Byalagsgatan till Rättarevägen och sedan därifrån bakom den nattliga ridån av bullerplanket, urtvättades Gärningspersonen's inre hat i en förvrängd verklighet då tiden för ett ögonblick stannat upp för att se döden i vitögat.

●Flera villospår blev utplacerade, och högst troligast också varit en del av planeringen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Alla förundrande.

Du påstår att många är förundrande över att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding nu har låtit sig deklarerat att även HD är misstänkt som delaktig person gällande det dåvarande mordet av den om livsbringade Lena Wesström.

Jag förstår över huvud taget inte, hur du, inklusive några andra kan förundras över att verkligheten i själva verket talar sitt klarspråk.

Det hela började år 2011 och avslutades med att Lena Wesström lät sig berätta för en nära trogen vän att "Nu har det skurit sig rejält mellan mej och Stef*n" .... men som du säkert känner till så berättade även Lena Wesström för sin trogna vän om ett speciellt föremål som var konnekterat till Stef*n ... och du har ju tidigare framfört inom tråden att du mycket väl känner det dåtida paret Davidss*n ... och därför har jag mycket svårt för att kunna förstå varför du förundras över detta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-09, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bara för att du av någon anledning
hatar MH så betyder inte det att hon
har mördat LW.
Det blev många fel i ditt inlägg ovan!

Varför skulle jag hata någon... har jag skrivit det?

Har jag skrivit att MH har mördat LW?

I hela mitt långa liv har jag inte hatat någon... gör det så klart ej heller mot någon jag ej känner.

Däremot kan jag tänka mig att MH kan ha haft kontakt med HD/SD ang LW och ev hjälpt till med att elda på skitsnacket om LW. Med tanke på vad MH skrivit och dessutom lagt ut på nätet... som jag sagt tidigare... varför inte använda papper och penna.
Citera
2019-09-09, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Alla förundrande.

Låter lite som samma reaktioner från när de insåg att SD haft en affär vid sidan av i sex års tid. Lär säkert vara liknande reaktion också när man börjar inse vilken slags person SD var också och vad han gjort mot LW.
Citera
2019-09-09, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur ställer sig alla till den nya utvecklingen med även HD som misstänkt för mordet?

Vad anbelangar HD och ett så kallat ställningstagande till henne's involverande till det begångna mordet ... är mer än uppenbart borde tyckas även för dig. Ifrågavarande är den person som har, och har haft det största motivet till att röja sin dåtida rival ur vägen, vederbörande har emotionellt imploderats fram till en känsloladdad explosiv urladdning på grund av vissa för henne tidigare upplevda omständigheter, och som i sin tur orsakat detta. Jag har tidigare deklarerat om hur HD högst troligast ställts inför ett dilemma mellan vissa saker, och som sedan bundit henne till verkligheten för att därinom agera.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-09, 07:33
Medlem
Citat:
Hur ställer sig alla till den nya utvecklingen med även HD som misstänkt för mordet?
Själv har jag svårt att tänka mig HD som mördare... kanske önsketänkande pga av att barnen inte helt ska trappa tron på mänskligheten. Hoppas iof också att SD är oskyldig men det ser mörkt ut...
Du frågade om någon läst om tråden...
Jag har läst om tråden för att hitta ditt påstående om att vi ingick i någon undersökning. Finns inget inlägg från dig vad gäller det!? Din trovärdighet försvann lite... du säger att du inte ljuger.
Citera
2019-09-09, 07:50
Medlem
Citat:
Det var intressant information och överensstämmer med mina funderingar.

Jag har alltid undrat varför Lena från första början skulle planerat in en resa den 15/5 som hon vet är sonens födelsedag. Det låter mer rimligt att Norgeresan var planerad till 16/5 hela tiden.

Självklart borde det inte ! vara ... utan det skall vara begripligt för gemene man, att LW aldrig skulle haft rest ifrån sin yngste son på han's egen då inkommande bemärkelsedag.

Jag är övertygad om att divergerande meningar ändå kommer att fortsätta cirkulera kring detta, vilket inte är oförhappandes på något sätt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-09, 07:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Självklart borde det inte ! vara ... utan det skall vara begripligt för gemene man, att LW aldrig skulle haft rest ifrån sin yngste son på han's egen då inkommande bemärkelsedag.

Jag är övertygad om att divergerande meningar ändå kommer att fortsätta cirkulera kring detta, vilket inte är oförhappandes på något sätt.

Mvh/ @JokerMannen

Vad spelar det för roll?

Och varför räknade du tidigare upp
olika bussavgångar och restider
från Örebro till Arendal?
Citera
2019-09-09, 07:57
Medlem
Citat:
Det var intressant information och överensstämmer med mina funderingar.

Jag har alltid undrat varför Lena från första början skulle planerat in en resa den 15/5 som hon vet är sonens födelsedag. Det låter mer rimligt att Norgeresan var planerad till 16/5 hela tiden.
Det kan väl vara så enkelt att LW bestämde sig sent att följa med om de andra tyckte det var OK att skjuta upp avresedagen en dag.
Citera
2019-09-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu insinuerar du igen.

Spekulerar som varenda "överbegåvad" detektiv gör i tråden. Påstår man att någon insinuerar då är man påtagligt partisk.
Citera
2019-09-09, 08:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det kan väl vara så enkelt att LW bestämde sig sent att följa med om de andra tyckte det var OK att skjuta upp avresedagen en dag.
Exakt så tror jag också att det var.
Sonens födelsedag kan inte ha dykt upp som en överraskning.
Citera
2019-09-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Exakt så tror jag också att det var.
Sonens födelsedag kan inte ha dykt upp som en överraskning.

Absolut möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in