2019-09-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Har Nacka också blivit infekterat med mångkultur? Hade för mig Nacka var ganska homogent.
Behöver ju inte röra sig om mångkultur, någon gång ska man väl bli förvånad.
Jag brukar röra mig en del i området, ofta kvällstid ett stenkast från där skjutning hände. Jag har hört om del personrån och våldsbrott i Sickla, men lägenheterna runtomkring där skjutningen hände kostar 3-4 miljoner kronor styck så jag uppfattar det absolut inte som ett utsatt område. Det ska däremot finnas/ha funnits ett flyktingboende i närheten och de jag pratat med som bor i Nacka anser att lägenhetsområdet norr om Sickla är otryggt. Jag är alltid extra vaksam när jag är i Sickla under kvällstid eftersom jag vet att det rör sig en hel del kriminella typer där, men det är knappast den otryggaste platsen jag varit på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammelsurfen
https://www.norrtalje.se/nyheterna/2017-092/landstingets-ambulanshelikopter-flyttas-till-norrtalje/

Ganska precis två år sedan tydligen.

Enligt flightradar så har helikoptern varit vid KS.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Gärningsmän från den första skottlossningen misstänks ha försökt fly med den taxin och då skottskadades ytterligare en person. Det är en man som sköts i ryggen och som har förts till Karolinska sjukhuset.
Gärningsmännen ska då ha flytt från platsen och försökt fly i en annan taxi. Där greps två av dem. ”
Citera
2019-09-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Kopplingar till fler än dagens skjutningar..?

Ja till dom senaste gängskjutningarna enligt Expressen!
Citera
2019-09-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Rimligtvis bör BO befunnit sig på BV eller på 1 tr, om vi har adressen så hittar vi namnet på BO

Nummer 23 blev. Skulle tippa på våning 3
Citera
2019-09-08, 22:39
Medlem
Det verkar vara ett synnerligen virrigt flyktupplägg. Ingen plan alls med andra ord.
Citera
2019-09-08, 22:40
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det verkar vara ett synnerligen virrigt flyktupplägg. Ingen plan alls med andra ord.
Det säger kanske något om hur orädda de är för polisen.
Citera
2019-09-08, 22:40
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Eller benso..
Citera
2019-09-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Fikon brukar sällan ha en plan. Det är ju inga jurister som tar på sig de här jobben, direkt.
Citera
2019-09-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jura-novit-curia
S***u M****a?

Kan vara rimligt om adressen stämmer? Både han och hans ett år äldre bror är dömda för brott enligt Lexbase.
Citera
2019-09-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi

Nja eller först och främst säger det en del om hur värdelösa de är på att lösa uppgiften att komma undan från det påbörjade brottet. Personligen förstår jag inte varför någon skulle vara rädd för polisen om man har ett AK47. Polisen kommer ju hänga bak till dess de har förstärkning.
Citera
2019-09-08, 22:43
Medlem
”Två personer har skadats och fått åka ambulans till sjukhus. En av dem har befunnit sig i en bil och en annan i en bostad. Det är i nuläget inte helt fastställt hur de skadats.”

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/8/08-september-2057-morddrap-forsok-nacka/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in