2019-09-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
YDs logg blev raderad av CO

SDs logg finns kvar då det är Groundspeak som lagt tillbaka loggen efter att co raderade den och samtidigt låste den så att den inte går att radera. kommer säkert även att hända med YDs logg

Det har redan åtgärdat, YD hade tydligen bråttom att klaga.

YD har dock fortfarande kvar sina fyra oförtjänta FTF:er på Tjurlångens PT, #17, #24, #42 och #43. Men den typen av felaktiga loggar är tydligen inte lika viktiga att åtgärda.
Citera
2019-09-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast det här du tog upp om DNA-fyndet gick man ju ut med i samband med häktningsförhandlingen:
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/21bo3B/dna-spar-i-lisa-holm-fallet

Se där. Det kom så småning om. Här har NFC just börjat leverera resultat, tror nog ÅK inväntar fler innan vi får höra något.

För övrigt stängdes den tråden flertal ggr till moderatorn skapade en egen konspirationstråd som lever men låses med jämna mellanrum. Senast 2019-07-20.

EDIT. NB erkände aldrig och Lisa Holms pappa var specialmilitär, alla bevis är planterade. Är väl vad som fortfarande är fokus där.
Senast redigerad av Remark 2019-09-08 kl. 23:29.
Citera
2019-09-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Han är nog van vid sex utan känslor, tror inte han har något annat att jämföra med.
Däremot är nog hans behov snarare att han behöver andras känslor för han inga egna har...och för att få andras känslor skapas mycket drama...han leker katt å råtta lekar och njuter av det.....
Jag undrar om det istället var just det någon som var duktig på självsvård, till sist förstod, att någon var så kall att han saknade just en själ....?

Kanske det. Vem är bättre än ett proffs på just själavård.
Citera
2019-09-08, 23:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Se där. Det kom så småning om. Här har NFC just börjat leverera resultat, tror nog ÅK inväntar fler innan vi får höra något.
Ja, nu verkar det ju ha gått rätt bra i Lisa Holm-utredningen. Inte så lång tid tog det heller. Men det mer intressanta med GW:s krönika var väl egentligen det här han tog upp om riskerna med att vara så hemlighetsfulla:
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 23:45.
Citera
2019-09-08, 23:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att Lena lämnade förra församlingen berodde nog inte på skilsmässan utan på att hon därefter inledde ett förhållande med JH (Jan H) som tillsammans med sin fru också var församlingsmedlemmar där.

Enbart en skilsmässa är knappast skäl nog att en pastor lämnar sin församling.

Församlingen visste ju antagligen
anledningen till skilsmässan och om de
tog UWs parti så tror jag att det var
därför LW bytte församling.
Citera
2019-09-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske det. Vem är bättre än ett proffs på just själavård.

Ja och hittade hon tlll syvende och sist inte ens en ynka liten själ..utan bara massa lögner å lögner å åter lögner..så täbkte hon nog, att hon mött självaste djävulen själv 😱
Citera
2019-09-08, 23:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Vet inte varför de skulle ta UW:s parti i skilsmässan? Har inte framkommit några som helst uppgifter om att LW skulle ha varit annat än en god maka under sitt äktenskap.
Citera
2019-09-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, nu verkar det ju ha gått rätt bra i Lisa Holm-fallet. Men det intressanta med GW:s krönika är väl egentligen det här han tar upp om riskerna med att vara så hemlighetsfulla:

Japp, han skrev kritiska kröniker hela sommaren. Just den artikeln skrevs senare del av juni. Surt sa räven om rönnbären. GW som tänkt fylla alla kröniker med detta sommarmord, som vanligt, sket sig.

Det FUPet var ett rent nöje att läsa om än med ett femdjävligt innehåll. En skribent försåg tråden med inspelningar direkt från rättssalen. Under hela rättegångsprocessen. Oerhört intressant!

EDIT. Advokaten var den sämsta jag någonsin stött på under alla år. Att hen inte uteslöts ur Advokatsamfundet är ett smärre under.
Senast redigerad av Remark 2019-09-08 kl. 23:53.
Citera
2019-09-09, 00:01
Medlem
Citat:

Nu insinuerar du igen.
Citera
2019-09-09, 00:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Absolut! Jag tappade ett frågetecken. Vi får se vad som kommer fram. Jag har svårt att tänka mig ett scenario med två "normala" medelålders som i samförstånd dödar ngn. Men...

LWs bekant @landbandy hade väl en
teori om att SD/HD kunde ha tyckt att
LW splittrat deras familj och förstört
deras liv för att sedan glatt gå vidare
till nya relationer och inte bry sig om vad
hon gjort mot dem.
Sådana tankar och känslor kanske skulle
kunna driva dem till att ”straffa” henne.
Avsikten kanske inte var att mörda henne
utan att få henne att förstå vad hon gjort
och ta sin del av ansvaret för det?
Om hon vägrade så kanske det slog över
för någon av dem.
Citera
2019-09-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och att förklara sitt DNA på henne och vice versa med att de fortsatte ha sex efter bilhistorien. Det tror jag inte på.

Jag gjorde inte det när EGT berättade det då och jag gör det inte nu heller. SD hade all anledning att odla att dom hade en relation även efter bilincidenten. Dvs no hard feelings dom emellan. Det tror jag inte på som sagt.

Han vill bara rädda sitt eget skinn.
Citera
2019-09-09, 00:26
Medlem
Citat:
LWs bekant @landbandy hade väl en
teori om att SD/HD kunde ha tyckt att
LW splittrat deras familj och förstört
deras liv för att sedan glatt gå vidare
till nya relationer och inte bry sig om vad
hon gjort mot dem.
Sådana tankar och känslor kanske skulle
kunna driva dem till att ”straffa” henne.
Avsikten kanske inte var att mörda henne
utan att få henne att förstå vad hon gjort
och ta sin del av ansvaret för det?
Om hon vägrade så kanske det slog över
för någon av dem.

Det är väl ändå SD som har en del att förklara för HD. Han har ett eget ansvar gentemot sin hustru.

LW har bara ansvar gentemot sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in