2019-09-08, 22:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nerijus hade aldrig varit i kontakt med Lisa tidigare, så självklart vägde hans DNA svintungt i den utredningen.
I detta fallet står personerna nära varandra och har varandras DNA på varandra innan brottet skett.
Jag syftade mer på att man inte verkar ha kunnat visa upp någonting i bevisväg överhuvudtaget. I Lisa Holm-fallet som 'Remark' tog upp som exempel verkar man alltså ha varit mer öppna med information.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 22:46.
Citera
2019-09-08, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag syftade på någonting i bevisväg överhuvudtaget, inte bara just DNA.

Jag förstod det.
Tog bara tillfället i akt att förtydliga mig.
Ha ha ha...... Sorry.
Tror mitt budskap har framgått nu.
Citera
2019-09-08, 22:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan nog stämma att SD haft dåligt med uppdrag från arbetsgivaren och därför kunnat ägna mycket tid till GC istället.
/../
Förut kunde man se att SD hade en enskild firma registrerad på Allabolag.se (borta nu), så jag fick för mig att han var underkonsult till T*réns.
Senare har det slagit mig att hans då registrerade firma kan ha varit mottagaren av det finansiella stödet från Region Örebro till THOS GeoTour och att LW hade ifrågasatt något med handhavandet av de ekonomiska medlen.

Den enskilda firman är fortfarande aktiv. Registrerad verksamhet inom "generering av elektricitet" samt "byggande av bostadshus och andra fastigheter", registrerades 2015.
Citera
2019-09-08, 22:45
Medlem
Citat:
DNA från kärringen väger nog tungt, och tack gode gud om snuten kunnat hitta det.
Men, det finns en inte så liten chans att kärringens DNA hamnat på LW, via SD.
Precis som NB's frus DNA också hittades, fast hon var oskyldig.
Problemet är ju att DNA med stor sannolikhet redan finns på laglig väg.
NB"s DNA kan inte ha kommit på LH's kläder på "laglig väg"

Nej, särskilt som han påstod han aldrig ens träffat henne. Något NB vidhöll genom hela rättegångsprocessen och väl fortfarande gör i livstidsfängelset i Litauen. Om han lever. Evigt nekande är vanligt vid sk skambrott.

Skambrott torde väl detta mord även räknas som.
Citera
2019-09-08, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu är det väl inte orimligt att SD har en massa HD DNA och hår mm på sig som han smetar av om det varit en rejäl figur. (Och omvänt)

Exakt.
Och just därför tror jag inte att just "vanligt dna" väger så tungt i detta fall.
Så, nu skall jag sluta tjata om det.
Citera
2019-09-08, 22:51
Medlem
Citat:
DNA svar får vi nog inte veta innan FUP släpps.

Men inget av dom exemplen/frågorna du tar upp, anser jag, väger så tungt som DNA bevis.

Precis dna bevis väger tungt och givetvis får vi inte svar före en fup, alldeles riktigt!!

Det har diskuterats mycket i tråden, att naturen troligtvis förstört mycket dna, därav mina frågor...
Citera
2019-09-08, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis dna bevis väger tungt och givetvis får vi inte svar före en fup, alldeles riktigt!!

Det har diskuterats mycket i tråden, att naturen troligtvis förstört mycket dna, därav mina frågor...

Du missförstod nog mig.
Jag tror inte dna betyder så himla mycket i detta fallet.
Blodfläckar vore ju skit-bra, men övrig dna funkar nog inte som vidare bra bevisning.
Citera
2019-09-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag antar att detta är uppgifter från SD?
Påstår han att hon har erkänt detta för honom?
Det kan vara hans sätt att förminska betydelsen av anmälan och det behöver inte alls vara sant.

Och att förklara sitt DNA på henne och vice versa med att de fortsatte ha sex efter bilhistorien. Det tror jag inte på.
Citera
2019-09-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, och där i Lisa Holm-fallet gick åklagaren då ut med att misstankarna hade stärkts just för att de hade hittat DNA från Nerijus. Det är väl det här som är lite oroande om man jämför fallen, att här har man inte kunnat visa upp någonting alls i bevisväg ännu. Som LW:s föräldrar säger, det är så tyst från Örebro.

Tror det var i Na jag läste, att det var ofantligt många misstag som gjorts i utredningen initialt, jag tror att det kan vara just anledningen till tystnaden...de valde sedan att köra med locket på helt enkelt, och det förstår jag mycket väl, om antalet misstag verkligen stämmer.
Citera
2019-09-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, och där i Lisa Holm-fallet gick åklagaren då ut med att misstankarna hade stärkts just för att de hade hittat DNA från Nerijus. Det är väl det här som är lite oroande om man jämför fallen, att här har man inte kunnat visa upp någonting alls i bevisväg ännu. Som LW:s föräldrar säger, det är ju så tyst från Örebro.

Det gjorde man inte där heller förrän efter åtal. Det var för övrigt första gången jag varit med om en mordutredning som tillämpade strikt förundersökningssekretess. LWG fullkomligt gick bananas i sina sommarkröniker. Han fick absolut Noll information under utredningens gång och dömde ut spaningsledning/ÅK fullständigt.

Gjorde totalt avbön när FUP kom. Berömmet visste ingen gräns och FUP höll hela rättegångsprocessen igenom. Det var dessutom ett rent indiciemål.
Citera
2019-09-08, 23:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gjorde man inte där heller förrän efter åtal. Det var för övrigt första gången jag varit med om en mordutredning som tillämpade strikt förundersökningssekretess. LWG fullkomligt gick bananas i sina sommarkröniker. Han fick absolut Noll information under utredningens gång och dömde ut spaningsledning/ÅK fullständigt.

Gjorde totalt avbön när FUP kom. Berömmet visste ingen gräns och FUP höll hela rättegångsprocessen igenom. Det var dessutom ett rent indiciemål.
Fast det här du tog upp om DNA-fyndet gick man ju ut med i samband med häktningsförhandlingen:
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/21bo3B/dna-spar-i-lisa-holm-fallet
Citera
2019-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessutom sex utan några känslor, borde väl finnas bättre sätt att lösa det på som inte förnedrar och sårar människor i hans omedelbara närhet. Han tycks bara tänka på sig egen njutning och bekvämlighet. Oavsett negativa konsekvenser för andra.

Nåja, hans påhittighet kanske växer efter ett antal månader i häktet.

Han är nog van vid sex utan känslor, tror inte han har något annat att jämföra med.
Däremot är nog hans behov snarare att han behöver andras känslor för han inga egna har...och för att få andras känslor skapas mycket drama...han leker katt å råtta lekar och njuter av det.....
Jag undrar om det istället var just det någon, som var duktig på självsvård, till sist förstod, att någon var så kall att han saknade just en själ....?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-08 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in