Man ska inte underskatta kriminella slödders arrogans. De kan mycket väl ha använt sitt riktiga konto. Med tanke på att taxibilen saknade taklykta och var svart så tror jag att det var en Uberbil eller kanske någon annan taxiapp.
Långt från Alphyddan till Nacka Forum ju! Ska gärninsmännen ha kutat ända från första skjutningen ända till Forum för att skjuta en chaffis och sno hans taxi? Måste ju ta typ 10 minuter att springa hela den vägen.
Enligt Google maps 2,6km. Onekligen långt att springa. Fast de kanske hade mopeder att fly på? Då avverkar man väl sträckan på 5 minuter.
Det är illa och verkar väldigt amatörmässigt utfört då man har pepprat en husfasad med bortåt 30 skott och även skjutit två taxi chaffisar får jag det till.
Jag får mig den bilden att det råder ett kaos i den undrevärlden eller så är det rena dårar som sitter på topp.
Ren tur att inte fler vart träffade, alla kan ju inte vara skyldiga i det huset?
Märkligt och föga imponerande, tömmer sina vapen på en husfasad och klipper taxichaffisar, eller höll snuten span, typ skyddade objektet?
Väldigt panikartat och än en gång livsfarligt för allmänheten.